شبح الرعب الجزء الثالث

ما هو الكره بيتورث يا ولدي مع الأيام كانت بدأت فلوس دهب أمي تخلص خاصة أن مفيش مصدر دخل وعلاج أبويا مبينقطعش,, فبدأت تنزل تخدم في البيوت وترجعلنا في الليل ببواقي أكل البيوت اللي بتخدم فيها كنت بأكل الأكل وأنا في حلقي غصه وأفتكر أيام ما كنت عايش حياة كويسه زمان,, بدأت أنا كمان أشتغل […]

شبح الرعب الجزء الثالث Read More »

شبح الرعب الجزء الثانى

كانوا مطلعين أمي وأبويا,, أمي كانت بتحاول تدافع عن أبويا وتحوش عنه,, في حين أنهم ساحبينه من دراعاته مسحول على الارض,, الناس اللي كانت موافقة أن أحنا نرحل وميحرقوش بيتنا خدوا أمي بعيد وجابوها عندي عطيتها أخويا وحاولت أجري عشان أدافع عن أبويا لكن نفس الناس دي شدتني وخدتني عند أمي ووقفوا شباب عندنا عشان

شبح الرعب الجزء الثانى Read More »

شبح الرعب الجزء الاول

كنت راجع من المدرسة شايل شنطتي على ضهري لما عديت من قدام دار المناسبات بتاعت قريتنا كانت مليانه ناس وكأن البلد كلها مجتمعه,, مكنش شيء غريب لأن في بنت صغيرة ماتت أمبارح ودفنوها بعد صلاة الضهر فأكيد دا عزاها,, بس الغريب اني قربت على باب الدار كان في واحد بيخطب فيهم ملحقتش أسمع حاجه خاصة

شبح الرعب الجزء الاول Read More »

قصة صراخ مكتوم الجزء الثاني والاخير

قربت من شباك الحمام اللي بيطل عالمنور وفتحت الشباك وشوفت حاجه كانت هتوقف قلبي من الخضه لما لقيت جارتنا بتبص من شباك حمامها عليا ..لقيتها بتبصلي في عيني وهي مبرقة وملامحها كلها شر أول مره اشوفها بالمنظر ده اول ما شوفتها كده روحت قافله شباك الحمام بسرعه ودخلت أوضتي..وانا قلبي بيدق بسرعه من الخوف بعدها

قصة صراخ مكتوم الجزء الثاني والاخير Read More »

قصة صراخ مكتوم كامله بقلم عمر لمونه

قصة ( صُراخٌ مكتوم ) كاملة سامعة صوت حد بيصرخ من الوجع كل يوم الساعه 3 الفجر أسمع الصوت ده ؟!! ما بقتش عارفه أنام .. صوت وجعه رهيب .. بيخليني أتخيل حاجات كتير صعبه أنا أسماء حسن .. أم وعندي مي 8 سنين وعمرو 6 سنين .. نعتبر من ذوي الطبقة المتوسطه زوجي مسافر

قصة صراخ مكتوم كامله بقلم عمر لمونه Read More »

تقول فتاة : تقدّم أحدُهم لخطبتي وكان شرطه الوحيد للزواج هو الإعتناء بوالدته !! الاخير

من الورق المقوى ، ناعم من أجل فروة رأسها ، كان قد رآه في أحد الإعلانات التجارية ، أحضره لها .. سُرّت جداً بذلك المشط ، كان يُضفّر لها شعرها في جديلتين صغيرتين ، كانت تخجل عندما يفعل لها ذلك وتبتسم بحياء وتقول : لست صغيرة على هذا أيها الولد ، فلتُنهي ذلك ! كان

تقول فتاة : تقدّم أحدُهم لخطبتي وكان شرطه الوحيد للزواج هو الإعتناء بوالدته !! الاخير Read More »

تقول فتاة : تقدّم أحدُهم لخطبتي وكان شرطه الوحيد للزواج هو الإعتناء بوالدته !!

تقول فتاة : تقدّم أحدُهم لخطبتي وكان شرطه الوحيد للزواج هو الإعتناء بوالدته !! أخبرني بأنه لن يطلب مني أكثر من ذلك ، فقط أن أُراعي أمه وقت غيابه ، فأُمه طريحة الفراش منذ عشرة أعوام ، وبعد وفاة والده لم يبقَ له سواها من الحياة . قال لي : هذا شرطي فقط ( أمي

تقول فتاة : تقدّم أحدُهم لخطبتي وكان شرطه الوحيد للزواج هو الإعتناء بوالدته !! Read More »

قصة عرايس مجانين. الجزء الخامس والاخير

لحظة اتنين تلاتة بتحاول تستوعب الكلمة دا بجد لحق زهق منها و هو عارف انه السبب ف بعدهم و انها مجرو. حة منه ما استحملش يداوى جرحها و ف ثانية راح اتجوز حاولت تتماسك يستحيل تنهار قدامه هى مش ضعيفة و هو ما يستاهلش “بصتله بجمود ” مبروك ” عقد حواجبه باستغراب من برودها ”

قصة عرايس مجانين. الجزء الخامس والاخير Read More »

قصة عرايس مجانين. الجزء الرابع

” بلهجة صعيدى ” ايه الهزار الماسخ ده .. ولا انا رايحة اكل مش فيقالك و الا و الله كنت حدفتك من هنا ” لفت عشان تمشى بس وقفتها نبرته الجادة “هاجر انا مش بهزر .. انا مش هقدر اكمل انا كنت فاكر انى بحبك بس لما عرفتها اكتشفت انها اوهام طفولة ” قربت منه

قصة عرايس مجانين. الجزء الرابع Read More »

قصة عرايس مجانين. الجزء الثالث

” بصلها بصرامه ” ستات ما تجيش الا بالعين الحمرا ” لف عشان يخرج و ماسك ضهره و على وشه ابتسامة خبث و ف سره ” ان ما وريتك النجوم ف عز الضهر ما ابقاش مصطفى خرج و سابها و هى متعصبة انها خافت منه غيرت الفستان و لبست اسدال و خرجت شافته قاعد قدام

قصة عرايس مجانين. الجزء الثالث Read More »

قصة عرايس مجانين. الجزء الثانى

” نامت و غمضت عيونها ” لأ ” نام و بعد شوية بدات تتحرك ف السرير كتير عشان الفستان مش مريحها و عمالة تخبط فيه ” ” قعد ع السرير بعصبية” انا عارف انها ليلة سودة بخلقتك دى الواحد مش عارف يتهنى ف النوم ايه عمالة فرك فرك فرك فرك اهمدى بقى ” رفعت صابعها

قصة عرايس مجانين. الجزء الثانى Read More »

قصة عرايس مجانين. الجزء الأول

اتنيلي ادخلي ايه اتنيلي دى ف حاجة اسمها اتفضلى به به ما توجعيش راسى و اتنيلى مش هنفضل واقفين ع الباب طول الليل هتدخلى و لا اقفل الباب و انا اساسا همو*ت و اعمل كدا ” رفعت راسها بغرور ” و لا تقدر اساسا ” بصوت واطى ” بنى ادم برجل معزة ” رفعت فستانها

قصة عرايس مجانين. الجزء الأول Read More »

خطيبة سلفي

كنت مع مامت خطيبي انا وخطيبة اخوه جت صاحبة مامته سلمت علينا وقعدت تشكر فيا جامد وقالتلها نفسي ابني ربنا يرزقه بواحدة زيها في اخلاقها وجمالها راحت خطيبة اخوه ردت قالت عني وعن اهلي كلام مش كويس وقالتلها بلاش تتمني لابنك واحدة زيها طبعا هي عملت الكلام كانه هزار بصراحة مامت خطيبي وباباه مسكتوش واخدو

خطيبة سلفي Read More »

بيت العيلة وقرفه

جماعه هي اللي فبيت عيله وعندها بيبي صغير تموت بجد!! بنتي شهرين ومش بتنام بليل جرفيا بمعني الكلمه طول الليل عياط بشكل يتعب الاعصاب باةتنام الساعه 6 الصبح او بعدها والله بس بتنام كتير بقا يمكن متفكرش تصحي الا الضهر ترضع وتنام وتصحي العصر ترضع وتنام رهكذا لحد 9بليل تقطفضل بقا للصبح صاحيه المشكله ان

بيت العيلة وقرفه Read More »

حماتي طيبة

هحكيلكم موقف وعارفة غلطي انا منزلة المشكلة عشان عايزة حل اصلح بيه الغلط انا متجوزة وحماتي طيبة اوي هي في العادي عمرها ما بتطلب من حد يطبخ ولا يعمل حاجة في البيت لان هي عندها واحدة بتساعدها المهم البنت اللي بتساعدها حصل عندها ظرف في يوم هي كانت عزمانا فيه لقيتها بتقولي اعمليلنا حاجة على

حماتي طيبة Read More »

حماتي تعيش معانا

السلام عليكم لو سمحت انا خاطب من سنتين وان شاء الله هتتجوز في شهر ٨ حمايا توقى من شهرين وخطيبتي وحيده لها اخ مهاجر كندا ومستقر هناك وملوش تقريبا اي علاقه بيهم لأن كان بينهم مشاكل من زمان المهم دلوقتي بدء الكلام انها ازاي هتسيب مامتها لوحدها وبدء الكلام في اتجاه انها تبيع شقتها علشان

حماتي تعيش معانا Read More »

مشــكلة واحد صاحبي

واحد صاحبي خطب واحدة قريبته 3 سنين علشان كانت لسه 15 سنه استناها تكمل السن القانونى رغم انه كان جاهز وخلال ال3سنين امها قعدت تعمل مشاكل وحاولت تفشكل كتير معرفتش بسبب الولد والبنت متمسكين ببعض وابو العروسة مسافر في الخارج كانو متفقين القايمة 120 الف نزل من السفر علشان يعملوا الفرح اتلكك للعريس وفشكل والبنت

مشــكلة واحد صاحبي Read More »

قصة خاتم في صباعي. الجزء السابع والاخير

واللي أول ماحكيتلها قعدت تلطم على وشها وبعد ماهديت عرفت منها إن هي كمان كانت عامله عمل لحماتها زمان اللي هي جدتي لابويا واللي انا تقريبا ماشوفتهاش ومن بعد العمل حصل لها نفس الاعراض اللي حصلت لبدر لغاية الشهر الاتناشر لما بدأت حالتها تسوء وعرفت ساعتها من سعيدة إن عقد التنج*يم دا لازم يتجدد كل

قصة خاتم في صباعي. الجزء السابع والاخير Read More »

قصة خاتم في صباعي. الجزء السادس

وفي الليلة التالتة وقفت في نفس مكان الليلة التانية وانا عماله اتلفت حواليا وابص فوقي لغاية ما خلصت وحطيت المكعب في مكانه عشان اتفاجئ بغراب واحد ظهر فجأة قدامي على الأرض وانا راجعة وبيبص ناحيتي بنفس نظرتهم لكن كملت جريي ونزلت شقتي وانا مطمنه إني كده خلاص خلصت… والصبح جبت المكعب لكن مش عارفه ليه

قصة خاتم في صباعي. الجزء السادس Read More »

قصة خاتم في صباعي. الجزء الخامس

فساعتها كنت هنف*جر من الغيظ لاني بقيت حاسه إنه مستعجل أوي ومش عايز يضيع وقت وكأنه ما صدق إنه صارحني امبارح لكن على الرغم من كل دا اتمالكت غيظي وسألته مين،،عشان اتفاجىء انها بنت عندها ١٨ سنه ولسه مخلصة دبلوم تجارة يعني في نص عمره تقريبا وقال ايه طيبه وبنت ناس طيبين وعلى قد حالهم،،

قصة خاتم في صباعي. الجزء الخامس Read More »

قصة خاتم في صباعي. الجزء الرابع

_يعني تحطيه في مكان منه للنجوم كل ليلة في التلات ليالي من بعد الغروب بساعة لبعد الشروق ووانتي بتحطيه هترددي المكتوب تلات مرات يعني بالنهار هترددي عليه،، على قد ما تقدري وفي الليل هتنجميه وفي فجر اليوم الرابع هيكون العقد جاهز والخادم إنعقد على مربع السكر فهتحطيه لجوزك في أي مشروب سخن قبل ما يحل

قصة خاتم في صباعي. الجزء الرابع Read More »

قصة خاتم في صباعي. الجزء الثالث

كنت حاطه في دماغي إني أسمع منها وأشوف حكاية العقد دا إيه وبعدها أبقى أقرر هعمله ولا لا،، فبعد ماردت عليا وخلصنا السلامات والمقدمات لقيتها بتقولي الكلام مش هينفع في التليفون قوليلي عنوانك وانا اجيلك ،، ساعتها اتوترت شويه لكن قلت لازم أشوف آخرة الحكاية دي إيه،، فملّيتها عنواني ومافيش ساعة وكانت عندي وبعد ما

قصة خاتم في صباعي. الجزء الثالث Read More »

قصة خاتم في صباعي. الجزء الثانى

=قصدي هتعقدي عليه عقد،، وهتعقديه بنفسك لا هتروحي لسحرة ولا هتيجي من عند سحرة،، عقد متجرب كتير ومايعرفوش أي حد _لا لا يا طنط انا ماليش في الكلام دا =خلاص براحتك يابنتي ساعتها غيّرت الموضوع وبدأت تحكي عن مسلسل ساحرة الجنوب وأد إيه البطلة كانت بتفكرها بقصة حياة واحده كانت تعرفها لكن انا دماغي ماكانتش

قصة خاتم في صباعي. الجزء الثانى Read More »

قصة خاتم في صباعي. الجزء الأول

بعد خمس سنين جواز وبعد تلات عمليات حقن مجهري في اخر تلات سنين كلهم باءوا بالفشل،، وفي عز إحساسي الفظيع باليأس والعجز قبل ما يمر حتى شهر على آخر عملية،، لقيت جوزي جاي يمهدلي من بعيد إنه عايز يتجوز،، كنت بحاول أنفي احساسي لكن من بعدها بقا كل فترة ييجي بأسلوب ساذج يرمي كلمة أو

قصة خاتم في صباعي. الجزء الأول Read More »

Scroll to Top