Author name: admin9

رواية حكاية سجدة. الجزء الأول

رواية حكاية سجدة كاملة بقلم هاجر العفيفي : جوزك اتجوز عليكى بنت عمه رساله جاتلها وهى خارجه من عند الدكتوره فرحانه بخبر الحمل سجده بصدمه : لاء لاء مصطفى ميعملهاش ركبت تاكسى بسرعه وطلعت على البيت وكانت حماتها موجوده كريمه بابتسامه : كنتى فين ياسجده ده كله سجده بابتسامه مزيفه : كنت عند الدكتوره كريمه […]

رواية حكاية سجدة. الجزء الأول Read More »

بيت العيلة. الجزء الخامس

­بس المره دي قومت بسرعه طلعت على الصاله ونورت النور وجريت على اوضه بابا وماما وصحيتهم صحيو زي ما حملت وقالولي في ايه قولتلهم ياسمين فيها حاجه مش طبيعية .. ساعتها خالاتي برضه صحيوا .. وقالولي مالها دخلت على ياسمين الاوضه.. لقيتها بتزعق وبتقولي اطلعوا بره مالكوش دعوه بيا انا كويسه .. هنا البيت كله

بيت العيلة. الجزء الخامس Read More »

بيت العيلة. الجزء الرابع

فجأة لقيت ياسمين ماسكه في رقبتي بتخنقني وبتصرخ في وشي اقتليني يا سارة .. اقتليني قبل ما اقتلك .. وقعنا احنا الاتنين على الارض وهي فوقي وبتخنق فيا وعماله تصرخ لقيت الاكرة الحديد واقعه جنبي على الارض مسكتها وبكل قوتي ضربت ياسمين على دماغها ما اتحركتش فضلت اضرب بكل قوتي لحد ما تقريبا عضم دماغها

بيت العيلة. الجزء الرابع Read More »

بيت العيلة. الجزء الثالث

بس لاحظت حاجه غريبه قوي في صوره قديمه ليا انا وياسمين وش ياسمين متشخبط عليه بالقلم جامد ليه ياسمين بوظت الذكريات والصور بالشكل ده ؟ بصيت في صورة تانيه لياسمين مع مامتها لقيتها برده مشخبطه على وشها طلعت الصور كلها ابص عليهم ياسمين مشخبطه على وشها في كل الصور ايه الجنان ده !؟ المهم اني

بيت العيلة. الجزء الثالث Read More »

بيت العيلة. الجزء الثاني

فلما لفيتلها لقيت ياسمين مقربه من وشي وبتبصلي بحده وهي مبرقه وبتقولي أقتليني .. اتخضيت !! قولتلها بتقولي ايه ؟ قالتلي ماكنتيش بتسالي عليا ليه طول الفترة اللي فاتت دي ؟! قلبي هنا كان بيدق جامد وانا باصالها عيني فيعينها وملامحها كلها جد وعينها مفتوحه على اخرها مع انها لازقه في وشي ومش بشوف ملامحها

بيت العيلة. الجزء الثاني Read More »

بيت العيلة. الجزء الاول

بنت خالتي بقى لي سنين ما شوفتهاش بس أول ما شوفتها حسيت أنها مش طبيعية دايما سرحانه ما بتهزرش مع حد على عكس طبعها .. وعلى طول باصة ناحية اوضتيها وعينها بتبرق وتتحرك كانها شايفه حاجه احنا مش شايفنها .. خالتي أصلا طول عمرها عايشه في البلد واحنا بقى لنا كتير ما نزلناش هناك أنا

بيت العيلة. الجزء الاول Read More »

انا معلمه في مدرسة ليا 12 سنه وفي حالي مش مختلطه المشكلة ……

السلام عليكم انا معلمه في مدرسة ليا 12 سنه وفي حالي مش مختلطه بحد خصوصا المدرسين شغل وبس وصباح الخير مش اكتر المشكلة انا ليا صديقه قريبه ليا طول السنين دي اكل مع بعض وبنحكي مع بعض اخبار يومنا حتي بعد ما نروح البيت لو حصل حاجه نتصل يعني طول اليوم مش بنفارق بعض حتي

انا معلمه في مدرسة ليا 12 سنه وفي حالي مش مختلطه المشكلة …… Read More »

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء الحادي عشر

بص عماد لأبوه وأمه وقال ببجاحة – بقولكم اي روحوا في داهية، إن شاء الله تمـ.ـوتوا أنا ههرب.. الاتنين بصوا لبعض بصدمة من رده اللي مَـ توقعهوش قبل ما احمد يقف ويزعق فيه – أنت بتقول اي.؟ بقى بعد كل اللي عملناه عشانك هتسبنىٰ كدا.! ضحك عماد بتريقة – عشاني؟! عشاني مين يابو عشاني! يعني

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء الحادي عشر Read More »

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء العاشر

– مش أنا كدا كدا رايح.! كمل ببسمة مرعبة وراها كتير – يبقى اروح وأنا مرتاح.. قالها ودخل المَطـ.ـوة في جنب مريم اللي كانت بتعيط وبتحاول تفلت من بين إيده…. فتحت عينها تحديدًا في الجزء دا من حِلمها، أو إن صح القول كابوسها، اتعدلت على السرير ومسكت التلفون كانت الساعة 8 بليل. خرجت بعد ما

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء العاشر Read More »

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء التاسع

­كانت مريم بتدخل الأطباق مع إبتسام للمطبخ بعد ما خلصوا أكل، خلصت ووقفت ترتب معاها المطبخ وعلى باب المطبخ كان واقف معاذ عايز يناديها. شافته فشاورلها بسرعة وهي استأذنت من إبتسام وراحت معاه، أخدها الأوضة وقعد على السرير وهي قصاده بتبصله بإستغراب. اتكلم معاذ لما هي قعدت – حوار عماد دا من امتى يا مريم،

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء التاسع Read More »

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء الثامن

­باب البيت اتفتح ودخل معاذ اللي شايل أكياس في ايده – حضر الأسد اللهم لا حسد، جبتلكوا شوية مخلل من عم مرزوق.. قطع كلامه وبص لمريم وكمل – حاجة كدا امواااه سُكرة.. – هو اي يالا؟؟ بص لأمه ورد وهو بيبتسم ببلاهة – المخلل يا ماما.. خبط ثروت على ضهره – طب اقعد يا قلب

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء الثامن Read More »

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء السادس

­فجأة شخص دخل راسه من الشباك وقال ببسمة صفرا – بنت عمي اللي من لحمي… بعدت مريم عن الشباك بخضة وإبتسام اتعدلت وبصتله بعصبية وهي بتزعق – أنت مين يالا.؟ بص لمريم وغمز – قوليلها أنا مين يا روح الروح ما بعدك روح… كمِل وهو بيبص على بيتهم – وأنا هطلع أسلم على جوز بنت

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء السادس Read More »

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء السابع

­– لأ بس برضو أنت خدتها مستعملة ياسطا.. لف معاذ وقرب منه وبحركة سريعة زقه وداس على صوابع إيده وقال وهو بيضحك – دي أمك يالا. سابه معاذ ونزل بعد ما قدر يستفز عماد اللي كان عايز يستفزه هو، ركب العربية اللي كانت قاعدة فيها مريم مع أمه بإنتظاره وجنبه من الناحية التانية ثروت اللي

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء السابع Read More »

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء الخامس

­– معاذ أنا عماد كان بيتحـ.ـرش بيا….. رفع راسه بصلها بصدمة وفي نفس الوقت مكنش عارف يواسيها ازاي! بلع ريقه وقال – طب .. طب وهم قالوا اي عن اختفائوا، اكيد الناس لاحظت.. – قالو إنه مسافر، معرفش ازاي اقنعوا الناس إنه سافر بين يوم وليلة بس دا اللي عرفته. – واي اللي أنتِ تعرفيه

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء الخامس Read More »

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء الرابع

مِش هتقوليلي في إي بقى يا مريم؟ |. مجاش في بالها وقتها تسأله ازاي جاب رقمها أو كل دا، ردت عليه بجملة واحدة خليته يتعدل على السرير وهو بيردد اللي بعتته بصدمة.. |أنا قت”لت إبنهم|…. من صدمة معاذ معرفش حتى يرد عليها، قتــ”لت.! وإبن عمها.! لحسن الحظ كان لسة بهدومه قام بسرعة اخد تلفونه ومفتاح

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء الرابع Read More »

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء الثالث

قطعت كلامها وإبتسامتها اتلاشت لما شافت اللي على إيدها بصدمة، بصت للجروح والحروق اللي مالية حتة صغيرة من إيدها وعقلها بيصور أبشع الحاجات.. لما حتة من دراعها عاملة كِدا، اومال باقي جسمها عامل ازاي، ومين عمل فيها كِدا؟ ولي؟ أسئلة كتير دارت في عقل إبتسام وهي بتسألها.. – اي دا يا مريم. شدت مريم إيدها

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء الثالث Read More »

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء الثاني

سابوها وقاموا من جنبها وهي قامت دخلت اوضتها، قفلت عليها الباب كويس بالتِرباص وبعدين وقفت قُصاد مرايتها. خلعت نقابها ومشَّت ايدها بِبُطئ على وشها اللي متعلِّم عليه بالأحمر وكان واضح من الآثار إنها ضرب مِش مجرد علامات عادية. رفعت كُمان هدومها وبصت للجروح والعلامات اللي مالية إيدها وإبتسمت وهي بتكلم نفسها – أنا مِش زعلانة..

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء الثاني Read More »

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء الأول

– ينفع تطلع تقولهم إنك مش موافق عشان أنا ماشية على حَل شعري، وإنك شوفتني مع واحد قبل كدا.؟ اتفاجئ من كلامها وبص ليهم من الباب اللي كان متوارب ورجع بصلها وقال وهو بيضحك بعدم تصديق – أنتِ بتقولي اي بس يا آنسة مريم؟ محدش جاب سيرتك بوحش خالص! إزاي بتقولي كدا. شاف الدموع في

لَستُ مُذنِبَة كاملة … الجزء الأول Read More »

رواية جبر السلسبيل. الجزء ٢٩ و ٣٠

.الفصل ال29.. جبر السلسبيل.. ✍️نسمة مالك✍️.. بسم الله الرحمن الرحيم.. لا حول ولا قوة إلا بالله.. كانت ليلة استثنائية زاخرة بالمشاعر، نسي “عبد الجبار” معاها كل شيء بصورة مؤقتة لينعما معًا بلحظاتٍ من العشق.. عشق فاق كل الحدود حتى وصل حد الجنون.. مرت عليهما ساعات الليل الطويلة كما لو كانت دقائق معدودة، حتى غلبه النعاس

رواية جبر السلسبيل. الجزء ٢٩ و ٣٠ Read More »

رواية جبر السلسبيل. الجزء ٢٦ و ٢٧ و ٢٨

الفصل ال26.. جبر السلسبيل.. ✍️نسمة مالك✍️.. “بسم الله الرحمن الرحيم.. و لا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم “.. قليلاً أو ربما يكون نادرًا إن وجد رجل يقدر غيرة أمرأته عليه، يتقبل تقلبات زوجته النفسية التي تصل في بعض الأحيان إلى حد الجنون من شدة حبها له.. مما أجبر “عبد الجبار” لكظم غيظه من

رواية جبر السلسبيل. الجزء ٢٦ و ٢٧ و ٢٨ Read More »

رواية جبر السلسبيل. الجزء ٢٣ و ٢٤ و٢٥

الفصل ال23.. جبر السلسبيل.. ✍️نسمة مالك✍️.. .. بسم الله الرحمن الرحيم.. لا حول ولا قوة إلا بالله.. في كثير من الأوقات نتعرض لضغوطات الحياة المختلفة التي تلعب دورًا هام في تكوين شخصياتنا على مراحل سنوات عمرنا، إلى أن يأتي وقتٍ تنفذ فيه طاقتنا بسبب ضغط شديد يفوق تحملنا، حينها نكون أول من يُصدم من رد

رواية جبر السلسبيل. الجزء ٢٣ و ٢٤ و٢٥ Read More »

رواية جبر السلسبيل. الجزء ٢١ و ٢٢

الفصل ال21.. جبر السلسبيل.. ✍️نسمة مالك✍️.. .. بسم الله الرحمن الرحيم.. لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم.. دقائق معدودة و كان وصل “عبد الجبار” بسيارته داخل حديقة منزله، تزامنًا مع خروج زوجاته معًا من باب المنزل الداخلي.. بهتت ملامح “خضرا” و شحب وجهها كشحوب الموتى حين رأته مقبلًا عليهما بخطوات أقرب إلى الهرولة،

رواية جبر السلسبيل. الجزء ٢١ و ٢٢ Read More »

رواية جبر السلسبيل. الجزء التاسع عشر و العشرون

الفصل ال19.. .. بسم الله الرحمن الرحيم.. لا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم.. “رحمَ الله رجلاً تحمل تقلبات أمرأته النفسية ، فصبرَ و هوّن و قَدر”.. “عبد الجبار”.. لم ينتظر قدوم “حسان” سائقه الذي هرول خلفه مسرعًا لكنه لم يتمكن من الوصل إليه،كان هذا العاشق يركض بأقصى ما لديه من سرعة، قفز داخل

رواية جبر السلسبيل. الجزء التاسع عشر و العشرون Read More »

رواية جبر السلسبيل. الجزء السابع والثامن عشر

الفصل ال17.. جبر السلسبيل.. ✍️نسمة مالك✍️.. “بخيتة”.. كانت تقف على باب غرفة “سلسبيل” تتجسس كعادتها، لكنها لم تستمع لحديثهما بسبب صوتهما الخفيض، فتحت باب الغرفة دون سابق إنظار و دارت بعينيها تبحث عنهما، كان “عبد الجبار” يجلس بجوار زوجته على الفراش، منفصلان عن العالم حولهما بنظرتهما لبعضهما، كلاً منهما يذوب بعين الأخر.. نظرته لها نظرة

رواية جبر السلسبيل. الجزء السابع والثامن عشر Read More »

Scroll to Top