Author name: admin9

رواية اغرب صدفه الجزء الثاني

سولافا فتحت الباب انصدمت: أنت أمير بتفاجئ : انتي ووقفوا يبصوا لبعض قليل من الوقت رقية من جوا: مين عالباب يا سولافا سولافا وأمير فاقوا على صوت رقية ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ […]

رواية اغرب صدفه الجزء الثاني Read More »

رواية اغرب صدفه. الجزء الأول

بتجري ودخلت دورة مياه الرجال بدون ما تاخد بالها لقيت الشخص اللي بيجري وراها جاي ناحية الحمام قامت فاتحة باب أحد غرف الحمام ولقيت شخص للأسف فيه هى وقفت بصدمة وطلعت بسرعة وسابت الشخص اللي في الحمام مصدوم سولافا: يا حزن الحزن يعني يوم ما استخبى يبقى في حمام الرجال وكمان دخلت على واحد ­

رواية اغرب صدفه. الجزء الأول Read More »

رواية ضياع الروح. الجزء الخامس

_ متقلقيش علي سليم ابني خلاص معايا وفي حضني سافرت انا وهو هعلمه احسن تعليم وهعيشه احسن عيشه… سليم ميستحقش يعيش مع ام خاينه زيك اوعي تفتكري اني معرفتش ب علاقتك مع احمد صاحب عمري اديني بعتله الشقه اشبعوا ب بعض …. اوعي تفتكري اني ضعيف عشان مفضحتكيش وقولت لحد لا انا عملت كل ده

رواية ضياع الروح. الجزء الخامس Read More »

رواية ضياع الروح. الجزء الرابع

لما فوقنا كان عدا وقت كتير _ شوفتي مش قولتلك نبلغ البوليس خسرنا الولد والفلوس شوفتي تسرعك عمل ايه ضيعتينا وضيعتي الولد والفلوس معرفتش ارد عليه خالص منا السبب في كل ده… قومنا من مكانا ومشينا مبقناش عارفين نروح علي فين مفيش بيت ولا فلوس … فجأه تليفوني رن _ ايوة يا مدام دينا معاكي

رواية ضياع الروح. الجزء الرابع Read More »

رواية ضياع الروح. الجزء الثالث

بقلم غادة سعيد _ هعرفه منين دا مش باين منه اي ملامح….. امال هيكون مين ال اخد سليم…. انا هتجنن عمرنا ما كنا اعداء مع حد ولا حد بيكرهنا _ حضرتك روحي ارتاحي وسيبي المباحث تشوف شغلها مشيت انا ويوسف عشان يوديني عند ماما ويكمل تدوير علي سليم….. اول ما وصلنا عند باب العمارة فجأه

رواية ضياع الروح. الجزء الثالث Read More »

رواية ضياع الروح. الجزء الثاني

دخلنا القسم وابتدينا نسأل علي ظابط المباحث ودخلونا ليه وابتديت احكيله وانا منهارة الي حصل وان احنا عايزين إذن نيابه بسرعه عشان نفتح الكاميرات لأن مفيش وقت وكلها ساعتين والمول يقفل وكان رده.. _ انا طبعا مقدر شعورك كا أم بس للاسف في اوراق مطلوبه لازم تجبهالي زي شهاده ميلاد الولد وما يثبت انكم كنتوا

رواية ضياع الروح. الجزء الثاني Read More »

رواية ضياع الروح. الجزء الأول

رواية ضياع الروح كاملة بقلم غادة سعيد اصعب احساس فالدنيا لما ابنك يكون قدام عينك وفجأه متلاقيهوش…. انا دينا وعندي ٣٠ سنه متجوزه ومبسوطه في حياتي الحمد لله ابني سليم هو كل حياتي عنده ٧ سنين هو ماشاء الله واعي وفاهم وبيفكر اكبر من سنه ب كتير…. في يوم حصلت حادثه كبيرة علي الطريق وكنت

رواية ضياع الروح. الجزء الأول Read More »

قصة لقاء أخر. الجزء الثامن

يونس ابتسم بسخرية وقال بوجع : ايوه روحتي قابلتيه برضوا ؟؟ رجعتوا لبعض ولا لسه رقيه ابتسمت وقالت : لاول مرة اكون فعلا مرتاحه انا بعدت عن أحمد نهائي وكمان. مفيش محاكم بينا اخيرا بقيت حره يونس : ربنا يسعدك قال كلامه وودع أخته ومشى ورقيه دموعها نزلت بحزن ???????????????????أذكروا الله بعد مرور سنه أحمد

قصة لقاء أخر. الجزء الثامن Read More »

قصة لقاء أخر. الجزء السابع

رواية لقاء اخر بقلم هاجر العفيفي رقيه بدموع : هسيب البلد وهسافر ملك وكريمه بصدمه : نعممم رقيه وجع : انا وجودى مؤذى جدا هنا وانا مش هسمح أن أدمر حياة يونس تاني ملك : بس يونس مشتكاش ليكي يارقيه رقيه بدموع : لاء انا أذيته زمان وبأذيه دلوقتي اكتر ملك : بس قاطعتها رقيه

قصة لقاء أخر. الجزء السابع Read More »

قصة لقاء أخر. الجزء السادس

رقيه بدموع : انت عايز مني ايه أحمد بغضب : قولتلك عايز نرجع بالذوق بس الواضح انك عايزه الع*نف رقيه بعصبيه ودموع : وانا مش عايزه ارجع معاك انا بقيت اكر”هك بكر’هك أحمد ضحك بسخريه : اصل ياحبيبتى بالذوق بالعافيه هترجعي اصل قدمت فيكي بلاغ سر”قه رقيه بصدمه : انت حيو”ان ازاى تعمل كده أحمد

قصة لقاء أخر. الجزء السادس Read More »

قصة لقاء أخر. الجزء الخامس

يونس بصدمه : لسه حامل ازاى !! كريمه : مش عارفه يابنى رقيه تعبت واحنا جبنا الدكتوره وقالت كده رقيه خرجت من الاوضه وقالت بصدمه : الكلام ده حقيقى ملك سندتها وقالت : ايوه حقيقي يارقيه رقيه بدموع وفرحه : يعني أنا لسه حامل بجد يونس ابتسم بسخرية على فرحتها بس محدش لاحظ كريمه :

قصة لقاء أخر. الجزء الخامس Read More »

قصة لقاء أخر. الجزء الرابع

يونس بجديه : عايزك تعرفيني كل حاجه عن طليقك عشان اساعدك انا كلمت محامي صاحبي وقال إن هيساعدك رقيه بحزن : مفيش داعى يونس بغضب : هو ايه ال مفيش داعى ده حقك بلاش تكوني بالسلبية دى رقيه بشرود وابتدت تحكى : انا عشت اسوء ايام فى حياتى مع أحمد بالذات فى الفتره الاخيره الاول

قصة لقاء أخر. الجزء الرابع Read More »

قصة لقاء أخر. الجزء الثالث

ملك بدموع : ايوه يايونس احنا فى المستشفى طردوا رقيه من البيت وهي مستحملتش وأغمى عليها يونس بقلق : مسافة السكه واكون عندكم سلام كريمه بدموع : ياحبيبتى يابنتي معرفش ايه ال بيحصلها ده كله عمرها ما أذت حد ابدا الدكتوره خرجت وملك قالت : خير يادكتور هي كويسه الدكتوره : هى ضعيفه جدا وكمان

قصة لقاء أخر. الجزء الثالث Read More »

قصة لقاء أخر. الجزء الثاني

يونس بقلق : ايه ال جابك هنا يارقيه ؟؟ والدة رقيه بحزن : كانت حامل والطفل نزل يابني يونس بحزن : لاحول ولاقوة الا بالله معلش ربنا يعوضك خير رقيه كانت ساكته تماما ومش عارفه تقول ايه كريمه : الواطى طلقها وهي لسه خارجه من العمليه حسبي الله ونعم الوكيل فيه هو وأمه رقيه :

قصة لقاء أخر. الجزء الثاني Read More »

قصة لقاء أخر. الجزء الأول

انتى طالق قال كلمته بجمود وكان هيخرج بس وقفه صوتها رقيه بدموع : ليه بتكسرنى فى اكتر وقت محتاجالك فيه أحمد بجمود : عشان زهقت فضلت مستنى معاكي الحمل ده كتير ويوم مايحصل تجه*ضى قوليلى هستنا اكون اب امتي لما اكبر فى السن وملقيش حد جمبى رقيه بدموع ووجع : انا مليش ذنب وانت عارف

قصة لقاء أخر. الجزء الأول Read More »

بعد مرور خمسة عشرة عاماً من الزواج. الأول

زوجة تحكي : بعد مرور خمسة عشرة عاماً من الزواج، والصبر ، والثبات ، على مرض زوجي إلي أن شفاه الله وعافاه، مررت باختبارات صعبة ، من ام زوجي التي كانت تحملني فوق طاقتي وكنت أصبر لأكون نعمة الزوجة لرجل أحببته ، كان كلي يقين بأن الله سيشفيه، كان يتعجب ويقول انت تعيشين بالأمنيات! كنت

بعد مرور خمسة عشرة عاماً من الزواج. الأول Read More »

بعد مرور خمسة عشرة عاماً من الزواج. الثاني

كنت أشعر بأن روحى تسحب منى ببطىء شديد? فات اسبوع كامل وبعد استخارة وأكثر طلبت الطلاق متنازلة عن كل شيء بما فيها قائمتى بما فيها جهازى الذى في بيته? حتى ملابسي تركتها لإخواته اللاتى كانوا قاسين معي ? خرجت من بيته مع اخى أبكى بحرقه كان الجيران يبكون لبكائي كانوا يهينون زوجي? جاء امام مسجد

بعد مرور خمسة عشرة عاماً من الزواج. الثاني Read More »

تزوجها لينتقم منها. الجزء الخامس

حتى شكله تغير صار هزيلا …. شارد الذهن دائما … وأنا لا أسأل ولا أفصح له حتى بشيء . توفي أبي بعد فترة … فحزنت كثيرا على أمي وعلى نفسي فبقيت فترة حداد أمي معها وسف لا يتركنا إلا ليلا … بعد فترة صارحت أمي بكل شيء عن سيف و معاملته لي وطلبت منها أن

تزوجها لينتقم منها. الجزء الخامس Read More »

تزوجها لينتقم منها. الجزء الرابع

لماذا تعامل الفتاة بهذا الجفاء ؟ ….إنها طبيه لا تستحق منك ذلك .. قال سيف : عنا أراها أتذكر جنون عمتي و أبي المفاجئ قالت والدته : لا ي الإنسان عمر ..انسا الماضي وعش حياتك بسعادة ما مضى قد مضى مهما فعلت لن تستطيع إصلاحه . عاشر الفتاة بالمعروف فهي طيبة لا تستحق منك الجفاء

تزوجها لينتقم منها. الجزء الرابع Read More »

تزوجها لينتقم منها. الجزء الثالث

بعد مضي شهرين تقريبا استيقظت ليلا على ألم شديد في بطني ما أن ذهبت لدورة المياه حتى كاد يغمى علي و أنا أرى تلك الاء المنهمرة ي و الآلام مثل السكاكين تغرس في , خرجت متألمة أنادي سيف الذي كان يغط بنوم عميق كالأسد الذي نال من فريسته ..بالطبع استغرب أن أوقظه في تلك الليلة

تزوجها لينتقم منها. الجزء الثالث Read More »

تزوجها لينتقم منها. الجزء الثاني

قصة ابي لوالده بكل شيء وغدره له حين تزوج من عمته وسلبها كل مالها وادعى عليها بالجنون و أودعها بمستشفى الطب النفسي حتى فارقت الحياه عاجزة عن الحركه ولم يكتف ابي بذلك بل قام بطردهم من منزلهم . حتى هم لم يتمكنوا من أخذها …ثم توفي والده اثر جلطه قلبية وعانت والدته من تربيته ليصل

تزوجها لينتقم منها. الجزء الثاني Read More »

تزوجها لينتقم منها. الجزء الأول

عندما تقدم سيف لطلب الزواج مني وافقت اسرتي بسرعة عليه فهو يمتلك الصفة الأساسية لرجل المستقبل بالنسبة لهم , خاصه عندما رمى حزمة من النقود ودفاتر الشيكات في حضن ابي وترك لنا حرية اختيار كل شيء , من أثاث و مجوهرات حتى موعد الزفاف و مكانه اعمى ذلك ابي و أمي لدرجة انهما لم يمعنا

تزوجها لينتقم منها. الجزء الأول Read More »

قصة حماتي شيطانة. الجزء السادس

مكنش قدامي لعد اللي عملته في ابني الا اني انتقم من البنت دي لانها هي اللي كان لازم تموت لازم تموت وروحت لام سميره وطلبت منها تعملها عمل بالجنون والسحر. وعملته وبقت تشوفهم في البيت والحمام وانا بقيت عارفه انها لازم هاتموت نفسها بس اعمل ايه مكنتش قادرة اتحمل اني اشوفها قدامي وان ابني انا

قصة حماتي شيطانة. الجزء السادس Read More »

قصة حماتي شيطانة. الجزء الخامس

بعد ما اخدت الشيخ ونزلنا شقتي تحت ولف البيت وهو بيقرا قران ووصل لاوضه حماتي وقف علي الباب ولقاها نايمه اتسمر مكانه علي الباب ونادي عليها انا كمان اتخضيت ولما قرب منها وحط المصحف جمبها والعمل اللي لقاه في اوضتي بقي يقري قران واللي عليها رد وهو فضل يحارب فيه لعند ما حرقه وسالها عن

قصة حماتي شيطانة. الجزء الخامس Read More »

Scroll to Top