Author name: admin9

قصة هند والخا ئن. الجزء الثالث

صحيت من النوم كلمت اختي الصغيرة جت خدت العيال ودتهم عند ماما عشان مش عوزاهم يسمعوا اي كلام مهما كان هما صغيريين بس الكلام هيثبت في دماغههم…. وقمت نضفت البيت عادي جدا ونزلت الكوافير ظبطت نفسي وبعدها طلعت ولبست اشيك لبس عندي وقعدت … ادم خرج من الاوضه انبهر بجمالي _ ايه الحلاوة دي _ […]

قصة هند والخا ئن. الجزء الثالث Read More »

قصة هند والخا ئن. الجزء الثاني

_ انت لسه زعلان مني خلاص بقي… _ ايوة زعلان انتي ازاي تسيبيني واقف كل ده فالشارع مستنيكي ومتجيش….. _ والله مقدرتش انزل خالص ماما كانت تعبانه وبابا كان مش فالبيت ومعرفتش اكلمك…. _ بس كنتي حتي ابعتيلي متسبنيش واقف كل ده انا كنت هتجنن عليكي افتكرت حصلك حاجه وبعدين انتي وحشتيني اوي بقالي يومين

قصة هند والخا ئن. الجزء الثاني Read More »

قصة هند والخا ئن. الجزء الأول

عمري ما كنت اتخيل ان رساله علي الواتساب ممكن تغير حياتي وتهد بيتي الي قعدت سنين ابنيه….. انا هند وعندي ٣٣ سنه متجوزة قصدي يعني كنت متجوزة وانفصلت …. عندي ولد وبنت صغيريين …. انا عارفه ان قرار الانفصال دا كان صعب لكن انا كان لازم أخده مكنش ينفع اكمل بعد كل الي حصل دا….

قصة هند والخا ئن. الجزء الأول Read More »

توفت زوجته أثناء الولادة دفعه ان يتزوج صديقتها الطبيبة التى ولدتها.. وفى ليلة الزفاف اكتشف مفاجأة جعلته ينهار

توفت زوجته أثناء الولادة دفعه ان يتزوج صديقتها الطبيبة التى ولدتها.. وفى ليلة الدخلة اكتشف مفاجأة قاتلة جعلته ينهار بدأت الحكايه عندما كنت عائد ذات يوم من عملى ، وكانت ليله شديده البروده والوقت متأخر ليلا ، واثناء طريق العوده الى المنزل ، شاهدت رجلا عجوز يقف على جانب الطريق ، وكان يرتعد من البرد

توفت زوجته أثناء الولادة دفعه ان يتزوج صديقتها الطبيبة التى ولدتها.. وفى ليلة الزفاف اكتشف مفاجأة جعلته ينهار Read More »

قصة اختفاء خطيب. الجزء الثامن

لكن الغريب إن بعد تلات أسابيع تقريبا من جوازنا وبعد ما استقرينا هنا بأسبوعين صحيت في ليلة على صوت سامية اللي كان جاي من أوضتها اللي معانا في الشقة كانت بتزعق لابنها بصوت عالي وبعدها ساب البيت وخرج،، وفي الايام اللي بعدها بدأت الاحظ إن صريخها فيه اتكرر اكتر من مره ومن بعدها بدأت نظراتها

قصة اختفاء خطيب. الجزء الثامن Read More »

قصة اختفاء خطيب. الجزء السابع

فقعد على طرف السرير_انا احمد حبيبك =انت مش أحمد،، ولو حتى كنت أحمد،، فانت ماعدتش حبيبي،، انا بحب جوزي اللي اسمه سيد _لا انا احمد وانا احق بيكي منه =انت شيطان او جن،، انت مش احمد،، احمد عمره ما كان يرضالي الأذى _وهو أنا كده بأذيكي،، انا عايز ابقى معاكي =أيوه بتأذيني،، وابعد عني وماتقربش

قصة اختفاء خطيب. الجزء السابع Read More »

قصة اختفاء خطيب. الجزء السادس

فاتلفتت للسقف ودارت بوشها فيه وكأنها بتشوف وقالت_ماعرفش يابنتي،، يمكن لما يتجسد مره تانيه نصرفه بلا رجعه،، لكن هو المره دي ناوي يختار هيتجسد في مين وفي الأغلب هيكون حد قريب قوي منك ومنتظر كمان إنك تساعديه…… وقتها كنت عايزه أصرخ فيهم هم الاتنين وأقولهم أنتوا السبب انا كان مالي ومال عمايلكم دي منكم لله

قصة اختفاء خطيب. الجزء السادس Read More »

قصة اختفاء خطيب. الجزء الخامس

_أنا هرجعلك تاني يا أميرة…لكن ساعتها لازم تساعديني..لازم يا أميرة،، عشان نكون مع بعض… ساعتها انتفضت من نومي وانا بستعيذ وبستغفر وطلعت على الصالة جري،، فماكانش حد صاحي تقريبا في البيت فروحت ناحية أوضة ياسر أخويا وفتحت بابها فلقيت أنه لسه مارجعش من بره،، ومارضيتش أفتح الباب على بابا وقعدت في الأنترية وفتحت التليفزيون وقلت

قصة اختفاء خطيب. الجزء الخامس Read More »

قصة اختفاء خطيب. الجزء الرابع

فالبنت بدأت تشهق كأنها مش قادرة تتنفس ووشها بدأ يزرق فسليمه نفخت في خمس شمعات جنب بعض طفيتهم وسابت شمعه واحدة منورة وساعتها البنت فضلت تكح جامد أوي لغاية ما لفظت حاجه سودة أد حباية لب عباد الشمس ومجرد مانزلت على الارض ساحت واختفت وكإن الأرض شربتها ،، فساعتها نفخت سليمة في الشمعة اللي فاضلة

قصة اختفاء خطيب. الجزء الرابع Read More »

قصة اختفاء خطيب. الجزء الثالث

وقتها جسمي بدأ يتنفض من الخوف على الرغم من إني كنت متوقعه إن الحكاية فيها سحر وأعمال لكن ماكنتش متوقعه إن هيكون بالمنظر دا خاصة لما طفوا نور الأوضة وفضلت الشموع هي اللي منوراها لكن ساعتها طنط سامية أخدتني قعدتني في نص الدايرة وقالتلي أربع رجليا فكان وشي ناحية رسمة الشيطان اللي إنعكاس نور الشموع

قصة اختفاء خطيب. الجزء الثالث Read More »

قصة اختفاء خطيب. الجزء الثاني

وفضلت أقاوم أي إحساس إحباط جوايا وأقاوم رغبة بابا في فركشة الخطوبة لغاية ما خلاص كان بقى على آخره ونوى يفاتحهم بنفسه في الموضوع وفي الوقت دا جالي تليفون من جدة أحمد أم والدته،، كانت بتقول إن عندها طريقة ممكن تعرف بيها إذا كان أحمد عايش ولا لا،، ولو عايش ممكن نعرف كمان مكانه،، لكن

قصة اختفاء خطيب. الجزء الثاني Read More »

قصة اختفاء خطيب. الجزء الأول

بعد تلات سنين حب وسنتين خطوبة وقبل فرحي بشهر تقريبا خطيبي أختفى،، يومها كنت انا واختي بنخد مقاسات الشقة عشان السجاد،، وكنت مستنياه ييجي الساعة خمسة بعد شغله عشان يبص على الستاير بعد ما اتركبت وبعدها يروحنا،، فاتإخر عن معاده حوالي ساعة وقت ما كنت انا واختي مشغولين في كذا حاجه في الشقة،، ومجرد ما

قصة اختفاء خطيب. الجزء الأول Read More »

رواية قلب محطم. الجزء الرابع

كنا قاعدين احنا التلاتة في الصالة بدا سيف يتكلم – انا مش مهتم بيكم انتوا الاتنين… واحدة زنت عليا عشان اتجوز وخربت بيتي وواحدة حرمتني من ابني خمس سنين … بس ابني يهمني اووي عشان كده لازم تتعودوا تتعاملوا مع بعض بإحترام…حماتي بصتلي بقرف وقالت -ولو رفضت ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

رواية قلب محطم. الجزء الرابع Read More »

رواية قلب محطم. الجزء الثالث

ضم ايده عشان ميضربنيش تاني وقال. -خلاصة الكلام انتي هترجعي معايا البيت انتي وابني …انا طلقت عليا ودلوقتي انتي مراتي الوحيدة -ومين قالك اني هرجعلك -يبقي خلاص تديني ابني وامشي انتي كده كده انا مبقتش عايزك – ده بعدك – خلاص هاخد ابني منك بالغصب …وانتي عارفة اني اقدر ­ ­ ­ ­ ­ ­

رواية قلب محطم. الجزء الثالث Read More »

رواية قلب محطم. الجزء الثاني

دخلت عليه مامته وهي بتقول بغضب: – مش كفاية بقا …كفاية تدفن نفسك بالحيا عشان خاطر واحدة باعتك -عمري ما هسامحك علي حياتي اللي دمرتيها …انتي اللي زنيتي عليا لحد ما دمرتيلي حياتي ومشي وسابها . في شركة سيف -صعيد ايه اللي اروحه معاك يا احمد هو انا فاضي -والنبي يا سيف لتيجي معايا …انت

رواية قلب محطم. الجزء الثاني Read More »

رواية قلب محطم. الجزء الأول

-مبروك يا مدام اروي انتي حامل. بصتلها بذهول وعينيا دمعت وقلت : -بجد يا دكتورة …بجد انا حامل ..اتاكدي ابوس ايديكي انا مش حمل وجع تاني . ضحكت الدكتورة وقالت : والله بجد انا متاكده مش بكدب انتي حامل في شهرين -بس ازاي …ازاي ..انا مش فاهمة انا كنت عقيمة …انتي بنفسك قلتي مفيش امل

رواية قلب محطم. الجزء الأول Read More »

طقس سـ،،،،،ـيء خلال ساعات».. تحـ،،،،ـذيـ،ـر عـ،ـاجـ،،،،ـل من الأرصـ،ـاد للمواطنين

طقس سـ،ـيء خلال ساعات».. تحـ،ـذيـ،ـر عـ،ـاجـ،ـل من الأرصـ،ـاد للمواطنينأعــ،ـلـ،ـنـ،ـت هيئة الأرصاد الجوية، رصـ،ـدها نشاطا رعديا لسحب عملاقة على مسطح البحر المتوسط، وذلك نتيجة لتكون منخفض جوي متعمق تسـ،ـ،ـاقـ،ـط منه كميات كبيرة من الأمطار على جنوب إيطاليا وجزيرة صقلية، ومع الوقت يقترب من السواحل الليبية ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

طقس سـ،،،،،ـيء خلال ساعات».. تحـ،،،،ـذيـ،ـر عـ،ـاجـ،،،،ـل من الأرصـ،ـاد للمواطنين Read More »

رواية زوجة مغترب. الجزء الخامس عشر الأخير

ابنتها.. وحيدتها..تساعدها بحنان بالغ وبنفس راضيه.. تحترم حيائها.. تساعدها على أرتداء ثيابها وتغض بصرها عنها حتى لا تخجلها.. تنهدت مريم بألم ودمعه حارقه هبطت على وجناتيها حين تذكرت معامله زوجها لها بعد ولادتها لطفلها الاول.. فلاش باااااااك.. كطفلته.. يفعل لها كافه شئ.. لا يشعر بالنفور او الاشمئزاز رغم انها بأيام نفاسها.. يساعدها على الاستحمام.. يمشط

رواية زوجة مغترب. الجزء الخامس عشر الأخير Read More »

رواية زوجة مغترب. الجزء الرابع عشر

البارت ال19.. ..لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين.. نطقت بها بصعوبه من بين شهقاتها.. جالسه ارضا تبكى بنحيب.. حولها الكثير والكثير من الصور لها مع زوجها.. صور خطوبتهم.. زفافهم.. وصور اخرى برفقه صغيرهم.. تنظر لصورته بعشق.. تقبلها تارا.. تحتضنها تارا.. وتلكمها تارا اخرى.. لم يحدثها منذ شهور.. اغمضت عيونها بعنف وحدثت نفسها

رواية زوجة مغترب. الجزء الرابع عشر Read More »

رواية زوجة مغترب. الجزء الثالث عشر

البارت ال18.. ..ان لم تستحى ففعل ماشئت.. ^^^^^^ بظهرها.. تستند على حائط المطبخ.. تلتقط انفاسها بصعوبه.. تحاول التحكم بدموعها التى اوشكت على النزول.. استعدت للخروج والهجوم على هذه الوقحه والفتك بها.. بعدما تعدت كل حدود الادب والحياء وجائت لمنزلها تطلب زوجها للزواج.. لكنها تراجعت بأخر لحظه.. تذكرت انها مريضه قلب وسكر.. لا تستطيع التغلب عليها

رواية زوجة مغترب. الجزء الثالث عشر Read More »

رواية زوجة مغترب. الجزء الثاني عشر

البارت ال16.. ..انا حامل يا ادهم.. القتها هى على سمعه من بين شهقاتها وضحكاتها.. اخترقت هذه الجمله الصغيره قلبه قبل اذنه.. دار حول نفسه واضعا يده على جبهته بعدم تصديق ودموعه تهبط بغزاره.. ساد الصمت لدقائق يقطعه صوت شهقاتهم العنيفه.. مسح دموعه واخذ نفس عميق وابتسم بتساع وفرحه عارمه وهم بالحديث.. لكن؟؟!!..تلاشت ابتسامته وظهر الألم

رواية زوجة مغترب. الجزء الثاني عشر Read More »

رواية زوجة مغترب. الجزء الحادي عشر

ال14.. بعد مرور بعض الوقت.. ..حياتها.. بعدما استقرت قليلا..اصبحت هادئه.. واخيرا.. هى وزوجها وطفلها سعداء.. يذهب لعمله كل صباح ويأتى على موعد الغداء.. تستقبله هى بأروع ابتسامه وحضن دافئ مشتاق.. بيده احدى الالعاب.. لصغيره الشقى الجذاب.. وبجيبه شوكولاته لها من افخر الانواع.. لم يغمض له جفن الا عندما يحتضنهم بحنان.. رجلهم هو ومصدر الامان.. سلسه..مرحه..حياتهم

رواية زوجة مغترب. الجزء الحادي عشر Read More »

رواية زوجة مغترب. الجزء العاشر

البارت ال13.. اخيرا.. انتهو من فرش شقه مريم الجديده بمنزل والدها.. فجميع افراد العائله عملو على قدم وساق لتصبح الشقه جاهزه فى ساعات معدوده.. وهى.. اين هى..لقد هربت من واقعها بالنوم.. اخذت صغيرها بحضنها وغاصت بنوم عميق من شده تعبها..بل من شده الم قلبها.. تتمنى ان يصبح كل ما تعيشه مجرد كابوس وسينتهى وتستيقظ تجد

رواية زوجة مغترب. الجزء العاشر Read More »

رواية زوجة مغترب. الجزء التاسع

البارت ال12.. ..جبروت امى.. ..ألم حاد يعتصر قلبى.. مخير انا بين..امى و زوجتى.. فلتكن رؤوف رحيم بقلبى يا الله ..صحه.. وقوه بدانيه تتمتع بها.. بكل عنف وجبروت.. هبت واقفه تضرب بقوه كل من تقابله يدها.. بيدها وقدمها وأظافرها وأسنانها ايضا.. تلكم عمات مريم بكل غل.. وهجمت على من تدافع عنها وعضتها من ذراعها بكل ما

رواية زوجة مغترب. الجزء التاسع Read More »

Scroll to Top