Author name: admin9

قصة الزوجة الثانية. الجزء الأول

_ أنا هتجوز عليكي عيني دمعت : ليه يا صالح؟ زعق : مزاجي والشرع محلل أربعه وبعدين انا زهقت وقرفت منك وانا اصلاً بحب بنت عمي وانتِ عارفه ان جوازنا كان غصب عيطت : حرام عليك بتعمل معايا كده ليه؟!! =أنا زهقت وعايز عيال نفسي اكون اب وانتِ مش بتخلفي =حرام عليك ده رزق من […]

قصة الزوجة الثانية. الجزء الأول Read More »

رواية العاصفة. الجزء الثاني عشر

ملك مع أصحابها بتخطط ازاي تقدر تحافظ على كريم في حياتها .. ممدوح بانتباه : فهمتي هتعملي ايه ؟ ملك ابتسمت : فهمت ما تقلقش المهم أنت هتجيبه امتى ممدوح ابتسم : بالليل أو الصبح عادي يعني أي وقت أهم حاجة التوقيت ملك مبتسمة جدا وبتتخيل من دلوقتي فستان فرحها : أكيد ما تقلقش أمل

رواية العاصفة. الجزء الثاني عشر Read More »

رواية العاصفة. الجزء الحادي عشر

بقلم / الشيماء محمد كلهم قدام مديرية الأمن في صمت تام كريم قطع الصمت : يلا كلهم نزلوا وراه بصمت تام لحد ما خبط علي مكتب ودخل وكلهم وراه وهو سلم علي الشخص اللي موجود وقام رحب بيه جدا كريم عرفهم : ده سيادة العقيد سلامة البحيري هو اللي اتولى الموضوع بنفسه . بعد التعارف

رواية العاصفة. الجزء الحادي عشر Read More »

رواية العاصفة. الجزء العاشر

بقلم / الشيماء محمد ملك بصت لكريم كتير وكلام أبوها وأمها بيتردد جواها وقدامها خطيبها اللي بتحبه ونظرتهم طالت وسكوتهم طال فكريم قطع الصمت ده : هنكمل يا ملك طريقنا مع بعض ولا ناوية على ايه ! ملك بصتله ودموعها في عينيها : هو أنت بجد بتفكر في الانفصال يا كريم ! تخيلت إن مهما

رواية العاصفة. الجزء العاشر Read More »

رواية العاصفة. الجزء التاسع

بقلم / الشيماء محمد بدرية عينيها لمعت بخبث وعرفت إن ميادة بقت في جيبها وتلعب بيها زي ما هي عايزة … مثلت الخوف والتوتر وبصت لجوا بقلق : مش دلوقتي يا أختى أبو سمر جوا وممكن يطين عيشتي لو سمعنا بعدين نتقابل ونتكلم مشيت ميادة من عندها وبدرية ابتسمت بخبث وافتكرت لما شافت شريف داخل

رواية العاصفة. الجزء التاسع Read More »

رواية العاصفة. الجزء الثامن

بقلم / الشمياء محمد #شيمووو ملك رجعت شركة أبوها ودخلت متعصبة وقعدت قصاده خالد أخد نفس طويل وبصلها : خير؟ ملك بغضب : وهيجي منين الخير ! أنا مش قادرة أفهم هو ايه اللي جراله ! تصدق إنه قالي أمشي من عنده وأرجع الشركة هنا عندك ! خالد بعدم فهم : ايه المشكلة ماهو أكيد

رواية العاصفة. الجزء الثامن Read More »

رواية العاصفة. الجزء السابع

شريف روح بيته وأمه انتظرته يتكلم بس دخل أوضته وهي مااتحملتش ودخلت وراه فبصلها باستغراب : خير محتاجة حاجة يا أمي ! ميادة مكشرة : محتاجة حاجة ! ايه محتاجة حاجة دي ! أكيد عايزة أعرف رأيك ! شريف كشر باستغراب : رأيي في ايه بالظبط ؟ ميادة بغيظ : في اللي سمعته وفي اللي

رواية العاصفة. الجزء السابع Read More »

قصة ابن من. الجزء السابع

زين مصدوم بشدة .. ازاي بتقول انك ملمستهاش ؟!!! ولما واجهت رضوي في المستشفي قالت ان الولد ده ابنك انت حسن .. ما انا هقولك بعد ما مراتك باتت عندي في الشقة وانا كنت ناوي اعمل معاها اللي قالي عليه الراجل المشعوذ ده وربنا الحمد لله خلاني فقت في اخر لحظة .. فوجئت بعدها باسبوع

قصة ابن من. الجزء السابع Read More »

قصة ابن من. الجزء السادس

حسن يستمر في قص تلك القصة العجيبة علي وزين وزين يستمع اليه في غضب واستنكار شديد حسن .. بس بفتح لقيته غير اللبس الغريب اللي كان لابسة ولابس بدلة وكرافته فقلتله انت غيرت ليه اللبس بتاعك؟!! فراح قالي مش معقول همشي في الشارع كدا المهم جه بعد كدا قالي انا نسيت اجيب بخور وحاجات لازماني

قصة ابن من. الجزء السادس Read More »

قصة ابن من. الجزء الخامس

حسن ما زال يقص علي زين تلك القصة العحيبة التي لا يصدقها عقله ابدا حسن .. اخدت رضوي ورحنا علي الشقة عندي وهي كانت شبه فاقدة الوعي عشان شربت كتير وكانت اول مره تشرب طبعا.. المهم دخلنا الشقة فاول ما دخلت راحت علي الحمام وفضلت ترجع جامد بصراحة صعبت عليا لاني انا السبب في الحالة

قصة ابن من. الجزء الخامس Read More »

قصة ابن من. الجزء الرابع

ما زال حسن جالس امام زين يقص عليه احداثا يكاد زين لا يصدقها ولا يتوقعها من اخاه شقيقة حسن .. لحد ما جاتلي فكرة هي .. اني اوقع بينك وبينها ودا الحل اللي هيخليها تكرهك وساعتها تيجي في حضني وتعيط قلت اعمل كدا ازاي؟؟ .. بس .. مفيش غيرها هيام البنت اللي كانت بتحبك زمان

قصة ابن من. الجزء الرابع Read More »

قصة ابن من. الجزء الثالث

حسن .. بصراحة اول ما قالي كدا جسمي قشعر وقلت ايه الكلام اللي بيقوله ده !! دا فجو. ر وليعوذ بالله .. عشان احيب ولد لازم اعمل كدا !! .. لا لا لا يمكن ابدا.. واخدت بعضي ومشيت ولكن كان احساس الابوة اقوي مني كل يوم بحلم بابن يشيل اسمي ويقلي يا بابا .. ابن

قصة ابن من. الجزء الثالث Read More »

قصة ابن من. الجزء الثاني

ذهب زين بالولد مسرعا حتي من قبل ان يعرف طريق ثدي امه وذهب به الي اخيه حسن داخل شركته للدعاية والاعلان وتعترض طريقة السكرتيرة بحجة انه لديه اجتماع مغلق ولكنه قام بدفع السكرتيرة وفتح باب المكتب ودخل عليه وسط الحاضرين وعيناه يخرج منها الشرار .. لاحظ حسن مظاهر الغضب علي وجه اخيه وصراخ الطفل الذي

قصة ابن من. الجزء الثاني Read More »

قصة ابن من. الجزء الأول

ينتظرها في الخارج امام كشك الولادة ينتظر مولوده الاول علي احر من الجمر وفجأة يسمع صوت صراخ الطفل فغمرته فرحة شديدة وخرج الطبيب من حجرة الولادة وعلي وجهه ابتسامه جميلة وقال له .. مبروك جالك ولد يتربي في عزك .. دخل علي زوجته وتوجه نحوها وقبلها في ورأسها ثم امسك بالمولود فنظر اليه بحب عميق

قصة ابن من. الجزء الأول Read More »

زوج صاحبتي المطلق

لو سمحت بدون اسم ولا صورة انا عندي ٣٥ سنه مطلقة عندي بنت واحده معايا عندها ١٢ سنه وابوها اتجوز خلاص ال موضوع اللي عاوزه اعرضه عليكم ليا زميلة في الشغل هي لسه مطلقة هي كمان من ٣ شهور طليقها ده زميلنا في الشغل وكان فيه كلام بنا علشان كنت بتوسط لهم في حل مشاكلهم

زوج صاحبتي المطلق Read More »

أبرزها تعطيل الدراسة وحظر التجمعات.. 25 إجراءً قد تلجأ لها الحكومة لمواجهة الفيروس المخلوي

سادت حال من الجدل بسبب انتشار الفيروس التنفسي المخولي بين الأطفال، وذلك بعد مسحة قطاع الطب الوقائي بوزارة الصحة، والذي بينت أن 73% من الأطفال المصابين بالأعراض التنفسية، ثبت إصابتهم بالفيروس التنفسي المخلوي أو الغدي. مواجهة انتشار الفيروس التنفسي المخلوي وبناء على هذه البيانات توجه بعض البرلمانيين ببعض التساؤلات عن الإجراءات والخطط الموضوعة من الوزارات

أبرزها تعطيل الدراسة وحظر التجمعات.. 25 إجراءً قد تلجأ لها الحكومة لمواجهة الفيروس المخلوي Read More »

قصة قصة فارس وملاك. الجزء الرابع

هو اية سبب ان يعنى ….يعنى = ان يكون ليا شخصيتين…… – ايوة = هتستفادى اية لما تعرفى – ساعتها اقدر اساعدك = وانتى تساعدينى لية اصلا – عشان بحبك ” هو اتصدم وانا شخصيا اتصدمت من اللى قولتة بس دى الحقيقة انا فعلا حبيت فارس حبيت برائتة وهو بيكلم حبيت لما اقول فكرة مجنونة

قصة قصة فارس وملاك. الجزء الرابع Read More »

قصة قصة فارس وملاك. الجزء الثالث

فارس ساب ايدى وانا روحت المطبخ وفضلت واقفة وانا مش فاهمة حاجة لاقيت بابا فارس وقف قدامى ” عندو انفصا م فى الشخصية ” بصتلة بصدمة يعنى امبارح لما ضربنى مكنش فى وعية او بمعنى اصح كانت الشخصية التانية هى اللى مسيطرة علية ” – واية سببة مش عارف – مهوا مش معقولة صحى من

قصة قصة فارس وملاك. الجزء الثالث Read More »

قصة قصة فارس وملاك. الجزء الثاني

” كان بيكلم وهو متفاجئ ومصدوم ” = ملاك ارجعى اوضتك وانا هنام فى الاوضة اللى جمبك وياريت تقفلى الباب بالمفتاح ” مدانيش فرصة ارد ودخل الاوضة التانية وقفل الباب وانا وافقة مصدومة رجعت الاوضة تانى وقفلت الباب بالمفتاح فعلا زى ما قالى وفضلت افكر لغايت ما النوم غلبنى صحيت تانى يوم على خبطة على

قصة قصة فارس وملاك. الجزء الثاني Read More »

قصة قصة فارس وملاك. الجزء الأول

دخلت الشقة ولسة برفع عينى حسيت بقلم نزل على وشى – انت اتجننت مسك شعرى واتكلم _ ايوة اتجنينت ولسة هوريكى الجنون على أصولة “كان بيكلم وعيونة حمرا بطريقة غريبة انا خوفت منة ومكنتش عارفة اعمل اية رحت زقيتة وجريت عشان اخرج من الشقة راح هو جرى وقفل الباب و وقف قصادى فضلت ارجع وهو

قصة قصة فارس وملاك. الجزء الأول Read More »

باعت كليتها لتدفع ثمن مهرها

ياسمين فتاة من اليمن عاشت في أسرة منفتحة على العالم ,حيث استطاعت إكمال دراستها بعد أن أعطاها والدها كل الثقة والحرية في اختيار مايناسبها ,رغم ذالك كانت حريصة على ألا تخسر ثقة والدها ,درست ياسمين في كلية الهندسة لتحق طموحها في ان تصبح مهندسة مدنية كما كان يتمنى والدها في صغره مع مرور الوقت تعرفت

باعت كليتها لتدفع ثمن مهرها Read More »

قصة حبيت مريض. الجزء الثاني عشر

وقفنا وفضلت انا ومحمد نبص لبعضنا متجوزة طور اه والله طور بس على كبير شويه، اى يبت انتى مراتى دى انت بتشقطنى يغبي! اى شغل المراهقين دا، دا انا مش هحلك والله اصبر عليا _مراتك مين يا احمد! نزل من العربيه، لا كده احي*ه وكملت والله، لا مش يطير بالعربيه او يقول بعاكس تؤتؤ ينزل

قصة حبيت مريض. الجزء الثاني عشر Read More »

قصة حبيت مريض. الجزء الحادي عشر

_اقابل جوزك انا ازاى دلوقت يمريم! *جوزها!! حمار وربي حم**ار وجم**وسه هو شكلها جينات او لبن خالتى مس**مم او منتهى الصلاحيه عشان نبقي احنا الاتنين متخل*فين، مكنش لازم ارضع من خالتى وقتها بردو، غمزت ل محمد واتكلمت =محمد، انت القهوة وقعت على راسك بدل البدلة، جوزى مين يبنى! تعالى بسرعة اغسل البدلة عشان هتبقع، معلش

قصة حبيت مريض. الجزء الحادي عشر Read More »

قصة حبيت مريض. الجزء العاشر

_عشان سلمى =مين يبا!! _سلمى =ايوة منا سمعت بتكررها يعنى مش همك! دا انت عضلاتك مقويه قلبك جامد _اي يبنتى، فاكرة لما قولت ان بابا كان عاوز يجوزنى بنت عمي =فاكرة اه _هي دي بنتى عمى بق =ايوة يبنى أين المشكلة انا لا أراها _هروح ازاى وانا اتجوزت خلاص! =محدش عارف انك اتجوزت يبنى او

قصة حبيت مريض. الجزء العاشر Read More »

Scroll to Top