فتكات

رواية تزوجني لينقذني الفصل الثالث

بعد ما الظابط مشي بعد دقايق دخل منصور ومعاه الرجاله بتاعته وبص لرائد ببتسامه خبي”ثه : لا مطلعتش قليل ي حضرت الظابط رائد ببرود : عارف (وبص للمؤذون) يلا ي شيخنا اكتب الكتاب منصور كان واقف وباصص لرائد بغ”ضب من بر”وده وخد رجالته ومشي والمؤذون كتب الكتاب خلاص وبعدها مشى صابر : لازم نعمل فرح […]

رواية تزوجني لينقذني الفصل الثالث Read More »

رواية تزوجني لينقذني الفصل الثاني

رائد بص لجميله الي باصه في الأرض وبت”عيط : بنتك هيبقا فرحها النهارده زي ما قولت انا مقدرش اكسرلك كلمه برضو (وكمل ببرود) بس انا الي هتجوزها كلهم بصولو بصدمه صابر بص لجميله : اي حد المهم تتجوز وتكتم كلام اهل البلد فريد بهمس لصابر : بس ي عمي هنقول اي لمنصور والفلوس الي اداها

رواية تزوجني لينقذني الفصل الثاني Read More »

رواية تزوجني لينقذني الفصل الاول

لو سمحت ممكن تتجوزني بس 6 شهور وبعدها نطلق _ نعممم؟؟ اي ي انسه الكلام دا _مش بهزر ونبي اتجوزني 6 شهور بس..اهلي عايزين يجوزوني لواحد قد ابويا عشان كملت ال20 سنه ولسه متجوزتش زي باقي بنات البلد _ اي الهبل الي بتقولي دا وسعي كدا ي انسه عايز امشي مسكت ايدو بسرعه وتكلمت بد”موع

رواية تزوجني لينقذني الفصل الاول Read More »

هل يجوز أن أوصي بدفن المصحف معي

هل يجوز أن أوصي بدفن المصحف معي في كفني؛ ليكون عاصمًا لي من عذاب الله تعالى ؟! سؤال ورد للجنة الفتوى بمجمع البحوث الإسلامية بالأزهر الشريف، وجاء رد اللجنة كالآتى: الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه، أما بعد: فمن المقرَّر شرعًا وُجوب تعظيم القُرآنِ الكريم، وأن المصحف إنما يوضع في أعلى

هل يجوز أن أوصي بدفن المصحف معي Read More »

قصة حزينه مؤثرة و مؤلمة جدا لدرجة البكاء – حكاية مرام الجزء الخامس والأخير

لجارة : مشوا من البلد ، و لا نعلم إلى أين ! . يرجعوا إلى البيت .. أستاذة رجاء تهدئ من روع مرام ، و تقول لها : ’’ الظلم ظلمات , يا مرام ، و ربك يمهل و لا يهمل ‘‘ . بدأت الدراسة في كلية الطب ، أخذت مرام عقد الجدة ، لتبيعه

قصة حزينه مؤثرة و مؤلمة جدا لدرجة البكاء – حكاية مرام الجزء الخامس والأخير Read More »

قصة حزينه مؤثرة و مؤلمة جدا لدرجة البكاء – حكاية مرام الجزء الرابع

يوم السبت ليلا ، الأستاذة رجاء تجلس مع مرام في حجرتها ، يتجاذبان أطراف الحديث ، و زوجها في حجرته ، يشاهد التلفاز ، و فجأة ، خرج من حجرته ، يصيح بصوت عالي ’’ يا مرااام ، يا مراام … مبروووك .. مبروووووك !! ‘‘ .. قامت الأستاذة رجاء و مرام بسرعة ’’ خير

قصة حزينه مؤثرة و مؤلمة جدا لدرجة البكاء – حكاية مرام الجزء الرابع Read More »

قصة حزينه مؤثرة و مؤلمة جدا لدرجة البكاء – حكاية مرام الجزء الثالث

بعد مضي اسبوعين على موت الجدة ، نزلت صاحبة البيت ، و قالت لمرام ’’ خلاص كدا عقد الشقة انتهي ، و لا بد أن تتركي الشقة ‘‘ .. اسودت الدنيا في وجه مرام ، ساءت حالتها النفسية ، و جلست تفكر أين تذهب ، فشرد ذهنها في كل اتجاه .. و في منتصف الليل

قصة حزينه مؤثرة و مؤلمة جدا لدرجة البكاء – حكاية مرام الجزء الثالث Read More »

قصة حزينه مؤثرة و مؤلمة جدا لدرجة البكاء – حكاية مرام الجزاءالثاني

في يوم من الأيام ، أتت أحلام مسرعة إلى بيت الجدة ، تبحث عن منار !!! .. سألت أحلام أمها ، ألم تأتِ عندك منار ؟! .. الجدة : لم تأتِ منار ، لم تاتِ من فترة ، إلا معكي ! .. بحثت أحلام و زوجها عن منار في كل مكان ، فلم يجدوها ،

قصة حزينه مؤثرة و مؤلمة جدا لدرجة البكاء – حكاية مرام الجزاءالثاني Read More »

قصة حزينه مؤثرة و مؤلمة جدا لدرجة البكاء – حكاية مرام الجزاء الاول

أحلام امرأة مات زوجها و هي في سن صغيرة ، تاركا لها ابنتين توأم . شاء القدر أن يكون الابنتان مختلفتين تماما في الشكل .. بنت جميلة جدا ، بيضاء ، تشبه أمها .. و الأخرى سوداء اللون ، تشبه أبيها ، فكان الجميع يلقبونها بالبنت القبيحة ، منذ أن ولدت . تقدم لأحلام كثير

قصة حزينه مؤثرة و مؤلمة جدا لدرجة البكاء – حكاية مرام الجزاء الاول Read More »

اتخانقت انا و مراتي في وقت متأخر الخامس والأخير

قولتلوا بالش اوعي تعمل كده اهرب اهرب اهرب بأعلى صوت بس كأن الصوت مش بيطلع من لساني كأن كل حاجه فيه مشلوله مش قادر احرك جسمي وبعد شويه استجمعت قوتي وبكل قوة حاولت اقوم من مكاني وأنقذ مراتي وأنقذ اخوها وأنقذ نفسي كمان لقيت القطط اتجمعت كلها على اخو مراتي وبقت بتنهش من لحمه وتاكل

اتخانقت انا و مراتي في وقت متأخر الخامس والأخير Read More »

اتخانقت انا و مراتي في وقت متأخر الجزء الرابع

البواب بيقول لبواب تاني ” ما تيجي نطلع و النهار طالع كده نبص عالشقة اياها” قاله ” انت اتجنيت وال ايه ؟ ، و اييه اللي هيطلعنا” .. رد”اصل الجدع اللي جه امبارح و كان واقف معايا ده شوفته واقف بعد ما خلص معايا علي اول الشارع بيكلم نفسه كأنه بيكلم حد ، ليكونوا استدرجوه

اتخانقت انا و مراتي في وقت متأخر الجزء الرابع Read More »

اتخانقت انا و مراتي في وقت متأخر الجزء الثالث

لفت نظري انهم بنات جميلة جدا و كمان فيهم شبه كبير من بعض زي ما يكونوا اخوات ، لقيت واحدة منهم بتقولي و احنا ماشيين احنا ساكنين في عمارة رشدي ، اتصدمت طبعا بس مبينتش عمارة في حي رشدي بعيدة جدا عن هنا ، و بعدين كملت كالمها “بس احنا بنحب نيجي نقعد هنا فالحي

اتخانقت انا و مراتي في وقت متأخر الجزء الثالث Read More »

اتخانقت انا و مراتي في وقت متأخر الجزء الثاني

و فعال طلعوا معايا لما قولتلهم ان دي الشقة اللي مراتي قالتلي عليها بصوا لبعض بإستغراب ، كسرنا الباب بصعوبة جدا ، و اتفاجئ بيها ميتة في اوضة من اوض الشقة دي .. عدي عالموضوع 5 شهور ، لغز بقالي شهور مش عارف احله و اسئلة كتير مبتنيمنيش و احساس بالندم و الذنب بيقتلني كل

اتخانقت انا و مراتي في وقت متأخر الجزء الثاني Read More »

اتخانقت انا و مراتي في وقت متأخر الجزء الاول

اتخانقت انا و مراتي في وقت متأخر المشكلة اتطورت بينا و مديت ايدي عليها ، فنزلت و سابت البيت و انا محاولتش امنعها ، استنيت ساعة كدا و بعدين نزلت ابص عليها و قعدت الف في الشوارع بس ملاقيتهاش ، رنيت علي اخوها اكتر من مرة عشان اشوفها كلمته ييجي ياخدها ولا لا مردش عليا

اتخانقت انا و مراتي في وقت متأخر الجزء الاول Read More »

روايه احببت مدمن الجزاء السابع والاخير

كان حالته مرعبه ،جسمه كله ع*رق ،بينهج بسرعه رهيبه ، كنت دايما اشوف المد*مني$ن في التلفزيون بالشكل ده يصعبوا عليا مع اني عارفه أنه مجرد تمثيل بس عمري ما كنت أتوقع اشوف اقرب حد ليا بيعافر ،بي*موت قدامي زيهم ،عمري ما كنت اتخيل اتحط في الموقف ده ! طب هعمل ايه ،هتصرف ازاي ،هسيبه يم*وت

روايه احببت مدمن الجزاء السابع والاخير Read More »

روايه احببت مدمن الجزاء السادس

فات اليوم بدون أي أحداث تانيه أو بمعني تاني صدم*ات ! كنت قاعده علي الكنبه وقاسم نايم علي الكنبه التانيه بهدوء كنت براقب ملامحه قد ايه ملامحه جميله زيه ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

روايه احببت مدمن الجزاء السادس Read More »

روايه احببت مدمن الجزاء الخامس

لااااااااااا اتنف*ض*ت من مكاني وانا ببص يمين وشمال ،جس*مي كله عرق ،بتنفس بسرعه رهيبه ايه ده انا فين ؟! ديه مش اوضتي وده مش سريري بصيت علي هدومي اللي كنت لبساها وبرقت بخ*وف وانا بقوم بسرعه ودموعي سابقاني علي خدي هزيت راسي به*ستري*ه وانا بحاول اك*دب السيناريو اللي عقلي بيصوره لا اكيد انا مش في

روايه احببت مدمن الجزاء الخامس Read More »

روايه احببت مدمن الجزاء الرابع

وصلنا قدام المطار وانا دموعي مازالت علي خدي مكنتش اتوقع ان احنا مسافرين بجد! كان في اعتقادي أن هو قال كده عشان ينهي الفرح ونمشي لانه مش طاي*ق فكره ان ده فرحه وانا عروسته ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

روايه احببت مدمن الجزاء الرابع Read More »

روايه احببت مدمن الجزاء الثالث

انت بتقول ايه ا انت ….. قطعت جملتي وهو بيسحب ايدي بين أيده وبي*ضغ*ط عليها بق*وه لدرجه حسيت صوابعي هت*تك*سر من ض*غ*طته ولسه هعترض لقيته بيلفلي رأسه وعلي وشه نفس الابتسامه وهو بيقولي من بين أسنانه: – اقسم بالله العظيم لو نطقتي بحرف واحد ما هيكفيني عمرك عدي ليلتك علي خير يارغده وبلاش تف*ض-حي نفسك

روايه احببت مدمن الجزاء الثالث Read More »

روايه احببت مدمن الجزاء الثاني

نعم انت بتقول ايه تتجوز بنتي اللي هي اصلا فرحها بعد يومين !!!! قالها بابا بأنفع*ال وهو بيتنفض من مكانه وبيبوزع نظراته بيني وبين قاسم اللي كان قاعد بكل هدوء وبرود وكأن محصلش حاجه قرب منه بابا وهو بيشده من هدومه وبي*جز علي أسنانه بعن*ف : – الظاهر أن المخد*رات اللي بتض*ربها لسعت مخك يابن

روايه احببت مدمن الجزاء الثاني Read More »

روايه احببت مدمن الجزاء الاول

عايز تسيبني قبل فرحنا بيومين ؟! قولتها بصوت كله خ*وف ورعشه وانا ببصله والدموع متعلقه في عيني لقيته اتنهد وهو بيسند ايده الاتنين علي الطربيزه وبيقول ببرود وقس*و”ه : – اه مش بحبك مش حاسس من نحيتك بأي مشاعر ! . بصيتله بصدمه وانا بقول بهمس وشرود : – م مش بتحبني حط رجل علي

روايه احببت مدمن الجزاء الاول Read More »

توقعاتها الصحيحة وصلت لنسبة 85 العرافة العمياء تثير الخوف وهذا ماسيحدث بعد بطولة كأس العالم مباشرة خذوا حذركم

متبقي أشهر قليلة وندخل عام 2023، وبينما يأمل الكثير من الناس في الحصول على بعض الأخبار الجيدة، فإنّ تنبوءات بابا فانغا مخيفة للغاية، وهذه توقعاتها بعد انتهاء كأس العالم ودخول عام 2023. ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

توقعاتها الصحيحة وصلت لنسبة 85 العرافة العمياء تثير الخوف وهذا ماسيحدث بعد بطولة كأس العالم مباشرة خذوا حذركم Read More »

زوجوني معاق الجزاء التاسع والاخير

زهره: ازيك يا ساره اخبارك ياحببتي ساره: الحمدلله ازيك يا ماما اخبارك زهره: الحمدلله ياحببتي بخير اخباركوا انتو ايه؟! ساره: كويسين الحمدلله زهره: مفيش حاجه كده جايه في السكه تفرحونا بيها ساره: اكيد لو فيه حاجه هقولك ياماما زهره: بقالكو سنتين ياحببتي متجوزين حاولى تروحى لدكتور وتشوفوا ايه المشكلة ساره: حاضر ياماما ،،،،،، . رجع

زوجوني معاق الجزاء التاسع والاخير Read More »

زوجوني معاق الجزاء الثامن

بعد الغداء محمد جاله تلفون اتكلم في البلكونه وخرج ساره: في حاجه يامحمد؟! محمد بابتسامه: ايوه انا خدت اجازه اسبوع عشان نقضى أحلي اسبوع ممكن تقضيه في حياتك، ساره وظهر علي وشها الدهشة: اممم فين ياترى محمد: خلاص هلعب معاكى لعبه حلوه ساره مبتسمه: لعبه ايه يامحمد؟!! محمد: بصى لو عرفتى هنقضى الاسبوع فين هديكى

زوجوني معاق الجزاء الثامن Read More »

Scroll to Top