فتكات

رواية الفرق بين حلوة الوجه وحلوة الروح الجزء الثاني

لأول مرة أشعر بخجل من نفسي.. على تصرف وقح كهذا.. استأذنت من #مرتضى و ذهبت مقترباً من #أزل و ألقيت عليها السلام! : مرحبا، كيف حالكِ؟! فأجابت باقتضاب: الحمدلله.. ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ […]

رواية الفرق بين حلوة الوجه وحلوة الروح الجزء الثاني Read More »

رواية الفرق بين حلوة الوجه وحلوة الروح

رواية فتاة قبيحة ***** الأولى كان اسمها #ازل تدرس معي في مرحلة دراسية واحدة في #كلية_الطب .. تجلس قربي صدفة، و نتبادل التحية احيانا لكـــن.. بيني وبينها فرق ارض و سماء.. فأنا كنت وسيما .. من عائلة عريقة و غنية ،و هي #بشعة لم يكن في ملامحها شيء انثوي.. ­ ­ ­ ­ ­ ­

رواية الفرق بين حلوة الوجه وحلوة الروح Read More »

قصة مؤثرة جدا الجزاء الثاني

فنزلت هذه الكلمة عليه كالصاعقة ، فلم يرد على زوجته بكلمة واحدة لآنه رأى أنه أخطأ فيما فعل مع امه . أسرج فرسه وعاد لمكانهم مسرعآ عساه يدرك ولده وأمه قبل أن تفترسهما السباع ، لأن من عادة السباع والوحوش الكاسرة إذا شدت العربان الرحال عن منازلها يتركوا في أماكنهم بقايا أطعمة وجيف مواشى نافقة

قصة مؤثرة جدا الجزاء الثاني Read More »

قصة مؤثرة جدا الجراء الاول

قال لزوجته اتركي أمي بمكانها حتى يأتي من يأخذها ويخلصنا منها أو *****. كان هناك عرب يسكنون الصحراء طلباً للمرعى لمواشيهم، ومن عادة العرب التنقل من مكان إلى مكان حسب ما يوجد العشب والماء، وكان من بين هؤلاء العرب رجل له أم كبيرة في السن وهو وحيدها، وهذه الأم تفقد ذاكرتها في أغلب الأوقات نظرآ

قصة مؤثرة جدا الجراء الاول Read More »

طريقة علاج الش ،ـوكة العظمية الموجوده فى كعب الرجل

عـ،ـلاج الشـ،ـوكة العظمية بالثوم الثوم هو من النباتات العشبية التي تتميز بقدرتها الكبيرة على التخلص من التهابات الجسم، مما يجعله قادرًا على التخلص من الشـ،ـوكة العظمية، ويمكن استخدام الثوم في علاج الشوكة العظمية باتباع الخطوات التالية: ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

طريقة علاج الش ،ـوكة العظمية الموجوده فى كعب الرجل Read More »

قصه دكتوره وابنته الجزء الثالث ولاخير

حتى لو اتبنوه هيخبوه ليه عن الناس مامي..مالك ساكته ليه !! مفيش يا روحي يلا تصبحي على خير الموضوع فعلا مريب وانا لازم اعرف الحقيقه الليلة اللي بعدها ..رنيت الجرس ومدام اميمة فتحت لي وقالت أن ملك نايمه ثواني هدخل واجيبها ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

قصه دكتوره وابنته الجزء الثالث ولاخير Read More »

قصه دكتوره وابنته الجزء الاول

انا دكتورة صيدلانية عايشة في ********* مع بنتي لوحدنا..بعد سفر زوجي للخارج ..ملك بنتي عمرها 6 سنين هي أجمل حاجة في حياتي هي أصلا كل حياتي بنزل الشغل كل يوم الصبح واخدها معايا الحضانه ولما ارجع أعدي عليها واخدها ونروح عندي الصيدلية بتاعتي تحت البيت بنزل أقعد فيها ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

قصه دكتوره وابنته الجزء الاول Read More »

رواية ضحية لهم ولي الفصل الرابع و الأخير

جمال بحب: وحشتيني اويي انا جيت عشان اردك ليا ونتجوز تاني. سلمي لسه هترد كف قوي بينزل ع وشه: تتجوز مييينننن. جمال بغضب مسك رؤؤف من ليقته ولسه هينطق وقفهم صوت سلمي: بس انا موافقه ارجعله. رؤؤف بصدمة ساب جمال بحرج: ع عن اذنكم. سلمي مكملة: انا موافقه ارجعلك لما تبقا مـ. ـرا مش الاسم

رواية ضحية لهم ولي الفصل الرابع و الأخير Read More »

رواية ضحية لهم ولي الفصل الثالث

ابو سلمي: بقولك ايه اسكت خالص البت دي واحدة زبا”لة اتطلقت وبنتي وهربيها . احد الجيران اخر: سيبوه يربيها دي اتلاقيها واحدة زبا”لة بحق عشان كده جوزها طلقها ما هو محدش عاقل بيطلق مراته ايلا اذا كانت ماشيه مشي مش باطل الله واعلم قفشها مع مين او بتخونه عشان كده طلقها. سلمي بتسمع كلام الناس

رواية ضحية لهم ولي الفصل الثالث Read More »

رواية ضحية لهم ولي الفصل الثاني

لاقت بنت ما اول مرة تشوفها: مين حضرتك. خديجه ببرود: انتي متعرفنيش بس انا اعرفك اوي كمان و تاخدي امارة انا يلي خالات جوزك يطلقك لانه ببسطة كده انا مراته الاول واتجوزك عليا. سلمي بصدمة شلت لسانه: انتي مجنونه يا ست انتي قومي اطلعي برررا بيتي. خديجه بسخريه: الصدمه صعبه مش كده بس حبيت اوعيكي

رواية ضحية لهم ولي الفصل الثاني Read More »

رواية ضحية لهم ولي الفصل الأول

المأذون بيديها الاوراق: امضي هنا يا بنتي. بصت البنت بحزن شديد علي جوزها يلي قرر يطلقها يوم عيد جوزاهم. سلمي بدموع رجاء: انا مش عاوزه اتطلق. الماذؤن بص لجوزها: يا بني راجع نفسك تاني البنت بتحبك. جمال بهدؤء: رجعت وعايز اطلقها النهارده ع الاقل تعتبرها هدية جوازنا. سلمي قامت ومسكت ايده: انا طول الفترة دي

رواية ضحية لهم ولي الفصل الأول Read More »

مــوـ، ت مى المفاجئ الجزء الرابع ولاخير

كنت مصدومه من اللى عامله محمود معايا بس قررت ان لازم اشيله من دماغى بس فضولى هي…………نى ……… نمت بعد تعب وعياط كتير صحيت ع صوت مفزع اوى وواحده عماله تقول الحقونى الحقونى هيموتنى هيموتنى صحيت لقيت زى حاجه بتجرى قدامى بسرعه رهيبه ………. طلعت اجرى ولقيت نفسي عند اوضه محمود كنت بحاول اكتم نفسي

مــوـ، ت مى المفاجئ الجزء الرابع ولاخير Read More »

مــوـ، ت مى المفاجئ الجزء الثالث

دخلت بعد ماخد شاور اوضتى وانا بفكر ف جارى الغريب ومن كتر التعب نمت وصحيت الصبح ركبت المشروع اللى هيوصلنى الشغل سرحت ……………………… وانا ف راسي مليون سؤال واولهم محمود والاصوات اللى بتبقي طلعه من اوضه وحالته المتقلبه ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

مــوـ، ت مى المفاجئ الجزء الثالث Read More »

مــوـ، ت مى المفاجئ الجزء الثاني

الجزء الثاني………………..? ابتديت شغل…… كنت مبسوطه أوي… لأني حسيت بالاستقرار أخيراً……. لكن اتصدمت أن رئيسي ف الشغل كان…….. محمود جاري البارد عديم الذوق….. أول ما شافني… تنح… وبصلي بغضب…. انا كمان استغربت… وبصتله اوي…. قرب عليا.. وقالنا لبعض ف نفس الوقت ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

مــوـ، ت مى المفاجئ الجزء الثاني Read More »

مــوـ، ت مى المفاجئ الجزء الاول

الجار الغريب.. قصه كامله … الجزء الاول … بعد موـ، ت امي بطريقه غريبه جدا رجعت يوم من السوق لقتها واقعه ع الارض سايحه ف دمها الطب الشـ، رعي قال إنها اتزحلقت دماغها اتخبطت ف البانيو ماتت ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

مــوـ، ت مى المفاجئ الجزء الاول Read More »

رواية عودة الماضي الجزء السادس

والد شروق بصدمه : كنتى حامل شروق بدموع ووجع : ايوه كنت حامل عارف يابابا انا اكتشفت إن عمر كان بيحطلى حبوب منع الحمل شوفت الشريط تحت هدومه قبل ماعرف إن حامل بيومين بس قولت اكيد مهونتش عليه وعشان كده حصل حمل ومرضيتش أواجهه بس لما قالي إن مش عايز أطفال مني عرفت أن هو

رواية عودة الماضي الجزء السادس Read More »

رواية عودة الماضي الجزء الخامس

شروق دموعها نزلت بوجع وقالت بقهر : هو السبب هو السبب حسبي الله ونعم الوكيل حرمنى من ابنى قبل ماشوفه سيف بعدم فهم : مين السبب ؟؟ شروق بدموع : عمر سيف وقف بغضب وقال : عمررر !!!!! يعني هو ال عمل فيكي كده شروق بخوف على سيف : سيف اهدا ه قاطعها سيف بغضب

رواية عودة الماضي الجزء الخامس Read More »

رواية عودة الماضي الجزء الرابع

شروق فتحت الباب وهى معتقده إن سيف واتصدمت لما شافت عمر ال قدامها وبيبصلها بشر شروق رجعت لورا بخوف وقالت : ع عمر عمر دخل وقفل الباب وقال بغضب : ايوه عمر ال هربتى من بيته وروحتى تعيشى مع راجل غريب مكنتش اعرف انك قاطعته شروق وقالت بغضب : اخرررس انا اشرف منك مليون مره

رواية عودة الماضي الجزء الرابع Read More »

رواية عودة الماضي الجزء الثالث

شروق : ومقولتش ليه سيف : الموضوع كله إن كنت مسافر وقابلت ميرهان واتجوزتها هى كانت مصريه بس مجتش معايا مصر كتير شروق : كنت بتحبها ؟؟ سيف : بحترمها مش دايما الحب كل حاجه احنا كان بينا موده ورحمه وده كفيل ان حياتنا تكمل بس النصيب شروق : عارفه ان فضوليه بس هو انت

رواية عودة الماضي الجزء الثالث Read More »

رواية عودة الماضي الجزء الثاني

شروق بصدمه : سيف !!!! سيف كان شايل طفل صغير وراح عندها وقال باستغراب وذهول : شروق مالك وأزاى تمشى فى وقت زى ده لوحدك شروق دموعها نزلت بوجع وقالت : انا تعبانه اووى ياسيف ومش لاقيه مكان اروحه دلوقتي سيف بصدمه : ط طيب فين عمر وعمى ومرات عمى شروق كانت بتعيط بس سيف

رواية عودة الماضي الجزء الثاني Read More »

رواية عودة الماضي الجزء الأول

انا حامل   قالتها شروق بفرحه وسعاده وهى ماسكه ايده ومش مصدقه     عمر ببرود : بس انا مش عايز عيال منك ياشروق   شروق ابتسامتها اختفت وقالت بصدمه : ع عمر انت بتهزر صح   عمر على نفس بروده : لاء مش بهزر دى حقيقه     شروق الصدمه زادت عليها وقالت :

رواية عودة الماضي الجزء الأول Read More »

مأساة الطفل وليد.. ودعته والدته أمام المدرسة وعادت لتتسلمه جث،،ة غارقة بالنيل

ودع وليد كريم والدته على باب مدرسته الإعدادية، فقد اعتادت الأم على رعاية وحيدها وشقيقته الصغرى ومرافقتهم دائما، توصلهم صباحا للمدرسة ثم تذهب لعملها بإحدى الموسسات الخيرية، لتصطحبهم الأم عقب نهاية يومهم الدراسى من أمام المدرسة، فيرافقها الطفل وشقيقته بعملها فهو أصغر متطوع بالجمعية، ويشارك بمعظم المشروعات الخيرية رغم سنوات عمره الـ11، فلم يكن «وليد»

مأساة الطفل وليد.. ودعته والدته أمام المدرسة وعادت لتتسلمه جث،،ة غارقة بالنيل Read More »

رواية حب ضائع الفصل السابع

ملاك اتكلمت بجمود : وياترى بقا أبو الطفل عارف انك هتنسبي ابنك لأب تانى ريهام بتوتر وعصبيه : ق قصدك ايه زين بحده : قصدك ايه ياملاك ملاك ببرود وضحك : قصدى أنك أتضحك عليك يازينوو زين بعصبيه : بمعنى ملاك ببرود : بمعنى ان ال فى بطنها ده مش أبنك ومن الأول والأخر جوازكم

رواية حب ضائع الفصل السابع Read More »

Scroll to Top