Author name: admin9

قصة بيت زوجي. الجزء الثالث

كانت المرة الثانية التي افقد فيها وعيي….الذي سرعان ما عاد اليّ ولكني لم اجد ما رأيته…… تفاجأت بأحمد يفتح باب الشقة ، وما ان رأيته حتي تملكني الفزع والخوف فصرخت فيه بصوت عالي…. _انت كنت فين ؟! ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ […]

قصة بيت زوجي. الجزء الثالث Read More »

قصة بيت زوجي. الجزء الثاني

نعم لقد سقطت مغشيا عليّ ، وذهبت لعالم آخر ، طالت فيه غيبتي مما اضطرهم لاحضار الطبيبة ، التي ما ان بدأت في عملها حتي بدأ وعيي بالعودة اليّ ،…كنت لأزال متعبة ولم استطع فتح عيناي ، ولكني استطعت سماع حوارهم ……. ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

قصة بيت زوجي. الجزء الثاني Read More »

قصة بيت زوجي. الجزء الأول

صحيت يوم الصباحية علي اصوات ودوشة كتير…يالهووي جوزي مش جمبي….قمت اشوف في اية…لقيت اخته اللي عندها ٢٢سنة بتقلب في الثلاجة ، امتي جات ومين فتحلها الباب…الله اعلم… ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

قصة بيت زوجي. الجزء الأول Read More »

حكايتي مع صعيدي. الجزء الأول

طفله انا اتجوز طفله العم محمود بغضب صعيدي : بقولك عاد هتتجوزها يعني هتتجوزها صقر باحترام : لا يا عمي مهينفعش واصل والله العم محمود بغضب: انت بتبجح ياك يا ولدي هو ده اللي ربيتك عليه من بعد موت المرحوم اخوي واكمل بحزن كنت فكرتك بمجام ابني واجوزك اللي اختارها انا بس طلعت غلطان وخرجت

حكايتي مع صعيدي. الجزء الأول Read More »

حكايتي مع صعيدي. الجزء الثانى

الجزء الثاني دخلوا وقعدوا خمس دقايق فجأه اتصدم صقر لما لقي بنت منتقبه داخله عليهم ولبسها واسع والصنيه بتتهز منها ومكسوفه جدا صقر وهو يهمس لعمه بنفس الصدمه : هي اسمها اي يا عمي عم محمود وهو كاتم الضحكه بالعافيه : اسمها نسمه صقر بغزل هامس : نسمه وهي نسمه عم محمود بضحكه عاليه وكان

حكايتي مع صعيدي. الجزء الثانى Read More »

حكايتي مع صعيدي. الجزء الثالث

الثالث صقر بغضب ونده علي ابوها وعمه بصوت غاضب الاب بخوف : هي نسمه عملت حاجه العم بغضب صعيدي : بتعلي صوتك ليه عاد صقر بهدوء : عايذ المأذون نزلت الكلمات عليهم بصدمه الاب بهدوء وخجل : بس انتوا لسه متعرفتوش وكمان احنا مش جاهزين صقر باحترام : اولا يعمي انا اختارتها وموافق عليها وعمي

حكايتي مع صعيدي. الجزء الثالث Read More »

حكايتي مع صعيدي. الجزء الرابع

الرابع واخد عم محمود الاب وساب صقر مع نسمه شويه صقر بهدوء : انا مبعرفش اتكلم بحب ولا بجصد بكلامي حاجه وحشه انا كان قصدي مش عايذ اشوفك غير بعد كتب كتابنا ووطي قدامها وبدأ يشيل نقابها بهدوء ولكنه اتصدم لم لقي بنت ايه في الجمال جمر تبارك الله قالها صقر بتلقائيه خجلت نسمه كثيرا

حكايتي مع صعيدي. الجزء الرابع Read More »

حكايتي مع صعيدي. الجزء الخامس

الخامس عدي الوقت وصقر محرج علي نسمه الرقص وطلعوا هيقضوا اول يوم في الصعيد كما امر عم محمود ولكن كانت المفاجأه لما طلب عم محمود من صقر منديل ?? صقر بغضب صعيدي : وه يا عمي لا مش هعمل اكده لو حطيت السكينه على رجبتي عم محمود باحراج : يا ولدي الناس تحت عايذين يطمنوا

حكايتي مع صعيدي. الجزء الخامس Read More »

حكايتي مع صعيدي. الجزء السادس

السادس وقام اتوضي وصلوا وقرأ صقر دعاء المتزوجين وهو يضع يده على رأسها وهي تنظر لعيونه بتوهان وبعد ما خلص شالها وسط خجلها وناموا براحه تانى يوم فاقوا على صوت ضرب نار وكانت الصدمه انه نسمه دخلت في حضنه علطول بخوف وهو جسمه مش مستحمل قربها ده وشكلها المغري كان شعرها البني مغطي علي وشوشهم

حكايتي مع صعيدي. الجزء السادس Read More »

حكايتي مع صعيدي. الجزء السابع

السابع صقر بهدوء مزيف : نسمه بكل صراحه انتي متقبلاني كزوج في كل حاجه ولا لا نسمه بصراخ وعياط وهي تضربه علي صدره : كزوج بس انت اييي يا اخي انت اييييييييه ده كله ومش عارف اني بحبك ده كله مش عارف تقدر اني سيبت الكل عشانك انت اييييييييه افهم بقي أنت مش بسس جوزي

حكايتي مع صعيدي. الجزء السابع Read More »

حكايتي مع صعيدي. الجزء الثامن الأخير

عدي الوقت وسط تساؤلات من الجميع ولكن صقر مكنش بيرد ونزلهم كلهم تحت وفضل جمب نسمه لحد ما بدأت تفوق ولكن كانت الصدمه لما لقت صقر ماسك ايدها بيو”سها وعنيه بتدمع نسمه بصدمه وهمس : صقر صقر وهو يرفع وشه بسرعه نسمه انتي فوجتي نسمه وهي تشد ايدها بغضب بعد ما افتكرت كل حاجه :

حكايتي مع صعيدي. الجزء الثامن الأخير Read More »

رواية حقد حماتي. الجزء الرابع الأخير

رحنا للدكتور وكشف على الولد لان كانت درجه حرارته عاليه اوى ووصلت للتشنج وقلنا الدكتور ان الولد عنده كهربا زياده ولازم الاهتمام بيه طول الوقت وكمان الاهتمام بعلاجه طبعاا انا اول ماسمعت قلبى وجعنى وزعلت اوى ولقيت حماتى بتقلى وكمان جيبلنا الواد عبيط كله منك انتى عيط واخدت ابنى فحضنى وقلتلها انا ذنبى ايه ده

رواية حقد حماتي. الجزء الرابع الأخير Read More »

رواية حقد حماتي. الجزء الثالث

وقالتلى اقعدى ارتاحى يابنتى شويه من ساعت مادخلنا وانتى مقعدتيش وقبل ما أرد عليها ردت حماتى وقلتلها دى شكلها ارض بور لو كانت حامل كنا احنا الى زمنا بنخدمها . انا من كتر ماكسفتنى قدام الناس مقدرتش احبس دموعى واخدت بعضى وطلعت على شقتى وقلت انا لازم اكشف وكنت بدعى ربنا ان ميكنش عندى سبب

رواية حقد حماتي. الجزء الثالث Read More »

رواية حقد حماتي. الجزء الثاني

دخلت حماتى ولقتها فوسط الاوضه وبتقولى انا هطلب منك حاجه ولازم تعمليها احنا ناس صعايده ولينا عوايد وتقاليد هى قديمه شويه بس انا ماشيه عليها. استغربت جداا وقلت فنفسي ايه الى ممكن تطلبوا منى ف يوم فرحى وسألتها اتفضلى اطلبى لقيتها وبكل جراءه بطلب منى ان دخلتى تكون بلدى ولقتها مدخله عليا فالاوضه ست شكلها

رواية حقد حماتي. الجزء الثاني Read More »

رواية حقد حماتي. الجزء الأول

انا اسمى ريهام الشهره والحقيقي ندى عندى 33سنه متوسطه الجمال من اسره على قد حالها ماما وبابا مش متعلمين انا بنتهم الوحيده جبونى بعد مافقدوا الامل انهم ممكن يخلفوا وطول الوقت كانوا بيتمنوا يشفونى انسانه ناجحه ومتفوقه فتعليمى بابا راجل غلبان اوى وامى ست طيبه وطول الوقت فحالهم وانا بالنسبلهم دنيتهم كلها . اتعلمت وكان

رواية حقد حماتي. الجزء الأول Read More »

رواية احببت فلاحة. الجزء الأخير

يوسف. اى مبرارتك يا سيف عشان تنزل ابنك لى ف حد يكره ابنه سندس. لان عمره ماحبنى ومش عاوز اولاد منى سيف بعصبية. انا مبحبكيش ومش عاوز اولاد منك انا يا سندس انا كنت هعيش طول عمرى من غير اولاد عشان ما خصركش يا سندس و تقولى مش عاوز منك اولد ومبحبكش إللى ماتعرفهوش ان

رواية احببت فلاحة. الجزء الأخير Read More »

رواية احببت فلاحة. الجزء الحادي و العشرون

سندس .ازاى ما فيش حاجه وانا مبخلفش الدكتورة .حضرتك بتاخد حبوب منع الحمل سندس .ازاى يا دكتورة باخد حبوب منع الحمل لو باخدها كنت جاتلك لى الدكتورة ممكن حضرتك يكون حد بيعطعالك مع العصير أو الميه سندس افتكرت سيف وهو كل يوم يديلها كوب من عصير التفاح المفضل لها واخذت تبكى بشده الدكتورة حضرتك هديلك

رواية احببت فلاحة. الجزء الحادي و العشرون Read More »

رواية احببت فلاحة. الجزء العشرون

سيف .مين إللى كان بيكلمك سندس سندس. كانت بتكلمنى دكتورة التحاليل ووعد حامل وهنا ف الشهر التالت سيف اللهم بارك عقبالنا يارب سندس اللهم امين اى رايك نزين الفيلا ونعملهم مفاجأه سيف ،فكرة جميله هقوم اتصل ع مصممين ديكور يضبطوا الفيلا وارتاحى شويه يا حبيبتى نامت سندس ونزل سيف واتصل ع المصصمين زينوا الفيلا وكانت

رواية احببت فلاحة. الجزء العشرون Read More »

رواية احببت فلاحة. الجزء التاسع عشر

شمس .سيف سيف وحشتنى وراحه تحتضنه سيف بعد عنها بسرعه لو سمحت خليك مكانك معلش مش بسلم وسندس قامت بغيظ سلمت عليها شمس .انا اسفه والله ما كنتش اعرف سيف . ولا يهمك سندس. يا حبيبتى ما ينفعش يا حبيبتى تسلمى ع حد اجنبى عنك الرسول قال (لان يطعن فى رأس أحدكم بمخيط من حديد

رواية احببت فلاحة. الجزء التاسع عشر Read More »

رواية احببت فلاحة. الجزء الثامن عشر

الفرح انتهى سيف .هنبدأ بأول مفاجأه سندس . اى هى يلا قول سيف يلا بسرعه الطيار لسه عنها ١٠ دقايق ركبوا العربيه وذهبوا إلى المطار سندس بالله عليك رايحين فين سيف .اكتر مكان نفسك تروحيه اى سندس .فلسطين نفسي اسافر فلسطين واصلى ف القدس واعيط ونفسى اشوف قبه الصخره ونفسي اشوف كل مكان ف فلسطين

رواية احببت فلاحة. الجزء الثامن عشر Read More »

رواية احببت فلاحة. الجزء السابع عشر

احمد رن ع سيف ويوسف فيديو كول جماعى احمد .السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يوسف وسيف .وعليكم السلام وحشتنا يا ابو حميد?? احمد .وانتوا اكتر والله ان شاء الله هاجى بعد بكره بس عاوزمنكو مصلحه يوسف وسيف. مصلحه اى احمد. انا هاخد اجازه شهر من بعد بكره وعاوز فرحى ع وعد يكون بعد بكره يوسف

رواية احببت فلاحة. الجزء السابع عشر Read More »

رواية احببت فلاحة. الجزء السادس عشر

سندس بتفتح فونا وجدت رساله مبعوتلها مجهول .هههههه اهلا بست الحسن جوزك بيخونك وبيحبنى انا ههههه وهيقابلنى بكرة فى مطعم ٠٠٠٠…….الساعه ١٠ سندس أول ما شافت الرساله انصدمت وفضلت تبكى لحد ما نامت تانى يوم سندس صحيت وصلت وذهبت ليوسف سندس. يوسف حبيبى يوسف .نعم يا سندسي سندس تعالى نروح مطعم ……..الساعه ١٠ يوسف اشمعنا

رواية احببت فلاحة. الجزء السادس عشر Read More »

رواية احببت فلاحة. الجزء الخامس عشر

سيف مسك الفون عشان يكلم سندس وجد صور لسندس مع شباب ف أوضاع قذر**ة سيف يارب انا مش عاوز اظلمها تانى انا هقوم اصلى وادعى ربنا الاقى حل بعد مااصلى رن ع مازن )واحد صاحبه فوتوغرافي) مازن . السلام عليكم سيف .وعليكم السلام عامل اى يا ميزو مازن الحمد الله سيف معلش عاوزك في مهمه

رواية احببت فلاحة. الجزء الخامس عشر Read More »

رواية احببت فلاحة. الجزء الرابع عشر

يوسف .هتوافقى ولا لا يا سندس سندس. انا موافقه يوسف استنى ارن عليه وافرحه يوسف .السلام عليكم ورحمة الله وبركاته سيف وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ازيك يا جو سندس وافقت يوسف بنبرة حزينه .بس انا مش عارف اقولك اى بس متخلطش امورىانا وهنا باموركم سيف بحزن شديد .ولا يهمك يا يوسف الحمد لله يوسف

رواية احببت فلاحة. الجزء الرابع عشر Read More »

Scroll to Top