رواية احببت فلاحة. الجزء الحادي و العشرون

سندس .ازاى ما فيش حاجه وانا مبخلفش
الدكتورة .حضرتك بتاخد حبوب منع الحمل
سندس .ازاى يا دكتورة باخد حبوب منع الحمل لو باخدها كنت جاتلك لى
الدكتورة ممكن حضرتك يكون حد بيعطعالك مع العصير أو الميه
سندس افتكرت سيف وهو كل يوم يديلها كوب من عصير التفاح المفضل لها واخذت تبكى بشده
الدكتورة حضرتك هديلك ادويه تساعد ع الحمل ومتشربيش حاجه من حد وان شاء الله هتجيلى الشهر الجاى وقوليلى انا حامل
سندس شكرا يا دكتورة ورجعت ع المستشفى وهى ف الطريق المغرب اذن
دخلت صلت المغرب ف مسجد وقعدت تبكى
ست كبيره بتبطبط عليها .مالك يا بنتى
سندس. نفسي فى نونو يا ماما ماعنديش عيال واخذت تبكى???
الست .بتبكى لى وانت ف ايدك الحل بس انت إللى نايمه
سندس حل اى
الست .ما قررتي سوره نوح(فقلت استغفروا ربكم انه كان غفارا ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ويمددكم بأموال وبنين)
سندس ونعم بالله ان شاء الله هستغفر واعمل ورد استغفار وباست ايده الحاجه ومشيت
وصلت المستشفى

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

سيف جرى عليها بقلق. كنت فين يا حبيبتى
سندس كنت اصلى المغرب
سيف .
الدكتوره قاطعته الحمد لله مدام هنا ومدام وعد جابوا ولدين قمر
الكل دخل لهم واطمنوا عليهم
سندس هتسموا اى
وعد .انا واحمد متفقين لو ولد انا هسميه لو بنت هو فأنت يا سندس إللى هتسمى ابنك❤
سندس وهو فعلا من اللحظه دى ابنى إللى مخلفتهوش وانا كان نفسي اسمى ابنى يحيا ليكون مثل سيدنا يحيا وده أول ابن ليا يحيا
الجميع .اسم جميل ما شاء الله يا سندس
هنا وسيف إللى هيسمى ابنى
سيف .انا بحب الدكتور حازم شومان جدا هسميه (حازم)
وقامت سندس وسيف واعطوا لكل واحد هديته ومشوا
أول ما سندس روحت
سندس انا هعمل عصير لان الجو حر
سيف لا يا حبيبتى انت تعبانه هعمل انا
سندس بحزن ماشى
عمل سيف العصير وأعطاه لسندس
سيف وتفضلى يا حبيبتى
سندس ممكن تناويلنى الفون من بره لان مش قادره
سيف ماشى
ورمت سندس العصير واستمرت سندس ع ورد الاستغفار وتدعوا الله وترمى العصير من غير سيف ماياخدباله
بعد مرور شهرين
سندس صحيت جرى للمرحاض واخذت تر*جع ما ف معدتها
سيف مالك يا حبيبتى
سندس باين جالى برد هاخد علاج
سيف تمام انا رايح الشركه
بعد ذهاب سيف إلى الشركه ذهبت سندس للدكتورة الدكتورة واخبرتها انها حامل ف شهر وعليها الرحه
فرحت سندس وحضنها الدكتورة وروحت
عملت عشاء جميل وزينت الشقه
سيف دخل

سيف انا حااااامل هتبقى احلى بابى
سيف انا الولد ده لازم ينزل
سندس لا عمرى ما هنزل ابنى
سيف يانا ياهو
سندس هو وطلبنا
سيف .بغضب انت ……………
يتبع….

سندس. افرح يا سيف هتبقى بابي انا حامل
سيف .اى حامل ازاى الواد ده لازم ينزل حالا
سندس بعصبية حطت ايدها ع بطنها. لالا عمرى ما هنزل ابنى إللى فضلت مستنياه كتير
سيف بعصبية يانا ياهو ياسندس
سندس ابنى وطلقنى حالا مستحيل اقعد معاك لحظه واحده
سيف استغفر الله العظيم انت فاهمه انت بتقولى اى انا هنزل اصلى العشا واجى يكون هديتى نتكلم ونزل قبل ما يسمع منها

سندس..بعد مهو نزل قعدت تبكى ورنت ع ويوسف
يوسف. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عامله اى يا سندستى
سندس وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته يوسف تعلالى حالا لو سمحت
يوسف .أمال فين سيف
سندس لو سمحت تعالى بسرعه وهحكيلك
قامت سندس جهزت هدومهاوحاجتها ونزلت وجه يوسف واخدها
هنا .ازيك يا سندس وحضانتها اومال فين سيف
سندس سيف ف البيت
هنا اومال انت جايه لوحدك وبعيط لى
يوسف .احكيلنا يلا يا سندس

سندس. سيف كان بيعطينى حبوب منع الحمل من غير ماعرف وانا اكتشفت وبطلتاشرب العصير والوقتى انا حامل بيقولى نزيله وانا رفضت قالى يانا ياهو
هنا ازاى سيف عمره ما يعمل كده
سندس .يعنى انا خكذب يا هنا
هنا ماقصدش يا حبيبتى والله
يوسف اطلعى يا سندس ارتاحى واما تصحى هنشوف حل
سندس انا هروح فندق
يوسف بزعيق ازاى تروحى فندق وانا اخوك موجود
سندس مش عاوزة اتقل عليك ولا هنا انا امشى
يوسف. دقيقتين لو ماكنتش فوق اوريك وشي التانى
طلعت سندس ع اوضتها
…….عند سيف
رجع من الصلاه ملاقش سندس دور عليها كتير ملاقهاش
رن ع احمد
احمد السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ازيك يا سيف
سيف وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته الحمد لله سندس عندكم
احمد سندس لا لى
سيف ولا حاجه سلام عليكم
وراح عند يوسف
خبط وهنا فتحنتلهوحضنها
سيف سندس هنا يا هنا
هنا ايوه سندس فوق
سيف .نادي بها
هنا طلعت تنادى لسندس.
يوسف. لى كده يا سيف
سيف .كلكم جايين عليا محدش يعرف انا بعمل كده لى ف حد يكره يكون عنده عيل من البنت إللى بيحبها
سندس بس انت عمرك ما حبيتنى ومش عاوز عيال منى
سيف انا عمرى ما حبيتك وانا وحش وانت عاوزانى اطلقك ماشي يا سندس انا مش عارف انت ازاى تقولى كده اصلا

يوسف اى مببرراتك يا سيف
سيف .انا مبحبهاش ومش عاوز منها عيال
سندس…،،،
يتبع….
رواية احببت فلاحة. الجزء الأخير

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top