Author name: admin9

رواية الوقت المتبقي لي. الجزء الأول

مطلوب شخص مبينامش أبداً قريت الجملة دي في الجورنال ولفتت إنتباهي وسط ما كنت بدور على وظيفة زي كل يوم ، شربت شوية من الشاي بلبن بتاعي وأنا بقرأ تفاصيل الوظيفة _ مقدرتك إيه في السهر ؟ يوم ! يومين .. خمسة !! إحنا عاوزينك متنامش إسبوعين كاملين ، التفاصيل على الرقم كذا إتاوبت عشان […]

رواية الوقت المتبقي لي. الجزء الأول Read More »

علقـ.ـة موت لـ »شيرين عبدالوهاب« من شقيقها.. والسـ.ر مفا.جآة

علقة موت لـ »شيرين عبدالوهاب« من شقيقها.. والسر مفاجآة ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

علقـ.ـة موت لـ »شيرين عبدالوهاب« من شقيقها.. والسـ.ر مفا.جآة Read More »

عمارة الحجة زينب. الجزء الثامن

اسراء…../بنظرة بتجاة الاوضة المقفولة.. وضحكة مرعبة…تقول بصوت سميك ومرعب.. ياويلي ع من اراد فتح قلبو لابواب الخوف المعاهدة…. بعد تناول الاكل…. احمد…../اية رائيك ف الاكل ياحببتي… اسراء…./بصوت غريب…..المعاهدة… احمد…./انتي بتقولي ايه يا اسراء و صوتك متغير كده ليه….. يفتح باب الاوضة المقفولة…… ويخرج منا اصوات الصراخ… تبتسم اسراء ابتسامه مرعبه و تميل براسها الى اليمين

عمارة الحجة زينب. الجزء الثامن Read More »

عمارة الحجة زينب. الجزء السابع

احمد…./بفكر ف الي لازم يحصل…. علي…../انا مش فاهم منك حاجة احمد…../سبها ع الله والي عايزو ربنا هيكون….. وصول اسراء…… اسراء…./ازيك يا علي…. علي…./ تمام يا اسراء طب هروح انا بقا…… احمد…../ماشي يا علي استني انا نازل معاك عايز اشتري حاجة…… بعد نزول علي واحمد….. تلاحظ اسراء وقوف مراءة ع باب الاوضة تنظر نظرة تقشعر لها

عمارة الحجة زينب. الجزء السابع Read More »

عمارة الحجة زينب. الجزء السادس

استاذ محمود…./بصوت ونظرة رعب..دي اول صفحة ف الكتاب..بيننا وبين العالم الاخر ابواب لا يرها الامن اراد دخول العالم الاخر…وياويلي ع من اراد فتح قلبو لابواب الخوف…..الجاثوم احمد…/الجاثوم…. استاذ محمود…./ده كتاب كان جابو كريم الله يرحمه هنا لما ابتدي يخسر فلوسو ولاد الحرام دلو على طريق الدجالين ف مره راح لواحد دجال قالو خد الكتاب ده

عمارة الحجة زينب. الجزء السادس Read More »

عمارة الحجة زينب. الجزء الخامس

الحجة زينب…./و انا في انتظارك يا ابني…. بعد كتابةالعقد…..وفرش الشقة…. اول يوم لاحمد واسراء في الشقه… .. انا مش مصدق يا حبيبتي ان بقالنا شقه لوحدنا و هيكون لينا حياتنا و خصوصيتنا……. .. الحمد لله يا حبيبي ربنا حب يجزينا خير على صبرنا….. … بالمناسبه السعيده دي انا اللي هحضر العشاء النهارده علشان يكون اول

عمارة الحجة زينب. الجزء الخامس Read More »

عمارة الحجة زينب. الجزء الرابع

اسراء….ماشي يا احمد بس انا مش مرتاحه….. احمد….صدقيني مفيش حاجه تستاهل كل اللي انتي بتعملي ده انتي المفروض تكوني فرحانه بانك هيكون ليكي شقه وبيت لوحدك مش ده اللي كنا بنحلم بي انو يتحقق يا اسراء…. … يا احمد انا ما قولتش اني مش مبسوطه انا بس مستغربه الشعور اللي حسيتو اول ما دخلت الشقه

عمارة الحجة زينب. الجزء الرابع Read More »

عمارة الحجة زينب. الجزء الثالث

استاذ..محمود…./فعلا هوة اختار ….بنبرة خوف ورهبة… اختار يعيش بقانون العالم الاخر…اختار يعيش ف عتمة مفيهاش نور….اختار يعيش معا الچاثوم…….. …خلصت كلامك بعد اذنك يا استاذ محمود.. يلا يا علي… الحجة زينب…./بعد اذنك يا استاذ محمود انا ماشيه معاهم….. استاذ محمود…./اتفضلي يا حجه زينب…. احمد….هاتي حاجه المفتاح اما اجرب تاني يمكن يفتح…… الحجة زينب…./خد يا ابني

عمارة الحجة زينب. الجزء الثالث Read More »

عمارة الحجة زينب. الجزء الثاني

الجار.استاذ محمود…./تعالى يا ابني عندي نشرب الشاي مع بعض و احكيلك حكايه الشقه دي…. احمد…./تمام لما نشوف ايه الحكايه….. ف شقة استاذ محمود….الجار..استاذ محمود…/اتفضلوا الشاي…… احمد…./ايه الحكايه بقى…. الجار..استاذ محمود…./بص يا ابني انا من اول الناس اللي ساكنو في العماره دي و عارف كل واحد فيها في يوم من الايام جة شاب هو ومراته وابنه

عمارة الحجة زينب. الجزء الثاني Read More »

عمارة الحجة زينب. الجزء الأول

انا خلاص مش قادر اقعد تاني عند حماتي الموضوع بقى صعب عليا وعلى مراتي و هي زيها زي اي ست من حقها يكون ليها شقه لوحدها….. انت عارف يا علي ان الوقت بيجري وانا لازم الاقي شقه في اسرع وقت علي…../ياعم ما تخافش ان شاء الله هتلاقي شقه في اقرب وقت و هتكون على قد

عمارة الحجة زينب. الجزء الأول Read More »

ابني ال ربنا رزقني بيه بحقن مجهري كان فرحه عمري

مساء الخير عليكم جميعا ،، بتكلم وكلي قسي علي نفسي وعلي ابني ال ربنا رزقني بيه بحقن مجهري كان فرحه عمري وحياتي مراتي قالتلي هو انا هفضل كل ما احب احمل اعمل حقن واتعب كل التعب دا قولتلها دي قدره الله والحمد لله ان العمليه بنتجح وربنا بيرزقنا وتاني يوم من كلامي معها مشيت علي

ابني ال ربنا رزقني بيه بحقن مجهري كان فرحه عمري Read More »

قصة ضحكات الأموات. الجزء الخامس

امال يابني جابوني انا امسك القضية ليه مالو سهل اي حد يحلها مكانوش جابوني استني وهتشوف بنفسك….. ************************* في تمام الساعة الثامنة مساءً تتحرك قوة بقيادة مأمور القسم للقبض على القاتل . تصل القوة أمام منزل القاتل ويحاوطون المنزل من جميع الجهات ، ثم يقوموا باقتحام المنزل بعدما قاموا بتحطيم الباب ، الشقة فارغة تقريباً

قصة ضحكات الأموات. الجزء الخامس Read More »

قصة ضحكات الأموات. الجزء الرابع

كان باين عليه إنه مستمتع هو بيشوفها في الحالة دي. أو سكران مش قادر أحدد /مستمتع آه ممكن ! لكن سكران مفتكرش اللي بيعمل كده هو فاهم وعارف بيعمل إيه كويس جداً. والاستمتاع ده طبيعي يابطل إحنا بنتعامل مع قاتل متسلسل مش شخص عادي ولا حتي قاتل عادي . استريح أنت بس وأنا وراه لحد

قصة ضحكات الأموات. الجزء الرابع Read More »

قصة ضحكات الأموات. الجزء الثالث

طب احكي يا عماد واوعي تكدب عليا علشان ورينا هعلقك من رجليك لو كدبت علشان انا القضية دي تعبتلي اعصابي ومش ناقص أي حوارات خالص. /لا هحكي لحضرتك كل حاجة بالظبط . الساعة اتنين بالليل بتبقى الدنيا هاديه دايما ومفيش اي حاجه خالص علشان كده بستغل الوضع ده و بريح شوية على الكرسي قدام الشاشة،

قصة ضحكات الأموات. الجزء الثالث Read More »

قصة ضحكات الأموات. الجزء الثاني

أنا شوفت شئ عملاق كده كان طويل ولونه كله أسود زي سواد الليل بالظبط كان له انياب بارزة وشكلها مخيف جداً وتحس انه مش من عالمنا خالص كان داخل المحطة وشايل على يده جثة . انا كنت قاعد مرعوب وانا بتفرج علي الكاميرات وبشوف المشهد ده بيحصل قدامي ، بعد ما أتأكد إن مفيش حد

قصة ضحكات الأموات. الجزء الثاني Read More »

قصة ضحكات الأموات. الجزء الأول

تم العثور على جثة لفتاة في الثلاثينات من عمرها صباح اليوم المثير في الأمر أن الجثة كانت بلا ثياب نهائياً كما ولدتها أمها والأغرب من ذلك أنها كانت مبتسمة وكأنها تشاهد حلم جميل كيف لشخص قد قتل للتو أن تظهر علي وجهه علامات الفرحة هكذا. كان هذا لغز غريب لم يستطع أحد فك شفرته .

قصة ضحكات الأموات. الجزء الأول Read More »

رواية معاناة أخرى. الجزء الثامن

حمزه اتصدم لما شاف هدير واقعه على الأرض وعلبة البرشام جمبها جرى عليها وشاف النبض لاقاه ضعيف حاول يشيلها بالعافيه وشالها بعد معاناه لأن دراعه مربوط وطبعا نز”ف وهو مركزش كل ال كان فى دماغه هى وبس نزل بسرعه حطها فى عربيته وطلع على المستشفى وهو قلبه مقبوض ومرعوب عليها بعد وقت وصل ونده الممرضين

رواية معاناة أخرى. الجزء الثامن Read More »

رواية معاناة أخرى. الجزء السابع

هدير بدموع : طلقنى يا حمزه ودلوقتى حمزه بصدمه : أطلقك !!!! هدير بجمود : ايوه اتخدعت فيك افتكرتك هتكون غيرهم بس لاء انت زيك زيهم كلكم اتسببتم فى جرحى وبس طلقنى يا حمزه بدون شوشوره ورقتى توصلى فى أقرب وقت قالت كلامها وخرجت من البيت وهى بتعيط وهو كان هيجرى وراها بس ريهام كانت

رواية معاناة أخرى. الجزء السابع Read More »

رواية معاناة أخرى. الجزء السادس

حمزه باندفاع : بحبها بحبها ومش هطلقها والده اتصدم والصدمه الأكبر كانت لهدير ال سمعته محمود : انت اتعودت على وجودها بس مش اكتر حمزه بحزن : عشان خاطرى اديني فرصه دلوقتى انا عايز هدير معايا ومحتاجها اووى جمبى محمود بحزن على حالة ابنه : ماشى يابنى ال يريحك انا همشي بقا حمزه : خليك

رواية معاناة أخرى. الجزء السادس Read More »

رواية معاناة أخرى. الجزء الخامس

هدير بتنهيده : بابا كان شغال مع عمر فى الما ڤيا حمزه بصدمه : ما ڤيا !!!! هدير : ايوه ما ڤيا وهو ده سبب جوازى من عمر ونفس سبب جوازى منك يا حمزه بابا كان بيبعني عشان مصلحته عشان كده لما مات قلبى قسى عليه رغم أن كنت بحبه اووى والله حمزه ضمها بحنان

رواية معاناة أخرى. الجزء الخامس Read More »

رواية معاناة أخرى. الجزء الرابع

ريهام بخبث : ميزو وحشتنى هدير بغضب : هو انتى ياوش المصايب حمزه بصدمه : انتى تعرفيها هدير بعصبيه : الهانم ال كانت ماشيه مع عمر علطول وكان بيخو”نى معاها وخربت حياتى كلها ريهام بتوتر : ا انتى مجنونه انا معرفش عمر اصلا ولا اعرفك انا خطيبة حمزه حمزه كان واقف بجمود من غير كلام

رواية معاناة أخرى. الجزء الرابع Read More »

رواية معاناة أخرى. الجزء الثالث

حمزه اتصدم من الصوره سابها مكانها تانى ودخل البلكونه عند هدير هدير بوجع : مش انا ال قت”لت عمر ياحمزه حمزه بصدمه : نعم !!! هدير بسخريه : مش ده ال انت كنت عايز تعرفه ومتجوزنى عشان تنتقم منى عشانه اهو قولتلك مش انا ال قت”لت عمر ياحمزه والله انا مكنتش اعرف ان هو مات

رواية معاناة أخرى. الجزء الثالث Read More »

رواية معاناة أخرى. الجزء الثاني

هدير بوجع : ااااااه حمزه دخل واتصدم لما شافهاواقعه الارض والد”م نازل من رجليها جرى عليها حمزه بقلق : ايه ال حصل رجلك بتنزف جامد كده ليه هدير بدموع : رجلى بتوجعنى اووى اااه حمزه بتوتر : ط طيب اهدى اهدى شالها بسرعه ودخل وضعها على السرير وقال : هطلب دكتورة الصيدليه حالا وبالفعل الدكتوره

رواية معاناة أخرى. الجزء الثاني Read More »

رواية معاناة أخرى. الجزء الأول

انتى عارفه يعنى ايه النهارده فرحى على أرملة أخويا انا مش مصدق لحد دلوقتى قالها حمزه بغضب وعصبيه هدير بغضب مماثل : انت عارف ان مغصوبه على الجوازه دى زي زيك يعنى متجيش تلومنى انا حمزه بغضب : انتى كمان بجحه والله كنتى تقدرى ترفضى بس ازاى الهانم ماصدقت بقا واحد مات تاخد غيره هما

رواية معاناة أخرى. الجزء الأول Read More »

Scroll to Top