اتبــ.ــر عت بكـ.ــليتي لحماتي وبعدها جوزت جوزي
الحلقه الثالثه
بقلم هويدا زغلول
كريمه
أنا غلطانه ان كنت بحبك أنا قولتك خد كل
فلوسي بس اتجوزني عرفي حتي أنا بحبك اوي
ولحد دلوقتي مش راضيه اتجوز علشانك
عماد
انتي واحده كدابه انتي مش عايزه تتجوزي علشان خاطر مافيش حد هيرضي يتجوز
انسه كريمه وفي الاخر يلاقيها مدام كريمه
كريمه
بكره اخليك تيجي تبوس رجلي علشان
اتجوزك والله ما هتعرف هعمل معاك اي
عماد
طيب ابقي اغسليها كويس علشان
لما اجي أبوسها تكون نظيفه ابعدي
عني يا كريمه انتي فاهمه ولا لا ، وفي الوقت
ده مشي عماد من عندها وهي فضلت تعيط
وفي بيت حماتي كنا نزلت عندها
حماتي
اي يا ناهد يا حبيبتي عامله اي دلوقتي والله
العظيم انا ما عارفه اشكرك ازاي
ناهد
علي اي يا حماتي انتي صحتك بالدنيا والله
وربنا يعلم انا بحبك ازاي
حماتي
ربنا يخليكي ليا يا ناهد يارب ، وفي الوقت
ده الباب خبط وانا فتحت
ناهد
مين كريمه اتفضلي ادخلي والله انا ما عارفه
اشكرك ازاي علي اللي حصل حماتي قالت
ليا انك هتشغلي عماد عندك
كريمه
أنا عايزه خالتي هي فين ، وبعدها دخلت وقالت
أنا عايزكي لوحدك يا خالتي لو سمحت
.
.
حماتي
اه ومالو اطلعي يا ناهد شقتك معلش
ناهد
حاضر بس لما اطمن علي عماد الاول
هو كان عندك بعدين انتي جيتي هو كويس
ولا اي
كريمه
خالتي أنا معنديش وقت عايزه اقولك كلمتين
علشان ورايا شغل كتير
حماتي
اطلعي يا ناهد شقتك بقي ، وفعلا أنا
طلعت وبدأت هنا كريمه تعيط
كريمه
أنا في مشكله كبيره اوي يا خالتي ومش
عارفه اعمل اي
.
.
حماتي
خير يا حبيبتي قولي ليا وانا معاكي ربنا يعلم أن
بعملك زي عزيزه بالظبط
وبدأت كريمه تقول لحماتي علي اللي حصل
زمان
#فلاش باك
عماد
ازيك يا كريمه عامله اي امال خالتي فين
.
.
كريمه
خرجت برا بعدين بقي هو انت ناوي
تكلم ماما في موضوعنا أمتي أنا خالص
زهقت
عماد
اصبري بس شويه انتي عارفه أن بابا
رافض اتجوز واحده اغني مني
.
.
كريمه
قولت ليك كذه مره ،،،،،،،،،، وقبل ما تخلص
كلامها موبيلها رن ثواني اشوف مين
وبعدها دخلت الأوضه ودخل وراها عماد
وقفل الباب وبعد ساعه
كريمه
ليه كده بس يا عماد حرام عليك أنا بحبك
.
.
عماد
وانا كمان يا عبيطه بحبك هو انتي فاكره أن
ممكن اقدر اعيش من غيرك
كريمه
يعني هتكلم ماما وهتيجي تتجوزني ارجوك
يا عماد أنا بحبك
عماد
امال امال اديني وقتي بس وانا والله هاجي اتقدم ليكي وبعدها حمايا مات وكانت
كريمه فاكره أن مشكله حياتها اتحلت
وراح عماد عندهم
كريمه
ازيك يا عماد عامل اي عامله اتصل بيك من يومين مش بترد عليا ليه
عماد
معلش كنت مشغول عايز خالتي في كلمتين
لو سمحت
كريمه
معقول عايز ماما حاضر انا فرحانه اوي
والله وبعدها دخلت وخرجت امها
عماد
خالتي عامله اي يا حبيبتي ماما قالت
الكلام اللي عايزك فيه مينفعش في التلفون
لازم يا ستي اجي لحد عندك واقولوا ليكي
كريمه
أنا هروح اعمل ليك حاجه تشربها ، وفعلا
دخلت وهي فرحانه وكانت فاكره أن
عماد هيطلب أيدها
الخاله
خير يا حبيبي انا سمعاك فيه اي
عماد
انا فرحي الخميس الجاي علي وحده زملتي
واحنا مش عملنا خطوبه علشان خاطر
بابا الله يرحمه لسه ميت
واكيد هتيجي انتي وكريمه , وفي الوقت
ده خرجت كريمه وقالت
كريمه
نيجي فين يا عماد معلش مكنتش سامعه
الخاله
عماد جاي يعزمك علي فرحه يا كريمه ، وفعلا
هي انصدمت لما سمعت الكلام ده ومكنتش
مصدقه اي حاجه وبعدها مشي عماد
كريمه
ماما ردي عليا قولي أنا سمعت غلط هو قال
فرحه طيب ازاي طيب وانا
الخاله
قولت ليكي الف مره مش بيحبك وكان بيكدب
عليكي انتي الف واحد يتمناكي حرام عليكي نفسك
كريمه
فرحه هو قال فرحه معقول يعمل فيا
كده طيب ازاي يعني ومين دي اللي هو
عايز يتجوزها
الخاله
اسمعي يا بنتي مراد ابن عمك هيموت عليكي د
وافقي عليه بقي حرام عليكي
كريمه
أنا مش عايزه اسمع سيره الجواز دي خالص
يا ماما انا مش عايزه اي حاجه ، وبعدها
ام كريمه ماتت من حسرتها علي بنتها لأنها
كانت تعبانه اوي
#رجوع
حماتي
ما تقولي يا بنتي مين اللي عمل فيكي كده
عماد الادب والاخلاق ازاي ده مش بيسيب
فرد لا لا يمكن انتي كدابه يا بت انتي عامله
كده علشان يتجوزك
كريمه
والله يا خالتي أنا مش بكدب عليكي
بس المشكله دلوقتي ان مش هينفع
اتجوز حد خالص غير عماد
حماتي
ومراته ذنبها اي البت بتحبني اوي
ازاي يعني اعمل فيها كده
كريمه
يعني بنت اختك تتفضح يا خالتي ارجوكي يا خالتي
يتجوزني شهر وبعدين يطلقني المشكله
دلوقتي أنه مش عايز يتجوزني
حماتي
امشي يا حبيبتي وانا هتصرف ربنا
يستر علي ولاينا يابنتي
كريمه
طيب هتعملي اي عرفني بس
حماتي
امشي يا بنتي انا مش قادره اتكلم
هخلي يتجوزك طبعا سامحني يا ناهد
يا بنتي ، وفعلا مشيت ناهد وجه عماد
عماد
مالك يا ماما شكلك عامل ليه كده اوعي
تكوني لسه تعبانه
حماتي
لا مش تعبانه بس حصل حاجه غريبه
زمان كنت واخده ملبغ من خالتك وماضيه
وصل أمانه ونسيته ولقيت كريمه
جايه انهارده تقولي عايزه الفلوس يا اما
هحبسك وفي الوقت ده عماد قال
ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا
اتبرعت بكليتي لحماتي. الجزء الرابع
.
.
.
.