رواية لحن الغرام. الجزء السادس

لكن هنا تكشر في وشها وتبعد ايدها …. وترد بضيق
هنا:انا مش بصاحب حد غريب وانتي غيلزه وطلعت لسانها😝
وجريت علي اوضتها…..
نارين بحرق دم:شو هاد قله الادب انتي ما عرفت تريبي يا عمر…..
رنين بنرفزه: انتي الا مش محترمه عشان تحضني رجل غريب عنك وكمان تلبسي كده واياك تغلطي في بنتي مره تانيه هقط’ع لسانك….
يسمع عمر دافع رنين وحمقتها علي هنا بنته ولا كأنها امها ويبتسم لان هناك من يحب هنا مثله ويدافع عنها….. جرت رنين علي غرفه هنا…. وعيون عمر تتحرك معها في كل خطوه وكان سرحان فيها….
نارين:عمر يا عمر وين روحت…
عمر بشرود:ها لا ولا مكان….

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

نارين بدلع سخيف:موري عجبك الا صار من شويه…. وتقرب منه وتضع يدها حول عنقه في دلع….
يبعد عمر يدها بضيق…
عمر:بصي يا نارين انتي جايه هنا عشان شغل وشراكه بينا وانا وفقت بس عشان خالتي …. انا مش عوز مشاكل مع رنين طالمه انتي هتقعدي هنا…. وسلام عشان انا وراي شغل…. وسابها وخرج…..
نارين:هي البت دي نوايه تخطفو مني لا ده انا لازم اطيرها…..
رنين:حبيبتي هنا زعلانه….
هنا:انا مش حبه الست الا تحت دي…. وتجري تحضن رنين…..
رنين بمك’ر: طيب يا روحي ايه رايك لو نطفيشها…..
هنا بفرحه:وانا معاكي يا ماما…..
يرن التليفون فترد رنين
رنين:الو يا هاديه….
هاديه:هو انتي رجعتي تاني ليه مش احنا فيه معاد مع وسيم مدير الاكاديمه الازياء الا انتي هتموتي وتقدمي فيها عشان تتعلمي…. وتبقي مصممه مشهوره…..
رنين بضيق:اعمل ايه ما انا نسيت الفيلاشه الا عليها التصميمات ورجعت عشان اجيبها بس ليقيت مصيبه اسمها نارين بتاعه كده لبسه محزق وقصير وحطه ٥٠ كليو مكياش في وشها…. بتاعه كده برده…..

هاديه بمك”ر:اه دي بقي يا ستي تبقي اخت نادر بس من الام عشان بعد عمي ما مات اتجوزت واحد تركي بس غني اوي…. وهي عايشه دلوقتي هناك ودي بقي تبقي بنتها نارين…. من جوزها التاني بس هي ونادر مش بيتفقوا…. بس خالي بالك انها رسمه علي عمر من ايام هنا…. مراته الله يرحمها وكتير هنا اتخنقت مع عمر بسببها….. يعني استعدي….
رنين بتمثيل لا مبالاه:وانا مالي يختي ده حتي مرضاش يقول اني مراته طيب يا عمر…
هاديه:ما احنا قولنا بتحبيه…. قولتي لا….
رنين بعصبيه:طيب اقفلي احسن ما اجاي ارميك في حمام السباحه….
هاديه:طيب اهدي بس اه علي فكره فيه حفله بليل هتيجي ولا…
رنين بتعجب:حفله حفله ايه…
هاديه:هو عمر مقالكيش دي حفله بمناسبه الشراكه الا حصلت بين عمر ونارين…
رنين:ايواه عشان كده هي هنا وهو اصفر واخضر طيب صبرك يا عمر سلام يا هاديه…..
عمر:انا مش عارف يا باهر اعمل ايه في الكارثه الا اسمها رنين دي هطير البرج الا فاضل من عقلي…
باهر باعجاب:يا صاحبي دي حتي شقاوتها جميله ولذيذه اوي.. انا حبيتها…..
عمر بيضق:باهر احترم نفسك احسن واياك تنسي انها مراتي وبنت عمتي…
باهر:طيب يا عم عمر متتعصبش كده الا صحيح هو انت هتجيبها الحفله….
عمر بعصبيه:وبتسأل ليه باهر انت صاحبي عمري وانا مش عوز اخسرك….
باهر بضيق:خلص يا عمر انا رايح اشوف العمال خلصوا ولا ….
يمر اليوم ويأتي المساء

رنين بخبث:ايه الشياكه دي كلها علي فين العزم….
عمر بسخريه:وانتي مالك بتحكميني ليه وهو انتي فعلا مصدقه انكي مراتي…. لا فوقي….
رنين بعصبيه:لا انا عارفه انها جوازه مؤقته…. خلص يبقي انا كمان ملكش دعوه بي حياتي انا حره وهعمل زيك بضبط واكون في حضن اي رجل….
يتعصب عمر ويجذبها من خصرها مقربها اليه…. انتي قولتي ايه لا يا حلوه ده انا ادفنك مكانك…. انتي ملكي انا وبس…. انتي سامعه
رنين بتحدي:انت بتحمل وابعد عني بقي ….
عمر بتحدي:تحبي اثبت انك ملكي انا وبس
رنين:ولا تقدر…..
يرد عمر بقب’له طويل يعلن فيها انها ملكه هو وبس في البدايه رنين قومت لكنها سرعان ما اندمجت معه ….
يتركها عمر وهو يضحك… عشان تعرفي انك دايبه فيه وبتغيري عليه وبعشقيني… سلام يا قطه واياك تفكري رجلك دي تعتب بره البيت…..

نارين:مش يلا يا عمر….
يصفر عمر باعجاب
عمر:واو ايه الجمال ده يلا بينا وهو عمل كده عشان يستفز غيره رنين….
نارين كانت لبسه فستان احمر قصير جيدا وضيق وشعرها منسدل علي كتفها وتضع الكثير من مساحيق التجميل….
رنين ببكاء وعند:كده يا عمر طيب صبرك عليه….
يرن جرس الباب فتفتح رنين
شكرا يا هاديه انك جيتي… عشان تقعدي معا هنا هي اتعشت ونامت…
عمر: يا نادر انا بتصل علي رنين بس هي مش بترد….
نادر باعجاب:مش هي دي رنين دي حلوه اوي… ومش الا داخلي وهي في ايده ده يبقي نادر….
يتجنن عمر اول ما شافهم ويتجه نحيتهم و

يتجه عمر نحيتهم بغض’ب كبير وعيونه تنظر لي رنين بتحذير كبير…. ويقف امامهم بكل غض’ب ووجه محمر ويبتسم بغ’ل وهو يجز علي اسنانه…. ويتحدث
عمر بنرفزه😁:اهلا بيك يا نادر مش كنت تقول كنا نيجا سوا…..

تلمع عيون رنين بتحدي وتبتسم ساخره…. وحتي تستفز عمر وتجعله يشت’عل غض’با اكثر
تضع راسها علي كتف نادر… وتتحدث بدلع
رنين:معلش يا عمر اصل انا مكنتش حبه اخرج بس هاديه ونادر عدوا عليه ونادر اتحايل عليه عشان اخرج وكمان هو الا جابلي الفستان ده…..
ينظر لها عمر بحده ويحتدد اكثر اول ما يشوف ما تلبس كانت لبسه فستان روز قصير لي قبل الركبه.. وبحملات وضيق نسبيا ولهو حزام علي الخصر لونه فضي بارق… وعمله شعرها كحكه فوضويه علي جانب شعرها وتضع زينه خفيف….
واحمر شفاه لونه روز لكنه رقيق
لبسه سندل ذو كعب عالي وتضع عطرها المثي’ر كل عيون الحفله توجهت نحوها ما بين اعجاب وحق’د………
لم يتحمل عمر ما تفعله رنين خصوصا اول ما تقدم باهر ونظرات الاعجاب الشديد ودعها لي الرقص.. فيجذبها عمر من خصرها… ويقربها اليه بعصبيه كبيره

عمر:معليش يا باهر هي مش هترقص الا معاه اصلنا صاعيده وبنغير علي حريمنا…. بعد اذنكم..
واخدها ورحوا لي الرقصه… يضع عمر يده حول خصر رنين ويقربها اليه بقوه ويحوطها بيدها
رنين بوجع:اي حاسب انت هتكسر وسطي ايه الغباء ده..

عمر بنرفزه:اخرسي خلاص انا ماسك نفسي بلعافيه عشان احنا في مكان عام بس والمصحف لا مربيكي اوا ما نروح مش انا قولتك اياكي تخرجي لا وكمان تيجي مع الزفت نادر الا خذرتك انك تكلميه
لا وايه المسخره الا انتي لابسها دي
تضحك رنين : طيب براحه علي نفسك احسن يطقيلك عيرق…
اولا انت مش من حقك تتحكم في حياتي باي صفه….
يقاطعها عمر:نعم ياحبيبتي… انا جوزك علي فكره وانتي كلك من حقي….
تدوب رنين اول ما كلمه حبيبتي….
لكنها تفيق علي صوته الغاضب
عمر بغضب:انتي بتبصي لي مين….؟
رنين بتعجب :انا مش ببص لي حد
انت مجنون
عمر بعصبيه:رنين متخرجش الشي’طان الا جواي انا ماسك نفسي بلعافيه.. الشاب الا واري ده عمال يبصلك… وانتي بصيتي ليه…….
رواية لحن الغرام. الجزء السابع

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *