روايه حور 9&10

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

حور : انتى عارفه انتى عملتى اى
وفجأة جه صوت زى ما قتلتى ندى انا هقتلك
حور : لا يا نادر
واخدت الطلقه بدل ليلى

ليلى : بصدمه وشايفه دم حور ف ايدها حور لالا متموتيش
نادر : المفروض كانت جت الطلقه فيكى انتى مش حور
وجم الحرس ومسكوا نادر
سليم : بخضه حور حور حبيبتى

ياعم مش وقت نحنحنه البت هتموت ? نكمل
ف المستشفى
محمود : بعياط يا حبيبتي يابنتى انا جوزتك عشان احميكى من شر الدنيا اترينى برميكى ف النار ب ايدى
فاتن : من كتر العياط أغمى عليها

محمود : بخضه فاتن فاتن الحقووونى
اتلموا عليها كلهم ودخلوها اوضه وعلقوا ليها المحاليل
الدكتور : اول ما طلع من اوضه العمليات كلهم جريوا عليه
سليم : بخضه خير يا دكتور طمنى

الدكتور : المدام نزفت دم كتير وفصيلت دمها مافيش غير كيس محتاجين كيس تانى
كله من النحنحه ? نكمل
مريم : بزعيق ازى مستشفى كبيرة زى دى مفهاش كيسين دم لكل فصيله ع الاقل
الدكتور : حضرتك اتكلمى معايا ب أسلوب احسن من كده

سليم : آسفين يا دكتور خد منى انا
الدكتور : فصيلت دمك زيها
خد منى انا يا دكتور فصيلتى زى فصيلتها
سليم : حازم

الدكتور : اتفضل معايا
وبعد ما اخدوا منه كيس دم
سليم : انا مش عارف اقولك اى يا حازم
حازم : متقولش وانا مش بعمل كده عشانك كله عشان حور

الدكتور طلع بعد ساعه
ليلى : طمنا يا دكتور
الدكتور : الحاله دخلت ف غيبوبه للاسف
كلهم بصدمه غيبوبه

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

ليلى : والغيبوبه دى هتطول
الدكتور : الغيبوبه مالهاش مدة محددة بس هى سامعاكم وحاسه بيكم ادعولها

_________________

عند نادر ف القسم
المحامى : ساعدنى يا استاذ نادر عشان اعرف اساعدك
نادر : ليلى هانم قتلت ندى حبيبتى وانا كان لازم اموتها زى ما موتتها بس للاسف اخدتها مكانها حور
المحامى : ده اخر كلام

نادر : أيوة

__________________

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

ف المستشفى نقلوا حور ف اوضه عاديه ومعلقه المحاليل
وكل يوم سليم وليلى ومحمود وفؤاد ومريم معاها وبعد اسبوع كان مهند واروى ومريم وحازم عندها
مهند : حور قومى بقا عشان نلعب مع بعض ونروح الملاهى انتى نايمه بقالك كتير اصحى بقا
مريم : بعياط تعالى نروح انا وانت

مهند : لا انا عاوز حور يلا يا حور
وفجأة حور بدأت تحرك أيدها
مهند : بصوا حور بتحرك أيدها
مريم : انا هروح انادى الدكتور

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

________________________

ف حته تانيه كان سليم قدم التسجيل للنيابه
سليم : ازيك يا لولو
علا : بتوتر سسسليم
سليم : اااه سليم اللى كنتى بتتامرى عليه

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

علا : سليم انا
سليم : حضرت الظابط
علا : لا يا سليم متعملش فيا كده
الظابط : اتفضلى معانا من غير شوشرة

_______________________$

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

مازن : لو سليم عرف باللى عملناه مش هيسيبنا
محمد : وهتبقا كل حاجه ضاعت
سليم : كنت فاكركم صحابى وامنتكم ع اسرارى هو ده جزاتى اخرتها كده عاوزين تموتونى
محمد : سليم اسمعنى

سليم : حضرت الظابط
الظابط : اتفضلوا من غير شوشرة

________________________

عند حور
الدكتور : الحمد لله الحاله بدأت تفوق
حور : بدأت تفتح عينيها ااااه انا فين
الدكتور : حمد لله ع السلامه

مريم : بفرحه حمد لله ع السلامه يا حور
محمود : انتى كويسه يابنتى
حور : متخافوش انا كويسه وهى بتدور بعنيها بينهم
مريم : احم احم نحن هنا بتدورى ع سليم

حور : لا بس هو فين
مريم : هو ف مشوار وجاى

_____________________

ف الفندق بقا عند سليم بعد ما عرف ان حور فاقت
سليم : عاوز الاوضه كلها ورد
الموظف : حاضر يا افندم
سليم : وعد يا حور اسعدك واعوضك عن كل اللى فات

_____________________

عند حور ف المستشفى بعد ما كلهم مشيوا وفضلت هى ومريم
مريم : حور سليم لو عرف انك كنتى ع علم باللى عملته علا ومحمد ومازن وبالخطه بأنهم ياخدوا فلوسه مش هيسامحك انتى لازم تقوليله
حور : انا كنت فاكرة أنه هيزهق منى ويطلقنى وان الموضوع ميوصلش ل كده وبعدين انا كان لازم أأمن نفسى ويكون فيه حاجه من ممتلكاته ب أسمى
مريم : بس هو بيحبك يا حور

حور : مريم انا اتجبرت أنه اتجوزه والكل اتخله عنى وشك ف شرفى كان لازم انتقم منه
وفجأة

مريم : ولو يا حور مكنش لازم تعملى كده
حور : انا كنت فاكرة أنه هيطلقنى والحكايه تنتهى
مريم : خلاص انا همشى دلوقتى واجيلك بعدين
حور : ماشى يا حبيبتي

وفجأة بعد ما طلعت من الاوضه لاقيت سليم
مريم : ب ارتباك استاذ سليم
سليم : بغضب اسكتى خالص وامشى من هنا مش عاوز اشوف وشك تانى
مريم : استاذ سليم انا

سليم : انتى مرفودة مش عاوز اشوف وشك تانى أمشى
ودخل ل حور
سليم : عامله اى يا حبيبتي
حور : الحمد لله

سليم : طيب يلا عشان تخروجى من المستشفى قومى غيرى هدومك
حور : حاضر
بعد ما حور خلصت وركبوا مع بعض العربية ف الطريق
حور : انت رايح ع فين ده مش طريق الفيلا

سليم : محضرلك مفاجأة
حور : بفرحه بجد
سليم : بخبث بجد

_______________________

محمود : بنتى انا تعمل كده مستحيل
مريم : ده اللى حصل يا عمى وانا ساعدتها ودلوقتي سليم أخدها ومش عارفه هيعمل فيها اى
محمود : يعمل فيها اللى يعمله انا متبرى منها ده مش بنتى بنتى ماتت
فؤاد : اهد بس يا محمود ومتقولش كده

ليلى : فؤاد اتصل ع سليم احسن يعمل فيها حاجه وهو متعصب والبنت لسه جرحها ملمش
فؤاد : برن عليه مش بيرد

__________________________

عند سليم ف شقته
سليم اول ما دخل هو وحور الشقه سليم راحه ضربها كف ووقعها ع الأرض
سليم : بستغفلينى انا
حور : سليم

سليم : أخرسى بلا سليم بلا زفت انا هوريكى ازى تعملى فيا انا كده هندمك ع اليوم اللى اتولدتى فيه
حور : بعياط سليم لا
سليم مساكها من شعرها وفضل يضرب فيها مكان الجرح
ويقطع ف هدومها

حور : بعياط لا يا سليم متعملش فيا كده

______________________

ف فيلا فؤاد
ليلى : انا قلقانه ع حور اوى سليم متهور
فؤاد :البت غلطت بس مينفعش سليم يعاقبها كده
وفجأة سليم دخل وحور بتنزف مكان الجرح
سليم : انا مش عاوز حد فيكم يتدخل

ليلى : سليم حرام عليك البنت بتنزف
سليم : انا قولت مش عاوز حد يتدخل
ومسك حور من شعرها وجرها وحطها ف المخزن وربطها ف الكرسى
حور : بتعب سليم واغمى عليها

ليلى : فؤاد اتصل بالدكتور فورا
سليم : ميدخلش عليكى الجو ده دى بتمثل
ليلى : اخرس يا سليم البنت بتنزف
بعد نص ساعه الدكتور جه

الدكتور بعد ما كشف عليها
الدكتور : مين الحيوان اللى عمل فيها كده
ليلى : حضرتك حور فيها اى
الدكتور : الجرح بتاعها تتفتح ولازم تروح المستشفى

ليلى : انا هتصل بالاسعاف
وبعد مرور أسبوع ف الفيلا
حور : مش اخدت اللى انت عاوزه سبنى امشى بقا
سليم : انتى ….

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top