لوسين فضلت واقفه وعيونها ع الموبيل لكن بعد ما فقدت الامل ركبت واتحركوا لشاطئ تاني

قصص منه محمد كاتب اتمني ع الله نرفع الحلقه ممكن لوسين خرجت مع اصدقائها راحوا مكان ع الشاطئ يخطفلهم كام مشهد كخلفيه للتصاميم   نجوان جايه عليهم جري بأزازه ميه معدنيه: يالله كنت بسأل راحوا فين دول كنت بدور عليكم خدي لوسي الميه لوسين: ميرسي نوجا نجوان: اموله والنبي صوريني وري البحر امل: تعالي   […]

لوسين فضلت واقفه وعيونها ع الموبيل لكن بعد ما فقدت الامل ركبت واتحركوا لشاطئ تاني Read More »

شفيق نطق بحزم: مفيش داعي الباشا امر هنوقف الشغل ده

عيسي راح بقهر يفكها والبنت بتصرخ وتعيط وتترجاه: ارجوك ابوس ايدك سبني مش عايزه اعمل كدا حميده طلع وراه وبص للتهامي بغيظ: انا لسه مش واثق فيه التهامي بخبث: عشان كدا بختبره هو بيحب امه لو ما وصلش البت للزبون هنروح نزورها برصاصه   ………. عيسي بيسحب في البنت الي بتصرخ في ايده وقلبه اتمزق

شفيق نطق بحزم: مفيش داعي الباشا امر هنوقف الشغل ده Read More »

عيسي لسه بيفك ايدها حميده دخل وشافه هجم عليه وصرخ فيه: انت بتعمل ايه

عيسي ركب الموتسكل بحزن كبيره لـ اهانته لخاله الي بمثابه والده طلع عالبار لازم يزج سراج والمافيا جوه السجون ويرجع لاهله ويعتذر من الناس الي جرحهم والي لسه هيجرحهم وهو داخل قابل التهامي!! التهامي سأله: ايه الي خلاك تيجي هنا   عيسي بهدوء: وصلت الهانم الصغيره وسراج بشا مش عايزني لـ اي مكان لقيت شغلي

عيسي لسه بيفك ايدها حميده دخل وشافه هجم عليه وصرخ فيه: انت بتعمل ايه Read More »

امل: لاء قالت انها جايه وهتصور معانا طول النهار بس بتصل بيها ومش بترد عليا

في موقع التصوير عيسي واقف ع جنب وسراج قاعد مع المخرج بيتفرج ع المشهد عيسي موبيله رن اخده كانت صورتها بص لسراج وقفله وسراج اخد باله ولف بصله بضيق لوسين بعتت مسدج احنا بقينا الضهر بأكد عليك تفطر وتشرب ميه معدنيه عيسي بصله واخدها تحدي وانها من حقه لانها حبيبته   وراح بعتلها قلب احمر

امل: لاء قالت انها جايه وهتصور معانا طول النهار بس بتصل بيها ومش بترد عليا Read More »

عيسي مسك وشها ولفه ناحيته وبص في عيونها: مين الي مالك قلبك جوبيني بتحبيني

نجوان: انا جعانه لوسين: هاخدك اي مطعم في السكه يله شكرا يا سماح سماح والإبتسامه ماليه وشها: تنوري في اي وقت ابراهيم: ماشيه يا هانم     لوسين: ايوه معلش هزعجك بالامر لو فيه اي اخبار ارجوك قولي نفسي مامي ترجع مبسوطه انا ماشيه يله يانوجا عمار بغمزه: اباه هي كانت بتتكلم عن ايه علاء

عيسي مسك وشها ولفه ناحيته وبص في عيونها: مين الي مالك قلبك جوبيني بتحبيني Read More »

لوسين راحت ع ابراهيم الي قام جابلها كانزه: اتفضلي يابنتي

في الاتيليه دخلوا عليها الاتنين وهي مستغربه وجودهم عمار: سراج بيه طلب مننا نوصلك لوسين بستغراب: وفين عيسي عمار: راح يأمن والدك نجوان: حلو حظك في رجليكي علاء: لو راجعه البيت نوصلك     لوسين: انا رايحه عندكم علاء بلع ريقه: رايحه فين لوسين كررت بالبطيئ: رايحه بيتكم علاء وعمار هزه دماغهم: اه ورجعوا صرخو_ايه

لوسين راحت ع ابراهيم الي قام جابلها كانزه: اتفضلي يابنتي Read More »

نجوان: طب واقفه ليه اخرجيله يله لوسين خرجت واتكلمت شويه معاه وبعدين استأذن منها ومشي

رواية انتي دمي ودموعي وابتسامتي الحلقة الثالثة عشر نوسه وهي ماشيه لمحته قاعد ع صخره وماسك ازازه وبيشرب منها نوسه راحت عليه بدهشة: حسن من امتي بتشرب حسن شخط فيها: وانتي مالك انتي   نوسه اتغاظت منه ومسكت الازازه وحدفتها بكل قوتها في البحر وحسن فضل يصرخ ويزعق فيها حسن: انتي حشريه يله امشي امشي

نجوان: طب واقفه ليه اخرجيله يله لوسين خرجت واتكلمت شويه معاه وبعدين استأذن منها ومشي Read More »

وسه راحتلها: انسه لوسين عيسي عايز يستقيل من شغلانه الحارس الشخصي

سوسن: ايه الي عجبك فيه سي عيسي عشان تجهزيله اوضه بنفسك لوسين: الله مش انقذني كذا مره حبيت اشكره الله غلطت في ايه يامامي سوسن ابتسمت بمكر ومسكت صرصور ودنها بلطف: انا مقولتش حاجه اصلا لان عيسي بني ادم كويس وانا عارفه ده وانتي قريبه   منه كبيست فريند لوسين حركت دماغها لتحت ووشها احمر

وسه راحتلها: انسه لوسين عيسي عايز يستقيل من شغلانه الحارس الشخصي Read More »

عيسي حط ايده ع دراعها المصاب كئنه بيخطفها من توترها وقلقها: جرحك عامل ايه لسه بينقح عليكي لوسين زمت شفتها لتحت: لسه بينقح بس قادره اتحمله لكن محتاجه اروح

عيسي فتح كيس الاكل وحطه قدامها: يله لازم تاكلي عشان تاخدي علاجك لوسين بزهق: انا مش جعانه انا مشوشه او مصدومه عيسي بحنان عليها : لازم تاكلي لو اخدتي العلاج من غير اكل معدتك هتتعب     لوسين: طيب وانت فين اكلك عيسي: انشغلت فيكي لدرجه نسيت اشتري اكل ليا كنت مستعجل _ اخد ازازه

عيسي حط ايده ع دراعها المصاب كئنه بيخطفها من توترها وقلقها: جرحك عامل ايه لسه بينقح عليكي لوسين زمت شفتها لتحت: لسه بينقح بس قادره اتحمله لكن محتاجه اروح Read More »

لوسين رفعت صوباعها في وشه بتحذير: مش هترجع في كلامك

لبست لوسين فستان احمر بدم الغزال قصير رقيق كأنها سندريلا رافعه شعرها كله لفوق وخصلات متمرده نازله منها الداده: لوسين يابنتي ضيفك وصل لوسين بفرحه: هو هنا الداده مبتسمه: ايوه واقف برا في الجنينه   لوسين خرجت له وع شفايفها أجمل ابتسامة : عيسي عيسي رفع عيونه وبصلها وكان في ايده بوكيه ورد بسيط جدا

لوسين رفعت صوباعها في وشه بتحذير: مش هترجع في كلامك Read More »

صباح انخلع قلبها لكلامه وعيسي لف وشه لبعيد عنه

نوسه بتريقه لاذعه: خلاص نستني لحد ما تتخرج وبعدها نتكلم حسن سحبها لبعيد: وهنا بقي بتبيعي ولا بتعرضي نفسك بالمجان نوسه بغضب: اياك تهني سامع     حسن بنظرات من فوق لتحت: ايه الي غلطت فيه مش سبق وعرضتي نفسك ع اخويا لكن منجحتيش وجيتي هنا تعرضي نفسك ولابسه جيبه قصيره وصدرك نصه ظاهر منك

صباح انخلع قلبها لكلامه وعيسي لف وشه لبعيد عنه Read More »

شفيق طلع من محفظته مبلغ وحطه ع الطربيزه: حساب الشاي وخد الباقي اشوفك عيسي: مع السلامه

شفيق طلب عيسي يروحله وعيسي راح أأعد قصاده والعامل حط فنجان شاي قدامه عيسي: الف شكر انا تقريبا خلصت مشاهدي في الفيلم وهرجعلك فلوسك   شفيق: بس انا مش جيبك هنا عشان كدا لما يبقي معاك ادفعهوملي واظن قولتلك انا واثق فيك عيسي: الف شكر لثقتك شفيق: انت من المنشيه عيسي: لاء انا من الاسماعليه

شفيق طلع من محفظته مبلغ وحطه ع الطربيزه: حساب الشاي وخد الباقي اشوفك عيسي: مع السلامه Read More »

لوسين ببتسامه واسعه: موت ناموستين واحده ع خدك والتانيه ع قورتك

رواية انتي دمي ودموعي وابتسامتي الحلقة السابعة في العربيه وصلته نورسين قدام الشاطئ لوسين: يله وصلنا ياعيسي عيسي: هي والدتك فين؟؟ لوسين شاورتله: هناك ع الشاطئ عيسي فتح الباب ونزل ونزلت وراه لوسين الي راحت عليها وضمتها: مامي عيسي جه معايا   سوسن مسحت دموعها بسرعه ولفتله عيسي: ازي حضرتك سوسن ببتسامه: اهلا يا عيسي

لوسين ببتسامه واسعه: موت ناموستين واحده ع خدك والتانيه ع قورتك Read More »

سلام يا اجمل شاب قابلته وعرفته)

عيسي قام من نومه راح خبط ع الباب: نوسه عيسي مسمعش رد خبط تاني: نوسه انا هدخل وبالفعل فتح الباب موارب وبص في الغرفه ملقاش حد دخل ولمح ورقه ومحطوط فوقيها قلم راح اخدها وكانت رساله منها( فكرت     طول الليل انت عاملتني كويس جدا بس محبتش اعملك مشاكل مع اهلك الكلام الي قاله

سلام يا اجمل شاب قابلته وعرفته) Read More »

صباح صرخت فيه بغضب اسود: ابراهيم ممكن متتكلمش ع الست دي قدامي انا بكرهها

صباح دخلت عليه المطبخ لقته واقف ع البوتجاز بيجهز وجبه الفطور!!! صباح: ليه عملت الفطار يا حبيبي عيسي بصلها وابتسم بشقاوه: ابدا قلت ارشيكي واخد بركاتك يا صبوحه   صباح ملست ع خده بحنيه : دايما بتمنالك الخير وبدعي ربنا يحميك ويباركلي فيك وحياتك ميبقاش فيها عقابات وطول ما انت ماشي كويس هتلاقي الخير عيسي

صباح صرخت فيه بغضب اسود: ابراهيم ممكن متتكلمش ع الست دي قدامي انا بكرهها Read More »

هتسافري عند عمك الصعيد وهو يتصرف معاكي

خرجت الدكتوره وهي متوتره مروان جري للدكتوره. الدكتوره بتوتر… فعلا طلع سم ..وتقريبا السم كسا معظم جسمها … انا اسفه بس العمليه … الي هنعملها ..مضمون نجاحها 50 %بس ….. بس أن شاءالله عندنا امل انها تبقا سهله وخصوصا أن السم موصلش ليه للقلب والعقل ..     مروان .. طيب واقفه ليه ما تعمليها

هتسافري عند عمك الصعيد وهو يتصرف معاكي Read More »

أنا بعتذر بالنيابة عنها أنا آسف يا هاشم باشا.

” بسم الله الرحمن الرحيم” “قامت من علي الأرض بهدوء عكس ما كانت عليه منذ قليل ، وعزمت علي فعل أمر هي تعلم أنه سيسب صدمه كبيره لهم، لكن لامفر منه، وارتدت ملابسها ونزلت إلي الأسفل، لتجد والدتها كالعاده مع واحده من أصدقاء المجتمع الراقي ، تتحدث بكل بساطه معها وهي     تتعال أمامها

أنا بعتذر بالنيابة عنها أنا آسف يا هاشم باشا. Read More »

هربت يوم الزفاف

رواية زوجتي المقدمه منذ النظر الأولي التي سقطت فيها عيناي علي العنوان، اخذت الافكار تتدفق والكلمات تسبح في مخيلتي، لتبدأ يدي في التحرك وكتابتها وعذرا إن لم اتوسع في شرح الموضوع وذالك لصغر سني وقله خبرتي ولم اركز افكاري إلا علي جزء بسيط لعله يظهر ما في عقلي.     “كل بنت بتتمني إن يوم

هربت يوم الزفاف Read More »

ادهم .. ( كان اسود يعيون خالتك ممممم شطة و ملح فى قهوتي ممم ماشى 😂)

و في المساء فى غرفة ادهم كان نايم و طبعا عهد في غرفة لوحدها و طبعا سلمى معملتش زى كل الحموات المصرية و الهندية و طردتها أو قالت ليها انتى السبب انتى نحس على ابنى و العيلة بالعكس سلمى على قد ما هى كانت موجعة و خايفة على ابنها هى   كمان كانت خائفة على

ادهم .. ( كان اسود يعيون خالتك ممممم شطة و ملح فى قهوتي ممم ماشى 😂) Read More »

عهد وقفة مصدومة.. ( حتى انت يلا الحمدلله المهم انك عايش)

الدكتور.. للاسف يا جماعه نوال.. ايه مات الدكتور بغيظ.. ما عايش قدامك اهو الاستاذ ادهم فقد الذكراة و اللى هو اخر فترة في حياتو عهد بصدمة.. يعني ايه …….. ما تتكلم يا علاء الدكتور .. يعني الاستاذ ادهم فقد الذكراة و الله اعلم ها ترجعلوا امتى   عهد وقفة مصدومة.. ( حتى انت يلا الحمدلله

عهد وقفة مصدومة.. ( حتى انت يلا الحمدلله المهم انك عايش) Read More »

عهد.. عايزة اشوف ادهم ارجوكم ريحوني

ادهم حض*ن عهد اوى حاول يحميها لكن عملوا حادثة أما في قصر السيوفي سامية.. انتى كويسة سلمى بقلق شديد.. العيال اتاخرو اوى ادهم اول مرة يتأخر و ميتصلش انا مش مطمئنة قلبي بيقولى ان ابنى فيه حاجه   سامية.. طب اهدى و ها نكلموا سلمى.. كلمتو اكتر من مرة مش بيرد نور.. و عهد كمان

عهد.. عايزة اشوف ادهم ارجوكم ريحوني Read More »

سيف.. تختبري حبي ليكي بالشطة يا نور

حازم بخبث و شر.. مش ها سيبو يتهني بيها امجد زوج فريدة.. مش انت اللى سبتها حازم.. انا فعلا سبتها بس ما يسكونش في قلبها غيري و متحبش غيري عهد ليا انا و بسسس ها نضرب عصفورين بى حجر واحد   امجد زوج فريدة.. بالظبط كده ههههههه أما في قصر السيوفي عهد نايمة بح**ضن ادهم

سيف.. تختبري حبي ليكي بالشطة يا نور Read More »

فريدة.. عهد انتى بتعملى ايه تعالى هنا

فريدة نايمة الحلم فريدة بدور على عهد فريدة.. عهد انتى بتعملى ايه تعالى هنا عهد بسخرية.. خايفه عليا ولا يكونش دور برد فريدة.. عهد الطريق اللى انتى فيه مش امان يا بنتى ارجعي ابوس ايدك   عهد.. هههههه الطريق اللى انا فيه مش امان لكن انتواااا امان صح ( و تقول بدموع) انا مش فاكرة

فريدة.. عهد انتى بتعملى ايه تعالى هنا Read More »

عبدالحميد: “طب ينفع تزعلي عمو منك اشرف انا كلمته ووافق اصلاً”

كانو يجلسون في مطعم دهب بضيق: “بعد اذنك خلص عشان عايزة امشي” عمر بمكر: “طب مدي ايدك وكُلي” دهب بكبرياء: “قلتلك شكراً مش عايزة واصدر بطنها صوت العصفور لتنظر له باحراج”   عمر: “بطنك ليها رأي تاني كُلي متتكسفيش انا زي جوزك يعني” دهب بتأفف: “ملكش فيه مش عايزة اطفح”   عمر بلا مبالاة: “براحتك

عبدالحميد: “طب ينفع تزعلي عمو منك اشرف انا كلمته ووافق اصلاً” Read More »

Scroll to Top