روة بحزن…اطلع يااابن بطني اطلع لحتى تهدء ادم بصه عليها بحزن وطلع

دياب بتعب:مش وقته يما بصي هي سايبه البيت وانا مش عارف اقنعها انها ترجع هتفضل هنا النهارده بس شمس بغضب:لا يدياب مينفعشي وزمان اهلها قلقانين     دياب بسرعه:انا هبات عند صاحبي يما خلاص وافقي بقي مش هعرف اوديها مكان تاني خرجو الاتنين لقوها مرميه علي الارض     دياب بخوف:ريم مالك ردي عليا فوقي […]

روة بحزن…اطلع يااابن بطني اطلع لحتى تهدء ادم بصه عليها بحزن وطلع Read More »

دهبيه : مرات المعلم زيدان واتجوزوا عن قصه حب لكن عندها تأخر فى الانجاب دهبيه جميله شعرها واصل لركبتها كيرلى وطوي

دهبيه : وماله يا مرت ابويا خليها تحلم يمكن تحقق حلمها بس يا رب ما يقلبش كابوس انا شبعت الحمد لله هروح اجهز الحلو والمشروبات على ماتخلصوا     وقت ما كانوا بيشربوا القهوه هياتم : حلو قوي الاسوره اللي في ايدك دي يا دهبيه دهبيه : دي هديه المعلم جابها لي امبارح كان طقم

دهبيه : مرات المعلم زيدان واتجوزوا عن قصه حب لكن عندها تأخر فى الانجاب دهبيه جميله شعرها واصل لركبتها كيرلى وطوي Read More »

لو قربت مني هصرخ والم البيت عليك انت فااهم

  مدام ثريا ثابت ،، دي عزلت من يجي سبع سنين بهتت ملامح حور وبات عليها الخزلان وهي بتقول بصدمة :   عزلت !!،، طيب يا حج متعرفش عنوانها ،، انا محتجالها اوي لو سمحت البواب صعبت عليه حور وشكلها بس مكنش بايده حاجة يعملها فقالها بحنية :     والله يابنتي الاول كانو بيجو

لو قربت مني هصرخ والم البيت عليك انت فااهم Read More »

انا قريت كل كومنتاتكم وشكرا لكل اللي دعمني وكتبلي كومنت حلو

عز طلع الشجره جاب فراوله ولمون وغسلهم ف حنافيه موجوده ف الارض معموله عشان العاملين يشربوا منها حور ونمر خدو منه المون وابتدوا ياكلوه وهما بيضحكوا على ريأكشناتهم وهما مستغربين منهم عز: ازااي لمون مزز وحادق ازاي حور بضحك: دي متعه لن يفهمها الكثير نمر ضحك: قوليلهم يابنتي عز حدف ل اسيل وبسمه الفراوله: خلينا

انا قريت كل كومنتاتكم وشكرا لكل اللي دعمني وكتبلي كومنت حلو Read More »

عم فرج خد الشنط ودخلها جوا كريم والد نمر: فين نمر يافرج

قطع كلامه فجأه وبص ل حور ناسي تماماً الي قالتلو عليه الصبح *فلاش باك* حور: انا عندي فوبيا من الاصوات العاليه بخاف منهم اوي   *باك* بص ل حور لقاها منكمشه ف نفسها جامد ومش بتنطق

عم فرج خد الشنط ودخلها جوا كريم والد نمر: فين نمر يافرج Read More »

فى نفس لحظة خروج فهفهد : انتى بتقولى لمين كده انتى عارفة ديه تبقى مين

هى فى شقاء من اول تحملها مسؤولية اختها لحد زواجها من فهد و اخر حاجة اغت*صبها منه قطع تفكرها صوت سيارة تهتف لها و ينظر لفيروز بتمعن فيروز قامت و فضلت تجرى بعيد و فضلت تفكر هتروح فين لحد ما أذن الفجر دخلت صليت و فضلت جوه لحد الصبح تدعى ربنا و نزلت تدور على

فى نفس لحظة خروج فهفهد : انتى بتقولى لمين كده انتى عارفة ديه تبقى مين Read More »

ايه دا انا فين؟! شبهت علىٰ الصوت بعدها قولت بسرعه:_ في حد هنا؟!

” _عرفتي ازاي؟ كنت هرد عليه بس إتفاجئت بالباب اتفتح مره واحده ودخل رجاله كتير ومعاهم البنت الصفرا اللي خطفتنا. قالتلهم وهيا حاطه إيديها في وسطها:_   عايزاكم تتخلصوا منهم وترموهم في أي حته. رد عليها راجل واخد بشله في وشه:_ تحت أمرك يا هايدي هانم.   الرجاله اللي معاه فكونا وشالونا علىٰ كتافهم..الكلب اللي

ايه دا انا فين؟! شبهت علىٰ الصوت بعدها قولت بسرعه:_ في حد هنا؟! Read More »

ام مالك. بصتلها بخوف وملك كانت خايفه سابتها وكانت دخاله الاوضه ام مالك مسكتها

الهدف من الاسكريبت انه يوريك انك لازم تكمل القصه وتفهم لي دا بيحصل عشان تعرف تحكم وتتعامل وانك متصدقش كل حاجه تتقال غير لما تسمع للاخ

ام مالك. بصتلها بخوف وملك كانت خايفه سابتها وكانت دخاله الاوضه ام مالك مسكتها Read More »

وبعد قليل الدكتور كان جه وكشف عل الجد وقالهم أنه عنده

يزن بضحك/حصل ريم /بس يا خفيف منك ليها وبعدين انتو لسه الفطار مجهزش ولا اي غزل لسه هتتكلم يزن / لا سيبيلي أنا الطلعه ده بصي اللي حصل كالآتي وبدأ يحكيلها كل اللي غزل قالته   بقلم نيرا رشدي (اعذروني يا جدعان بس مش قادره اكتب كل ده🙃😂) ريم /تمام مش مهم كده كده مش

وبعد قليل الدكتور كان جه وكشف عل الجد وقالهم أنه عنده Read More »

دا انتي رغايه اوي… إتفاجئت بيه بخ في وشي وفقدت الوعي.

كانت علب دخان من بتاعه الأفراح، الدخان خرج كثيف جدا وعماني، فضلت حوالي خمس دقايق واقفه وسط الدخان ومغمضه عيني.. سمعت صوت ناس كتير بتجري بس كان صوت بسيط.   بعد شويه كتار فتحت عيني براحه لاقيت الدخان راح، وزمايلي في الشغل واقفين قدامي ومعاهم ماما وسالم وفريده اختي الصغيره!!! كنت لسا هقولهم في ايه

دا انتي رغايه اوي… إتفاجئت بيه بخ في وشي وفقدت الوعي. Read More »

_طب أستأذن انا يا مستر تميم…سلام ميل جنب ودني بهدوء:_ بحبك.

ضحك وقالي:_ اتفضلي. جريت علىٰ عربيه سالم وركبت جنبه، مسكته من خده وبوسته وقولتله:_ انا بحبك اوي يا سالم. قالي وهو بيفك ايدي من حوالين بقه:_ اوعي كدا ايه الحب المقرف دا.   شيلت ايدي وانا بضحك بهبل وبقوله:_ سالم….احنا مبنخبيش حاجه على بعض صح….مستر تميم قالي بحبك. قالي وهو بيدور العربيه:_ ما انا عارف.

_طب أستأذن انا يا مستر تميم…سلام ميل جنب ودني بهدوء:_ بحبك. Read More »

فاتن: قومى البسى ابوكى اتصل وطالع هو وادم

حياة :عشان بقول الحق يبقى معرفش يربى تدخل نيهال من باب الشقة لتجده قادم مع والدها تجاه الباب نيهال: استر يارب عبدالرحمن: انتى جيتى يانيهال تعالى سلمى على ابن عمك     نيهال: اهلا وسهلا نورتنا ادم وهو يزيح نظره عنها: بنورك ياداكتورة ..مع السلامة ياعمى وان شاء الله فانتظرك عبدالرحمن :أن شاء الله على

فاتن: قومى البسى ابوكى اتصل وطالع هو وادم Read More »

رواية فستان زفاف الفصل الثاني 2 بقلم نور زيزو تخرج هال من غرفتها وهى ذاهبة الجامعة

  نيهال: استر يارب عبدالرحمن: انتى جيتى يانيهال تعالى سلمى على ابن عمك نيهال: اهلا وسهلا نورتنا ادم وهو يزيح نظره عنها: بنورك ياداكتورة ..مع السلامة ياعمى وان شاء الله فانتظرك     عبدالرحمن :أن شاء الله على اخر الاسبوع هكون عندكم ادم : اتنور فاى وجت ياعمى ويرحل ادم ليدخل عبدالرحمن لابنته ليراها تتشاجر

رواية فستان زفاف الفصل الثاني 2 بقلم نور زيزو تخرج هال من غرفتها وهى ذاهبة الجامعة Read More »

رواية / فستان زفاف في شقه فالقاهرة من قلب ضواحيها

  فاتن: يابت استنى واسمعى حياة :عيب كده يانينا خلى ماما تتكلم اتفضلى ياحاجة فاتن :ادم شاب زينة شباب النجع….. ليقطعها حديث حياة     حياة :ده حضرتك بتعملي له دعاية يعنى هينزل الانتخابات فاتن وهى تخلع شبشبها من قدمها :ده انا اللى هنزل الشبشب ده على لسانك نيهال :خلاص بقا يايويو شكله موضوع مهم

رواية / فستان زفاف في شقه فالقاهرة من قلب ضواحيها Read More »

رواية أحببت قاسي الفصل الثاني

حور : حلو اوي هدخل اجربه مريم : ماشي حور كانت داخله البروفه شخص حط منديل علي وشها واغمي عليها روان : هي حور اتأخرت كدة لية       مريم : مش عارفة … اية دة بصي هناك بسرعة روان نظرت تجاه ايد مريم التي تشير علي رجل يحمل حور ويخرج بها خرجوا وراه

رواية أحببت قاسي الفصل الثاني Read More »

رواية أحببت قاسي الفصل الثالث

      محمد تذكر مريم : قريب انشاء الله بعد مرور ثلاث شهور روان ومريم خلصوا امتحانات و سليم اتحسن كتير وحور كانت بتهتم بيه وعلاقتهم كلها حب سليم : تمام يا محمد مع السلامة       اغلق الموبايل ووضعه بجواره لتسأله حور : بتكلم مين سليم : محمد كان بيقولي انهم خلاص

رواية أحببت قاسي الفصل الثالث Read More »

رواية أحببت قاسي الفصل الرابع

  حور : ومين قال إنها بنت انا عايزة ولد سليم بغمزة : المره الجايه نجيب الولد فتحت حور فمها لتتحدث لكن اوقفها صوت بنت من خلفهم : سليم انت واحشني اوي وطبعا حضنته وباسته قدام حور         سليم بتوتر : احم مايا اذيك واذي حامد بيه مايا بدلع : بيسلم عليك

رواية أحببت قاسي الفصل الرابع Read More »

رواية أحببت قاسي الفصل الاول

    عند حور وسليم حور بدموع : انت واخدني فين سليم : عند المأذون هتجوزك حور ببكاء : لا عشان خاطري ابوس ايدك سيبني امشي       سليم حس بنغزة في قلبة علي دموعها : بس بقا وبطلي تعيطي كتمت حور دموعها بخوف طول الطريق سليم أوقف سيارته ونزل فتحلها الباب ومسك ايديها

رواية أحببت قاسي الفصل الاول Read More »

لايعلم هل ستقبل زوجته الشرسة هذا الخبر فهى تظهر شراسته

ليترك هاتفه بخجل ويقف عبدالرحمن: خليك مرتاح يابنى ويخرج لهم وهو خلفه لتراه وتقف بوجهه احمر ليعلم عبدالرحمن بأن ابنته لم يغير شرستها معهم غير الحب الذي وقعت بيه مع ذلك الرجل الذي كانت تكره حد الموت وحرمته منها لم يغيرها ويطفي عاصفتها غير الحب الذي يفيض من تصرفاتها ولمعة عيونها   العاشقه له وخجلها

لايعلم هل ستقبل زوجته الشرسة هذا الخبر فهى تظهر شراسته Read More »

رحيم: نعم حضرتك نت بتقول اي ورد: زي مسمعت ونت هطلقني

اسر: بجد يامامي قصتكم حلوه اويي يجي رحيم يحضن ورد من كتفها رحيم: بتحكي ليهم اي ياوردتي   ورد بفرحه: بحكي ليهم قصتنا يارحيم رحيم: انتي ورده الرحيم ياوردتي ورد بفرحه: ياا انت لسه فاكره   رحيم: وعمري منساهه ورد: بحبك يارحيمي رحيم: اكتر ياوردتي الجميله♥♥♥♥

رحيم: نعم حضرتك نت بتقول اي ورد: زي مسمعت ونت هطلقني Read More »

ورد بعياط: طلقني رحيم بغضب: طلااق مش هطلق ياورد واوعي تنسي اني انا سيبك مبزاجك لا دا انا سايبك عشان نتي لسه طفله انتي فهمه

رامي: امم قولي ياجامد عملت اي رحيم: اعترفتلها ملحوظه رامي يعرف حكايه ورد من رحيم عشان صحاب من هما واطفال رامي: وقالتلك اي رحيم حكالو اللي حصل   رامي: انت الي عملت فنفسك كدا ياصحبي رحيم: اعمل اي طيب رامي: سيبها علي ربنا رحيم: ونعمه بالله عند ورد   ورد: فهمت معاذ: فهمت رحيم رجع

ورد بعياط: طلقني رحيم بغضب: طلااق مش هطلق ياورد واوعي تنسي اني انا سيبك مبزاجك لا دا انا سايبك عشان نتي لسه طفله انتي فهمه Read More »

حيم: انتي اتجننتي عايزة تخرجي وجوزنا لسه مكملش 3ايام ورد بسخريه: مش احسن ماجيب واد معايا واقول جوزي

الدكتور: انا ادتها حقنه عشان تفوق هي هتفوق كمان نص ساعه رحيم: ماشي شكرا خالص بعدد م الدكتور ماشه   رحيم قعد معاها بعد نص ساعه فاقت ورد ببكاء: طلقني رحيم بغضب:******

حيم: انتي اتجننتي عايزة تخرجي وجوزنا لسه مكملش 3ايام ورد بسخريه: مش احسن ماجيب واد معايا واقول جوزي Read More »

وتبحث عن نيهال لتجدها هربت منها وخرجت

  عبدالرحمن :مالك ياحياة حياة :يعنى مش عارف يابابا نيهال بابتسامة :انتى لبستى الجوازة ولا ايه حياة بغضب: انتى عملتى كده قصد عشان البسها انا     نيهال بابتسامة :الصراحة اه عبدالرحمن :وماله ادم ياحياة عيبه ايه حياة: عيبه أنه متخلف انسان راجعي عيبه انى مش هروح اعيش هناك فالسجن بتاعهم عيبه انى عشت عمري

وتبحث عن نيهال لتجدها هربت منها وخرجت Read More »

Scroll to Top