Uncategorized

روة بحزن…اطلع يااابن بطني اطلع لحتى تهدء ادم بصه عليها بحزن وطلع

دياب بتعب:مش وقته يما بصي هي سايبه البيت وانا مش عارف اقنعها انها ترجع هتفضل هنا النهارده بس شمس بغضب:لا يدياب مينفعشي وزمان اهلها قلقانين     دياب بسرعه:انا هبات عند صاحبي يما خلاص وافقي بقي مش هعرف اوديها مكان تاني خرجو الاتنين لقوها مرميه علي الارض     دياب بخوف:ريم مالك ردي عليا فوقي […]

روة بحزن…اطلع يااابن بطني اطلع لحتى تهدء ادم بصه عليها بحزن وطلع Read More »

دهبيه : مرات المعلم زيدان واتجوزوا عن قصه حب لكن عندها تأخر فى الانجاب دهبيه جميله شعرها واصل لركبتها كيرلى وطوي

  زينب : معنى كده انك ما بتحبيش المعلم يا دهبيه واتجوزتيه غصب عنك عشان خاطر ابوكى دهبيه : انا احب اي حاجه من طرف ابويا يا زينب     هياتم : طب بالاذن احنا بقى عشان نلحق نلاقي تاكسي نركبه دهبيه : عيب يا هياتم المعلم بيفهم في الاصول ما فيش داعي يا حبيبتي

دهبيه : مرات المعلم زيدان واتجوزوا عن قصه حب لكن عندها تأخر فى الانجاب دهبيه جميله شعرها واصل لركبتها كيرلى وطوي Read More »

لو قربت مني هصرخ والم البيت عليك انت فااهم

حور انها اهون عليها تنام في الشارع ولا انها ترجع لامها تاني وجوزها ،، انتبهت حور لصوت البواب وهو بينده عليها فلفت بسرعة وبصت وراها وشافته جاي يجري عليها وبعدين وقف قدامها وقالها وهو بينهج :     ايه يا بنتي ،،انتي مركبة عجل في رجلك دوختيني وراكي اتحرجت حور وبصتله بأسف وهي بترد بسرعه

لو قربت مني هصرخ والم البيت عليك انت فااهم Read More »

انا قريت كل كومنتاتكم وشكرا لكل اللي دعمني وكتبلي كومنت حلو

عز: وربنا ده ظلم تلاقيكوا لقيني قدام مسجد ضحكوا عليه وهو اتحرك للبيت لما رجع لوحدوا كلهم بصولوا بستغراب   عز: متستغربوش انا رجعت اجيب حاجه يربطوا بيها عينهم عشان نلعب ضحكو عليه وهو طلع جاب من عند مامته كذا طرحه ونزل بيها وراحلهم عز: ها مين يبدأ اسيل: خلينا نبدأ كلنا مع بعض  

انا قريت كل كومنتاتكم وشكرا لكل اللي دعمني وكتبلي كومنت حلو Read More »

عم فرج خد الشنط ودخلها جوا كريم والد نمر: فين نمر يافرج

قطع كلامه فجأه وبص ل حور ناسي تماماً الي قالتلو عليه الصبح *فلاش باك* حور: انا عندي فوبيا من الاصوات العاليه بخاف منهم اوي   *باك* بص ل حور لقاها منكمشه ف نفسها جامد ومش بتنطق

عم فرج خد الشنط ودخلها جوا كريم والد نمر: فين نمر يافرج Read More »

فى نفس لحظة خروج فهفهد : انتى بتقولى لمين كده انتى عارفة ديه تبقى مين

هى فى شقاء من اول تحملها مسؤولية اختها لحد زواجها من فهد و اخر حاجة اغت*صبها منه قطع تفكرها صوت سيارة تهتف لها و ينظر لفيروز بتمعن فيروز قامت و فضلت تجرى بعيد و فضلت تفكر هتروح فين لحد ما أذن الفجر دخلت صليت و فضلت جوه لحد الصبح تدعى ربنا و نزلت تدور على

فى نفس لحظة خروج فهفهد : انتى بتقولى لمين كده انتى عارفة ديه تبقى مين Read More »

ايه دا انا فين؟! شبهت علىٰ الصوت بعدها قولت بسرعه:_ في حد هنا؟!

قبل ما يتحركوا في طلقه دخلت من شباك صابت واحد من رجالته. كلهم جريوا مره واحده…سالم وقع من علىٰ كتف اللي شايله وجري بسرعه ونط من الشباك..   أول ما خرج ض*رب النار وقف…هايدي قالتلهم بسرعه:_ خدو البت دي من الباب اللي في ورا الڤله…يلا. أبو بشله قالها:_ لا يا ست هانم إحنا متفقناش علىٰ

ايه دا انا فين؟! شبهت علىٰ الصوت بعدها قولت بسرعه:_ في حد هنا؟! Read More »

ام مالك. بصتلها بخوف وملك كانت خايفه سابتها وكانت دخاله الاوضه ام مالك مسكتها

الهدف من الاسكريبت انه يوريك انك لازم تكمل القصه وتفهم لي دا بيحصل عشان تعرف تحكم وتتعامل وانك متصدقش كل حاجه تتقال غير لما تسمع للاخ

ام مالك. بصتلها بخوف وملك كانت خايفه سابتها وكانت دخاله الاوضه ام مالك مسكتها Read More »

وبعد قليل الدكتور كان جه وكشف عل الجد وقالهم أنه عنده

يزن بضحك/حصل ريم /بس يا خفيف منك ليها وبعدين انتو لسه الفطار مجهزش ولا اي غزل لسه هتتكلم يزن / لا سيبيلي أنا الطلعه ده بصي اللي حصل كالآتي وبدأ يحكيلها كل اللي غزل قالته   بقلم نيرا رشدي (اعذروني يا جدعان بس مش قادره اكتب كل ده🙃😂) ريم /تمام مش مهم كده كده مش

وبعد قليل الدكتور كان جه وكشف عل الجد وقالهم أنه عنده Read More »

دا انتي رغايه اوي… إتفاجئت بيه بخ في وشي وفقدت الوعي.

إتفاجئت بالموظفين اللي واقفين في الشبابيك واللي تحت بيرموا علينا ورد، الدي چي اللي كان جنب الباب اشتغل علىٰ تامر حسني، لاقيت منهم ماسك شموع وواقف … مستر تميم قام وقف وباس ايدي وقالي:_   مبروك يا حبيبي. _________________________________________ في أقل من أسبوع كنا بدأنا في تجهيزات الفرح…خدت سالم وروحنا عشان نختار فستان الفرح، اللي

دا انتي رغايه اوي… إتفاجئت بيه بخ في وشي وفقدت الوعي. Read More »

_طب أستأذن انا يا مستر تميم…سلام ميل جنب ودني بهدوء:_ بحبك.

” _بيراقبني!!! :_متقاطعيش اخوكي وهو بيكلم….المهم…جه البيت وكلم أمك وعرفته ان أبونا متوفي، إتفقت انا وهو علىٰ خطه تخليكي تحبيه، بس الصراحه ان في أحداث حصلت برا اللي كنا مخططين عليه، وامبارح كنا بنتكلم وقالي انه مش هيقدر يخبي عليكي اكتر من كدَا   وهيقولك النهارده. قولتله بعصبيه:_ وايه بقا الخطه بتاعتكم. أبتسم بسماجه وقال:_

_طب أستأذن انا يا مستر تميم…سلام ميل جنب ودني بهدوء:_ بحبك. Read More »

فاتن: قومى البسى ابوكى اتصل وطالع هو وادم

  جيتوا انتوا بكل سهولة تهدوا عشان عادات وتقاليد المجتمع المتخلف ده عيبه أنه مش هيفهمى ولا انا بفهم كلمه دى اسباب كفاية ولا أقول اكتر فاتن :طب اهدى ياحبيبتى ونتفاهم حياة :انا مش هتفهم ولا عايزة اتكلم فالموضوع ده تانى انا لا يمكن اتجوز انسان بالتخلف ده ولهجت البهايم اللى بيتكلم بيها دى ……

فاتن: قومى البسى ابوكى اتصل وطالع هو وادم Read More »

رواية فستان زفاف الفصل الثاني 2 بقلم نور زيزو تخرج هال من غرفتها وهى ذاهبة الجامعة

أقول اكتر فاتن :طب اهدى ياحبيبتى ونتفاهم حياة :انا مش هتفهم ولا عايزة اتكلم فالموضوع ده تانى انا لا يمكن اتجوز انسان بالتخلف ده ولهجت البهايم اللى بيتكلم بيها دى …… لتصدم بصفعة على وجهها من والدها لتضع يديها مكان الصفعة على وجهها وتنظر له بصدمة وغضب فهذه أول مرة منذ ولادتها يرفع    

رواية فستان زفاف الفصل الثاني 2 بقلم نور زيزو تخرج هال من غرفتها وهى ذاهبة الجامعة Read More »

رواية / فستان زفاف في شقه فالقاهرة من قلب ضواحيها

  نيهال :عندكم بقا مش عندنا حياة: احنا فنعمه والله فاتن :انتى ياست ريا وسكينة ادم جاى بكرة وواحدة فيكم هتكون عروسته بصريح العبارة كده ده راجل ميتعوضش وابوكم مش هيخسر اخوه عشان دلعكم ده     حياة بسرعه: انا متنازلة لك عنه بالف هنا وشفا نيهال: لاااا ياختى انا اللى متنازلة لك عنه حد

رواية / فستان زفاف في شقه فالقاهرة من قلب ضواحيها Read More »

رواية أحببت قاسي الفصل الثاني

    حور فاقت لاقت نفسها لوحدها وفي مكان غريب حطت ايديها في جيبها لاقت موبايلها موجود سليم كان بيرن عليها في نفس الوقت حور ردت : الو سليم : ايوة يا حور انا سليم       حور : سليم الحقني انا خايفة اوي سليم : متخافيش يا حور انا قربت اوصل ليكي خليكي

رواية أحببت قاسي الفصل الثاني Read More »

رواية أحببت قاسي الفصل الثالث

  منال : جدتك والده ابوك كلمتني ياسليم وكانت بتسأل عليكم مريم : تيتا وحشتني اوي منال : فرح ابن عمك الاسبوع الجاي جهزوا نفسكم عشان هنسافر بعد يومين سليم : تمام هخلص شغلي ونسافر         منال : تمام حور كانت حاسه بوجع في بطنها ودايخة ومش مركزه معاهم سليم ربت علي

رواية أحببت قاسي الفصل الثالث Read More »

رواية أحببت قاسي الفصل الرابع

  قمر انت حور اشاحت بوجهها الجهة الاخري حتي لا تظهر ابتسامتها امامه : متحاولش تاكل بعقلي حلاوة ! وصلوا الي منزل عائله مهران ( جد سليم ) رحب بهم الجميع بود ومحبه       نجلاء بوجه بشوش : نورتوا ياولاد اهلا وسهلا سليم : بنورك يا تيتا وحشتني اوي نجلاء بضحك : يا

رواية أحببت قاسي الفصل الرابع Read More »

رواية أحببت قاسي الفصل الاول

  فتحت الباب وكانت حور فعلا حضنتها بقوة : اتأخرتي اوي وانا قلقت عليكي حور باين علي وجها البكاء وسليم معاها روان بقلق : مالك يا حور ومين دا حور انفجرت في البكاء وبعد ما هديت حكت كل حاجة لروان       روان بصدمة : بابا مستحيل يعمل كدا سليم بسخرية : للأسف يا

رواية أحببت قاسي الفصل الاول Read More »

لايعلم هل ستقبل زوجته الشرسة هذا الخبر فهى تظهر شراسته

ليقترب لاول مرة ويضع قبلة على جبينتها رغم رقته بها إلا انها شعرت أن شفتيه التحمت بجبينتها من التصقهم بها ..شعرت بقلبها يتطاير من حولها ويديه خلف راسها لتثبتها على شفتيه شعرت بفراشات وقلوب الحب تخرج من العدم حولهم …أهذا هو شعور الحب   حين يقترب حبيبها منها احساس غريب جديد عليها وعلى قلبها كل

لايعلم هل ستقبل زوجته الشرسة هذا الخبر فهى تظهر شراسته Read More »

رحيم: نعم حضرتك نت بتقول اي ورد: زي مسمعت ونت هطلقني

اسر: بجد يامامي قصتكم حلوه اويي يجي رحيم يحضن ورد من كتفها رحيم: بتحكي ليهم اي ياوردتي   ورد بفرحه: بحكي ليهم قصتنا يارحيم رحيم: انتي ورده الرحيم ياوردتي ورد بفرحه: ياا انت لسه فاكره   رحيم: وعمري منساهه ورد: بحبك يارحيمي رحيم: اكتر ياوردتي الجميله♥♥♥♥

رحيم: نعم حضرتك نت بتقول اي ورد: زي مسمعت ونت هطلقني Read More »

ورد بعياط: طلقني رحيم بغضب: طلااق مش هطلق ياورد واوعي تنسي اني انا سيبك مبزاجك لا دا انا سايبك عشان نتي لسه طفله انتي فهمه

رحيم: نعم عايز اي معاذ: حضرتك انا خطيب ورد رحيم بغضب:****

ورد بعياط: طلقني رحيم بغضب: طلااق مش هطلق ياورد واوعي تنسي اني انا سيبك مبزاجك لا دا انا سايبك عشان نتي لسه طفله انتي فهمه Read More »

حيم: انتي اتجننتي عايزة تخرجي وجوزنا لسه مكملش 3ايام ورد بسخريه: مش احسن ماجيب واد معايا واقول جوزي

الدكتور: انا ادتها حقنه عشان تفوق هي هتفوق كمان نص ساعه رحيم: ماشي شكرا خالص بعدد م الدكتور ماشه   رحيم قعد معاها بعد نص ساعه فاقت ورد ببكاء: طلقني رحيم بغضب:******

حيم: انتي اتجننتي عايزة تخرجي وجوزنا لسه مكملش 3ايام ورد بسخريه: مش احسن ماجيب واد معايا واقول جوزي Read More »

وتبحث عن نيهال لتجدها هربت منها وخرجت

لتكتفى بصمت وتخرج من الغرفة لتذهب لغرفتها وهم على يقين بأن صمتها هذا ماهو الا بهدوء قبل عاصفة قاتلة نارية فاتن :ليه كده يا عبده مكنش في داعى تعمل كده عبدالرحمن :سيبها     يصل للسراية ويدخل بسيارته ليفتح له الباب خادمه (سعيد ) ذلك الخادم الذى يعيش معه وتحت خدمته منذ أن كان عمره

وتبحث عن نيهال لتجدها هربت منها وخرجت Read More »

Scroll to Top