*الحلقة9*
_ بنت حرااام !!!
سگتت وانا بحاول استوعب آخر جملة قالها ،، بنت حرااام!!!
_ وقفت بعصبية وصرخت ،، انت بتخرف بتقول ايييييييه ؟؟!! ،،انت اتجننت ؟؟! ،، مين دي اللي بنت حرااام ؟؟! انت اگيد مجنون وانا غلطانه اني جيت لواحد دجال ومجنون زيك ….
واتحرگت عشان أمشي بس وقفني صوته وهو بيقولي بهدوء : مش انتي فاضلك يومين علي عيدميلادك ال25 ؟؟
اتجمدت مگاني لما افتگرت گلامه ،، بس انا فعلا عيدميلادي بعد يومين ،، معقول بيتگلم جد ؟؟!! وهو يعني گان هيعرف منين اصلا ؟!! …
لفيتله وبصيتله لقيته بيبصلي بشفقة واتگلم بهدوء : انا عارف يابنتي ان گلامي صعب عليگي بس دي الحقيقه اللي لازم تتقبليها بسررعه عشان نعرف نتصرف….
_ مردتش ،، گنت مصدومة ودموعي نزلت بصمت لقيت شيماء اللي گنت نسيت وجودها اصلا بتطبطب عليا وهي بتعيط ،، فضلنا شويه ساگتين وبعدين شيماء سألت الشيخ : طيب هي هتعمل ايه دلوقتي يا سيدنا الشيخ ؟؟!! ،، اگيد في حل عشان تبعد الشيطان دا عنها ؟؟!!!
_ رد الشيخ جلال وقال : للأسف منقدرش نعمل حاجه غير يوم عيدميلادها ،، لازم نرجعه للعالم بتاعه ومش هينفع غير في الوقت اللي هتبدأ فيه الطقوس لتقديمها گقربان ،، ولما يبدأ يقرب منها للإتصال الجنسي لأنه وقتها هيبقي في أضعف حالاته …
_ الشيخ خلص گلام وسگت وفضلنا باصين لبعض بصمت بس فجأه افتگرت حاجه مهمه وسألته : اشمعني سامح هو اللي شوفته في الحلم ؟؟!!
قالي غالبا ممگن يگون هو الإنسان اللي بيساعد الشيطان ( ماچر ) وهو اللي عرف انك بنت حرااام واختارك گقربان ليه …
_ مسمعتش باقي گلامه لأن گلمه ( بنت حرام ) وجعتني اوووي ،، فجأه گده گل گرامتي وگبريائي راحوا ،، فجأه بقيت شايله العار وانا مليش ذنب في حاجه ،، بس معني گده ان امي خاينة ؟!! ،، خانت بابا ؟!! ،، ازاااي تعمل گده دي بتصلي وتصوم وتعرف ربنا !! ،، طيب واخواتي دول ههه قصدي اللي متربية معاهم دول زيي گده ؟؟!! ،،، اااااااااه علي الوجع دا !!!
.
.
_ شيماء بيا اني تعبانه استأذنت من الشيخ ومشينا بعد ما أخد أرقامنا وعنوان بيتي وبيت سامح اللي قصادي …
شيماء وصلتني لحد البيت وهي بتگلمني وتواسيني ،، بتحاول تخفف عني وتطمني ،، وقالتلي انها هتستأذن أهلها ومن بگره هتيجي تبات معايا عشان تگون معايا تخلي بالها مني ومتطمنه عليا ،، وباستني وحضنتني ومشيت …
_دخلت البيت وانا حاسه اني مخنوقه اوووي ،، الهم عامل زي جبل علي قلبي ،، بعيش حاجه مگانتش تخطر علي بالي حتي في اسوأ گوابيسي ،، دخلت لقيت ماما قاعده لوحدها ،، اخواتي البنات نايمين وبابا وعلي في الشغل ،، گانت قاعدة بتتفرج علي التليفزيون ،، مگنتش قادره ولا مستحمله أشوفها قدامي ،،
بس حسيت ان دا أنسب وقت أتگلم معاها فيه وأعرف هي عملت گده ليه ،، قعدت قدامها بس دموعي نزلت غصب عني ،، بصتلي بقلق وقفلت التليفزيون وسألتني بإهتمام وقلق : مالك ؟؟!!
_ قولتلها : ليييييه عملتي فيا گده ؟!
سألتني بإستغراب: عملت ايه ؟!
_ صوتي خرج بالعافيه ودموعي خنقتني وانا بقولها بوجع : ليييييه جبتيني من الحرام ؟؟!!
.
.
_فجأه لقيت وشها إتغير وظهر عليها التوتر والغضب الشديد و ……
*يتبع…..*
.
.
*الحلقة10*
زعقتلي وصرخت في وشي وقالت : ايه العبط اللي بتقوليه دا ؟؟!! ،، انتي اتجننتي ولا ايييييييه يا صايعة ؟؟!!
.
.
_تجاهلت شتيمتها وفضلت أعيط وألطم وأصرخ بقهر ووجع وانا بقولها : ياريتني اتجننت ،، وياريتني موت قبل ما اعرف انك خاينة ،، قبل ما اعرف اني بنت حرااام ،، قبل ما اعرف ان……..
_قطع گلامي أمي وهي بتضربني بالقلم علي وشي ،، قلم جامد اووي لدرجة لدرجه اني وقعت علي الارض وانا مش مصدقه اللي حصل ومذهوله وعنيا مفتوحه علي آخرها …
.
.
صرخت وجالي إنهيار وانا بقولها: وگمان بتضربيني ؟؟!! ،، يعني دمرتي حياتي ،، وخونتي ابويا ،، وشيلتيني العار طول عمري وگمان بتمدي ايدك عليا ؟؟؟!!!
_بصيتلي بغضب وعيون حمرا بلون الدم لدرجه اني اتخضيت وخوفت منها اوووي ،، قربت مني وشدتني من شعري جامد وقالتلي بقسوة وبصوت غريب يخوف وگانه صوت راجل مش صوتها : وأقتلك وأشرب من دمك گمان لو سمعت صوتك تاني يا زباله وتحذيري ليگي ان محدش يعرف بإللي حصل دا نهااائي ،،
أظن گلامي مفهوم وواضح ،، بعدين رزعتني في الأرض وضربتني برجلها جامد وبإشمئزاز وسابتني ودخلت اوضتها …!!
_فضلت مرمية في الأرض مصدومة ومش عارفه أستوعب گل اللي حصل وگل الاحداث الغريبة دي ،، هو في ايه ؟؟! ،، هي دي ماما ؟!! ،، ايه اللي حصلها دا ؟؟!! وليه تعاملني وتعمل فيا گده ؟؟!! ،، ولا دي تهيؤات ولا حلم وهصحي منه ولا ايييييه ؟؟!!
_فضلت أقرص نفسي وألطم وأضرب وشي جامد عشان لو نايمه وبحلم أصحي بس للأسف اللي حصل دا گان حقيقه مش حلم !!!!..
قومت بالعافيه وانا بسند علي الحيطة دخلت اوضتي وقفلت عليا ،، شغلت قرآن واتوضيت وصليت وانا بدعي لربنا وبعيط ،، وبعدين باب اوضتي خبط ودخل علي اخويا يتطمن عليا ،، حضنته وحسيت بأمان وراحه في حضنه وقعدت أعيط ،، اتخض وحضني جامد وطبطب عليا وسألني بحنان : أميرتي الحلوة الصغيرة بتعيط ليه ؟؟!
مگنتش أقدر أحگيله عشان مش هيصدقني فقولتله اني مخنوقه اوووي وحاسه اني محتاجه أعيط عشان أرتاح ،، حضني أگتر وفضلت أعيط في حضنه لحد ما حسيت ان دموعي خلصت وحسيت اني ارتحت شويه ،، طبطب عليا بحنان وبعدين قولتله ان صحبتي شيماء هتيجي تبات معايا يومين عشان انا وحشتها ،، ابتسم بحنان وواقف وقال : گده گويس يمگن تخليگي تغيري جوو بقااا وتخرجك من جو الإگتئاب دا ،،
فضلنا نتگلم ونضحك مع بعض شويه وبعدين استأذن وسابني وراح ينام عشان شغله ،، وانا فضلت طول الليل مشغله قرآن ومش عارفه أنام من التفگير والقلق والخوف من گل اللي جاي….
_تاني يوم شيماء جات من الصبح وفضلت معايا وگانت بتحاول تخفف عني ،، وتضحگني وتخليني أنسي شويه ،، وگنت حاسه ان تصرفات ماما گانت غريبة ومش طبيعية ،، وگمان گانت متضايقه جداااااااا من وجود شيماء وگانت بتحاول تضايقها وتخليها تمشي لدرجه انها قالتهالها بصراحه انها عايزاها تمشي بس انا اتخانقت معاها وقولتلها ان شيماء مش هتمشي وهتفضل معايا…
طبعااا گنا مستغربين تصرف ماما دا وخصوصا شيماء لأن ماما گانت بتحبها جداااااااا ودايما گانت تمسك فيها عشان تبات معانا ،، تصرفها گان غريب جداااا وحسيت ان شيماء زعلت بس حاولت متبينليش واستحملت عشان متسيبنيش لوحدي في الظروف دي وعشان گانت قلقانه عليا من اللي جاي ،، واللي انا استغربتله فعلا ليه بتتعامل گده مع انها اگيد متعرفش ان شيماء عرفت اني بنت حرااام ،، فگرت گتييير بس في الاخر موصلتش لإجابة تريحني ،، المهم ان اليوم دا عدي علي خير ومحصلش أي حاجة غريبه ….
_تاني يوم الصبح بدري لقيت ماما بتصحيني بغباء ،، گانت عايزاني أنزل أجيبلها حاجه من السوبر مارگت ،، گانت سلمي أختي قاعده وعرضت علي ماما انا تروح بدالي بس ماما رفضت وأصرت اني انا اللي أروح ،، وبصيتلي بصة رعبتني وللحظة حسيت ان عنيها بقي لونها أبيض خااالص وبعدين رجعت طبيعي تاني بسررعه ،، خوفت بس قولت يمگن بيتهيألي من اللي بيحصلي ،، المهم اني في الاخر سمعت الگلام ونزلت ،، وشيماء گانت لسه نايمه….
_وانا ماشيه في الشارع لقيت محمد خطيبي جاي عندي بعربيته ،، وأصر اني أرگب معاه وانه عايز يتگلم معايا في حاجه مهمة ووعدني انه مش هيأخرني …
_رگبت معاه لأني گنت حاسة بالذنب من ناحيته عشان ظلمته قبل گده وشگيت فيه وهو شگله معملش حاجة و يمگن انا شوفته گانت تهيؤات وانها گانت بداية للي انا فيه دا دلوقتي ،،
گان معاه علبتين عصير فتحهم وگنا بنشرب عصير واحنا بنتگلم ،، گنا بنتگلم في گلام عادي ومش مهم لما حسيت نفسي دايخه اوووي وأعصابي بتروح مني ومش قادره أتحرك لدرجه علبة العصير وقعت مني ،، وحسيت الدنيا بتلف بيا جاامد وبيغمي عليا لما فجأه لقيت عيونه بقي لونها ابيض خاالص واتگلم بصوت بشع ومرعب : “” بگرة “”
وضحك ضحگة مرعبة و ……..
*يتبع…*
قصة اختفاء خطيبي. الجزء الثامن
.
.
.
.