رواية حبيت طفلة بقلم منه عبدالعزيز
مرات الاب: قومي يااختي روقي الشقه اخلصي الدنيا تقرف وانتي نايمه
البنت: حاضر قايمه اهو
مرات الاب بالعصايه نزلت ضرب في البنت: خلصي ياابت مش كفايه مخلياكي قاعده وتاكلي من عندنا
البنت بعياط محبوس: خلاص والله قومت اهو هخلص بسرعه
مرات الاب :ياريت نخلص بسرعه لاني زهقت من برودك
البنت بحزن: حاضر والله حاضر
خرجت مرات الاب والبنت قعدت تبكي
البنت اسمها تاج وعندها 18سنه وشعرها بني وعنيها عسلي وبيضها وعندها غمازات وقمر اووي
مش بتدرس قعده مع ابوها ومرات ابوها واتنين اخواتها وزي ما انتو شايفين مرات الاب عامله فيها أي مامتها ماتت وهيا عندها 9سنين
مرات الاب اسمها سحر عندها44 سنه وشريره مش بتحب حد غير عيالها والفلوس وكلمتها بتمشي علي الكل
نرجع للقصه
تاج قامت غسلت الغسيل ومسحت الشقه وبتروق وبتعمل الاكل
بنت: انتي ياازفتها ياللي اسمك تاج
تاج: أي يارودي في حاجه
رودي: اه في فين البلوزه بتاعتي الحمره
تاج: لسه غسلها
رودي: طب روحي هاتيها
تاج: ملحقتش تنشف
رودي :اوووووف ياشيخه انتي بقيتي مقرفه امشي من وشي
اعرفكم بي رودي عندها 20 سنه وبتدرس في كليه تجاره وشعره اشقر وعسل بس مش اخت تاج دي بنت مرات ابوها بتعاملها زي سحر بس تاج بتعتبرها اختها
.
.
نرجع للقصه
رودي بتكلم نفسها: معرفش بقيت مقرفه اووي انا هقول لماما عشان زهقت منك
تاج دخلت المطبخ تعمل الاكل عشان هيا اللي مسؤله عن البيت وكل حاجه
سحر جات من بره
رودي: ماما
سحر: نعم يااحبيبتي
رودي: شوف حل مع الزفته دي عشان زهقت منها
سحر: عمالت اي
رودي: ملهاش لازم في البيت بتغسل الهدوم متاخر وسايبه الدنيا زباله دي ملهاش أي لازم امتي تطتفش بقا وتريحنا
سحر:خلاص انا هوريها
في مكان تاني
ست كبيره: قوم بقا يارعد عشان نقعد مع بعض شويه ما انت مش رايح الشركه
رعد: حاضر ياتيته قايم اهو
اعرفكم بي رعد الاسم رعد الهواري اكبر واحد في الشرق الاوسط عنده شركات كتير عنده30 سنه وشعره بني وعينه رمادي وبشرته قمحويه ومش متجوز بس بيشرب وبيخرج كتير وعصبي جدا
اعرفكم بي ست رعد اسمها ناديه بتحب رعد جدا لاني مامته ماتت وهيا اللي ربيته وقعده معاه علي طول
ناديه :يلا قوم يااحبيبي الفطار جهز
.
.
رعد: هاخد شور وانزل
ناديه :متتاخرش يااحبيبي
نزلت ناديه قام رعد خد شور ولبس تشيرت ابيض وبنطلون اسود ولبس ساعته ولبس كوتش ابيض وحط برفانه ونزل
رعد باس ايد ناديه: أي يااحبيبتي عامله ايه
ناديه: بخير جيت امتي امبارح
رعد: الساعه5 كدا
ناديه: خارج برضو انهارده
رعد: اه صحابي عاملين حفله لازم احضرها
.
.
ناديه: وهتفضل لحد امتي كدا
رعد: كدا ازاي يعني
ناديه: مش هتتجوز
رعد: مع احنا اتكلمنا وقولت لما الاقي حد مناسب ليا
ناديه: يعني انت كل البنات دي ومفيش واحده مناسبه ليك ولا حته يارا
رعد بضحك: لا طبعا دول اخري نسهر مع بعض وبس مفيش اكتر من كدا وانا قولتلهم كدا
.
.
ناديه: بس يارا بتحبك
رعد: يارا مين يا نانا دي بتسهر معانا كلنا
ناديه: اللي انت شايفه اعملو انا تعبت من الكلام معاك
رعد: ادعيلي انت بس ياست الكل وهتبقا الدنيا فل
ناديه: ربنا يبعدك عن الصحاب الزفت دي
رعد بضحك: بقا كدا ماشي يا نانا
.
.
عند تاج
سحر: انتي يازفته ياللي اسمك تاج
تاج: نعم يا ماما
سحر بصريخ: جاتك مو ماما مين ابت انا اسمي سحر هانم فاهمه
تاج بخوف: حاضر فاهمه
سحر: انتي مزعلها رودي ليه
تاج: انا معملتش حاجه
سحر: آمال مش بتنظفي هدوم رودي ليه شكل الكربال وحشك
تاج بخوف: والله ابدا انا كل يوم بغسل هدوم كلها
سحر: طب نتعدل بقا ياريت
تاج: حاضر
سحر: خلصتي الاكل
تاج: قرب يخلص
سحر: طب غوري من وشي
رحت تاج تعمل الاكل وجاه بابها
الاب: سلام عليكم
سحر: عليكم السلام يااخويا تعالي بقا شوف بنتك انا زهقت منها وقرفت دي مش عيشه دي خالص ده قرف
الاب: طب اهدي كدا وانا هشوف هيا عمالت اي
سحر: اما نشوف اخرتها
الاب: سمير عنده 49سنه شغال في مطعم بيغسل طباق
سمير: تاج
تاج: نعم ياابابا
سمير: مزعلها سحر ليه
تاج: مزعلتهاش والله
سمير: هيا زعلانه منك عشان مش بتساعديها في البيت
تاج: هيا اصلا مش بتعمل حاجه في البيت انا اللي بعمل كل حاجه
سحر: انتي بتكذبي
تاج: انا مش كذابه انتي اللي كذابه
تاج لقت قلم نزل علي خدها جامد
تاج واقفه بصدمه وعياط:
رواية حبيت طفلة. الجزء الثاني
.
.
.
.