رواية ليست ابنتي الحلقة الحادية عشر
حسام بصدمه ايه …لا انتي فاهمه غلط انا….
سما بحد طلقنيييييي
حسام اسمعيني بس انا مش بحبها
سما مش عايزه مبرر ولا حرف منك انا مش عايزه اشوف وشك ولا اسمع صوتك انا بكرهك واحسنلك تطلقني
حسام ولو مطلقتكيش؟
سما ههرب زي سها مهربت منك بسيطه ووقتها وعد مش هخليك تشوف ابنك ولا تلمح طيفه
قالت كلمتها وكانت بتبص بعيد عنه بس استغربت سكوته وبصتله وفجاه فتحت عيونها وهي مصدومه من الغضب الي باين في وشه وبدأ الخوف يبان عليه …
عند سليم كان قاعد بيراجع كل حاجه ومستغرب ليه دلوقت الشخص ده قال عن سها وأنها عايشه وكانت فين كل السنين دي وفجاه حاله اتصال
الشخص لسه بدور ورا بنتك ؟
سليم انت مين ؟
الشخص هتفرق معاك ؟
سليم انت مين ؟
الشخص طول مانت بتبص تحت رجليك مش هتوصل لحاجه الي يهمك انا اعرف ايه لكن انا مين دي مش هتوصلك لحاجه
سليم بمعني؟
الشخص بصراحه انا بحب الالغاز وشكلك انت كمان بتحبها فقولت العب معاك لعبه ايه رأيك ….؟
سليم …….
الشخص السكوت علامة الرضا
اللعبه دي ليها قوانين
كل يوم او يومين هيجلك مني مكلمه وهالمحلك علي معلومه اعرفها هتوصلك لحاجه كبيره وانت تدور ورا المعلومه دي لحد متوصل
بس لو فيوم كسلت أو مدورتش صح وموصلتش وصدقت الي هيتقال من غيري هوقف لعب وانت الخسران عشان مش هتعرف توصل للحقائق من غيري
سليم اخيرا نطق وقال حقائق ايه ؟
الشخص مقولتلك كل يوم معلومه وعشان انا طيب ونيتي خير نبدا اللعبه من دلوقت بس تحب نبدأ منين؟
سليم ….
الشخص : هاختار انا نبدا من الاول خالص من خمس سنين وكمان من ٢٥ سنه
فىمثل قديم معروف جدا بيقول تكفي القدره علي فمها تطلع البنت لامها والبنت هربت يوم فرحها …؟
سليم بصدمه من كلامه قال بغضب قدك أيه ؟
الشخص مقدرش اتكلم اللعبه ليها قوانين وانت اخدت معلومه دور انت بقا علي الباقي بس المهم تتأكد أن مفيش معلومه هتاخدها كذب أو مش موثوق منها.
سليم انت اكيد اتجننت.
.
.
الشخص قفل السكه ومردش وسليم قاعد مصدومه من معني الكلمه لانه ربط هروب سها بحاجه امها عملتها بس أيه هي؟
عند سها كانت قاعده مع يوسف واتنهدت وحكتلها انها عايشه في كذبه كبيره وأنها موجوده مع شخص المفروض جوزها وعندها منه بنت
يوسف نعم؟ اتجوزتي من ورانا.؟
سها بغضب بقولك كذبه يا غبي يعني مش حقيقه
يوسف وساكته ليه
سها بابتسامه مكنش في ايدي حاجه اعملها
يوسف انا معاكي
سها بابتسامه وعشان كده انا بقول مكنش في ايدي حاجه اعملها بس دلوقت في
يوسف بتفكري في ايه ؟
سها بصت فالساعه وقامت وقالت بعدين احكيلك بس حالا انا متاخره
يوسف هترجعي البيت؟
سها بتعب صعب ومحدش هيتقبل ده
يوسف متزعليش
سها مبقتش تفرق المهم بارك ل سما علي الحمل وابقي طمني عنها باي
سبته ومشت وهو مسك الموبيل وكلم حد
سها بضحك وهي في الطريق وعد لاعاقبكم كلكم علي الي عملته فيا كل السنين دي
في البيت عند سها كانت داخله تنسحب من الباب الي ورا والنور نطفي وفجاه النور نور
كنتي فين يا هانم ؟
.
.
يتبع…
رواية ليست ابنتي الحلقة الثانية عشر
.
.
سها دخلت تتسحب من الباب في الضلمه وفجاه النور نور
كنتي فين يا هانم
سها بتوتر كن كنت كنت يعني ….
بغضب كنتي ايه ..؟ كنتي فين يا سها
سها بتوتر كنت باتمشي يا ياسين
ياسين بانفعال وتمشي أولى لوحدك ؟
سها ايه هو حرام ؟
.
.
ياسين الحرام انك قابلتي راجل من ورايا؟ وكمان بتخبي وقدرة تقولى السبب؟
سها بصدمه انت بتراقبني ؟
ياسين متغيريش الموضوع
سها بغضب انت بتراقبني ليه؟
عند سما كانت واقفه برعب وهي بتبص لحسام المنفعل من كلمتها ولسه هتمشي …شدها بحضنه بالقوه وفضل باصص لعيونها بغضب وكل ماتحاول تهرب منه يضغط علي أيدها ويشدها لحضنه اكتر وهي بتحاول تهرب منه بخوف وفجاه قرب نفسه من وشها وقال بصوت متحشرج من كتر الغضب اوعي تفكري اني هسيبك انتي وابني عشان انتي ملكي لكن هي مكنتش ملكي متخيله ممكن اعمل ايه
.
.
سما بدأت تزقه بغضب فشده ليه اكتر وهمس في ودنها بعشقك يا سما
وفجاه سما بطلت حركه من الصدمه فحسام بطل يضغط عليها وقال بصوت حنين بعشقك والله
سما بدأت تتنفس بصوت عالي وخرجت من حضنه وتبص في عنيه وهي بتقول انت قولت ايه ..؟!
حسام قرت منها بهدوء وهمس بعشقك ..
سما فضلت ساكته وهي مش مصدقه فحسام كسر الصمت ده بأنه قرب منها بهدوء وكان هيبو.سها بس سما فاقت في اخر لحظه وزقته بقرف وقالت متفكرش تلمسني وتقول بحبك عشان مش هصدقك انا مش بحبك انت بحب يو….. مكنتش الكلمه ولقت عيون حسام بتطلع شرار وقرب منها بالعافيه و كان هيبو.سها
وهي فضلت تحاول تبعده مقدرتش فسكتت وهو في اللحظه دي ابتسم وقرب منها وفي اخر لحظه قرب من ودنها وقال قولتلك الي ملكي مبسبهوش وانا الي أقرر إذا كنت المسك أو لأ مش انتي ورجع تاني وكان هينفذ وفجاه وقف وقال مش عايز حاجه كتك الق.رف (اتقو الله احنا في رمضان بوس ايه الي عايزينه يترأس عيب كده )
عند سليم
كان قاعد يفكر في الحاجه الي ميعرفهاش عن مراته وأنها فعلا مخبيه عنه حاجه بس هي أيه وفجاه لقي مراته داخله من الباب وقام ندهلها و…….
عند سها اتخانقت هي وياسين وسبته وطلعت أوضاتها وهو فضل ينفخ ورجع المكتب بغضب
سها راحت تطمن علي كندا وخرجت وهي رايحه أوضتها لقت حد بيتسحب لبره وهو بيتلفت فخرجت وراه ولقت …..
يتبع…
رواية ليست ابنتي. الفصل التاسع
.
.
.
.