رواية حبيت طفلة الفصل الرابع عشر بقلم منه عبد العزيز
رودي بصدمه: تاج
تاج: عامله اي يارودي
رودي: تمام معرفتكيش اتغيرتي خالص كنت زمان تقرفي
تاج اضايقت: وانتِي لسه زي ماانتي متغيرتيش لسه بتخرجي وبتسهري
رودي: حاجه متخصكيش. خلاص رجعتي
تاج بتضحك: للاسف لا مرجعتش كنت جايه اشوف بابا وعز واعزمكم علي خطوبتي
رودي: انتي تتخطبي مين ده ان شاءلله
تاج: رعد
رودي: نعم رعد هيخطبك انتي
رعد مسك ايد تاج: علي الاقل محترمه مش بتلف مع كل واحد شويه وتسهر معاه
رودي اضايقت وسكتت
.
.
عز جري علي حضن تاج: تاج وحشتيني
تاج: وانت وحشتني كتير اووي
عز: انتي هتفضلي قاعده معانا
تاج: شويه وهمشي مع عمو رعد سلم عليه
عز: ازيك هو انت جوز تاج
رعد: إن شاءلله قريب بس لسه بكره خطوبتنا وهبقي جوزها
عز: خلي بالك منها اوعا تتضربها ولا تخليها تعيط
رعد: مقدرش دي عمري كله
.
.
رودي دخلت لمامتها المطبخ: اي اللي حصل لتاج واي الحاجات اللي لبستها دي دي كانت معفنه
سحر: مش عارفه وهتتجوز اغني واحد
رودي: انا مليش دعوه الجوازه دي تبوظ
.
.
سحر: سبيها عليا هتشوفي ايام سوده علي دماغك ياتاج
رودي: بيقولي انا تاج محترمه ومش بتسهر وتمشي انا يقولي، كده
سحر: سيبي كل حاجه عليا
.
.
رودي: ماشي
سحر: تعالي نطلع القهوه
تاج: خد يارعد صورني انا عز
عز: جبتي تلفون
تاج: اه رعد لسه جيبهولي
رودي: وانتي بتعرفي في الكلام ده
تاج: حاجه متخصكيش. يلا يارعد
تاج اتصورت مع عز وبابها وقعده شويه
.
.
رعد: مش يلا ياحبيبتي
سمير: استنه اتعشا معانا
رعد: معلش عشان نانا مش هينفع نسيبها تتعشا لواحدها وكمان عشان علاج تاج
تاج بصوت واطي: هو يعرف
رعد: اه لازم كان يعرف لاني سالني
سمير: طيب خلي بالك من نفسك وكلي كويس وخدي العلاج
سحر: تاكل اي كفايه كده تخنت
رعد: لما تاكل من جيبك ابقي اتكلمي
تاج: عايز حاجه يابابا
سمير: عايز سلامتك سلميلي علي ناديه هانم
تاج: حاضر تصحها بدري وتيجي والبس حاجه حلوه
رعد: في بدله جايلك بكره البسها دي هديه
سمير: كده كتير والله
رعد: مفيش حاجه تكتر عليك انت وتاج
سمير: ربنا يسعدكم
تاج: يارب يلا باي
في العربيه
تاج: متشكر جدا علي وقفتك معايا ومع بابا
رعد: متقوليش كده انا اعمل ايه حاجه عشان تكوني مبسوطه
تاج: رعد بكره فكرني باالعلاج
رعد: حاضر بس تكلي كويس بكره تعب
تاج: حاضر
رعد: كل حاجه هتوصل بكره الفندق الفستان والجزمه والبوكيه يعني بكره هتروحي الطقم اللي عليكي
تاج: حاضر
رعد: تاج مش عايز منهدها كتير ولا تتعبي نفسك بكره عشان متتعبيش وتلفونك يبقي معاكي اربعه وعشرين ساعه عشان اطمن عليكي فاهمه
تاج: حاضر
رعد: يلا وصلنا
نزلوا ودخلو البيت
ناديه: وحشتوني اليوم كان رخم عشان لواحدي
تاج: كنتي جيتي معانا
ناديه: عشان انتو لفيته كتير فا انا بتعب
تاج: فعلا لفينا كتير
ناديه: تعبتها يارعد
رعد: ابدا بس كنت بجبلها حاجات صح الحاجه وصلت
ناديه: اه وصلت وفين الفستان والبدله والجزمه
رعد: كل ده هيروح الفندق
ناديه: عمالت اي مع عمامك
رعد: خليت ناس تبعتلهم دعوه
ناديه: طيب كده بعت لكل الناس وعرفه
رعد: اه كله تمام ممكن بقي تعمل اكل عشان تاج مكلتش
ناديه: ماكلتهاش
رعد: لا جبتلها ايس كريم وعصير وسندوتشات
ناديه: بس
تاج: ده كده كتير بس انا الاول اطلع اغير عشان زهقت
رعد: وانا كمان هطلع اغير
ناديه: وانا هحضر الاكل ?
تاج طلعت اخدت شور وغيرت ومسكت التلفون ومكنتش فاهمه فيه
تاج: طب انا مش عارفه اتعمل معاه ولا عارفه ارن علي حد هبقي اخلي رعد يعرفني فيه
تاج نزلت ودخلت المطبخ
تاج: اساعدك في حاجه
ناديه: لا انا خلصت تعالي نقعد في السفره لحد ما رعد ينزل
تاج: ماشي
تاج: رعد جبلي تلفون ومش عارفه فيه
ناديه: هيعلمك وريني كده
تاج: اتفضلي
ناديه: لحقته تتصورو وتحطيها
تاج: رعد صورنا وحطه قالي بكره لما نصور نبقي نشيل دي
ناديه: ربنا يكمل فرحتكم على خير
رعد: يارب
ناديه: كل ده يلا عايزين ناكل
رعد: طب انا ميت من الجوع
ناديه هقوم احط الاكل
تاج: استني اجي معاكي
ناديه: خليكي انتي ام ياسين معايا
تاج: ماشي
رعد قعد جنب تاج
رعد: مالك
تاج: مليش
رعد: ساكته يعني
تاج: مش عارفه اقول اي
صح انا معرفتش ارن على بابا من التلفون ومش عارفه فيه
رعد: وريني بصي اهي الاتصال ودي الصور ودي الكاميرا وهبعتلك واتساب وفيس بوك واعلمك عليهم
تاج: ماشي
رعد: حاسك تعبانه
تاج: عايزه انام انهارده تعب شويه
رعد: كل ونامي عشان بكره تعب ياحبيبتي
تاج: حاضر
كلوا وخلصه
تاج: انا هطلع انام
رعد: طب هاتي التلفون اعملك الحاجات واظبطه وابقي، خدي بكره
تاج: ماشي عايزين حاجه
ناديه: تسلمي خدي العلاج
تاج: اكيد تصبحوا على خير
ناديه ورعد: وانتي من اهله
رعد: انا هطلع اريح عشان هصحها بدري
ناديه: ماشي يااحبيبي
تاني يوم تاج صحيت اخدت شور ولبست ونزلت
ناديه: اي ياروحي صاحي بدري ليه
تاج: مش عارفه انام كل شويه اصحها
ناديه: ليه كده مالك تعبانه
تاج: لا انا كويسه مفيش حاجه بس عشان بس انهارده الفرح وكده
ناديه: متقلقيش خير إن شاءلله اليوم هيعدي علي خير
تاج: يارب
ناديه: تفطري
تاج: لما رعد يصحه
ناديه: هبعت ام ياسين تصحي
تاج:ماشي
بعد شويه رعد نزل
رعد: صباح الخير
تاج: صباح النور
رعد: فين نانا
تاج: بتحضر الفطار
رعد: طيب اتفضلي التلفون ظبط كل حاجه وهعلمك عليهم
تاج: انت سهرت امبارح كتير عشان كده عمالته
رعد: عادي مكنتش جايلي نوم
تاج: ماشي
ناديه: صباح الخير ياحبيبي
رعد: صباح النور مش هنفطر
ناديه: يلا نفطر
فطرو وبعدها تاج وناديه راحوا الفندق
ناديه: يلا يا تاج الميك اب جات
تاج: رعد مش بيرد عليا
ناديه: تلاقي بيجهز ومش فاضي
تاج: قلبي مش مطمن
ناديه: لا اطمني مفيش حاجه
تاج: إن شاءلله
بتاعت الميك اب: انتي جميله مش محتاجه ميك اب
تاج: اسمك اي
لولي: اسمي لولي
تاج: انا مش بحب الميك اب ممكن حاجات بسيطه كده ويكون هادي
لولي: عنيا حاضر
تاج كل شويه ترن علي رعد بس مش بيرد عليها وهيا قلقانه
لولي: بصي كده الميك اب هادي خالص
تاج: تسلم ايدك جميل جداً
ناديه: زي القمر
تاج: تيته رني علي رعد مش بيرد
ناديه: جاي متقلقيش
تاج: مش مطمنه خالص
تاج: اهو رد الوو
….: حضرتك تقربي للشخص تبع التلفون
تاج بقلق: اه اعرفه هو فين
….: هو عامل حادث وفي المستشفى
تاج: نعم مستشفي ايه
….: مستشفى ال…..
تاج: تيته رعد عمل حادثه
ناديه: رعد طب هو فين تعالي نروح
تاج جريت هي وناديه وراحوا المستشفى اللي فيها رعد
ناديه: في حد جاه هنا لسه عامل حادثة
الممرضه اخر الممر
ناديه شافت رعد من الشباك
ناديه: رعد حبيبي
الدكتور خرج
تاج بدموع: اي يادكتور رعد ماله
الدكتور: عنده نظيف دخلي في المخ ودعولو ميخشش غيبوبه او يفقد الذاكره
تاج وناديه في صدمه??
رواية حبيت طفلة الفصل الخامس عشر بقلم منه عبد العزيز
تاج وناديه في صدمه
ناديه: ابني هيروح مني
تاج: اهدي ياتيته هيقوم ان شاء الله
ناديه: يارب انا هموت فيها يوم ماجي افرح بيك تحصلك حاجه
تاج: هيقوم وهيطلع بسلامه
ناديه: يارب يارب
تاج دخلت الحمام المستشفى وغسلت وشها من الميك اب وبصت لنفسه في المرايه وعيطت
تاج: تعبت تعبت مش قادره ??
غسلت وشها بعد معيطت وخرجت
ظابط جاه: سلام عليكم
ناديه: عليكم السلام
الظابط: معاكي المقدم ادم رعد فين
ناديه: رعد مش هتعرفه تتكلمه معاه
ظابط: طب هو ليه اعداء
ناديه: ياابني انهارده كانت خطوبته وكنا احنا في الفندق و وصلنا خبر ده منعرفش هو كان فين
الظابط: طيب متعرفيش هيفوق امتي
ناديه منعرفش الدكتور بيقول عنده نز يف داخلي
الظابط: عن اذنكم
ناديه: اذنك معاك ياابني
تاج: تيته انا خايفه اووي
ناديه: مش اكتر مني ياتاج انا بموت
تاج: بعد الشر
الدكتور جاه ودخل يشوف رعد
تاج: ممكن اخش اشوفه
الدكتور: مش هينفع ممنوع الزياره
تاج: طب هو هيفوق امتي
الدكتور: ادعيله
ابو تاج جاه
سمير: اي ناديه رعد ماله
ناديه: رعد بيروح مني بيروح مني
سمير: هيبقي كويس ادعيله
ناديه: يارب
سمير حضن تاج: ادعيله ياحبيبتي وهيبقي كويس
تاج: يارب يابابا
ناديه: سمير اخد تاج معاك وانا هفضل مع رعد
تاج: لا انا هفضل هنا
ناديه: انتي مختيش العلاج ورعد هيزعل منك
سمير: طب متروحو انتو وخليني انا
ناديه: لا مقدرش اسيبه بس عشان تاج تخد علاجها
تاج بعياط: مش هقدر اسيب رعد مقدرش
ناديه اخدت تاج في حضنه: معلش لو بتحبي رعد روحي ارتاحي وبكره تعالي
تاج: مش هقدر اسيبه
نادبه: بكره هتيجي تلاقي فاق وبقي كويس وكمان مش هينفع كلنا تفضل هنا
تاج: طب كل شويه طمنيني عليه انا مش هنام
ناديه: حاضر
سمير: خلي بالك من نفسك
ناديه: مخافش السواق بره يعني هيكون معايا لو تعبت هروح
سمير: طب روحي وانا هقعد معاه
ناديه: لا متخافش روحوا انتو
تاج: باي باي
ناديه: باي
تاج راحت مع باباها وكانت عماله تعيط
سمير: اهدي هيبقي كويس ان شاءلله
تاج: يارب يابابا انا خايفه والله
سمير: متخافيش هيبقي احسن من الاول وتتجوزو وافرح بيكي بس متعيطيش تعالي بقي كلي عشان تخدي العلاج
تاج: مليش نفس
سحر: موتي الراجل ياختي وشك فقر
تاج: بقولك اي انا مش فايقلك ابعدي عن وشي
سحر: اي ده صوتك بقي يطلع
تاج: انا دخلها انام
سمير: كلي عشان تخدي العلاج
تاج: مش عايزه يابابا
سمير: لو بتحبي رعد كلي رعد كده هكون مضايق انك ولا بتاكلي ولا بتخدي علاجك
تاج: حاضر
تاج كلت واخدت علاج ودخلت اوضة عز تنام فيها
تاج: يارب قوملي رعد بسلامه مليش غيره انا مقدرش ابعد عنه خالص هو اللي مقويني و واقف معايا يارب قومه بسلامه
تاج جابت صورتها هي وهو وفضلت حضنه الفون
تاج: ربنا يرجعك لينا بسلامه ياحبيبي
تاج رنت علي جديتها
ناديه: اي ياحبيبتي
تاج بدموع: رعد عامل اي
ناديه: اهو لسه ما فاقش منمتيش ليه
تاج: مش عارفه
ناديه: خدتي العلاج
تاج: اه خدته انتي كويسه
ناديه:انا كويسه متعيطيش رعد قوي وهيقوم
تاج: يارب انا بكره هاجي علي طول
ناديه: ماشي خلي بالك من نفسك وكلي عشان العلاج
تاج: حاضر باي باي
تاج: فضلت قاعده فضلت تدعي لرعد ووالفجر اذن
تاج: هقوم اصلي وادعيله
تاج قامت اتوضيت وصلت
سمير: انتي لسه صاحيه
تاج: مش عارفه انام
سمير: متخافيش هيبقي كويس واحسن
تاج: يارب يارب يابابا انا تعبانه
سمير اخده في حضنه: متخافيش نامي وهيبقي كويس
تاج: مش عارفه انام
سمير: لا هتنامي وانا هنام جنبك تعالي في حضني
تاج: صدقني مش هعرف انام
سمير: لا هتنامي يلا
تاج نامت وسمير كمان نام
تاني يوم سمير صحي غير هدومه وخرج يعمل لتاج فطار
تاج صحيت وخدت شور وغيرت هدومها وبعدها كلمت جدتها
تاج: الوو
ناديه: اي يااحبيبتي
تاج: رعد عامل ايه
ناديه: لا رعد انهارده احسن والحمد لله مدخلش غيبوبه وشويه وهيفوق
تاج: الحمدلله انا شويه وهاجي
ناديه: ماشي يااحبيبتي باي
سمير: يلا عشان تفطري
تاج:لا انا عايز اروح دلوقتي عند رعد
سمير: هنفطر ونروح
تاج: انا مش جعانه
سمير: هتاكلي عشان علاجك
تاج فضلت قاعده وفطرت هي وباباها
سحر: اي ده عملها فطار ده انت عمرك معملتلي كده
سمير: انا بعمل لبنتي
سحر: بنتك ?
تاج: بابا انا شبعت هقوم اخد العلاج ونمشي
سمير: ماشي يلا
سحر: ريح فين
سمير: رايح لرعد
سحر: ابعدي شويه ياتاج عنه يمكن يبقي كويس اصل انت بومه
تاج: حاجه متخصكيش
سحر: لسانك عايز ياقطع شويه
تاج: ماشي يلا يابابا
سمير: يلا ياحبيبتي
تاج جتلها رساله اتصدمت
سمير: يلا ياتاج واقفه ليه
تاج بدموع محبوسه: يلا
سمير: في اي رعد كويس
تاج: اه اه يلا
وصلوا المستشفي
سمير: ازيك ياناديه هانم
ناديه: الحمدلله بخير اي تاج مالك منمتيش كويس ولا اي
تاج: انا كويسه رعد فاق
ناديه: لسه بيقولو شويه وهيفوق
تاج: طيب انتي منمتيش
ناديه: لا نمت هنا اقعدي باين عليكي تعبانه
تاج: شويه
ناديه اقعدي
الدكتور: صباح الخير
ناديه: صباح النور هو رعد هيفوق امتي انتو امبارح كنت مطمني
الدكتور: متقلقيش هو كويس هخش تاني اطمن عليه
ناديه: ماشي
ناديه لقت تاج سرحانه
ناديه: تاج متقلقيش رعد هيقوم بسلامه
تاج: إن شاءلله
ناديه: متخافيش هيرجعلنا تاني
تاج: إنشاءلله
الدكتور: مين اسمها تاج
تاج: انا
الدكتور: ادخليله هو عمال ينادي بس هو مفاقش خليكي جمبه بس بلاش ضغط وعياط
ناديه: ادخلي خليكي معاه
تاج: حاضر
تاج دخلت وحطت كرسي جنب السرير وفضلت قاعده بعدها دموعه نزلت
تاج: قوم يارعد عايزاك جنبي قوم بقي
رعد بتعب: ت. اج ت. اج
تاج: فوق يارعد انا جنبك قوم
رعد فتح عينه: ت. اج ان. ا ف ي ن
تاج: انت في المستشفى
رعد: حاسس بصداع
تاج: هتبقي كويس
رعد: هو اي الحصل
تاج:مش عارفه
رعد: اهااا
تاج: مالك
رعد: صداع جامد
تاج: انادي الدكتور
رعد: لا لا خليكي معايا
تاج: حاضر
رعد مسك ايد تاج: وحشتيني
تاج بصت في الأرض ومردتش
رعد: عايز اخرج
تاج: لما الدكتور يقولك هتخرج امتي
رعد: طيب
الباب خبط
تاج قامت فاتحة البابا
يارا: حبيبي الف سلامه عليك إن شالله انا وانت لا قلقتني عليك
تاج واقفه ودموعه حبسها
رواية حبيت طفلة. الجزء الثاني عشر
.
.
.
.