رواية ابني ازاي الفصل الاول بقلم ملك
كونت ماشيه ف الشارع لقيت طفل جاي يجري عليا
كريم الطفل: ماما مااما نا كريم
بصيت حواليا يمكن مش نا روحت قولتلو
ندي: نا مش ماما يحبيبي
كريم بعياط: لا نتي ماما عمو قالي انك ماما
.
ندي بتسغراب: بس بس ماما اي نا متجــ..ــوزتش ومعنديش عيااااال
كريم بعياط اكتر: لا نتي ماما
كونت هتعصب بس حاولت ابقي هاديه
ندي بلطف: حبيبي نا مش ماما عمو مين اللي قالك كده
كريم شاور عليه بس مكنش فيه حد: هوا ايدا راح فين.
ندي: هوا مين ده يعني اوف علي اليوم ده
كريم وي هوا بيشد في التشيرت بتاعي: ماما مااما عايز ايس كريم مم ده
ندي بزهق: يبني اوعا بقا وراحت جابت
ونا قومت استحبت ومشيت ولسه بعدي الطريق
كريم قعد ياكل وهوا بيضحك: ايدا ماما استنيي وبيجري وريا لفيت
ندي بصويت:كريممممم
فاجاه جت عربيه وي هوا بيعدي الطريق خبطتو الارض كانت غرقانه ****
ندي بصويتت: اسعاااااف بسرععهه
روحت بسرعه وديتو المستشفي
الدكتور: الحمد الله قدرنا نوقف النزيف الداخلي المووضوع هيبقا صعب عليه شويه عشان هوا طفل حضرتك مامتو
ندي بتوتر: ا ا هه
الدكتور: تمام اهتمي بي اكلو عشان واضح انو مبياكلش عن اذنك
ندي بتعب: هيا اي المصايب اللي بتلف عليا دي ياربي
تلفوني رن
مريم بزعيق: انتي فين ياندي كل ده مستناكي
ندي بتنهيد حكتلها كل اللي حصل
مريم بص****ه: يلهوي طب استني نا جيالك
مريم دي تبقا صحبتي المقربه ليا.
مريم: اي الاخبار دلوقت وابنك اي هونتي اتجــ..ــوزتي وخلفتي من ورايا
ندي: مش نقصاكي يمكن اكون شبه مامتو ولا حاجه اكيد مش امو بجد يعني
شويه والدكتور دخل
الدكتور: اهل الطفل كريم اتفضلو
قومت دخلت اشوفو
الدكتور: الحمد الله هوا فاق دلوقت تقدور تخشي تشوفيه
كريم بتعب: ماما ماما
مريم بصتلي ونا بصتلها اللي هوا اسكتي
ندي: عامل اي يحبيبي دلوقتي
كريم بعياط:كل ده عشان مشيتي وسبتنيني
مريم بتعب؛ كربم بحبيبي اهلك فين نا مش امك صدقني
كريم بعياط: لا انتي ماما
.
.
اتعصبت جدا وقومت مشيت من هناك. كاني حبيتو بس برضو انا مش امه
روحت البيت ومريم روحت بيتها
منال: كونتي فين كل ده ياندي واي الد***م* اللي علي هدومك دهه يلهوي
ندي: نا كويسه هخش استريح واصحه احكيلك
منال بصويت: خدي هنا مش هتنــ..ـــامي غير لما اعرف اي ال**د**م دهه وكونتي فين
طبعا ماما مش هتسكت غير لما تعرف قعده وحكتلها كل حاجه
منال بوجع: وسبتيه يبنتي
ندي بعصيبه؛ اه يماما سيبتو مش ابني ده مش ابني
محمد: مالكو صوتكو عالي كده لييه
ماما قعدت وحكيتلو
محمد ببرود: معاها حق يماما ده مش ابنها هتشيل ذنبوه لي وهيحتاح فلوس ومصاريف انا داخل اريح
سيبتهم ودخلت الاوضه ونا متعصبه ونمت صحيت تاني يوم عادي خبط الباب
ندي بنوم: يعني مفيش حد يفتح
فتحت وملقتش حد بصيت في الارض لقيت ورقه مكتوب فيها
(بتسبيبي ابنك يا ندي في المستشفي )
اتخضيت وبرقت اول مقريت وقعدت ابص حوالين الباب وعالسلم ملقتش حد
دخلت وقفلت الباب
ندي: شكلي كده مش هخلص من الحوار ده
ودخلت اكمل نومي صحيت ونزلت اروح شغلي وقولت لماما علي اللي حصل قالتلي يمكن مامتو رمتو وعايزاكي تشيلي حــ::ــمله
مهتمتش بي الكلام ونزلت روحت شغلي
كريم: ماما ماما
بصيت وريا بصد****مه: كريم اي اللي جابك هنا وازاي
كريم بعياط: سبتيني ومشيتي ليه ياماما
ندي بصد***مه: وطي صوتك الناس بتبص عليا نا معنديش عيال افهم بقا اوف
مريم: يادي الشغلانه انت اي ببني متروح بقا
كريم: لا نا عايز ماما
مريم: دي مش ماما
.
.
كريم بعياط عالي: لاا دي ماما وبيشاور عليا
كل الناس بقت وتبصلي وسمعه همسهم عليا
خدتو من ايديو بعصيبه ورميتو بره الشركه
ندي بعصيبه: لو جيت هنا تاني هضربك امشي
كريم بعياط: لا هستناكي ياماما
دخلت الشركه وقلبي وجعني عليه بس برضو مينفعش
خلصت شغلي وي روحت البيت لقيت كريم قاعد عاي رجل ماما بتلعبو
ندي بعصيبه: كريم اي اللي جابك هنا تاني قولتلك هضربك
منال بحب: هوا ده جميل خالص مش مشكله الشغل
.
.
.
ندي بعصيبه: ماما هاتيه كده والشغل ده اللي بصرف عليكو بيه خدتو منها ونا بفتح الباب عشان اخرجو
لقيتت
ندي بصد**مه: انت بتعمل ايييه
يتبع…
رواية ابني ازاي. الجزء الثاني
.
.
.
.