البارت الثاني عشر??
بقلمي(إسراء محمد)
#طفلتي الصغيره
رعد نزل لقي جنه ف اوضه المكتب والخزنه مفتوحه ومضروبه ع رأسها وبتنزف رعد شالها راح بيها المستشفي
ومستني الدكتور طلع
رعد:ها ي دكتور جنه عامله اي طمني
الدكتور:الحمد لله احنا خيطنا الجرح وهي بقت كويسه
رعد :يعني هي فاقت واقدر ادخلها
الدكتور :اه اتفضل
رعد دخل
رعد :جنتي عامله اي
جنه بتعب:الحمد لله كويسه
رعد:اي اللي حصل ي روحي
جنه حكتله أن كان في حرامي هي شافت حد وهي نازله تجيب مايه من المطبخ منور كشاف ف المكتب جنه لقته حرامي وصوتت راح ضربها ع دماغها
رعد:وانتي مشوفتيوهش
جنه:ملحقتش ضربني ع دماغي اول ماصوتت واغمي عليا
رعد:الف سلامه ي روحي تسريع الأحداث جنه روحت ورعد لقي فلوس وورق مسروق من الخزنه طبعا زود الحراسه ورجع كاميرات المراقبة والصدمه كانت أنه احمد ابو جنه
جنهه اتصدمت ورعد ماستغربش لانو كان شاكك
وجنه طبعا مصدومه وزعلانه وطلعت اوضتها
ورعد دخل وراها واخدها ف حضنه وطبطب عليها:ممكن افهم بتعيطي لي
جنه:انا السبب ف كل حاجه بتحصلك
رعد:اوعي تقولي كده تاني انا هتصرف معاه
جنه:والنبي ي رعد اوعي تاذي
رعد:انتي شكلك اتجننتي صح بعد ده كله
جنه:اعمل اي ما هو بابا
رعد:نسيتي اللي عملوا نسيتي كان بيعاملك ازاي نسيتي أنه قتل ابوكي قصدي يعني اللي رباكي وانتي مكتوبه ع اسمه اوعي يصعب عليكي ي جنه
جنه:معاك حق انا عاوزه انام رعد فضل قاعد جنبها لحد ما راحت فالنوم وقام لبس وخرج
راح ع المخزن مراد كان هناك وأحمد متربط وميت ضرب
رعد:بقي انا تعمل فيا كده وف جنه مش هر حمك وبعدين هي مش دي برود بنتك اللي وامها قتلتوا اللي المفروض كان أبوها
احمد ضحك ضحكه بارده ومستفزه وبكل بجاحه قال: لي هو انت متعرفش أن السنيوره……….
رعد بغضب:انت بتقول اييييههههه ??
احمد ضحك ضحكه بارده ومستفزه وبكل بجاحه قال: لي هو انت متعرفش أن السنيوره جنههه شافتني وانا بسرق وهربتني وقالتلي اهرب بسرعه قبل ما رعد يجي اصلها طمعانه فيك
رعد بغضب:انت بتقول اييييههههه وضحك ضحكه سخريه غبي حتي الكدبه مش عارف تكدبها ،انت كداب انا شوفت كل كاميرات المراقبة وليك عين تكدب وتحور
وأمر الرجاله يروقوا وطلع راح ع البيت لقي جنه قاعده مع شهاب وبتلعب معاه
رعد بحب:جنتي اي اللي منزلك انتي لسه تعبانه
جنه:شهاب كان عاوزني العب معاه
رعد:مسكه من قفاه انت عاوز تتعب مراتي لي ياض
شهاب بلماضه:انا والله ما حصل ده هي اللي قالتلي تعالي نلعب ي شهاب ي حبيبي
رعد:انت جايب اللماضه دي منين يلااااا انت
شهاب بلماضه:هكون جايبها منين يعني منك انت وطلع يجري
رعد واقف مصدوم وطلع يجري وراه فالبيت كله ويضحكوا ويهزروا وجنه تضحك عليهم
ورعد طلع لنهي عشان يشوفها ويطمن عليها بقالوا كتير مش بيشوفها
لقي نهي نايمه وحاضنه صورتها هي ورعد زمان ايام ماكانوا متجوزين رعد بصلها وقال عارف اني ظلمتك وأنك اتظلمتي بس غصب عني وعشان انا لسه عارف انك بتحبيني جروبي ع الفيس اسمه حكايات وروايات إسراء ادعموني وانضموا لي واللي مش عارف يجيبه بيعتلي وعشان متتعلقيش اكتر من كده انا مش هخليكي تعيشي معايا ف نفس البيت مقداميش حل غير كده وباس وقام وطلع وراح اوضته هو و جنه
جنه: رعدي
رعد:اي ي حبيبتي
جنه:انا انا تعبانه
.
.
رعد بخضه: مالك ي جنه انتي كويسه تعالي نروح للدكتور
جنه:لا ي رعد انا انا
رعد:انتي اي ي جنتي قلقتيني
جنه بخجل:انا ف بطني نونه
رعد بصدمه:يعني انتي انتي
جنه هزت راسها باه انا حامل
رعد مبقاش مصدق نفسه:وقام يتطنطط ع السرير زي الاطفال وشالها ولف بيها
جنه:بس ي مجنون هتوقعني
رعد اخدها ونزل بيها وقعد يقول بعلو حسه جنه حامل هبقي بابا نزلت ياسمين ونهي وشهاب ع الصوت
كلهم اي في اي
رعد بفرحه:جننههه حاامل
ياسمين بفرحه:بجد يبني وحضنت جنه جامد ونهي في ف عينها دموع مبروك ي رعد مبروك ي جنه وحضنت جنه وبعد كده طلعت وشهاب كان فرحان أن هيبقي لي أخ
رعد طلع ورا نهي لقاها بتعيط وماسكه نفس الصوره
نهي بعياط :غصب عني مش قادره امسك نفسي
رعد :انا عارف اني ظلمتك وأنك اتظلمتي فالحياه جامد وبسببي بس انا كمان مش عاوز اظلمك معايا لاني بحب جنه وكمان عشان متتعبش بيا اكتر من كده او تتعبي اكتر من كده انا هخليكي تعيشي فبيت لوحدك انتي وشهاب مش هتعيشي معانا انا وجنه
نهي:انا كنت لسه جايه اقولك كده عشان انا عاوزه ساعدتك ي رعد
جنه دخلت
جنه:رعد معلش اطلع دلوقتي وسبنا شويه رعد طلع
نهي بصت ع جنه بدموع:غصب عني مش بايدي
جنه:عارفه بس انتي لازم تعيشي حياتك وتنسي رعد مش عاوز يظلمك معاه كان ممكن يرجعك لي تاني او يقولك إنه لسه بيحبك بس هو مش عاوز يظلمك معاه
تسريع الأحداث نهي مشيت وراحت قعدت هي وشهاب ف بيت لوحديهم ورعد طبعا كان كل يوم بيشوف شهاب وجنه كذلك وقربت من نهي اكتر ونهي الي حد ما بتحاول تنسي عشان هي عاوزه ساعدت رعد
بعد مرور عده أشهر
جنه:رعد الحقنيييي اه مش قادره بولد
رعد:أهدي ي حبيبتي انا معاكي ودخله اوضه العمليات
بعد فتره
الدكتور: مبروك المدام جابت بنوته زي القمر وحالتهم هما الاتنين كويسه ومراد وياسمين ونهي باركوا لرعد وكانوا فرحانين حتي شهاب
رواية طفلتي الصغيرة. الجزء التاسع
.
.
.
.
.
.