اتبــ.ــر عت بكـ.ــليتي لحماتي وبعدها جوزت جوزي
الحلقه الخامسه
بقلم هويدا زغلول
عبير
مالك يا راجل فيك اي مش كفايه ساكته
انك عايش معاها بعد ما قولت سنه وحده وهطلقها
عماد
انتي مصممه امي تسمع
وتطلع تعمل مشكله صح بقولك اي
انتي لازم تعرفي ابوها باللي هي عملته علشان
يغضب عليها ويكتب كل حاجه ب اسمك
عبير
لا لا انا هرجعها البيت هنا وبعدين سيب
ابوها ده عليا أنا بقي أنا هتصرف بقولك
اي انتي وحشتني اوي
عماد
مش وقته امشي بقي أنا لازم اروح ل كريمه.
أنا مش عارف وصل اي اللي امي مضيت
عليه ده
عبير
مش عارفه ليه حاسه انها كدبه اهو حتي
لو كدبه علشان نعرف ناخد منها فلوسها
عماد
فلوس اي شكلك متعرفيش كريمه دي
بخيله جدا عالعموم امشي دلوقتي وبعدين نتكلم ، وفي الوقت ده عبير اتعصبت وقالت
عبير
بقولك اي مش كل الطير اللي يتاكل
لحمه ولو فاكر ان ناهد ملهاش
سند عيب عليك يا بابا ، وعماد بص
ورا لقاه اخته
عزيزه
خير يا عبير انتي جايه طالعه علي هنا
عالطول ليه كنتي عديتي علينا تحت
عبير
كلامي مع عماد يا حبيبتي وانا هبقي
هعرف اتصرف معاك ، وبعدها مشيت
.
.
عزيزه
مالها دي هي اصلا ملهاش دعوه بالحوار
وانا هحاول اروح وارجع ناهد البيت تاني
عماد
ياريت يا عزيزه تعملي كده ارجوكي أنا بحبها
وبجد جوازي من كريمه ده صعب اوي
عزيزه
والله هعمل نفسي مصداقك ، ونزلت عزيزه
وراح عماد ل كريمه
كريمه
ابن حلال والله لسه غساله رجلي من شويه
مش انت جاي برضه علشان تبوسها
عماد
ليه دلوقتي اشمعنا معملتيش كده
قبل ما اتجوز ناهد
.
.
كريمه
انتقام منك يا عماد أنا كنت بحبك اوي وانت
جيت عليا كان لازم ادوقك من نفس
الكاس كنت عارفه ان ناهد مش عن حب
جواز صالونات كان لازم تحبها وارحرمك منها
عماد
حتي لو اتجوزتك مش هطلق ناهد
.
.
كريمه
ومين قالك أنها هترضي تعيش معاك وانت
متجوز غيرها بعد ما يعني هي ضحت
واتبرعت لامك بالكليه
عماد
وانتي متعرفيش هي بتحبني ازاي وعمرها
ما هتقدر تبعد عني يوم واحد
.
.
كريمه
ماشي هنشوف أنا عايزه اعرف بقي انت
جاي ليه
عماد
واحنا هنستعبط مانتي عارفه أنا جاي ليه
عايز اتجوزتك مقابل انك تجيبي وصلات الامانه
اللي علي امي
.
.
كريمه
وصلات اي
عماد
شكلك هتكلمي تمثيل كتير بقولك اي
أنا هعمل ليكي اللي انتي عايزه بس مش عايز
تمثيل كتير بقي انتي عايزه اي
كريمه
عايزه اي عايزه اي عايزه اتجوزت في شقتك
اظن ده حقي يا عماد مع مراتك واكل من
نفس أكلك
عماد
ماشي موافق ، وقال بصوت واطي
والله ما تعرفي هعمل فيكي اي بعد ما اخد
الوصلات ، وفي شقه بابا دخلت عبير
ناهد
ها عملتي اي يا عبير ارجوكي قوليلي
عبير
الواد صعبان عليا اوي أمه يا حبيبتي اللي غصبا
عليه يتجوز شوفتي اللي اتبرعتي ليها
ناهد
طيب وهو ليه عايز يسمع كلام امه
ولو مش عايز كان قال ليها لا
عبير
البت واخدا وصلات علي أمه وهي عامله
كده علشان موضوع الوصلات ده عماد عيط
يا حبيبتي قدامي وقالي مقدرش اعيش من غير
ناهد
ناهد
معقول هو عمل كده طيب ليه كريمه
تعمل كده انا اللي اعرفه انها طيبه
والله
عبير
مافيش حد طيب يا ناهد كلهم بيمثلوا
والله بطلي هبل بقي المهم انتي ناويه تعملي
اي
ناهد
هو انتي شايفه المفروض اعمل اي
أنا بحب عماد اوي والله ومقدرش اعيش من
غيرو في نفس الوقت صعبان عليا نفسي
عبير
ارجعي ليه يا حبيبتي واسمعي ده برضه جوزك
ولو الموضوع مساله وقت ويطلق الزفته
دي خليكي معاه ، وفعلا أنا سمعت كلامها
ومشيت وجه بابا
الاب
اي مالك يا عبير قاعده ليه كده
عبير
والله يا حاج مش عارفه اقولك ولا لا
أنا خايفه ناهد تزعل مني علشان حلفت
ليها
الاب
فيه اي يا وليه ردي مالها بنتي
عبير
البت هبله اتبرعت بكليتها لحماتها وجوزها
عايز يتجوز عليها والهانم راضيه
الاب
انتي بتقولي اي يا وليه أنا مش فاهم منك
حاجه ، وعبير قالت ليه علي كل حاجه
عبير
أنا خايفه يكون عايز بس يكمل معاها
علشان فلوسك والبت هبله
الاب
اوعي كده انا رايح ليها
عبير
اوعي والنبي تقول ليها ان قولت ليك حاجه
لاحسن تزعل مني ، وانا كنت في شقتي وعماد
رجع
عماد
حبيبتي ناهد والله العظيم انا غصب عني أن
عملت كده حقك عليا يا ست الناس
ناهد
أنا موافقه انك تتجوز أنا برضه مش عايزه
اذي لامك
عماد
واوعدك هطلقها والله اول لما اخد الوصلات
منها ، وفي الوقت ده الباب خبط وفتح عماد
عماد
مين عم ي اتفضل تعالي ، ودخل بابا وكله
غيظ
الاب
بعتي كليتك علشان مين ليه تعملي في نفسك
كده
ناهد
بابا انت عرفت منين يا حبيبي اسمع
بس والله انت فاهم غلط
الاب
أنا عايز اسمع كلمه واحده منك دلوقتي
أنا مش عايزك تعيشي معاه هتيجي معايا
ولا هتكلمي معاه
عماد
أنا بحبك يا ناهد ارجوكي اوعي تسبيني وانا
في الوقت ده بصيت في الأرض
الاب
معني سكاتك ده اي انك مش موافقه
معقول يا ناهد
عماد
خالص يا عمي بقي هي مش عايزه
تيجي معاك ، وبعدها مشي بابا وهو مكسور
ومش مصدق
عماد
اهدي يا حبيبتي اوعدك والله هنحل الموضوع مع بابا
ناهد
بابا زعلان مني عمره ما عملها ، وفي شقه
بابا
عبير
اي عملت اي يا حبيبي امال هي فين
مجتش ليه
الاب
اعملي حسابك بكره هنروح اكتب ليكي
كل حاجه في الشهر العقاري
لحد هنا تكون خلصت حلقتنا اخر حلقه
بليل
اتبرعت بكليتي لحماتي. الجزء السادس الأخير
.
.
.
.