زوجوني معاقا الجزء الثالث

لقيت محمد بيبصلي نظره غريبه وبيقولي بكل صرامة: ممكن أعرف انتى وافقتى تتجوزينى ليه؟!!
السؤال صدمنى وقبل ماأرد كمل هجومه عليا: انا أقولك وافقتى عشان الفلوس مش كده
ساره: انا٠٠٠٠٠
محمد بعصبيه: استنى اما اخلص كلامى وبعدين اتكلمى براحتك
عايزه تعرفي بقى انا اتجوزتك ليه
سكت والدموع بتنزل من عيونى جرحنى بقسوته

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
محمد: انا اتجوزتك عشان عندى اعاقه في ايدى و محتاج واحده تساعدنى في اكلي ولبسي وكمان كنت عايز ارتاح من زن أهلي عليا في موضوع الجواز
يعنى من الاخر احنا متجوزين مصلحه انتى هتخدمينى وتشوفى طلباتى وانا هديكى فلوس وأعيشك في مستوى ماكنتيش تحلمى بيه…..
ياااااه علي قسوه قلبك يامحمد في خمس دقائق حولتنى من زوجه لخدامه جايه تخدمك بالفلوس حطمنى وكسر فرحتى حسيت انى بكرهه وبكره ماما زهره ليه قالتلي انه طيب وحنين؟!!!
ده طلع قلبه حجر ماقدرتش اتكلم خنقتنى دموعى وهو مااكتفاش لسه

محمد بغرور: انا مش هقدر أعاملك كزوجه ع الاقل دلوقتي اما احس انى متقبلك لان صورتك عندى دلوقتي مش حلوه
أصلى شايفك واحدة مستعدة تعمل أى حاجة عشان خاطر الفلوس

حسيت الدنيا بتدور بيا قمت من غير ولا كلمه رميت نفسي علي السرير ودموعى مش بتقف لدرجه انى تخيلت انى هموووت من قهرتى وفعلا قلت الشهاده ورحت في النوم وكلي امل انى اموت فعلا وأرتاح من القهر والحزن

اللى ملى قلبى وسود كل الدنيا فى عنيا
بعد ما كنت مفكرة انها بدأت تنور وتضحكلى
………
نامت ساره علي طرف السرير ومحمد نام ع الطرف الثاني وبينهم مسافة حاول محمد ينام لكنه ضميره معذبه وبدأ يندم على الكلام اللى قاله
محمد محدثا نفسه: ايه اللي عملته ده؟! كان ممكن اكلمها بطريقه ألطف من كده مهما كان دى لسه بنت صغيره ليه جلدتها بقسوة كده؟!
فضل يتقلب فى سريره و كل أما يحاول محمد النوم يسمع شهقات ساره يقوم يبص عليها يلاقيها نايمه والدموع بتجرى من عنيها مد محمد ايده وبدأ يمسح دموعها
محمد فى نفسه بندم شديد:
قد ايه جميله ورقيقه ليه بس ياربي اللي خلانى عملت فيها كده؟!!
وهو قاعد يعاتب نفسه فجأة حس انها فيها حاجه غريبه بدأت تتحرك وملامح وشها تتغير كأنها بتتألم و ثوانى وبدأت حركتها تزيد وهو بيراقبها ومش عارف يعمل ايه ؟؟

وفجأة قامت مفزوعه بتصرخ من ألم رهيب في بطنها
ساره: بطنى هموووووت ااااه بموت ماما الحقينى
كانت بتتلوى من الألم وبتعيط وبتصرخ جامد جدا
محمد بتوتر وخوف: مالك ياساره ايه اللي بيوجعك؟!
صرخت ساره: بطنى بتتقطع هموووت
خرج بسرعه لأوضه والدته وخبط
زهره بقلق:في حاجه يامحمد ؟!
محمد بفزع: ايوه ساره تعبانه اوي كلمى الدكتور ياسر يجى حالا
صرخت زهره بفزع: استرها من عندك يارب
زهره كلمت الدكتور ودخلت تجرى علي اوضه محمد
زهره:مالك ياساره ياحببتي ايه اللي تاعبك؟!
انهارت ساره لما شافت زهرت وارتمت في حضنها
ساره ببكاء: ماما زهره روحينى ارجوكى عايزه امشى من هنا انا هموت عايزه أموت في بيت بابا ارجوووكى انتى مش قولتلي أن انا زى بنتك ابوس ايدك روحينى وبدأت ساره تصرخ بهيستريا

ومحمد واقف بيراقبها بحسرة ومش قادر يتكلم….
زهره: اهدى بس ياحببتي انتى اتحسدتى؟! كان قلبي حاسس ان هيجرالك حاجه
جيب العواقب سليمه يارب
حست ساره بسكينه في حضن زهره وفضلت نايمه في حضنها ودموعها مش بتقف وزهره بتبكى علي حالها وبتقرأ قرآن وتمسح علي رأسها وساعدتها تغير هدومها ولبستها طرحه
دقائق ووصل الدكتور ياسر جارهم وكشف عليها

ياسر: واضح ان قولونها عصبي جدا واتعرضت لخوف او توتر شديد جابلها النوبه دى هكتبلها علي محلول تاخده دلوقتى وهيبقي فيه مهدئ وإن شاء الله تقوم كويسه بس تبعد عن جو التوتر والانفعال
محمد : شكرا يادكتور تعبتك معايا
ياسر :ولا تعب ولا حاجه هبعت لك دلوقتي ممرضه تركب لها المحلول وتقعد جنبها اما يخلص وتتطمن عليها
وبعد ساعه بدأت ساره تهدى وتنام ومحمد وزهره قاعدين جنبها ولما اتطمنت عليها دخلت هى كمان تنام

زهرة: قوم يا حبيبى نام وارتاح شكلك تعبان
هى خلاص نامت ربنا يصرف عنها
محمد: حاضر يا ماما
زهرة: تصبح على خير يا محمد
محمد: وانتى من أهله يا ماما
حس محمد بالتعب دخل ينام وعيونه على ساره لحد ماغلبه النوم

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

وبعد كام ساعه
صحى من النوم الصبح لقي ساره لسه نايمه وحس انها افضل من امبارح ملامحها هاديه ومريحه
فكمل نومه بعد مااطمن عليها بعدها بساعه صحيت ساره ولقت محمد نايم جنبها بصت له بغيظ وكره قامت بسرعه مش طايقه تكون قريبة منه كده
دخلت الحمام اخدت شاور ولبست هدومها ونزلت تقعد مع زهره وزينه
زينه بمرح: صباحيه مباركه ياعروسه ها طمنينى الجواز حلو لا وحش؟!

سكتت ساره وابتسمت ابتسامه مصطنعه
زهره: عامله ايه دلوقتي ياحببتي خضتينا عليكى
ساره والدموع في عينيها: الحمدلله
زهره بحنان:هونى على نفسك ياساره بتفكرينى بنفسى قعدت اسبوع اعيط بعد الجواز افرحى ياحببتي دول احلي يومين في العمر كله
زينه: امال العريس فين؟!
ساره: لسه نايم انا هخرج في الجنينه اغير جو شويه
زهره: اتفضلي ياحبيبتى براحتك
ساره في نفسها: اعمل ايه دلوقتي ياربى دبر امرى ارجع لأهلي واقهرهم علي حالي بعد ماكانوا طايرين من الفرح امبارح ولا اعيش خدامه مع واحد قاسي وما بيرحمش زى ده ؟!غلبتها دموعها وفضلت تبكى بقهر على كل
احلامها اللى انهارت فى لحظة واحدة!!!!
وفجأة لقت محمد قدامها بيبص لها وحست ان نظراته بقت اقل حده عن امبارح
محمد: اخبارك ايه النهارده ياساره؟!
مسحت ساره دموعها وردت من غير ماتلتفت له: الحمدلله
محمد: طيب تعالي عشان نفطر سوا انتى ما اكلتيش من إمبارح..

ساره : ماليش نفس وبعدين مايصحش اكل مع حضرتك ياسيدى
ظهر الغضب الشديد في وجه محمد: اما أقولك كلمه تتسمع يلا نفطر الفطار جاهز
ساره بعند: مش هتأكلنى غصب عنى!! قلتلك مش عايزه آكل….
محمد بغيظ: واضح اننا هنتعب أوى مع بعض
ساره: شكلنا مش هنلحق نتعب بعض مجرد مابابا وماما يوصلوا هروح معاهم
محمد بعصبية: يعنى ايه؟!!!
ساره: يعنى طلقنى يامحمد
محمد: انتى اكيد جرى لعقلك حاجه
ساره:ببكاء فعلا جرى لعقلي حاجه
يوم صدقت انك انسان محترم واخلاق يوم ماصدقت والدتك لما قالت انك طيب وحنين انت مش ممكن تكون بنى آدم بيحس زينا
طلقنى يامحمد ارجوك……يتبع
زوجوني معاقا الجزء الرابع

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top