رهف الجزء الثالث ..

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

البارت التالت “رواية رهف”

باسل بضيق : ي بابا فين ده منا براجع كل الملفات اول بإول

عمر : ايوة ي عمي كل حاجه ف الشركه تمام

ابراهيم بغضب: خراب الشركه قريب هيبقي علي ايدكم

عمر بمرح : مش احسن م يبقي علي ايد حد تاني

باسل لكمه ف جمبه و ابراهيم بصلة بغضب

ابراهيم : كل واحد يتفضل علي شغله يلا

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

عمر وباسل خرجو وراحو كافيتريا الشركه وقعدو قصاد بعض وهما ساكتين

عمر قطع الصمت واتكلم : احكيلي بقي ايه اللي مضايقك

باسل بضيق : ملك متغيرة اوي ي عمر بقت تروح حفلات وترجع نص الليل مش بتهتم بيا ولا بحمزة ابنها صحيح متجوزناش عن حب بس دا ميمنعش ان احنا عيلتها

عمر بتنهيدة : وعشان كده بتطلع غضبك ف البت المسكينه رهف

باسل بغضب : عمررر اتكلم عدل شوية

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

عمر بهدوء : الغضب مش هيعمل حاجة ي صحبي ربنا عالم بظروف البنت دي وايه اللي خلاها تشتغل ف خدمة البيوت كده مع انها آية ف الجمال

باسل بشرود ليتذكر ملامحها : هية جميلة فعلا

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

عمر بمرح : احم ..روحت لحد فين

باسل بتوتر : هاا معاك اهوة انا بعمل معاها كده ي عمر لاني ابني حمزة متعلق بيها اوي وهيه اكيد مش هتفضل معانا العمر كله ولازم يعتمد علي نفسه

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

عمر بهدوء : متنكرش انك سايب تربية حمزة عليها وانت كمان مهمل ف حقة وبعيد عنه يعني زيك زي ملك

باسل بصدمة : انت بتقول ايه ي عمر

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

عمر رجع بضهرة لورا واتكلم : طول الوقت ف الشركة ي اما معايا مين بقي بيهتم بأكلة وشربة ولبسه ومدرسته طب ايمتا اخر مرة قعدت معاه وسالته عامل ايه ف المدرسة ولا ايمته فضيت نفسك شوية وقولتله تعالي ي حبيبي نخرج يعني انت مرتكب ذنب زيك زي ملك ف حق ابنك عشان كده بيلجأ لرهف شاف فيها حنية الام اللي محروم منها وحنان الاب اللي المفروض يطبطب عليه لولا انها بنت كويسه مكنش ابنك اتعلق بيها بالشكل ده

باسل بحزن : ياااه ي عمر بقيت حاسس اني معرفتش اكون اب لابني حاسس اني عاجز قدامة

عمر : لا ي باسل انا مش بقولك كده عشان احساس العجز يتملك منك انا بفهمك ان ابنك محتاجك ف وقت زي ده ، تعرف لما رهف جات خبطت علي بيتي اتصدمت اللي هوة بتعملي اي هنا وقتها شوفت ف عينيها حزن العالم وخصوصا لما قالت انها جاية عشان الشغل لاني كنت عامل اعلان اني محتاج واحده ست او بنت تنضف البيت بالاجر الكافي اللي تطلبه كانت هترفض لما شافتني لوحدي ف الشقه بس قولتلها ان امي جوة بس جيت انت بقي خربت الدنيا واتهمتها الاتهام البشع ده

باسل بغرور : احنا هنفضل نتكلم عنها كتير زيها زي اي بنت بتشتغل عندي بقلمي أميرة محمد محمود

عمر بثقه : تنكر انها مميزة ومختلفه

باسل بضيق : مش هتفرق يلا عشان ورانا شغل كتير

عمر بتذكر : استني بس هتعمل ايه مع حمزة لما يعرف ان رهف مش هتيجي تاني

باسل بخنقة : مش عارف والله ي صحبي

________________________________?

رهف خرجت من عند باسل وعمر وراحت عن قبر ابوها وفضلت تعيط كتير

رهف بعياط : انا بكرهك ي بابا بكرهك ليه سيبتني لكلام اللي يسوي واللي ميسواش انت سامعني انا رهف بنتك وبقولك اني عمري م هسامحك ، قولتلك متمشيش ي بابا ومسكت ف ايدك لما كنت لسه طفلة طبطبت علي ضهري وقولتلي مش هسافر ليييييييه ي اخي حرام عليك ، ليه تعمل فيا كده بقيت بشتغل خدامة ف البيوت ، ودا يشتمني ودا يهيني علشان بس اصرف عليا انا وامي واخويا ، وانت هنا مرتاح مش كده ، مرتاح وانت شايفني بتهان وبتبهدل ااااااه ي وجع قلبي استغفر الله العظيم يارب استغفر الله العظيم ربنا يسامحك ي بابا ربنا يرحمك ويغفرلك

قعدت مكانها تعيط وتستغفر ربنا علي الكلام اللي قالته

باسل رجع من الشركه وقرر يعمل بكلام عمر ويهتم بحمزة ومش بس عشان عمر قال كده لا دا غريزته الفطرية كأب اندفعت مرة واحده وقرر يغير من نفسه دخل علي حمزة لقاه ببعيط

باسل بلهفة : مالك ي حبيبي بتعيط ليه

حمزة بدموع : بابا ي رهف مجتش ليه ؟

باسل بحزن علي ابنه : رهف مش هتيجي تاني ي حبيبي

حمزة بدء يعيط : لا انا عايز رهف دلوقتي خليها تيجي

باسل بهدوء : ي حمزة رهف مش فاضية

حمزة بعياط : لا انا عايز رهف

باسل بعصبيه : قولنا رهف مش هتيجي تاني

حمزة رمي نفسة علي السرير وباسل سابة وخرج وشوية وحمزة مسك التليفون ورن علي رهف

عند رهف كانت ساندة راسها علي تربة ابوها وبتعيط تليفونها رن بتشوف مين طلع حمزة مسحت دموعها وردت عليه بقلمي اميرة محمد محمود

حمزة بعياط : الو ي رهف تعالي

رهف : مالك بس ي حمزة

حمزة : بابي زعق فيا وقال رهف مش هتيجي تاني

رهف بتنهيده : مش هينفع اجي ي حبيبي

حمزة بغضب : لو مجتيش انا مش هشرب اللبن ولا حتي هاكل

رهف : حمزة اسمع….

حمزة قفل ف وشها السكه وقعد يعيط ملك دخلت عليه

ملك : كنت بتكلم مين ي حمزة

حمزة بيعيط : …..

ملك بشخيط : انت ي ولد رد عليا

حمزة بعياط : كنت بكلم رهف ي مامي

ملك بغضب : وبتكلم الزفتة دي لية

حمزة ببراءه : رهف مش زفته

ملك ضربته بالقلم : اخرس ي قليل الادب

يتبع ….

الحلقه الرابعه من هنا

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top