ضرتي حامل الجزء التاسع

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

ضرتي حامل
الجزء١٣

بعد ما قررت صفية تحط السحر لعبدالله فى الشاى ، دخلت المطبخ و عملت الشاى.

وحطت ايدها فى صدرها وخرجت علبة صغيرة .

لكن دخلت ف خبتها بسرعة ، استغربت نا

و حسيت انها اخفت شيء .

لكن ايه هو معرفش .

خرجت و سبتها ، فتحت العلبة الى فيها السحر وحطت منه فى كباية شاى عبدالله ⁦⁩

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

بعد كدة. اخدت الشاى وقدمته ،

صفية : اتفضلوا الشاى ، اتفضل يا بودى الشاى بتاعك اشرب بالهنا والشفا .

يشرب الجميع الشاى .

لكن عبدالله ميكملش كبايته ،

صفية : كمل يا بودى كبايتك ، و لا وحشة .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

عبدالله: لا جميلة والله بس بطنى و جعانى

انا : مالك سلامتك فيك ايه ؟!

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

عبدالله : مفيش حاجة يظهر تقلت فى الاكل .
كانت صفية كل يوم تحط لعبد الله السحر لمدة
اسبوع زى ما مرزوق الدجال قالها .

وكان عبدالله كل يوم بطنه. توجعه شويه. و تخف كأن مفيش حاجة فيها .
بعد الاسبوع دة ابتدا حال عبدالله يتغير .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

بقى عصبى جدا جدا وبقى كل شوية يتعب .

و حسيت انه مش بيتكلم معايا زى الاول
قلت يمكن علشان تعبان .
لكن كل يوم كان بيمر كان عبدالله بيكون اسوأ من الاول . بطنه بتوجعه كتير خاصة لما يكون معايا.كنت احس بيه بيتألم .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

اساله مالك ؟! يقولى مفيش بطنى و جعانى .
بعد كدة حسيت ان كل ما احط ايدى عليه او امسك ايده ، يتغير شكله .

و وشه يحمر اووى وكأن ناار فيه !!

لكن. بعد الموضوع. ذاد عن حده. قعدت معاه .

انا : عبدالله عاوزين نروح للدكتور نكشف على بطنك. دى.

عبدالله: اه والله انا بطنى بتوجعنى كتير ⁦⁩.

انا : طيب نروح الليلة ونشوف باطنك مالها!!

و بالفعل نروح بالليل للدكتور ويكشف عليه . بعد ما يسمع الدكتور من عبدالله ويكشف عليه.

عبدالله : خير يا دكتور؟

الدكتور : اعملى اشعة على بطنك الاول . وهى هتحدد اكتر بتشتكى من ايه.

نعمل اشعة و نرجع تانى للدكتور ،يبص في الاشعة .
عبدالله : خير يا دكتور ؟
الدكتور : بطنك مفهاش حاجة ، و معندكش حاجة الحمد الله .
عبدالله : امال التعب والمغص الى بيجيلى دة من ايه يا دكتور ؟!!

الدكتور : انا كشفت عليك وعملت اشعة بطنك زى الفل . لكن ممكن يكون الاكل تقيل شوية او بتدلع. عاوز تتجوز تانى .
انا : هههههه دا متجوز اتنين يا دكتور .

الدكتور : خلاص يبقى واحدة فيهم عاوزاك تطلق التانية .
ضحكنا كلنا على كلام الدكتور وعبدالله قاله اه كل واحدة عاوزانى. لوحدها .
والكل ضحك لكن الدكتور كتب علاج يريح المعدة لعبدالله و مشينا .

لكن العلاج مجبش نتيجة. للاسف وكان الامر بيصعب اكتر .
لدرجة انه ابتدى يتعصب مرة واحدة و يخالف كل كلمة اقولها على غير العادة .

و بقا يتخانق معايا كتير . ويقوم من النوم مفزوع من الكوابيس .

وكتير يقولى انا زهقت منك ، انتى

نكدية .وانتى. وانتى ……

الغريبة انه كان بيكون كويس مع صفية .
لكن مش هكدب عليكم. كان بيرجع يعتذر ليا.
و ياخدنى فى حضنه ⁦⁩.

كان كتير بيحصل كدة بينا ،علشان كدة كنت بسامحه علشان بحبه اووى .

مش عارفة ليه بس كلام الدكتور كان بيتردد فى ودانى ، لما قال فى واحدة منهم عاوزة تاخدك ليها. وتطلق التانية .
وكمان موضوع الشاى لما حسيت انها اخفت شيء كان فى ايديها لما دخلت عليها.
لكن كنت بكذب إحساسي. لان مفيش حد يعمل كدة من المسلمين او حتى كافر غير لما يكون قلبه. اسود. اووى .
علشان كدة كنت بستبعد الموضوع دة من دماغى.، مرت الايام و قربت صفية تولد .

كان البيت كله واقف على رجل واحدة .

وفى ليلة تعبت صفية تعب الولادة، و اخدها عبدالله بسرعة للدكتورة ، و بعد ساعات طويلة

ولدت صفيه ولد جميل شبه عبدالله .

كنت فرحانة اووى ، و كنت حاسة ان انا امه علشان هو حته من عبدالله .

كانت مرات عمى قاعدة معانا علشان بنتها ،

وفى اليوم السادس وقبل السبوع بتاع الولد .

كنا قاعدين انا و حماتى ومرات عمى. وصفية

وطلبت صفية ينسون علشان تشربه للبيبي .

دخلت حماتى تعمل الينسون ، و حطت الينسون على النار و خرجت تشوف الطير .

بعدها. بصت ليا مرات عمى وقالت

مرات عمى : لو سمحتى يا ناهد هاتى كباية مية ساقعة من المطبخ لبنت عمك .
قمت اجيب المية و بعدين طلبت منى اطلع اجيب حاجة من اوضة صفية.
طلعت جبتها . لكن مرات عمى، كانت نيتها وحشه اووى . دخلت المطبخ بسرعة شالت السكر. وحطت ملح ابيض مكانه
فى الينسون. و رجعت بسرعة ، مكانها ،
فى نفس اللحظة رجعت. حماتى و قعدت .
ونزلت انا واديتها الحاجة الى طلبوها .

حماتى : يا لهوى نسيت الينسون على النار

انا : خليكى اروح اجيبه ليكى انا يا ماما .

حماتى : لا خليكى انتى .

انتى تعبتى اووى .
تروح. حماتى تصب الينسون. وترجع بيه.

مرات عمى: والله ناهد تعبت. اووى من ساعة ما ولدت. صفية اصيلة يا ناهد .
انا : مفيش تعب ولا حاجة دى بنت عمى. ودة واجب عليا. واحنا عيلة واحدة.
مرات عمى : خدى يا صفية شربى البيبى.
ولا اقولك. اصبرى اشوفه. بارد ولا سخن
ايه دة يا ستير يا رب .

حماتى : فى ايه يا ام صفيه ؟!
مرات عمى : الينسون طعمه مالح. اووى يا ام عبدالله ⁦⁩. انتى حطيتى ملح بدل السكر
حماتى : لا طبعا . هو انا عبيطة .
مش عارفة الملح من السكر ، وبعدين مكان السكر غير مكان الملح .
دى عمليه مقصودة على فكرة .

مرات عمى : مين بس الى قاصد يعمل كدة.

طبعا كلهم. بصوا. ليا . و سكتوا .

حماتى : مين دخل المطبخ تانى بعدى ؟!

مرات عمى : مفيش غير ناهد دخلت تجيب كباية مية ساقعة لصفية .

حماتى : يبقى انتى الى عملتى كدة. يا ناهد

عاوزة تقتلى العيل الصغير. يا مجرمة .

انا : اقسم بالله. ما قربت للينسون. انا دخلت اجيب مية ساقعة لصفية بس

حماتى : والله امال مين الى حط الملح بدل السكر مفيش غيرك الى دخل المطبخ .

والله يومك اسود .انتى من الاول. و مش عاوزة العيل دة .حرام عليكى .

انا :. والله حرام عليكم انتم .كل شوية ظلم كدة حسبي الله ونعم الوكيل .
حماتى : اقسم بالله ما تق

كدة حسبي الله ونعم الوكيل .

حماتى : اقسم بالله ما تقعدى هنا ولما يجى جوزك يشوف شغله معاكى .
شوية عبدالله يرجع يقعد مع صفيه. و امها. وامه و يشيل البيبى ⁦⁩.
ويسال عليا: فين. ناهد. تحضر الغدا. ليا ؟!
حماتى : بص يا عبدالله حصل حاجة. من ناهد. تودى فى داهية.
عبدالله : حصل ايه يا امى؟!

حماتى : حطيت كباية ينسون و طلعت اشوف الطير. دخلت هى المطبخ. حطت. بدل السكر الى انا حطيته. حطت. ملح. عاوزة الواد يموت ولو مش مصدق. حماتك. قاعدة اهى وهى تشهد. وهى مش هتكذب .
عبدالله : الكلام دة بجد يا حماتى؟!
مرات عمى : ايوة يا عبدالله مكنتش اعرف ان قلبها اسود كدة .

محدش دخل المطبخ غيرها. وامك . مين تانى هيعملها .مش معقول امك هتموت حفيدها.
عبدالله : دى اكيد اتجننت انا خلاص زهقت. منها بجد و قرفت .ليلتها سودة .
انا طالع. اطين عشيتها واريح نفسي من وجع القلب دة. من دلوقت .

يا ترى هيحصل ايه ؟!

الجزء الرابع عشر
بعد ما عملت مرات عمى المقلب بتاع الملح في
الينسون ، واتهام حماتي ليا بمحاولة ايذاء
البيبي، حكو لعبدالله كل شيء،
و طبعا مرات عمى شاهدة معاها …
إتعصب جدا عبدالله ع والسحر اشتغل جواه
طلع ليا على اوضتي وكان الشرار في عنيه ::
عبدالله : انتى ازاى تحطى الملح في الينسون
للبيبي ازاي ..

انا : د عبدالله انت مصدقهم ، معقولة ! |
عبد الله : حد دخل المطبخ غيرك ؟!
انا : لا مشفتش حد بس والله والله ما عملت
كدة ، ابدا انت عارفني د.
عبدالله : يظهر اني مكنتش عارفك كويس
وخدعتيني بطيبتك ، لكن ربنا كشفك و فضحك.
انا ::: :: بتقولى انا الكلام دة يا عبد الله ..
عبدالله: ك ايوة انتي يا ساهية وانتي وراكي
داهية،

انا كان لازم اسمع كلام اهلي من زمان حذروني
منك لكن. انا وقفت ضدهم عشانك،
والنتيجة عاوزة تقتلى طفل رضيع بحقدك .
انا :: و انا بعد كل دة بتقولى كدة حسب
الله ونعم الوكيل في كل الى ظلموني ،وافتروا
عليا ، لكن انا عارفة إن ربنا كبير اووي.
و ميحبش الظلم ، وربنا يرجعلى حقى ف
عبدالله : كفاية بقا تمثيل مبقتش اكل من
الكلام دة . انتي خلاص ملكيش مكان هنا بينا.
بعد النهاردة. انتي طالق .
انا : : : يا نهار ابيض لدرجة دي هونت
عليك و . لدرجة. دي قدرت تنطقها يا عبدالله
هانت عليك العشرة الى بينا ه .
انا مش هترجي فيك ترجعني. لا.، ولا هقولك
ان كل دة كان كذب وافتراء عليا واني اتظلمت
كتير علشانك انت صبرت .
و اتحملت علشان بحبك . لكن هقولك كلمتين
يمكن ينفعوك بعد كدة ه .
عبدالله : كلمتين ! كلمتين ايه …
انا : قبل ما تتعب ، لما كنا بناكل. وطلبت مني
شاي ، وجيت اقوم اعمله ، صفية قالت لا
خليكي هعمله. انا دخلت عليها المطبخ كانت
عاوزة تعمل حاجة في الشاي لكن. خبتها لما
دخلت عليها بدي حاجة.
الحاجة التانية افتكر كلام الدكتور كويس لما
قالك ان في واحدة منهم عاوزاك تطلق التانية
وهو كان بيضحك ولكن فكر في كلامه كويس
وشوف بطنك بتوجعك. وانت معايا ليه !!

عبدالله : انتى كمان هتفتري على صفية )
و تتهمها بحاجة كفر زي دي .
يلا امشي من هنا مشفش وشك .
الميت هدومي. وكانت الدنيا سودة في وشي
مكنتش شايفة قدامي ق ق
حسبي الله ونعم الوكيل :.
بعد كدة اخدت شنطتي و نزلت وكانت نظرات
الجميع عليا .

قلتلهم حسبي الله ونعم الوكيل في الى ظلمني
مش هقول اكتر من كدة
كانت نظرات. مرات عمى وصفية كلها شماتة .
مشيت. وكنت بسحب رجلى من على الارض
بالعافية وخلاص مش هشوف عبدالله تاني
خلاص سابني خالص ق ، راح حب عمري و
كنت ماشية ومش عارفة هروح فين. ولا اعمل
ايه، هروح لاختى طيب وجوزها. واهل جوزها
هيقولوا ايه ولا مش عاوزة اخرب عليها ه
لحد ما قررت اروح بيت ابويا الى مقفول من
سنين واقعد فيه. واشتغل و اصرف على نفسي.
فتحت البيت و نضفته كويس وعشت فيه ،
وكنت كل ما اصلى ادعى ربنا يشفي عبدالله من
السحر بتاعهم و يرد ليا حقي .
مكنتش اضيع. فرض ربنا إلا و ادعى ربنا.
مر شهر على طلاقنا و.
كنت كل يوم بتعذب اكتر من فراق عبدالله
اما عبدالله كان كل يوم يفكر بينه.
وبين نفسه فيا ،

حاسس ان فيه حاجة نقصاه ة
مش لقيها في صفية او غيرها ،
حس بيا و بغيابي وكان كتير يلوم نفسه انه
اتسرع. في طلاقي ، لكن يفتكر اني كنت عاوزة
اموت ابنه كان يزغل اووي ده.
بس الغريبة أن بطنه مبقتش توجعه زى الاول
، لحد ما قرر انه يزور واحد راقي شرعي
يعرفه. في بلد تاني كان صديقه زمان :.
راح عبد الله لصاحبه .
وحكي ليه كل حاجة ،

زعل صاحبه. وقاله. ليه مجتش من زمان دت
ليه تطلق انسانة زى دى، حرام عليك
عبدالله : طيب انا كدة عندى حاجة ؟!
الراقي الشرعي: ايوة طبعا احنا هنقرأ عليك
قرأن ونشوف . وربنا هو الشافي .
بالفعل قعد الراقي يقراء عليه الرقية الشرعية
و يشربه ماء عليه قرآن،
الدرجة عبدالله بعد ساعة تقييء و رجع دم….يتبع..
الجزء العاشر الأخير من هنا ⬅️⬅️

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.