رواية الهجينه (كاملة جميع الفصول)بقلم ماهي احمد

(علي شال حسان بسرعه وفتح الباب بيبص لقي اللي قدامهم )

(رجع خطوات بطيئه لورا وبلع ريقه .. )

(حط ايده علي راس حسان ونيمه علي كتفه )

دكتور علي : ( بص لحسان وبيتكلم بهمس ) غمض عنيك ماتفتحش الا لما اقولك

( حسان ضيق عنيه جامد اوي وحضن علي بأيديه وحط راسه علي كتفه وزهره كانت ماسكه في علي من ضهره )

(دكتور علي بص لزهره وبقي بيرجع خطوات بطيئه بالراحه اوي من غير ما يعمل صوت وشاور لزهره انها حتي ما تتنفسش )

( دخل عليهم كلاب عميان متحوله وسنانهم وانيابهم شكلها بشع بس حاسه الشم عندهم قويه )

(الكلب قرب منهم وبقي يشم ريحتهم راح علي ادا حسان لزهره بالرااااااحه اوووووي حتي من غير ما يتنفس وقرب للكلب خلى الكلب يشموه هو ولأنهم نفس ريحه بعض الكلب ما بيأذهوش
الكلاب مشيت خطوات جوه البيت وعلي بقي واخد زهره ورا ضهره وبقي بيرجع لورا بضهره عشان يوصل للباب ويطلع بره البيت ..
الكلاب دخلت جوه البيت وهو بيرجع لورا بالراحه وخلاص اخيرا طلعوا بره البيت زهره وهي بترجع لورا خبطت في صفيحه جر”حت رجليها نزلت نقط د”م الكلب شم ريحه د”م بني ادمين راح لف وشه ورجع بصلهم وطلع انيابه وبقت لعابه تنزل من بوقه كان منظره بشع
علي وزهره رجعوا بسرعه لورا وطلعوا يجروا علي الباب وراح قافل الباب وراه والكلاب اتحبست جوه البيت
وبقت الكلاب تزمجر ومن قوتهم بقوا بيكسروا الباب
علي استغرب وضم حواجبه دوول اقويا جدا .. رجع بضهره لورا وسرح شويه .. وهو بيبص للباب راحت زهره فوقته )

زهره : علي .. علي واقف عندك كده ليه يلا بينا نمشي من هنا بسرعه

(علي اتفزع وفاق لنفسه وراح للعربيه وفتح الباب لزهره وركبها الاول هي وحسان
فتح الباب بتاعه وركب بسرعه وهو بيحط المفتاح في العربيه
علي : اربطي رجلك بأي حاجه
( بلع ريقه ) ريحه الدم .. ريحه دمك
( عنيه اتحولت للاسود غصب عنه )
زهره : علي عنيك
( علي غمض عنيه وودا وشه الناحيه التانيه )
علي : ( بصوت جحودي وعالي ) اربطي رجلك حااااااالا
زهره اتفزعت منه راحت قلعت الطرحه بتاعتها وقطعت حته منها وربطتها مكان الجرح
علي فتح شبابيك العربيه كلها والدنيا كانت ساقعه جدا بس كان لازم الهوا يدخل عشان مايركزش في ريحه د”م زهره
وبقي سايق العربيه بسرعه جنونيه

زهره : بالراحه ياعلي احنا كده هنموت
دكتور علي : لازم الخاله تعرف كل حاجه لازم تتصرف
زهره : تتصرف كيف .. انا انا مش فاهمه حاجه

(حسان بص لزهره )

حسان : احنا رايحين فيه ياعمه
زهره : ( قربته من حضنها ) ماتخافش ياحسان احنا رايحين عند ابوك ..
حسان : ابوي .. كيف
زهره : ابوك عندي في سوهاج وجالي لحد بيت خاله حكيمه
حسان : ابوي انا شايفه وهو بيتعض زيه زييهم ياعمه .. وكان ابشع منيهم كمان

(زهره بصت لدكتور علي بصدمه وعلي راح بصلها وضغط علي سنانه اكتر وراح دايس بنزين وزود. السرعه اكتر )

———————( بقلمي مآآهي آآحمد )—————————
ياسين وحسام والعربي كانوا لسه واقفين سوا
ياسين كان مضايق جدا من اللي حسام عمله ورغم ان ياسين متهور جدا بس عارف حدوده كويس الضبع كان معرفه كويس اوى ايه هي حدوده اللي لا يمكن يتخطاها ومستغرب جدا ان العربي بيدافع عن حسام بعد اللي حصل منه قدام الكل
وبص للعربي ونزل بنظره علي العكاز اللي ماسكه
ياسين : مسكت العكاز ياعربي

العربي : الوقت بيضيع مننا واحنا قاعدين بناكل في بعض هنا
ياسين قرب من العربي ومسك فك بوقه بقوه وبقي بيتكلم وهو دايس علي سنانه
ياسين : انت ضعيييييف .. ضعفت اوي ياعربي
( رجاله العربي اتلمت حوالين ياسين ورفعوا عليه المسدسات بتاعتهم )
( ياسين فضل ماسك فك بوق العربي بأيديه وبقي بيلف وشه شمال ويمين بيبصلهم )
ياسين : والمسدسات دي بقي هتأثر فيا
العربي شاور بأيديه لرجالته انهم ينزلوا المسدسات
راح ياسين نزل ايديه وساب العربي بنرفزه
ياسين : ده انت واخد احتياطاتك مني بقي
العربي سند بأيديه الاتنين علي عكازه ولف بخطوات بطيئه حوالين ياسين
العربي : انا دلوقتي ضعفت ومسكت العكاز ياياسين بس فكر فيها شويه .. مين بعدي هيمسك العكاز ده
( ياسين سرح شويه واتخيل نفسه والسنين بتلف بي وهو ضعيف وماسك العكاز بدل العربي )
( بصوت جحودي عشان يفوقه )
العربي : هاااااا.. مين .. انطق
ياسين ضغط علي سنانه وقبض علي كف ايديه
العربي قرب من ودنه
العربي : القمر قرب يكتمل ياياسين ولازم نتصرف بأسرع وقت
وحسام لازم ناخده تحت جناحنا مش نييجي عليه
حسام : انا معاكم في اي حاجه

بس لازم اتعلم واعرف عنكم كل حاجه ..
العربي : كلنا في مركب واحده .. وواحد واحد منينا هييجي عليه الدور ويبقي ضعيف زيي ويمكن اضعف مني كمان ويمووت ..
لو مبقناش ايد واحده
( بص لياسين ) سامع ياياسين .. ( رفع ايده وضم كف ايديه بقوه ) اييييييد واحده
ياسين كان عارف قيمه الكلام اللي بيقولوا العربي كويس بصله من فوق لتحت وادالهم ضهره ولسه هيمشي راح حسام مسكه من دراعه
حسام : انت رايح فين انت لازم تعلمني اكتر
ياسين زق ايد حسام وطلع وفي لحظه مكانش قدامهم وسابهم
العربي : ( حط ايده علي كتف حسام ) سيبه ياحسام هيرجع وهيعلمك
حسام : وايه اللي مخليك واثق اوي كده
العربي : عشان محتاجك معاه .. وهو عارف كويس اوي ان كلنا مصلحتنا واحده
ياسين طلع اوضته ورزع الباب وراه واخد نفس وقلع التي شيرت بتاعه ورماه علي السرير

وبيطلع المفاتيح من جيبه بتاعت العربيه جاي يحطها علي الكومود وقعت علي الارض الميداليا بتاعت المفاتيح اتفتحت نصين ووقع منها كارت ميمورى
وطى وقعد علي ركبه ورفع الكارت الميمورى بأيديه وبقي يبص علي الكارت الميمورى وابتسم
قام مره واحده وقفل الباب بالمفتاح وقفل الستاير بتاعت البلكونه وضلم الاوضه وبقي يبص علي كل ركن في الاوضه عشان يتأكد ان مافيش كاميرات في الاوضه او حد بيراقبه
فتح اللاب توب وجاب الفلاشه وحط كارت الميمورى فيها وشغل الفلاشه وداس علي ال file الfile كان مكتوب بأسم
( هجينتي )
ابتسم اول ما طلعت صوره شمس واول ما جه يشغل الڤيديو راح دخل الحمام بسرعه واخد اللاب توب معاه وشغل الدش عشان المايه تنزل وبكده ماحدش يسمع صوت الڤيديو
وابتدى يتفرج علي الڤيديو وهو مبسوط وهو شايف شمس قدامه وهي عندها سنتين واول مره مشيت فيها .. ولما كانت بتقع وتقوم لوحدها وخليله اللي كانت بتربيها بتشخط فيها

خليله: قومي ماتقعيش.. اتحركي .. واكبري .. انتي لازم تكبري
وشمس كانت بتبكي وقتها من صريخ خليله دايما فيها
وبيظهر كمان في الفيديو ان خليله كانت نايمه ودخل عليهم ياسين وشمم ام الخير حاجه علي مناخيرها
وقرب من شمس وشالها .. وبقي يخليها تتحرك صح .. وازاي تكون سريعه في حركتها
شمس بتشاور علي النور بأيديها
ياسين : ( وهو شايلها بحنيه )النور .. عايزه تفتحي النور
شمس بتشاور علي النور تاني
ياسين : النور كده كده هتقدرى تشوفي فيه .. بس الضلمه هي اللي مش هتعرفي تشوفي فيها
لازم تعيشي في الضلمه عشان بعدين تبقي زيها زي النور قدامك .. وتقدرى تشوفي في الحالتين
الضبع : ( بصوت عالي وجحودي في نفس الوقت ) يااااسين انت فيييين
ياسين بيسيب شمس في لحظه وبيقفل الباب وراه وبيطلع
بره القبو

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top