رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

بدأ يشرب وقال: انتى شايفه كده
حور حطت أيدها على خدها وقالت: واكتر من كده
وفجاه اشتغلت اغنيه اجنبيه هادئه جدا ليقوم غسان ويشد حور من أيدها ويقول: تعالى نرقص
حور حاولت تفلت أيدها لكن معرفتش وقالت: انا مش عايزه ارقص
غسان مسك ايدها وحطها على كتافه وهو حط ايدو على خصرها
انتفضت مره واحده وقالت: انا مش عايزه ارقص
غسان رجع شعرها لوراء وقال ببرود: كده احسن
حور بصت في عيون غسان اللى حرفياً خدتها لعالم اخر
غسان بدأ يتأمل ملامحها وقال: انتى عكس اللى بفكر فيا خالص
حور باستغراب: مش فاهمه
_مش مهم تفهمى
حور اتعصبت اوى وضغطت على شفايفها بسنانها تلك الحركه عصبت غسان اوى مما جعلتوا يقبل حور من شفايفها
حور كانت في حاله صدمه و٠٠

غسان شد حور ليا وقبلها من شفايفها مما جعل حور في حاله صدمه وعدم استيعاب
زقها وقال بعصبية: لو شوفتك بتعملى الحركه ده تانى هعمل اكتر من كده
حور مقدرتش تتكلم ولا كلمه
حرفيا كانت في حاله صدمه ومش مصدقه اللى عملوا تلك المغرور
_خالو خالو
غسان قعد على الكرسي وقال بعصبية: خير
امير مسك في هدوم حور وقال بحزن: انتوا اتخانقتوا تانى
حور:_______
قعد يهز في حور وقال: اميرتى اميرتى
حور فاقت من تلك العالم الذي اخدها ليا تلك المغرور عندما قبلها
_نعم
غسان بهدوء: امير تعالى هنا
امير راح عند غسان وقال بخوف واضح جدا: نعم
_عايز اي
_كنت عايز ادخل الحمام
غسان شالو وقال: تعالى هروح معاك
غسان خد امير واتجهوا إلى الحمام وحور مكنتش مصدقه اللى عملوا تلك المغرور
في منزل سامر الحديدي
مريم رجعت مع والدها وسامر كان في انتظارهم
_حمدلله على السلامه
مريم بصتله بنظرات مقززه وقد اي كانت متعصبه منه
سامر قام وراح عندها وقال: مالك يا مريومه
مريم نفخت وخدت بعضها وطلعت على اوضتها
_في اي
الاخر خد بعضه وطلع على اوضته أيضا
سامر بتفكير: يا تري في اي
في اوضه مريم
زقت الباب برجليها وقعدت على السرير وقالت بدموع: اي اللى بيحصل ازاى كنت ماضي عنده
مريم قامت وفتحت الدرج لتطلع صوره لمراد وقالت بصوت حاد جدا: انت ليا انا وبس فاهم
_تؤ تؤ

مريم التفت لمصدر الصوت وقالت بارتباك: س سامر
دخل وبص على أيدها وقال: صوره مين ده يا مريومه
مريم حطت أيدها وراء ضهرها وقالت: عايز اي
سامر شد الصوره منها وقال بابتسامه: اي ده عدوي
ثم كمل: بتحبي
_هات الصوره
سامر قطع الصوره وقال: أوعك تحلمى ماشي يا حلوه
الدموع نزلت من عينيها وقالت بعصبية: انت السبب ايوه انت
قعد على طرف السرير وقال بكل برود: ما انتى وافقتى تعملى اللى قولتلك عليا
_كنت غبيه ايوه كنت غبيه لما سمعت كلامك
سامر قام ومسكها من دراعها جامد أوى وقال: انا اخوكى يا حلوه
مريم زقته وقالت: انا بكر”هك
قعد يضحك وقال: كل ده عشان الحلو
_مراد احسن منك يا
قبل ما تكمل كلامها كان نزل قلم على خدها مما جعل فمها ينزف
مريم حطت أيدها على فمها ووجدت دم وقالت بعياط: بابا بابا
مسكها من شعرها وقال بحده: لو سمعتك بتقولى اسم الزفت ده تانى هقت”لك فاهمه
مريم:_______
شدها من شعرها اكتر وقال بصوت جهوري: فاهمه
هزت رأسها وقالت بخوف: ف فاهمه فاهمه
زقها لتقع على السرير وقال: تعجبينى كده يلا تصبحي على خير
_بكر”هك بكر”هك

سامر طلع ورزع الباب وراء ومريم قعدت تعياط وقالت: مش هسيبوا يا سامر مش هسيبوا هعمل المستحيل عشان يرجعلى
(ملحوظه سامر بيحب اخته اوى طبعا انتوا عارفين ان غسان ومراد أعداء سامر وهو مش عايز اخته تحب مراد ولا تفكر فيا )
في فيلا مراد الألفي
مراد رجع ورمى المفتاح على الطرابيزه ومسك تليفونه ليرن على غسان
حور كانت واقفه زي ما هى وفجاه تليفون غسان رن
حور مسكت التليفون وقالت: m A (مراد /الألفي) مين ده
غسان شد التليفون من حور وفتحوا ليقول: الووو
_فينك
_مشوار كده
_يبقا عدي عليا
غسان باستغراب: ليه
_هتنام معايا النهارده متتاخرش
مراد قفل التليفون قبل ما يعرف راي غسان حتى
_الوو
غسان خد الجاكيت وقال: يلا
امير مسك غسان من دراعه وقال: يلا فين
غسان شال امير وقال: الوقت أتأخر اوي
_بس
غسان قاطعوا وقال: هنيجى تانى متزعلش
الابتسامه اترسمت على وشه وقال بفرحه: اتفاقنا
طلعوا وركبوا العربيه وحور ركبت وراء
غسان بص في المرايه وقال ببرود اعصاب: هو انا السواق بتاع حضرتك ولا اي
حور حطت ايدها على الشباك ومعطتش اي اهتمام لتلك المغرور
قفل الازاز وحور شالت أيدها عالطول وقالت بعصبية: انت مجنون
شغل العربيه ومردش عليها

امير باستغراب: خالو وهو انتوا مش زي بابا وماما ليه
غسان ضم حواجبه وقال: تقصد اي
_بتتخانق مع اميرتي كتير اوى هو انتوا مش بتحبوا بعض
غسان بص لحور في المرايه اللى بصت في المرايه ايضا
_لا بنحب بعض يا حبيبي (قالها وهو ضاغط على سنانه)
حور بصت ليا بقرف وأمير بدأ يغمض عينه لحد ما نام
غسان بص عليا وقال بابتسامه: بدري كده
حور بصت لتحت وشافت شنطتها وقالت بفرحه: شنطتى
غسان بص عليها من المرايه وقال باستغراب: شنطه اي
حور جابت الشنطه وفتحتها وقالت: وفيها تليفونى حتى الفلوس
غسان ابتسم وقال: هي ده شنطتك
حور هزت رأسها وكانت فرحانه اوى وقالت: ايوه شنطتى
_ويا تري جت عربيتى ازاى
_كنت بجري وراء حرامى وللاسف حطها في عربيتك
غسان ضم حواجبه وقال: بتجري وراء حرامى
_امال كنت عايزنى اعمل اي
_اممم ولا حاجه
حور فتحت تليفونها وقالت: يااا كل ده مكالمات فائته
حطت التليفون جنبها وطلعت الفلوس وقالت في سرها: ياا كنت محتاجكم اوى
_من شركه سامر الحديدي ده
حور بصتله وقالت بعدم فهم: نعم
_الفلوس ده من شركه سامر الحديدي
حور هزت رأسها وقالت: اه
غسان وقف العربيه ونزل منها وفتح الباب لحور اللى قالت: انت بتعمل اي
غسان خد الفلوس من حور وكان في واحد على قد ظروفه معدي

غسان واقفوا وقال: اتفضل الفلوس ده يا حاج
الراجل خد الفلوس من غسان وقال: ليه يا ابنى
_متسالش كتير واحمد ربنا
الراجل باس ايدو وش وضهر وقال: الحمدلله ومشي بعدها
حور نزلت من العربيه وقالت بعصبية: اي اللى عملتوا ده
_مزاج (قالها بكل برود)
حور مسكت غسان من لياجته وقالت بدموع: ده تعب شهر كامل والله حرام عليك
غسان طلع اكتر من ٥ الألف من جيبه وقال: اتفضلى
حور زقت غسان وقالت: انا مش عايزه حاجه منك
حط الفلوس في جيبه وقال: انتى حره
ركب العربيه وحور فضلت واقفه والدموع نازله من عينيها
غسان قعد يزمر وحور مسحت دموعها وخدت بعضها ومشت
غسان بص في المرايه ولقي حور ماشيه
نزل من العربيه ومسك حور من دراعها وقال: رايحه فين
حور زقت غسان وقالت: ابعد عنى انا بكر”هك
_انتى زعلانه على الفلوس اوى كده
_لا مش زعلانه على الفلوس انا زعلانه على تعبي اللى راح في لمح البصر
_عايزه اي
_تبعد عنى طلقنى انا مش عايزاك كر”هت نفسي بسببك
(قالت الكلام ده بكل وجع )
_وانا قولت ست شهور بس وهتخلصي من جحيمى
_كويس انك عارف انك جحيم
غسان لم يرد عليها وركب العربيه وانتظارها تركب
بعد شويه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top