رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

حور خدت نفس عميق وركبت فعلا
بعد مرور ربع ساعه تقريبا
وصلوا القصر اخيرا
غسان نزل من العربيه وقال بصوت حاد جدا: إبراهيم ابراهيم
جري على غسان عالطول وقال بارتباك: نعم يا بيه
_شيل امير وطلعوا على فوق
ابراهيم شال امير فعلا ودخلوا جوا
غسان ركب العربيه وحور كانت مستغربه وقالت في سرها: رايح فين ده
غسان مشي من غير ما يقول حاجه لحور
حور بعصبية: الشخص ده غريب اوى
دخلت جوا ولقت نرمين في وشها
حور لم تعطى ليها اي اهتمام وكانت طالعه الا ان نرمين مسكتها من دراعها
_كنتى فين كل ده يا حور
حور بابتسامه: مش ملزومه اقولك يا نرمين يلا تصبحي على خير
حور سحبت أيدها وطلعت على فوق
نرمين بشر: غسان ليا انا يا حور فاهمه
بعد مرور ربع ساعه تقريبا وتحديداً في فيلا مراد الألفي
غسان نزل من العربيه وقال: في اي
مراد قام وراح عنده وقال: اتاخرت كده ليه
غسان قعد على الكرسي وقال: ما قولتلك في مشوار
_المهم
_خير

_انا روحت لدكتوره نفسيه وقالتلى لازم تبعد عن نغم
_ومالك زعلان كده ليه
_مش زعلان انا حاسس بالذنب مش اكتر
_اول مره اعرف انك ضعيف اوى كده
_غسان مش وقت هزارك
_خلاص يا عم اهدا المهم البت لسه هنا
مراد هز رأسه وقال: عند جدو منصور
_وعرف كل حاجه

مراد هز رأسه للمره التانيه وقال: كان لازم يعرف امال هقوله اي
_مفيش حاجه نشربها بدل الملل ده
مراد خد الجاكيت وقال وهو ضاغط على سنانه: انا داخل انام تصبح على خير
_وانا قولت بيرن ليه يا تري في اي وفي الاخر انا داخل انام
_تصبح على خير (قالها بصوت عالى جدا )
غسان قام وقال بتريقه: وانت من أهله
في صباح اليوم التالى وخصوصا في منزل منير الهواري
كانت قاعده على الأرض والدموع نازله من عينيها فهذا حالها طول الليل
_ثريا ثريا
قامت ووقفت عند الباب وقالت بخوف: مين
_نجوي يا ثريا
_وعايزاه اي
_طب افتحى الباب طيب
ثريا خدت نفس عميق وفتحت الباب وقالت: عايزه اي يا نجوي
_مالك ياختى
ثريا بنفاذ صبر: عايزه اي يا نجوي
قالت بتمثيل: امبارح بليل سمعت صريخ عالى اوى فتحت الشباك عشان اشوف في اي لقيتك واقعه على الأرض ومنير في البوكس
ثريا قبضت أيدها وقالت بعصبية: اطلعى برا

نجوي حطت أيدها على كتف ثريا وقالت: هو منير عمل أي عشان ياخدوا
_وانتى مالك (قالت كده وهي متعصبه اوى )
_اخص عليكى يعنى انا سايبه ابن ابنى مخصوص عشانك وفي الآخر تقوليلى انتى مالك
ثريا مسكت أيدها وقالت بعصبية: اطلعى برا
ثريا زقتها وقالت بغضب: مش عايزه اشوفك هنا
نجوي قعدت تزعق وقالت: تعالوا يا ناس شوفوا ثريا الطيبه عملت اي
الكل اتلم ونجوي استغلت وجودهم وقالت: جايه لثريا عشان اسالها هو البوليس خد منير امبارح ليه طردتنى هو انا عملت حاجه غلط يا ناس
الكل كان في حاله صدمه
_هو فعلا منير دخل السجن يا ثريا
ثريا:_________
نجوي ابتسمت وقالت: ايوه شافتوا في البوكس امبارح
_ويا تري اي السبب
الكل بدأ يتكلم وثريا مقدرتش تستحمل كلامهم لتدخل جوا وتقفل الباب عالطول
_ثريا ثريا افتحى الباب عايزين نعرف السبب
حطت أيدها على ودنها ومكنتش قادره تستحمل كلام تلك الثعابين

في قصر عائله السيوفي
حور قامت من النوم ومالقتش غسان وقالت باستغراب: ده مرجعش من بليل
حور استغربت نفسها اوى وقالت: وانا مالى يرجع ولا ميرجعش
دخلت الحمام لتاخد شاور
بعد شويه حور طلعت من الحمام ووقفت قدام المرايه ومسكت ازازه البرفان الخاصه بالمغرور
حور بدأت تاخد شهيق وزفير وقالت: رايحتها حلوه اوى
_حور حور

حور اتخضت لتقع ازازه البرفان منها على الأرض لتنكسر ميه حته
ريناد جرت على حور عالطول وقالت: انتى كويسه
حور بصت على ازازه البرفان اللى انكسرت للأسف وقالت بخوف شديد: غ غسان

#غرور_وكبرياء_عاشق
ازازه البرفان وقعت من ايد حور بخارج إرادتها
ريناد جرت على حور عالطول وقالت: حور انتى كويسه
حور بخوف شديد: غ غسان
ريناد ضمت حواجبها وقالت باستغراب: غسان
حور هزت رأسها وحاولت تبقا هاديه قدام ريناد وقالت: ريناد صباح الخير

ريناد حطت أيدها على كتف حور وقالت بابتسامه: حمدالله على السلامه
ثم كملت: على العموم صباح النور
حور بصت لتحت وريناد قالت: كنت عايزاكى تيجى معايا
حور بفضول: فين
_عيد ميلاد امير النهارده وعايزه اجيبلوا هديه
_بجد
هزت رأسها وقالت: هستناكى تحت متتاخريش
حور هزت رأسها وريناد طلعت
قعدت على طرف السرير وقالت: اجيب هديه لامير منين بس
في فيلا مراد الألفي

مراد فاق وقال بكسل: غ غسان غسان
فرك عينيه وقال: راح فين ده
مراد قام وفتح الستاره بتاعت البلكونه ولقي غسان بيعوم في حمام السباحه
ابتسم وافتكر نغم لما وقعت عليا
خد نفس عميق ودخل جوا ليفتح الدولاب ويطلع بدله سوده ويدخل الحمام لياخد شاور
بعد مرور ربع ساعه تقريبا
غسان دخل وقال: مراد
مراد طلع من الحمام وقال: عملت الفطار
_لا يا خفيف انا ماشي
مراد باستغراب: ليه مش قولت بليل انك مش رايح الشركه النهارده عشان عيد ميلاد امير
_عايز انزل اجبلوا حاجه يا مراد انت عارف امير كويس
_طب خلاص هروح معاك واهو بالمره اجيب هديه لأمير
_خلاص ماشي هستناك تحت متتاخرش
في المزرعه (منصور)
_نغم مصحتش لحد دلوقتى ليه
منصور حس بالخوف وخبط على الباب وقال: نغم نغم
مر اكثر من عشر دقائق ولم يتم الرد
منصور مسك الاوكره وفتح الباب ومالقاش نغم في الاوضه
منصور بصدمه: نغم
فاق من تلك الصدمه وقال بارتباك: اعمل اي دلوقتى لو رنيت على مراد هيخاف عليها أوى وممكن يزعق

منصور طلع عالطول وركب عربيته وقال: اكيدا مبعدتش عن هنا
عند مراد وغسان
مراد كان واقف قدام المرايه وحاس بشعور وحش اوى بس مقدرش يفسر اي الشعور ده
غسان دخل وقال بتريقه: والله لو كنت عريس مكنتش اتاخرت كده
مراد:_______
غسان راح عند مراد وحط ايدو على كتفه وقال باستغراب: مراد انت كويس
مراد مسك ايد غسان وقال بعدم تركيز: نغم
غسان ضم حواجبه وقال: نغم
مراد هز رأسه وقال: معلش سرحت شويه كنت بتقول اي
_لا انت مش مظبوط خالص على العموم انا هروح القصر الاول ونتقابل عند الحاج سمير
مراد هز رأسه وقال: هنتظرك هناك
غسان حط ايدو على كتف مراد وقال: مش هتاخر عليك سلام
مراد ابتسم وغسان خد بعضه ومشي
مراد مسك التليفون عالطول ورن على منصور اللى كان سايق العربيه باقصي سرعه
منصور مسك التليفون وقال بارتباك: م مراد
مراد بعصبية: رد بقا
منصور خد نفس عميق وقال بخوف شديد: م مراد
مراد بخوف: نغم بخير صح
منصور بلامبالاه: انت عرفت منين
مراد بصدمه: اي
هز رأسه وقال: اه بخير بتسأل ليه
_مش عارف حاسس ان نغم في خطر يا جدو
_تحب تسمع صوتها

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top