رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

حور بعصبية: انت مجنون ولا اي
غسان باستغراب: نعم
حور بابتسامه: اقصد الجو بارد اوى برا ومش هتعرف تسوق في الجو ده
ثم كملت: ممكن تنامى الليله هنا وبكره تمشي
(قالتها وهي ضاغطه على سنانها)
البنت حضنت حور وقالت: شكرا أوى
حور بصت لغسان اللى قال: هروح اقفل البوابه وهاجى
حور بغيظ: ما تروح وانا مالى
البنت بعدت عن حور ومسكت غسان من دراعه وقالت: الشنطه بتاعتى في العربيه ممكن تجيبها معاك
غسان هز رأسه وطلع
حور بفضول: انتى تعرفي غسان منين
_هو محدش ميعرفش مين غسان السيوفي
_لا محدش يعرفه اصلوا مش ممثل ولا مطرب ولا رئيس الجمهورية عشان حد يعرفه
البنت بسرحان: هو صحيح مش ممثل ولا مطرب ولا رئيس الجمهورية بس وسيم اوى غير انه راجل أعمال ناجح أوى
_فوق ده كله متجوز
البنت بصت لحور وقالت: غسان شكله مش بيحبك واكبر دليل انه ناوي يطلقك بعد ست شهور
_تصدقي كنت ناسيه

وقتها غسان دخل وقال: الشنطه اها
البنت خدت منه الشنطه وقالت بفرحه: غسان السيوفي بنفسه يجبلى الشنطه
حور بنفاذ صبر: انتى مش ملاحظه انك بتبالغى أوى
غسان ضم حواجبه وقال: بتبالغ
حور هزت رأسها وقالت: اللى يسمعها يقول انك حد مشهور أوى
غسان بغرور: انا فعلا مشهور مش في مصر بس ومشهور في الدول الأجنبية
_اه ربنا يزيدك اكتر واكتر (قالت كده وهى غيرانه اوى)
_طب يا
البنت بابتسامه: رنا اسمى رنا ومعنديش مشكله لو قولتلى رينو
حور بتريقه: رينو
غسان محاولا اغاظه حور: حور خودي رينو اوضه الضيوف
رنا مسكت في هدوم غسان وقالت: لا انا بخاف انام لوحدي
حور بعصبية: ده اللى ناقص
غسان شال أيدها وقال: خلاص نامى في اوضتى
حور برقت وقالت: نعم
_مع حور طبعا (قالها بابتسامه خفيفه)
حور خدت نفس عميق وقالت بكل عصبيه: اتفضلى معايا
رنا وهى طالعه على السلم: شوفت غسان السيوفي يا تيته وهنام في اوضته لا كده كتير انا بحلم ولا اي
حور فتحت الباب وقالت: اتفضلى
رنا دخلت وقالت: طول عمره بيحب اللون الأسود
حور بفضول: وانتى عرفتى منين
رنا بصت لحور وقالت: من لون الاوضه
حور سكتت ورنا قالت: ممكن بيجامه من عندك
_هو انتى وحيده معندكيش أهل
_ليه

_مرنتيش على حد من عائلتك يعنى
_لا عادي
حور رفعت حاجب لفوق ورنا هزت رأسها وقالت: بابا وماما مسافرين أمريكا وانا عايشه مع تيته وهي عارفه انى رايحه عند واحده صاحبتى وهنام عندها
حور فتحت الدولاب وطلعت بيجامه وقالت: اتفضلى
رنا خدت البيجامه من حور ورمتها على الأرض وقالت: لا انا هلبس ده
حور خدت البيجامه من على الأرض وقالت وهي ضاغطه على سنانها: براحتك
_الحمام فين
حور شاورت ليها على الحمام وقالت: الحمام اهو ويا ريت متتاخريش
رنا ابتسمت وقالت: حاضر
رنا دخلت الحمام وقالت: اوباااا كل ده حمام ده قد بيت تيته
حور فضلت قاعده ومنتظره رنا تطلع
حور فتحت الباب وطلعت وقالت: امال غسان راح فين
حور راحت اوضه الضيوف مالقتش غسان فيها وقالت: راح فين
حور نزلت تحت ولقت اوضه (صاله رياضيه) على جنب والباب بتاعها مفتوح
حور دخلت وغسان كان بيعمل ضغط
_انا اول مره اشوف حد بيعمل تمرين بالليل
غسان قام وخد المنشفه وقال: بتعملى اي هنا
حور معرفتش تقول اي وقالت بارتباك: نزلت عشان اجيب مياه بالصدفه لقيت الباب مفتوح
غسان شدها من خصرها وقال: عارفه احلى ما فيكى اي
حور بصت في عيونه وقالت بفضول: اي
_انك طيبه اوى ومالكيش في الكدب
حور بصوت مقطع: تقصد اي
غسان رجع شعرها لوراء وقال بهمس: يعنى مكنتيش بتدوري عليا
حور هزت رأسها وقالت: لا طبعا
_كدابه

حور زقت غسان وقالت: وانا هكدب ليه قولتلك نزلت عشان اجيب مياه
_امممم
_الوقت أتأخر ولازم تنام
غسان ببرود: وانتى مالك بيا مش قولتى نازله عشان تجيبي مياه
_اه صح عن اذنك
غسان مسك أيدها وقال بهمس: مالك
_ماليش
_لا في اعترفي انك غيرانه
حور بعصبية: اه غيرانه فارق معاك يعنى
غسان حط ايدو على خصرها وقال: فارق معايا طبعا
_واضح

غسان بص على شفايفها وقال: هو اي اللى واضح
_انى فارقه معاك
_اه فارقه
_مكنتش قولت لرنا انى مراتك لمده ست شهور
_لا انتى مراتى مدي الحياة وموضوع الست شهور ده انسي خالص
حور بصت في عيونه وقالت بفرحه: بجد
غسان بدأ يقرب منها وقال: اه بجد
حور غمضت عينها وغسان قرب منها لحد ما تلامست شفايفهم
_غسان
غسان زق حور وكانت هتقع لكن مسك أيدها عالطول
_انتى هنا وانا بدور عليكى

حور بصت لغسان اللى خد ازازه المياه وقال وهو ماشي: تصبحوا على خير
رنا بابتسامه: وانت من أهل الخير
حور طلعت أيضا ورنا طلعت وراها
في اوضه غسان
رنا نامت على السرير وحور فضلت واقفه مكانها
_مش هتنامى ولا اي يا حور
حور قعدت على الكنبه وقالت: انا هنام هنا خدي راحتك
رنا خدت المخده في حضنها وقالت: يا سلام لو المخده ده غسان
حور حاولت تمسك أعصابها ورنا قعدت تتكلم وحور مكنتش عارفه تنام منها
حور حطت المخده على دماغها وقالت بعصبية: اسكتى بقااا
رنا بخوف: ح حاضر
في صباح اليوم التالى
في منزل منير الهواري
قام على صوت تخبيط جامد اوى
_مين مين
_افتح الباب
منير فتح الباب ولقي اللى بيشدوا من ايدو ويزقه ليقع على الأرض

ثريا قامت أيضا وقالت: مين
دخلوا اربع رجاله وواحد من الرجاله مسك ثريا من أيدها وزقها برا
_اعااااااااا
منير بانتهاد: ثريا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top