رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

بدأوا يرموا كل حاجه موجوده في البيت والبيوت اللى جنبهم بتنهدم (طبعا صحاب البيوت دول وافقوا على البيع مقابل مبلغ مالي كبير )
منير قام وقال بزعيق: انت بتعملوا اي
واحد من الرجاله: ده أوامر البيه
واحد اخر: قولتلك بيع يا استاذ بس حضرتك رفضت استحمل بقا
منير قعد يزعق ولا حد يسمع ليا
سامر كان واقف بعيد وقال بابتسامه تحمل الدمار: حلو اوى

ثريا بعياط: اعمل اي حاجه يا منير اعمل اي حاجه قبل ما يهدموا البيت
منير مكنش عارف يعمل اي وقال: اعمل اي بس يا ثريا
ثريا مسحت دموعها وقالت بارتباك: رن رن على غسان ولا مراد اتصرف يا منير
منير مسك التليفون وقال: هرن على غسان
واحد من الرجاله قعد يضحك وقال: انتوا متعرفوش ان البيه بتاعنا هو غسان السيوفي وهو اللى اشتري كل البيوت
تلك الجمله وقعت على ثريا ومنير كصوت الرعد والبرق الشديدان

ثريا فاقت من الصدمه وقالت بعدم استيعاب: غسان جوز حور بنتنا يا منير

منير فاق من الصدمه ايضا وقال بارتباك: انت انت بتقول اي
اللى كانوا موجودين جوا طلعوا وقال احدهم: البيت بقا فاضي وواقف على الهدم بس
منير مسك الراجل اللى اتكلم وقال بغضب جحيمى: انت مجنون ولا اي انا هروح اعمل بلاغ فيكم
الراجل زقه وقال: محدش كبير على البيه بتاعنا وروح بلغ مش هتستفاد حاجه
كان في صحافيين وبدأوا ينقلوا الخبر بطريقه احترافيه زي ما طلب سامر طبعا
لبس النظاره وركب العربيه وقال بخبث: وبكده حور مستحيل تسامح المغرور ( غسان )
سامر بيفتكر

فلاش بااااك
رجاله غسان كانوا قاعدين وبيفطروا قبل ما يهدوا البيوت
دخل سامر عليهم وقال: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
(ملحوظه سامر كان لابس قناع)
الرجاله بصوا لبعض وكانوا مستغربين اوى وقال احدهم: انت مين وعايز اي ولابس قناع ليه
سامر من تحت القناع: كل ده اسئله أهدأ شويه
قاموا وقال أحدهم: عايز اي
سامر محاولا تغير صوته: غسان بيه بيقولكم هدوا كل البيوت بما فيهم بيت منير الهواري
_غسان بيه قالنا محدش يقرب من بيت منير الهواري قالنا نهدم البيوت اللى باعت بس
_تحب ارن عليا
الرجاله بصوا لبعض وقال أحدهم: طب الاستاذ منير رفض نهدم بيته
سامر بشر: طلعوا بالعافيه
واحد مكنش مصدق سامر وقال: وانت تطلع مين
سامر رمى ليهم فلوس وقال: كنت عامل حسابي لكده
_يعنى الكلام ده من دماغك والبيه مقالش كده
سامر هز رأسه وقال: دول ٥ مليون تهدوا بيت منير الهواري تاخدوا الفلوس
الرجاله بصت لبعضها وقالوا بصوت واحد: موافقين طبعا
_اي ده مش خايفين من البيه بتاعكم
بصوا للفلوس وقال احدهم: الفلوس اكبر من اي حد يا حلو
سامر ابتسم وقال: شكلكم اذكياء
ثم كمل: هتنفذوا امتى
_نفطر ونفذ
سامر وهو ط

الع: عايزكم ترموا منير الهواري ومراته بأبشع طريقه
_انت تومر
سامر طلع ورن على نرمين وقالها: اعملى اللى عليكى
نرمين ابتسمت وقالت: وانت عملت اللى عليك
سامر بشر: عملت كل اللى عليا
نرمين بخبث: تمام
نرمين قفلت التليفون وخبطت على الباب ليفتح شاب في عمر ٢٧ وشغال صحافي وبيحب الرشوه
_انت الصحافي محمد جابر
الشاب هز رأسه وقال: ايوه انا مين حضرتك وعايزه اي
نرمين دخلت بكل جراه وقالت: عرفت انك بتحب اخبار المشاهير
أبتسم وقال: ليه عندك خبر
نرمين ابتسمت أيضا وقالت: عندي خبر يخليك فوق في السما
_خبر اي
نرمين قالت كل حاجه ليا
_ اي رايك
الشاب بخوف: الا غسان السيوفي لا لا
نرمين رمت الشنطه بتاعتها على الأرض وقالت: الشنطه ده فيها نص مليون تنفذ تاخد النص التانى
الشاب بطمع: ما تقولى كده من بدري
_يعنى موافق
الشاب مسك الشنطه وفتحها وقال: ده فلوس فعلا
_امال انت مفكر اي
الشاب بصلها وقال: اعتبري اللى قولتى حصل وهجيب صحابي الصحافيين معايا
نرمين بابتسامه: على بركه الله
باااك

سامر شغل العربيه ومشي
في قصر عائله السيوفي
حور فاقت من النوم ومالقتش رنا وقالت باستغراب: راحت فين ده
طلعت من الحمام وقالت: صباح الخير
حور قامت من على الكنبه وقالت: تقدري تمشي
رنا ضمت حواجبها وقالت: نعم
غسان وقتها دخل وقال: رنا العربيه اتصلحت
حور ابتسمت ورنا راحت عند غسان وقالت: يعنى مش هتوصلنى
حور مسكت غسان من ايدو وقالت بغيظ: لا مش هيوصلك
رنا خدت شنطتها وقالت: اكيدا هشوفك تانى
_ان شآء الله
_ممكن طلب
غسان بص لحور وقال بضيق: اتفضلى
رنا حضنت غسان وقالت بعياط: هتوحشنى اوى
_طب اهدي
رنا بعدت عنه ومسحت دموعها وقالت: انا اسفه بس انت متعرفش انا بحبك قد اي
_وانا كمان والله بحبك
حور بصتله وقالت بغيره: نعم يا عسل

غسان همس في ودن رنا وقال: أمشي دلوقتى وأن شاء الله هشوفك قريب
رنا بابتسامه: أن شاء الله عن اذنك
حور وهى ضاغطه على سنانها: اذنك معاكى
رنا طلعت وغسان بابتسامه: صباح الخير
حور مردتش على غسان وفتحت الدولاب وطلعت فستان لونه ازرق
غسان راح عندها وقال: مالك يا بت
_ماليش
غسان شد منها الفستان وقال: مش حلو ده أحلى
حور شدت الفستان من غسان وقالت: عاجبنى
_بس مش عاجبني انا
_وانا مالى
كانت داخله الحمام ولكن غسان مسك أيدها وقال: انتى لسه زعلانه منى
حور هزت رأسها وقالت: مش زعلانه
غسان وقف قصادها وقال: مش انتى اللى قولتى لرنا تنام هنا
حور هزت رأسها للمره التانيه وغسان قال: مالك بقا
_مفيش صدقنى
غسان خد نفس عميق وقال: خلاص ماشي انا رايح الشغل
_ماشي

غسان استغرب طريقه كلامها وقال: اي رايك نتعشاء برأ
_لا مش عايزه
غسان بدأ يتعصب وقال: تمام عن اذنك
غسان طلع وحور دخلت الحمام
في فيلا مراد الألفي
نغم جهزت نفسها ونزلت
_مراد مراد
نغم طلعت برأ وقالت: عمى راضي عمى راضي
جري عليها عالطول وقال وهو بياخد نفسه: نعم يا مدام
_مراد فين
_طلع مشوار كده وقال انه مش هيتاخر
_طب طلع العربيه من الجراش
راضي باستغراب: ليه يا مدام
_اخلص

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top