رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

نغم قامت وقالت: طب أسمع انا بحبك وبموت فيك ومقدرش اشوفك مع واحده تانيه
مراد قام وقال: اي الكلام اللى بتقولى ده انتى عارفه انى بحب واحده تانيه ومستعد اتجوزها واعيش حياتي كلها معاها
مراد بصوت عالى: نغم نغم سرحانه في اي
نغم هزت رأسها وقالت: معاك كنت بتقول اي
_ولا حاجه
نغم قعدت تفكر وقالت: لا مش هقوله ممكن يكسر بخاطري
مراد بصلها وقال في سره: قوليها يا نغم نفسي أسمعها بقا
نغم زقت الكرسي برجلها وقالت: تصبح على خير
مراد بص في الساعه وقال: بدري كده
نغم طلعت من غير ما ترد على مراد اللى قال باستغراب: معقول زعلت من كلامى
ثم كمل: أصلها غبيه لو بتفكر شويه كانت عرفت انى بحبها هي
نغم فتحت الباب وقعدت على الكنبه وقالت:مش وقته خالص يا نغم مش وقت التفكير ده لازم تذاكري عشان الامتحانات اللى داخله ده
نغم مسحت وشها بايدها وقعدت على الكرسي وفتحت الكتاب ومكنتش عارفه تذاكر بسبب التفكير اللى كان مسيطر عليها
بعد شويه

مراد دخل ولقي نغم قاعده على الكرسي وحاطه دماغها على الكومدينو ونايمه
مراد ابتسم وحملها بين أيديه وحطها على السرير بكل هدوء وقال: امتى تكونى ملكى يا هبله
نغم فتحت عينها وقالت بعصبية: أنا مش هبله
مراد بنرفزه: يعنى سمعتى كلمه هبله ومسمعتيش الكلمه التانيه
نغم انعدلت وقالت بغباء: قولت اي تانى
مراد قعد جنبها وحط ايدو على كتفها وقال: مقولتش حاجه متخافيش
نغم شالت ايد مراد وقالت: وبعدين انا كنت قاعده على الكرسي جيت على السرير ازاى
مراد خد نفس عميق وخد مخده ونام على الكنبه
نغم قامت وقالت: ده سريرك مش سريري
_لا انا هنام هنا

نغم شدت البطانيه من عليا وقالت: لو سمحت قوم نام على سريرك
مراد انعدل ليقعد على الكنبه وقال: انتى هبله
نغم سكتت ومراد شدها ليا لتقع على رجله
_انتى متاكده ان هيكون عندك ١٨ سنه قريب
نغم هزت رأسها وقالت: اه متاكده وعيد ميلادي كمان أسبوعين
_صحيح بتكبري بس عقل مفيش
نغم بصتله بنظرات حاده جدا وقالت: ما انت كمان اهبل ولايق عليا اوى
(قالتها من غير تفكير لدرجه مخدتش بالها من اللى قالتوا)
مراد رجع شعرها لوراء وقال: اول مره تقولى حاجه صح
نغم بصوت مقطع: ح حاجه اي
_اننا لايقين على بعض

نغم هزت رأسها وقالت: لا مش لايقين على بعض انت لايق على الحلوه اللى بتحبها
مراد كتم ضحكته وقال: فعلا
_مردتش لما قولتلك عايزه اشوفها
_قولتى عيد ميلادك امتى
_كمان أسبوعين كده اول الاسبوع التانى يعنى
_خلاص هقولك عليها يوم عيد ميلادك
_وعايزه أشوفها (قالتها وهي غيرانه اوى )
مراد هز رأسه وقال: حاضر
نغم قامت من على رجله وقالت: يا رب تكون حلوه مش زيك
مراد برفع حاجب: زي
_يعنى متكنش بتاعت رجاله زي ما حضرتك بتاع بنات
مراد شاور على نفسه وقال: انا بتاع بنات يا نغم
_اه بتاع بنات
مراد بلامبالاه: لا انا بتاعك انتى بس
لحظه صمت عمت المكان ولا يوجد الا صوت نبضات قلب نغم اللى كان صوته عالى جدا
_قولت اي
مراد قام وقال: اقصد انا بتاع البنت اللى بحبها
_لا انت قولت عليا

نغم هزت رأسها وقالت: اه صح وانت هتقول عليا ليه أنا لعبه في ايدك مش اكتر
(نغم قالت كده لأنها خايفه تقع بلسانها وتقول إنها بتحبه)
_اممم تصبحى على خير
نغم نامت على الكنبه وغطت نفسها بالبطانيه وقالت من تحت البطانيه: اعمل اي في قلبي لازم أكون اقوي من كده قدامه
مراد نام على السرير وحط ايدو وراء رقبته وقال في سره: انا متاكد انك بتحبينى يا نغم بس عايز اسمعها منك
في قصر عائله السيوفي
غسان كان قاعد في الصاله وفجاه الباب خبط جامد أوى
حور كانت نازله على السلم وقالت باستغراب: مين ده
غسان بصلها وقال: هروح اشوف مين
حور نزلت لتوصل عند غسان وتقول: ممكن يكون حرامى بلاش تروح
غسان بكل غرور: انا غسان السيوفي أخاف من حرامى
حور بدات تتعصب من كبريائه الزايد عن حده اوى

غسان فتح الباب لتترمى واحده في حضنه
حور برقت وغسان حاول يبعدها عنه لكن معرفش وقال: يا انسه
البنت مسكت هدوم غسان جامد اوى وقالت: ساعدنى الله يخليك العربيه اتعطلت والجو بارد اوى برا
غسان زقها وقال بعصبية: شغل القرف ده مش بحبه
حور بانتهاد: غسان
البنت بابتسامه: غسان السيوفي
غسان خد نفس عميق والبنت مسكت أيدوا وقالت: انت غسان السيوفي فتى احلام كل البنات انا انا بحبك اوى
حور غارت اوى وراحت عندهم وشدت غسان وقالت: مراته اكون مراته
البنت بصت لحور من تحت لفوق وقالت: زوقك بيئه اوى يا غسان
غسان بص لحور وقال: بجد
حور ضربت غسان على صدره وقالت وهي ضاغطه على سنانها: دمك خفيف
غسان حط ايدو على خصرها وقال بهمس: غيرانه
حور بارتباك: واغار عليك ليه ان شاء الله
غسان بتحدي: تمام
غسان زق حور اللى مسكت نفسها قبل ما تقع
_قولتى اي

البنت بدلع: قولت انى بحبك اوى يا فتى احلامى
حور حاولت تبقا عاديه جدآ
_وانا كمان بحبك
حور عينها اتسعت والبنت بصت ليها وقالت: مش ده مراتك
غسان بص لحور وقال: ده واحده اتجوزتها لمده ست شهور بس ولما يخلصوا هرميها
البنت بفرحه: بجد
غسان هز رأسه وقال: بجد
حور ابتسمت ابتسامه تحمل الغضب
_انتى دخلتى ازاى
_من حسن حظى لقيت البوابه مفتوحه
_اكيدا ابراهيم نسي يقفلها
البنت وهى ماسكه ايد غسان: عربيتى اتعطلت ممكن توصلنى لو مش هضايقك
_طبعا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top