رواية جنة ياسين

بتقوم بطلتنا من النوم وبتدخل الحمام وتتوضه وبتطلع تصلي وبعد كده بتدخل اوضه اخوها
جنه: الحق يا فهد البيت بيولع
بيقوم فهد يجري وتقع عشق من كتر الضحك علي الارض😂

 

close

فهد: ماشي يا جنه الكلب انتي وبيطلع يجري وراها😡
جنه: خلاص ونبي مش هعمل كده تاني 😂ومره وحده بتعمل ان هي وقعت بيجري فهد عليها
فهد: جنه مالك يا قلبي في حاجه بتوجعك

 

جنه: اه رجلي الحقني يا فهد
بيشلها فهد ويقدها علي كرسي السفره
فهد: استني هجبلك كريم للكدمات
اول لما يقوم بتجري عشق وتدخل الأوضة وتقفل الباب وبيجي فهد ومش بيلاقي جنه وبيعرف انها كانت بتضحك عليه

 

 

فهد: ماشي يا جنه والله لربيكي قال اسمك جنه وانتي مفروض كان يسموكي جنيه مش جنه
وفي مكان تاني بيقوم بطلنا من النوم وبيدخل الحمام وبيطلع يلبس ويرح شغلو
اول لما يوصل القسم ويدخل مكتبو بيدخل عليه صاحبو يوسف

 

ياسين: عاوز اي يا زفت علي الصبح
يوسف: والله يابني نفسي اشوفك بتضحك
ياسين: يوسف روح شوف وراك اي انا مش فاضي ليك غور من وشي انت مش ناوي تعقل مش عارف ظابط ازاي انت
يوسف: لو مش عاجبك طلقني 😂

 

وبيطلع يجري لما يلاقي ياسين قام ليه
وعند جنه
فهد: جنه تعالي افطري
بتطلع جنه من الاوضه ولسه هتتكلم بتلاقي الباب بيخبط

 

جنه: اي ده انت جايب بنات ياض انت
فهد:ارحمه يارب ويسبها ويروح يفتح الباب
بيلاقي بنت عمو
جنه: اي ده سردين هنا

 

فهد وهو بيكتم ضحتو علي اختو المجنونه
فهد: عيب يا جنه اسمها سيرين
سيرين: عاجبك كده يا فهد بس انا مش هرد عليكي عشان انتي مش محترمه
لسه فهد هيرد بيلاقي جنه فوق سيرين وبتشد شعرها

 

جنه: تعالي بقي عشان اوريكي الاحترام
بيبعد فهد جنه من علي سيرين
فهد: بس بقي يا جنه
جنه: سبني يا فهد دي بت قليلة الادب وعاوزه تتربه دانا كنت هنزلك انتي واختك عشان اربيكي بقي انتي بتقولي عليا ان انا بعملك اعمال يا بايره انتي وختك يابت انتي واختك الي مش لقين حد يتجوزك بقي انا بتاعت

 

رجاله يا فهد
لسه فهد هيتكلم بيلاقي عمو ومرات عمو
صباح مرات عمو: يالهوي بنتي مين عمل فيكي كده
سيرين: الحقيني يا ماما شوفي المجنونه عملت فيا اي

 

عم فهد: انتي اتجننتي بتمدي اي يدك علي بنتي
فهد: جنه مش غلطانه يا عمي بنتك الي قليله الادب وقالت علي اختي انها بتاعت رجاله
سيرين: كدابه يابابا
فهد: قطع لسانك اختي مش كدابه

 

صباح: لا كدابه وانت كنت سمعت بنتي بقول كده
جنه: لا انا مش كدابه وانا سمعتها بوداني وكمان سجلت ليها هي واختها وبتروح جنه وتمسك الفون وتفتح التسجيل وبيسمعو سيرين وهي بتقول علي جنه كلام مش كويس
اول لما فهد بيسمع الكلام عينيه بتحمر
فهد:

 

 

يتبع…

: عرفت مين الي قليل الادب ياعمي وان اختي مش كدابه انا عرفت اربي اختي الدور والباقي علي بناتك
صباح: قطع لسانك قصدك ان عمك معرفش يربي شفت يا محمد ولاد اخوك والله لومش جبت حق بنتي ماانا قاعده فيها

جنه: حيلك حيلك يختي يخد حق مين انتي الي مش عارفه تربي بنتك
لسه محمد هيضرب جنه بلقلم فهد مسك ايدو ووقف قدام عشق

 

فهد: لو انت مكنتش عمي كنت هدفنك مكانك بس حظك انك عمي بس لو ايدك اترفعت علي اختي تاني متلومش غير نفسك
محمد: انت اتجننت ياض انت والله ماانت قاعد في البيت ده تاني
جنه: اولآ مش اسمو ياض اسمو الدكتور فهد تاني حاجه مين الي يطلع من البيت ده بيت بابا
محمد: بس يختي ده بيت ابويا انا وابويا عايش

 

يعني انتو مش ليكو حاجه هنا
فهد: اتطلع بره بدل ما انا اطلعك
بيطلع محمد هو وامراتو وبنتو خوف من فهد

 

فهد: جنة قلبي انا هروح الشغل عشان اتاخرت ملكيش دعوه بحد يا قلبي فاهمه
جنه: والله انت ظالمني انا مش بتاعت مشاكل اصلا😊
فهد: اي ده ملاك يا خواتي فاهمه يا جنه ولا تحبي اعلقق في الحيطه زي امبارح 😏

 

جنه: فاهمه ياباشا مش هتكلم مع حد 🫢
فهد: شاطره يا جنة قلبي ويبوس راسها ولسه هيطلع من الباب
جنه بتجري عليه وتحضنو

 

جنه: ربنا يديمك نعمه في حياتي 🥹
فهد: جنه انتي بنتي مش اختي فاهمه ياقلبي
جنه: مع السلامه ياقلبي
بيروح فهد المستشفى

 

فهد: صباح الخير يا حسن قاعد لوحدك ليه فين نعيمه اقصد😂 سما
حسن: اتريق يا دكتور اتريق اصلك لسه مش حبيت 😍
فهد: لا ياخويا مش عايز احب ويلا دخل المريض الي بره ولسه هيكمل كلامو بتدخل سما فابيقعد حسن تاني
سما: صباح الخير يادكتور فهد

 

فهد: صباح الخير يا نعيمه اقصد يا سما معلش يا سما اصل كنت بتفرج علي فيلم حسن ونعيمه
سما: عادي يادكتور بس الدكتور سعد باعت ليك الدكتوره رؤي تدرب مع حضرتك
فهد: ماشي ياست سما خليها تدخل
وبتطلع سما وحسن وبتدخل رؤي

 

رؤي: السلام عليكم يادكتور
فهد: وعليكم السلام اتفضلي يا دكتوره
ويبص ليها ويسرح فيها
رؤي: دكتور في حاجه

 

بيفوق فهد: لا مفيش اتفضلي جاهزة تدخلي العمليات معايا ولا نستنا يومين
رؤي: جاهزه اكيد يا دكتور
فهد تب كويس اتفضلي اجهزي عشان هتدخلي العمليات كمان نص ساعه
عند جنه الباب بيخبط وبتروح تفتح بتلاقي مرات عمها

 

جنه: خير يا مرات عمي
صباح: خير طبعا يا قلبي اتخلي يا سيرين خدي حقق يا قلبي
بتدخل سيرين وتيجي تمسك جنه من شعرها بتمسك جنه ايدها

 

 

جنه: انتي الي جبتيه لنفسك وبتمسك ايدها تكسرها وبتفضل تضرب فيها وصباح بتجري تحوش عن بنتها لحد لما بتقدر وتخد بنتها وهي ماشيه بتبص علي جنه
صباح: والله لحبسك يا جنه الكلب
سيرين: اه الحقيني يا ماما دراعي

 

جنه: والله يا مرات عمي كنت عاوزه اشربك حاجه انتي كمان بس هعمل اي انتي مستعجله
بتطلع صباح وجنه بتقفل الباب وتروح ترن علي فهد بس هو مش بيرد بتحط الفون وتروح تكمل
شغل علي اللاب بتعها
وشويه وبتلقي الباب بيخبط

 

جنه: اوف بقي وبتروح تفتح الباب بتلاقي البوليس
جنه: عاوز مين خضرتك
الظابط: عاوز جنه عبد الرحمن
جنه: انا جنه عاوزني في اي انا مش عملت حاجه

 

الظابط: في بلغ متقدم فيك انك ضربتي بنت عمك بتيجي صباح وتقول للظابط هي دي يا يوسف باشا
جنه: بقي انتي يا صباح تبلغي عني تب والله لوريكي
يوسف: يلا يا انسه تعالي معايا

 

جنه بس لحظه يا فندم وهاجي معاك
بتلبس الكوتشي وتنزل معاهم وبيوصلو القسم
جنه: ممكن الفون بتاع حضرتك اكلم اخويا

 

بيدخل ياسين وهي بتتكلم
ياسين: انتي فاكره نفسك في شركة اتصالات يختي
جنه بتخاف من ياسين وبترجع ورا يوسف
يوسف: اهد يا ياسين

 

ياسين: اهد اي وزفت اي دي وحده قليله الادب عشان تعمل في بنت عمها كده
جنه بتقولو وهي بتعيط انت متعرفش حاجه وبعدين انا مش قليله الادب وبتبص ليوسف
جنه: ممكن لو سمحت اكلم اخويا عشان خاطر ربنا

 

يوسف: اششششش اهدي وخدي كلمي اخوكي
بتاخد جنه الفون وترن علي فهد وبيرد
جنه: فهد الحقني

 

فهد: جنه مالك ياقلبي
جنه: انا في القسم تعالي يا فهد انا خايفه
فهد:الثانية

يتبع…

 

 

فهد: اهدي ياحبيبتي فهدك جنبك قوليلي انت في قسم اي
جنه كانت منهاره ومش عرفت ترد فأخذ ياسين ورد عليه وقال ليه علي اسم القسم وحس انها طيبه
ياسين: اقعدي احكي اي الي حصل

 

جنه مش كانت عارفه تتكلم فطلب ليها عصير
ياسين: اهدي خالص وبعد لما تهدي اتكلمي
عند فهد كان خلص العمليه وطلع يجري وهو بيجري شافته رؤي وراحت وراه
رؤي: يا دكتور فهد

 

وقف ليها فهد: في حاجه يا دكتوره
رؤي: حضرتك فيك حاجه اصل حضرتك كنت بتجري
فهد: اصل اختي في مشكله ولزم اروح ليها

 

رؤي: تب ممكن اروح معاك
فهد كان مستعجل فخدها معاه وراح عند جنه
ودخل العسكري يقول لياسين

 

فدخلو لما عرف انو اخوها
جنه اول لما شافت فهد جريت عليه وفضلت تعيط
فهد: اهدي ياقلبي
جنه: والله هي الي كانت جايه تضربني هي و مامتها والله يافهد

 

فهد: انا مصدق ان جنه قلبي مش بتكدب
رؤي: متخافيش يا حببتي ربنا مش بيقبل بظلم ابدآ
فهد: اهدي ياقلبي ومين الي كان عاوز يضربك

 

ياسين: اتفضل يا دكتور فهد بنت عمك هي الي بلغت عن الانسه جنه وعشان تطلع من هنا لزم بنت عمك تتنازل عن المحضر
فهد: ممكن يارؤي تقعدي مع جنه
جنه: هتروح فين متسبنيش هنا عشان خاطري
فهد: اهدي ياقلبي هروح مشوار واجي ورؤي هتفضل معاكي بعد ازنك يا حضرت الظابط متنزلش جنه الحاجز عشان هي بتخاف ولما بتخاف مش بتقدر تتنفس

 

ياسين: ماشي بس مش تتاخر
مشي فهد وياسين قعد يبص علي جنه وهي في حضن رؤي وبعد كده قام وقعد جنبها وتبطب عليه
واول لما عمل كده جنه بصت ليه

 

ياسين: اهدي متعيطيش
جنه: والله انا كنت بدافع عن نفسي عشان هما كانو جين يتخنقو معايا
باسين: اهدي متخفيش انا مش هخلي حد ياذيكي

 

جنه: بجد مش عارفه اشكرك ازاي انت وحضرت يا حضرت الظابط يوسف وانتي كمان يارؤي
وعند فهد بيروح البيت وبينادي علي سيرين وبتخرج سيرين هي وصباح
صباح: خير يا فهد باشا عاوز تكمل علي البت انت كمان

 

فهد: ورحمة ابويا لو ماروحتي واتنزلتي عن المحضر لقول لعمي علي أشرف الي انتي ماشيه معاه
سيرين: اشرف مين
بيدخل محمد في الوقت ده

محمد

يتبع…

 

محمد: اي الي بيحصل هنا
صباح: تعالي ياخويا شوف ابن اخوك بيتهم بنتك في شارفها عشان تطلع اختو من الحبس

 

فهد: انا مش بتهم حد من غير داليل
سيرين: شفت يا بابا مش كفايه الي اختو عملتو 😭بيرفع محمد اسلاح علي فهد
محمد: والله لقتلك يا فهد

 

فهد: يلا تعالي اقتلني يلا ياعمي
بيطلع جد فهد علي الصوت
جد فهد: اي الي بيحصل هنا

 

محمد: تعالي يا بابا شوف فهد بيه بيتهم بنتي في شارفها عشان يطلع اختو من السجن بعد لما كسرت ايد بنتي
جد فهد:انا سكت ليك كتير يا فهد انت واختك بس والله ما انت قاعد في البيت ولا انت ولا اختك

 

فهد: انتو اتجننتو ده بيت بابا العماره دي باسم بابا
جد فهد: كان زمان يا حبيبي ابوك عملي توكيل وانا كتبت كل حاجه باسمي
فهد: يعني بتاكل مال عيال ابنك بس مش مهم البت دي تيجي تتنازل عن المحضر او انا هتصرف تصرف مش يعجبك

 

محمد: انت بتهددني ياقليل الادب تب والله لقتلك
بيقرب فهد عشان ياخد السلاح من عمو بطلع رصاصه من السلاح في دراع فهد
الجد: اي الي عملتو انت اتجننت هتودي روحك في داهيه

 

عند جنه
جنه: هو فهد اتاخر كده ليه رني عليه يارؤي
رؤي: انا مش معايا رقمو انتي رنيتي عليه ازاي لما اتقبض عليكي

 

جنه: من فون الظابط الي كان هنا
بيدخل ياسين
ياسين:اتفضلي يا انسه رؤي

 

رؤي: شكرا انا مش جعانه
ياسين: خدي انتي يا جنه

 

جنه: شكرا انا مش جعانه انا عاوزه اكلم فهد
ياسين: انسه رؤي المكتب الي جنبي بتاع يوسف هو معاه رقم الدكتور فهد روحي كلميه
جنه: بسرعه ونبي يارؤي

 

رؤي: حاضر ياقلبي مش تقلقي انتي
بتروح رؤي وياسين بيقعد قدام جنه
ياسين: يلا بقي كولي عشان تقدري تقفي علي رجلك وبيحط الاكل في ايدها

 

عند رؤي بيدخل عند يوسف
رؤي: حضرتك ممكن اكلم فهد عشان مش معايا رقمو
يوسف: اتفضلي يا انسه انتي اخت جنه

 

رؤي: لا انا زميله فهد
وبتاخد الفون وترن علي فهد
رؤي: الو مش ده رقم الدكتور فهد

 

الشخص: اه الدكتور فهد هو دلوقتي في العمليات عشان مضروب بالنار
رؤي: اي تب هو في مستشفى اي
قال ليها علي اسم المستشفى وقفل

 

يوسف: في حاجه يا انسه
رؤي: فهد في المستشفى ومضروب بالنار

 

وبتروح عند جنه
جنه: اي يارؤي فهد فين
رؤي: اصل

 

ياسين: في اي يا انسه رؤي
رؤي: فهد انضرب بالنار
اول لما جنه بتسمع كلام رؤي بيغم عليه

 

وبيمسكها ياسين و رؤي بتحاول تفوقها واول متفتح عينها بتنفجر في العياط
جنه: عشان خاطر ربنا خليني اروح عند فهد والله هرجع تاني
ياسين: هتقدري تقومي

 

جنه: هتخليني اروح
ياسين: يلا عشان مش نتاخر هتقدري تقومي
جنه: اه هقدر وبتجي تقوم بدوخ فابيروح ياسين يسندها هو ورؤي

 

واول لما بيطلعو بيلاقو يوسف
يوسف: ريحين فين ومالها جنه
ياسين: ريحين عند الدكتور فهد عشان جنه تشوفو

 

يوسف: 😳انت الي رايح وكمان هتخلي جنه تروح معاك
ياسين: في اي يا زفت بتقول حاجه
يوسف: بقول هروح معاكو ياباشا وبيتطلع يجري

 

بيضحكو عليه وبيركبو وبيوصلو المستشفى
وبيسألو علي اوضه فهد وبيعرفو ان هو في اوضة العمليات
ياسين بيقعد جنه ورؤي بتقعد جنبها وبيطلع الممرضه وتقول عوزي دم

 

جنه: خدي مني انا عشان خاطر ربنا
ياسين: انتي كنتي تعبانه خليكي وانا هروح معاها خليك هنا يا يوسف

 

يوسف: انا كمان هروح معاك
ياسين: خليك عشان البنات
بيروح ياسين وبيفضل يوسف مع جنه ورؤي

 

وبعد شويه بيجي ياسين ويقعد جنب جنه
جنه:خد العصير ده
يوسف: خليه معاكي ياجنه انا هروح اجيب ليه بسرعه
جنه: لا انا مش قادره اشرب

 

ياسين: تب اشربي شويه وانا هشرب شويه
جنه: يعني انت مش هتقرف
بيضحك ياسين: لا ياستي مش هقرف
وبيفتح ليها العصير وبتشرب جنه

 

بيتكم يوسف بصوت واطي وهو بيكتم ضحكتو
يوسف: الله يرحم ايام مكنت بتقرف من نفسك
بتسمع كلامو رؤي فابتضحك 😂
فابيتكسف يوسف لما بيعرف انها سمعتو

 

فبعد شويه بيطلع فهد وبيدخل الاوضه وبيدخلو كلهم ليه واول لما جنه بتشوفو وهو نايم كده بتفضل تعيط وكلهم بيفضلو يهدو فيها وهي مش قادره توقف عياط
رؤي: جنه اهدي جنه فوقي فهد كويس
ياسين: هي بيحصل ليه اي

 

رؤي: دي حاله خوف لو مش عرفت اسيطر عليها هتتحول لانهيار عصبي
بيروح ياسين عليها ويخدها في حضنو وبعد شويه بتهده جنه وبيبعد ياسين عنها
ياسين: انتي كويسه

 

جنه: الحمدلله
وشويه ويلاقو فهد فتح عينو
فهد: جنه
بتجري جنه عليه

 

جنه: انا هنا ياقلبي انت كويس
فهد: انا كويس ياقلبي انتي جيتي ازاي
جنه: ياسين الي جابني اقصد المقدم ياسين
فهد:مش عارف اشكرك ازاي يا سياده المقدم

 

ياسين: انا مش عملت حاجه الف سلامة عليك
يوسف: الف سلامة عليك يا دكتور
فهد: الله يسلمك ياسياده الرائد

 

رؤي: الف سلامة عليك يادكتور
فهد: الله يسلمك يارؤي شكرا انك فضلتي جنب جنه
ياسين: مين عمل فيك كده يا دكتور فهد
فهد: عمي بس انا مش عاوز اعمل محضر

 

يوسف: بس كده حقق هيروح وكمان هما هيحبسو
اختك وانت مش عاوز تحبسو
ياسين: انا هتصرف

 

يوسف: يعني هتعمل اي
ياسين:

يتبع…

ياسين: قولت ليكو انا هتصرف

 

وبيفضلو قعدين لحد لما فهد ينام
رؤي: انا همشي دلوقتي واجي الصبح
جنه: ماشي ياقلبي وشكر علي وقفتك جنبي
ياسين: يوسف هيوصلك يا انسه رؤي

 

رؤي: مفيش داعي هاخد اي تاكس
يوسف: مينفعش تمشي لوحدك عشان الوقت اتاخر
رؤي: ماشي خالص باي يا جنه

 

جنه: باي ياقلبي
وبتفضل قاعده هي وياسين وبيقطع الصمت ده صوت جنه
جنه: هو انت هتاخدني وتحطني في الحبس

 

ياسين: متخفيش انا مش هسيبك ومش هخليكي تبيتي في الحجز وبيقوم
ياسين: تعالي معايا
بتخاف جنه: انت مش قولت انك مش هتحبسني

 

بيضحك ياسين علي خوفها
ياسين: اه مش هحبسك بس ممكن نروح نجيب حاجه نشربها عشان انا مشربتش القهوة بتعتي النهارده
جنه: ياراجل متقول كده من زمان وقعت قلبي

 

بيضحك ياسين
ياسين: طيب يلا يا جبانه امال انتي ضربتي البت ازاي
جنه: لا انا مش جبان بس ولا اقولك متشغلش بالك وبعدين انا لو مش كنت ضربتها كانو ضربوني

 

ياسين: اقولك حاجه جدعه اصل بنت عمك دي بنت مايصه
جنه: سردين 😂
بيضحك ياسين علي كلام جنه

 

ياسين: هي اسمها سردين
جنه: لا هي اسمها سيرين بس انا بقولها كده عشان هي بت رخمه اووووي
ياسين:😂 والله انت فظيعه يلا عشان ننزل
جنه: يلا يا

 

ياسين: اي انتي هنجتي
جنه: لا بفكر اقولك يا حضرت الظابط ولا يا سياده المقدم
ياسين: والله انتي مجنونه اقولك علي حاجه قولي ياسين احسن

 

جنه: لا طبعاً مش ينفع بس مش علي شانك لا ده عشاني
ياسين: عشانك ليه
جنه بتبعد عن سرير فهد وتقرب من ياسين

 

جنه: اصل المفتري ده بيعلقني لو قولت لحد من غير القاب ونبي يا اخ انت مش غريب اصل الواد ده مفكرني بتاعت مصايب بس والله المصايب هي الي بتجري ورايه تصدق ان شاءالله هتصدق وصل بيه الافتره بيخليني اشتغل من البيت وبتمثل انها بتعيط
ياسين: اي ده فهد انت صحيت امتي

 

جنه: فهد شفت ياسين بيقول عليك اي
وتلف تلاقي فهد نايم وتبص علي ياسين بغضب طفولي

 

جنه:والله انت رخم يلا بقي
ياسين 😂 بس يا جبانه
لسه جنه هترد بيدخل يوسف

 

يوسف: اي ده ياسين بيضحك
ياسين: بس يا حيوان
جنه: يعني انا الي بضحكك اي خدعه
ياسين: يلا يا مجنونه هانم

 

حب يهزر مع جنه يوسف: اي ده انت وخدها الحجز
خافت جنه وبصت لياسين بخوف
ياسين: لا احنا ريحين نجيب حاجه نشربها وانت خليك هنا وحسابك لما نرجع وبياخد جنه ويمشي

 

يوسف: وانا عملت حاجه ابن خالتي ازي ده وبيروح يقعد جنب فهد
عند جنه وياسين
ياسين: هو انا مش قولت ليكي ان انا مش هخدك القسم تاني صح

 

جنه: صح
ياسين: امل خفتي ليه
جنه: بص انا هقولك بس مش تقول لحد
ياسين: مش هقول لحد

 

جنه: وعد
بيضحك ياسين: وعد

 

جنه: اصل انا بخاف من الضلمه وبخاف ابقي لوحدي في مكان انا مش عارفاه وكمان عندي فوبيه من الزحمه واي مكان مقفول بس يا سيدي
ياسين: بس كل ده وبس
جنه: انت بتتريق عليا شكرا انا همشي
بيمسك ياسين ايدها قبل ماتقوم

 

ياسين: والله مش بتريق وبعدين متخفيش انا مش هسيبك غير وانتي في امان
جنه: يلا عشان فهد
الاكل والقهوه بيوصلو
ياسين: يلا يا مجنونه

 

جنه: انا مش مجنونه لو سمحت
ياسين: اه ماأنا عارف يلا
اول لما بيدخلو بيلاقو فهد قاعد مع يوسف وبيضحكو جنه اول لما تشوفو بتجري عليه
جنه: عامل اي يا فهدي

 

ياسين بيروح يشدها من حضن فهد
فهد: في اي
ياسين: عشان جرحك

 

فهد: لا انا كويس
بيروح يوسف يقف جنب ياسين
يوسف: الجرح بردو 😏

 

ياسين بيبص ليوسف بغضب
يوسف: سكت اهوه وشويه وبيدخل عم فهد بيلاقي جنه جنب فهد
محمد: انتي ازاي هنا انتي مش كنتي في الحجز
ياسين: اي ده انت مش تعرف والله انا مش قولت ليك مش انت الي هتتحبس مش هي بس لو عاوز تفضل بره تخلي بنتك تتنازل عن المحضر ولو معملتش كده ورحمه ابويا لهوريك مين هو ياسين المنشاوي

 

محمد:

يتبع…

محمد: انا مش هعمل كده وبنتي مش هتتنازل عن حاجه
جنه: انت بتعمل فينا كده ليه هو ده مش ابن اخوك ولا انا بنت اخوك هتقابل بابا ازاي يوم القيامة انت اي
ياسين: اهدي يا جنه وانت كده كده جنه مش هتتحبس ولا يوم بس انت وبنتك الي هتتحبسو

 

عشان فهد مركب كاميرات في البيت ومصوره كل الي حصل وبنتك ومراتك هما الي اتعدو عليها وكده هي بتدافع عن نفسها يعني هيتحبسو وانت كمان معاها
بيسبهم محمد وبيمشي وهو هيموت من الرعب
جنه: بس فهد مش مركب كاميرات وبتبص لفهد
انت ركبت كاميرات من وراي هو انا رجل كرسي في البيت يا دكتور ولا اي تب ورحمة ابويا لحط ليك صواريخ وانت نايم

 

فهد: والله ماحطيت حاجه صواريخ لا ابوس رجلك
ياسين واقف وبيضحك علي كلام جنه هو ويوسف

 

يوسف: يابنت المجانين
جنه: والله انت تستاهل وحده زي سردين

 

بيلاقي خبطه علي ضهرو من ياسين
جنه: احسن والله تستاهل
بيوطي ياسين علي يوسف ملكش دعوه بيها عشان مش اعلقق في الحيطه
يوسف: وانا عملت حاجه يا عم

 

فهد: انا مش عارف اشكركو ازاي يا سياده المقدم
ياسين: اسمي ياسين بس
يوسف: قولي انا يا سياده المقدم عادي مع ان انا لسه رائد بس ماشي

 

بيضحكو كلهم علي يوسف
جنه: رائد علي متفرج 😂😂
لسه يوسف هيرد عليه بيلاقي ياسين بيبص ليه

 

يوسف: سكت اهوه 🫢
بتضحك جنه عليه
جنه: يعيش ياسين يعيش ياسين احسن احسن 😛

 

يوسف: شفت اختك يا فهد وبعدين انتي ختي عليا خالص
فهد: جنه اتاسفي ليوسف بسرعه
لسه يوسف هيقول انو كان بيهزر بس جنه اتكلمت
جنه: انا اسفه لحضرتك يا سياده الرائد وبتطلع بره

 

فهد:جنه استني
جنه مش بترد عليه
يوسف: والله انا كنت بهزر جنه زي سلمي اختي ليه كده يافهد
ياسين: انا طالع اشفها

 

بيطلع ياسين وبيلاقي جنه بتعيط
ياسين: اهدي يا جنه يوسف بيهزر والله
جنه مش عارفه تاخد نفسها من كتر العياط

 

بيخدها ياسين في حضنو بتحاول جنه تبعدو ياسين: اهدي يا جنه نفسك هيروح تحبي ادخل اعلق الاتنين علي بابا المستشفى مره وحده بيلاقي جسم جنه هدي بيرفعها من حضنو بيلاقيها اغم عليها بيشلها ياسين وبيدخلها الاوضه الي فيها فهد
وفهد اول لما بيشوف ياسين شايل جنه بيقوم بسرعه وكتفو بيوجعو
فهد: جنه حببتي انا اسف

 

يوسف: اي الي حصل يا ياسين
ياسين: طلعت لقتها بتعيط ومش قادره تاخد نفسها وانا لما لقيتها كده انا اسف يا فهد اختها في حضني وبعدين لقيتها اغم عليها
يوسف: هروح اجيب الدكتور
فهد: مفيش داعي يا يوسف ياسين لحقها وبياخد جنه في حضنو حقق عليا ياقلبي شكرآ يا ياسين انك طلعت وراها لو مكنتش طلعت كانت هتفضل تعيط لحد لما نفسها يروح وتقع وساعتها كانت دخلت غيبوبه

 

ياسين: اي الي وصلها لكل ده
فهد: جنه بتبين انها قويه ومش بتخاف من حاجه بس هي أضعف من كده عارف وهي صغيره مرات عمي قفلت عليها باب الاوضه ونور قطع جنه معيطش ولا صوتت بس اول مفتحت الباب واخدتها ودخلت شقتنا واخدتها في خضني اغم عليها ومن ساعتها وهي كده جنه وكمان الي تعب جنه اكتر هو بعد امي
ياسين: هي مامتك فين

 

فهد:

يتبع…

فهد: متزوجه
ياسين: طيب مش قاعدين معاها ليه
فهد: انا مش كنت عايز اروح واعيش معاها

 

ياسين: وجنه
فهد لسه هيرد علي ياسين جنه بدأت تتكلم وتعيط
فهد: جنه فوقي
جنه: لا ياماما والله مش هعمل حاجه انا اسفه يابابا الحقني يافهد هموت ونبي يا ماما

 

فهد: جنه فوقي يا قلبي وبيحاول يحضنها عشان تفوق كتفو وجعو

ياسين: بعد ازنك يا فهد ورفعها وحطها في حضن فهد وفهد حضنها
فهد: قومي ياقلبي انا جنبك

 

جنه: يافهد ونبي تعالي انا خايفه طلعني من هنا
فهد: جنه اهدي يا قلبي عشان خاطري محدش هيخدك مني قومي يلا بدأت جنه تهدي وتنام تاني
فهد: عرفت ليه جنه مش راحت معاها

 

ياسين: عرفت انا همشي دلوقتي يلا يايوسف
فهد: انا مش عارف اشكركو ازاي
ياسين ويوسف: متقولش كده احنا خواتك

 

فهد: لو كان ليا خوات مش كانو هيعملو معايا كده
ياسين: بطل هبل احنا اخواتك يلا خد بالك من جنه سلام
فهد: سلام

 

 

بره عند ياسين ويوسف
يوسف: علي عينك انك سايب جنه صح 😉
ياسين: امشي يا حيوان

 

بيروح ياسين ويوسف عند بيت جنه وبيطلع لبيت عم جنه ويخبط
بتفتح صباح: اهلا وسهلا ياباش اتفضل يا يوسف بيه
ياسين: جوزك فين ياست انتي

 

صباح: هو عمل اي يا باشا
ياسين: اخلصي ياست انتي

 

بتدخل صباح وبتنادي محمد
محمد: اتفضلو يا بشاوات
ياسين: لا انت وبنتك الي هتتفضلو معايا ومراتك كمان

 

محمد: احنا كنا هنيجي الصبح عشان نتنازل والله ياباشا
ياسين: لا دلوقتي ويلا بسرعه
بيخدهم ياسين علي القسم وبيتنازلو

 

محمد: كده خلاص ياباشا
ياسين: لا انتو هتفضلو هنا النهارده
سيرين: ليه كده ياباشا دي هي الي ضربتني
ياسين: اهو كيفي كده ياروح امك

 

وبيدخلهم العسكري الحجز
ياسين: ورحمة ابويا هخدلك حقق يا جنه
تاني يوم بتصحي جنه علي صوت فهد

 

جنه: صباح الفل ياقلبي
فهد: قومي ياكلب البحر انا الي تعبان ولا انتي
جنه: انت ليه

 

فهد: شوفي يختي انا نايم فين وانتي نايمه فين
بتبص جنه بتلاقي ان هي نايمه علي السرير
وفهد نايم علي الكرسي
لسه هتتكلم بيدخل ياسين

 

ياسين: صباح الفل
فهد: صباح الفل
جنه: الحمدلله ياسين وصل في الوقت المناسب
ياسين: في اي
جنه: الاستاذ بيزعقلي عشان انا نمت علي السرير وهو نام علي الكرسي يرضيك

 

ياسين: لا مش يرضيني
فهد: لا والله وهي الي واخده طلقه ولا انا
ياسين: بعد الشر عليها احم قصدي انت
فهد: ومين حقو ينام علي السرير مش انا عشان تعبان

 

جنه: حجج فارغه
بيضحك ياسين عليها علي فكره انا هاخد جنه معايا القسم
جنه وفهد: ليه
ياسين: ابدا عشان نقفل المحضر اصل عمك اتنازل هو وسردين اقصد سيرين

 

فهد: هي قالت ليك علي اسم سردين
جنه: طبعا يا ابني ده صديقي الصدوق وبعدين فين يوسف
ياسين: اصل هو مكسوف منك من امبارح

 

جنه: مكسوف من اي
فهد: اصل هو مشي وماسلمش عليكي
روحي انتي حضري نفسك عشان تروحي مع ياسين
جنه: اشطا وبتدخل الحمام

 

ياسين: هي مش فاكره الي حصل امبارح
فهد: جنه اول لما بتفوق من الاغماء مش بتفتكر حاجه
ياسين:

 

 

يتبع…

ياسين: في حد يعرف الموضوع ده
فهد: لا انا وانت دلوقتي
ولسه ياسين هيتكلم جنه بتطلع

 

جنه: انا جاهزه
ياسين: يلا
جنه بتروح تحضن فهد ولسه هتطلع هي وياسين
بيلاقو رؤي داخله

 

جنه: رؤي عامله اي
رؤي: الحمدلله ياقلبي انتي كويسه
جنه: الحمدلله ياقلبي كويس انك جيتي اقعدي مع فهد لحد لما نرجع
رؤي: ازي حضرتك يا سيادة المقدم

 

ياسين: الحمدلله انتي عامله اى
رؤي: الحمدلله انتي رايحه فين
جنه: رايحه القسم مع ياسين عشان يقفل المحضر

 

رؤي: انا جبت ليكي هدوم شوفيها كده
جنه: والله انتي عسل هاتي
ياسين: يلا يا جنه هنتاخر

 

جنه: اوف حاضر
وبتطلع معاه
رؤي: عامل اى يا دكتور
فهد: الحمدلله انتي اخبارك اي انا مش عارفه اشكرك ازاي بجد شكرا علي الي عملتيه مع جنه

 

رؤي: انا مليش اخوات وانا اعتبرت جنه اختي
عند جنه
ياسين: مالك يا جنة
جنه: كنت عاوزة اغير

 

ياسين بيوقف العربيه
جنه: في اي
ياسين: تعالي معايا يلا
بتنزل جنه

 

جنه: هنروح فين
ياسين بيمسك ايد جنه وبيدخلو محل ملابس كبير
صاحبة المحل: اهلا وسهلا يا ياسين بيه نورت المحل
ياسين: اهلا يا مدام صافي

 

جنه: ياسين انت تعرف المحل ده ازاي هو انت متجوز
ياسين: اسكتي دلوقتي
صافي: عاوزين حاجه معينه
ياسين: هي هتختار متشكر ليكي

 

صافي: يعني مش عاوز مني اي مسعده
جنه بصوت واطي بس ياسين سمعو
جنه: اقطع دراعي البت دي بتحاول تشقط الواد ياسين تب والله عامله زي سردين ههههه

 

ياسين بيحاول ميضحكش عشان مش تعرف ان هو سمعها
صافي: يعني مش عاوز حاجه مني
قبل لما ياسين يرد جنه ردت

 

جنه: قالك مش عاوز اي
صافي: انا بعرض خدماتي علي ياسين باشا
جنه: طيب والله ماأنا واخده حاجه وبتسحب ياسين وتتطلع بره المحل وبتركب العربيه
جنه: والله هي وسردين عينه وحده

 

ياسين: مش كنتي عاوزه تغيري
جنه: لا خلاص مش عاوزه حاجه وبعدين انت متجوز
ياسين: لا
جنه: يبقي خاطب

 

ياسين: لا
جنه: يبقي عرفت المكان ده ازاي
ياسين: جوز الست دي كان صاحب ابويا وهو مات وهي خدت كل حاجه
جنه: ماشي

 

وصلو وشافو يوسف وهم دخلين
يوسف: ازيك يا جنه عامله اي
جنه: الحمدلله يا يوسف انت عامل اي
يوسف: جنه والله مكنش قصدي حاجه امبارح

 

جنه: اي الي حصل امبارح
قبل لما يتكلم ياسين اتكلم
ياسين: قصدو انو مشي منغير لما يسلم عليكي
بتضحك جنه: والله يابني انت غلبان انا اصلا مش بفتكر حاجه لما بكون صاحيه وبعدين انت اخويا يا باشا وبعدين انت الي مفروض يزعل عشان انا الي نمت

 

ياسين: مش وقتو عيتاب يلا يا بت
جنه: انا هحاول احترمك عشان
ياسين: عشان اي
جنه: عشان عنك عضلات

 

بيضحك يوسف عليهم
ياسين: تب يلا ياختي
وبعد لما يخلصو يوسف بيقول لياسين علي محمد عم جنه
جنه: هو انت حبستهم

 

ياسين: اه انتي عاوزه اطلعهم
جنه: قولي الاول صباح وسردين معاه
ياسين: اه ليه
جنه: ممكن توديني ليه بس تكون معايا

 

ياسين: تعالي يلا
واول لما بينزلو الحجز جنه بتمسك ايد ياسين
جنه: ياسين انا خايفه خلي حد يفتح النور
بيضحك ياسين عليها ويخدها ويدخلو وبتلاقي سيرين وصباح وحده مزنباهم فبتضحك عليهم

 

و بتروح عند الست الي مزنبه سيرين وصباح
جنه: صباح الخير يا طنط
الست: انتي مين ياحبيبتي اي ده ياسين باشا منور الحجز ياباشا اومري ياست البنات
جنه: عاوزه اتكلم مع طنط صباح وسردين اقصد سيرين

 

الست: هقصدك علي الاتنين دو انتي تعرفيهم
صباح: ونبي يا جنه طلعيني من هنا
جنه:

يتبع…

جنه: والله بقي عاوزاني اطلعك وانتي كنتي هتحبسيني

 

صباح: حقق عليا ونبي طلعينا
جنه قبل لما ترد ياسين اتكلم
ياسين: وجنه تطلعك ليه وهي مالها
سيرين: مالها ازاي وكل ده بسببها

 

ياسين: لا كل ده بسببك انتي وامك وبياخد جنه ولسه هيطلع جنه بتنادي علي الست الي كانت مزنبه صباح وسيرين
جنه: وانبي يا اسمك اي طنط
الست: انا خالتك ام ابراهيم ياقمر
جنه: وانبي ياخالتي اتوصي بيهم على فكره سردين شاطره في شغل البيت والحجز مش نضيف

 

ام ابراهيم: والله عندك حق يا بت يا جنه فكره برضو
ياسين بياخد جنه ويطلع وهو بيضحك
ياسين: والله انتي مشكله تعالي يا شبر ونص انتي
جنه: مين دي الي شبر ونص يا برج ايفل انت

 

ياسين: طيب تعالي يختي وبيخدها وبيركبو العربيه
جنه: ياسين ممكن توصلني عند البيت اجيب هدوم ليا ولفهد

 

ياسين: تحت امرك يا باشا
عند فهد
رؤي: مش ينفع تطلع من المستشفى انهارده

 

فهد: بس يا بت انتي مش عارفه حاجه
رؤي: 😳انا بت بعد مضيعت ظهرت شبابي في طب بيقولي يابت
بيضحك فهد عليها: رؤي انتي اتهبلتي

 

بطلع رؤي حاجه من اشنطه
رؤي: عارف انا هعمل اي فيك
فهد: انتي ماسكه الحقنه دي ليه

 

رؤي وهي بتقرب من فهد: تعالي متخفش
فهد: لا والله انتي ملبوسه ولا اي
بيدخل يوسف عليهم وفهد بيقف وراه

 

يوسف: في اي يا فهد انت اتجننت
فهد: البت عاوزه تديني حقنه هوا
يوسف: وانت عملت فيها اي

 

فهد: والله ماعملت حاجه
ويبص ليها يلاقيها بتكتم ضحكتها
فهد: اضحكي ياختي والله البت دى مجنونه او ملبوسه

 

رؤي: الحق عليا لقيتك زعلان قولت افرفش عليك
يوسف: انتي كده بتفرفشي عليه
فهد: شفت قولت ليك مجنونه يعم

 

 

رؤي: هو كان مدايق وزعلان قولت اهزر معاه لحد لما جنه توصل الحق عليا
بيضحك يوسف عليهم
عند جنه

 

بتطلع تجيب هدوم وياسين بيستناها في العربيه
بتخلص جنه وبتنزل
ياسين: ها ياباشا عاوزه تروحي فين تاني

 

جنه: انا جعانه
ياسين: عاوزه تفطري اي
جنه: اي حاجه

 

بيخلصو وبيروحو المستشفى
جنه: خيانه بتعملو اي
فهد: اهي المجنونه جت

 

جنه: بس ياض انت
رؤي: تعالي ياقلبي ملكيش دعوه بيهم
فهد: ياض في عينك علي فكره انا اخوكي الكبير
جنه: علي نفسك يخويا

 

فهد: شكلك عاوزه تتعلقي
جنه: كان زمان يخويا ياسين هينزلني لو علقتني صح يا ياسين
ياسين وهو بيضحك: صح يا جنه واحتمال اعلقو مكانك
بتضحك جنه وبطلع لسانها لفهد

 

جنه: اخيرآ هشوفك متعلق 😂
رؤي: والله يستاهل
يوسف: 😂هو كان بيعلقق بجد يا جنه
جنه: اه والله كان عامل ليا مسمار في الحيطه شفتو الظلم بس يلا المسامح كريم

 

فهد: لا والله فيكي خير
جنه: اي خدعه خد جبت ليك هدوم
بيقطع كلامهم دخول جد فهد
فهد: خير يا حاج صلاح اوعي تقول انك جاي تتطمن عليا

 

صلاح:

يتبع…

صلاح: انت ازاي تحبس عمك ياولاد انت
ياسين: بس مش فهد الي حبس ابنك انا الي حابسو
صلاح: وانت مين عشان تحبسو

 

جنه: اي ده ياحاج صلاح صوتك طلع لما ابنك ومراتو وبنتو اتحابسو ولما حبسوني مكنش ليك صوت
صلاح: انتي تسكتي خالص يا وش المصايب انتي
فهد: كل مره اقولك بلاش جنه انت مش بتسمع الكلام وعلي فكره انا مش كنت ناوي اقدم بلاغ في ابنك بس ورحمة ابويا لحبسو ليك ويلا بقي اصل انا عاوز انام

 

بيطلع صلاح والغضب مالي قلبو
فهد: انا عايز اتطلع من هنا
جنه: مش ينفع يا فهد

 

فهد: انا قولت عايز اتطلع
ياسين: اهدي يافهد تعالي يا جنه نشوف الدكتور
وبيطلعو
رؤي:انت كويس يافهد

 

فهد: اه كويس
يوسف: عارف يافهد اي اكتر حاجه مزعلاني

 

فهد: اي
يوسف: ان رؤي مش ادتك حقنه الهوا😂
بيضحك فهد: والله انتي مجنون
عند جنه

 

ياسين: جنه انتي كويسه
جنه: هو ليه بيعمل معانا كده احنا مش عملنا حاجه فيهم
ياسين: عشان انتو احسن منهم

 

جنه: شكرا بجد يا ياسين انك واقف جنبنا
ياسين: بس يابت
وبيخدها ويروحو عند فهد والدكتور بيكتب ليه علي خروج

 

رؤي: انا هروح علي المستشفى وهبقي اكلمك يا جنه باي وتبص لفهد وتضحك: عاوز مني حاجه يافهد
فهد: لا يختي غوري من وشي
بيضحك يوسف ورؤي عليه
جنه وياسين: هو في اي

 

يوسف: ابدآ اصل رؤي كانت بتهزر شويه مع فهد بس
فهد: بس اه المجنونه كانت عاوزه تديني حقنه هوا
بيضحكو كلهم
رؤي: انتو كده كويسين اطير انا بقي وبتمشي

 

فهد: تب بذمتك في دكتوره تقول اطير انا
بيضحك ياسين: بصراحه لا
جنه: عادي تب ما انا مهندسه وبقول اشطا عادي
فهد: لا ياقلبي انتي حاله خاصه

 

يوسف: مهندسه تب والله اول لما شفتك قولت كده
جنه: قولت ان انا مهندسه
يوسف: لا قولت مجنونه 😂
جنه: يلا ياض من هنا قال ظابط قال ده انت ظابط ايقاع مش شرطه

 

لسه يوسف هيرد عليها ياسين كتم بقو
فهد: خلاص يا جنتي انتي الكبيره العاقلة
ياسين بيضحك علي جنان جنه
ياسين: يلا عشان اوصلكو

 

وبيطلع كلهم وبيوصلو البيت
فهد: يلا انزلو
ياسين: معلش المره دي عندي شغل كتير هبقي اجي ليك
فهد: ماشي ياباشا

 

جنه: ياسين ابقي تعالي لوحدك مش تجيب ارخم ده معاك
يوسف: تب وحيات امي هاجي قبلو 😝
جنه: يا بارد

 

وبتدخل وهم بيضحكو عليها
ياسين: هي زعلت ولا اي ده يوسف بيهزر
لسه فهد هيرد بتيجي جنه وبترمي حاجه علي يوسف وبتضحك

 

يوسف بيبص بيلاقي تعبان فابيفتح باب العربيه وبينزل جري
وياسين بيمسك التعبان وبيضحك
ياسين: تعالي ياهبل ده بلاستيك
بيركب يوسف العربيه تاني

 

يوسف: ماشي يا جنيه
جنه: يا جبان 😜
ياسين: ادخلي جوه يا مجنونه قطعتي خلف الواد
جنه: باي يا ياسين

 

فهد: معلش يا يوسف امسحها فيا ولا اعملك مياه بسكر😂
يوسف: امشي ياض انت والبت دي
بيطلع ياسين بالعربية
وجنه وفهد بيدخلو

 

وبيطلعو بيتهم وبعد شويه بيلاقو الباب بيخبط
بيفتح فهد
فهد: عاوز مين

 

الشخص: عاوز فهد عبد الرحمن
فهد: انا فهد
الشخص: انا اسمي علي صاحب باباك الله يرحمو
فهد: اتفضل

 

دخل علي وقعد
فهد: تشرب اي
علي: ولا حاجه انا كنت عايزك في موضوع مهم

 

فهد: اتفضل
علي: باباك الله يرحمو كان متجوز وحده قبل مامتك ومخلف ولد
فهد

يتبع…

 

 

فهد: واي الي يسبت كلامك ده
علي: الورق ده يسبت كل كلامي
بيقطع كلامهم دخول جنه
جنه: في اي يا فهد

 

علي: مشاء الله انتي جنه
جنه: في اي يافهد ومين ده
فهد: اهدي ياقلبي وبعدين هقول ليكي

 

علي: انا هقولك يابنتي
فهد: قولت انا الي هقول
جنه: في اي يافهد

 

علي: في انك اخت فهد من الاب بس
فهد وجنه: نعم
فهد: انت اتجننت ياراجل انت
علي: والله هي دي الحقيقه بس سلمي متعرفش انك عايشه باباكي لما طلق سلمي خدك وكنتي معاه لما عمل الحدثه فقال انك موتي وجابك هنا وكان فهد عندو اربع سنين وسلمي كان معاها اخوك كان عندو خمس

 

سنين يعنى انتي بنت سلمي مش بنت منال
جنه: فهد الراجل ده بيقول اي
فهد: اهدي ياقلبي انا معاكي اهدي اسمع يا أستاذ انت لو فاكر انك هتعمل الحوار ده عشان الورث اطمن جدي واخد كل حاجه

 

علي: ورث اي دانا الي جاي اديكو ورق باباك كاتب ليكو ورث محدش يعرف عنو حاجه
فهد: احنا مش عوزين حاجه امشي من هنا يلا
جنه وهي بتعيط: انا مش عاوزه غير فهد
فهد بيخدها في حضنو وعلي بيمشي

 

جنه: انا مش عاوزه حد غيرك
فهد: جنه اهدي ياقلبي انا جنبك
فجاه جنه بتسكت من العياط
جنه: فهد انا عاوزه انا

 

فهد: لا مفيش نوم انتي فاهمه يلا عشان عاوزه اكل جنه بيبص ليه بيلاقيها نامت
فهد: جنه قومي لما بيلاقيها مش بترد بيشيلها ويدخلها الاوضه وبيقعد جنبها
فهد: انا اسف يا جنتي وبينام وهي في حضنو

 

تاني يوم بيصحي وجنه لسه نايمه
فهد: جنه قومي يلا عشان خاطري قومي انا اسف والله مش هخلي حد ياذيكي او يجي جنبك
بيقوم فهد بيدخل الحمام بيتوضه وبيطلع يصلي

 

في بيت ياسين
بيطلع من الحمام علي صوت الفون
ياسين: عاوز اي يازفت علي الصبح
يوسف: كلم خالتك يا باشا

 

ياسين: احلي صباح ده ولا اي وحشتيني يا قلبي
ام يوسف: بس يا كداب قال وحشتيني
ياسين: انا عارف انك زعلانه بس والله غصب عني انتي عارفه الشغل بتعنا

 

ام يوسف: اه ياقلبي عارفه الشغل الي اسمو جنه صح
يوسف وهو بيلطم🙆🏼‍♂️: الحمدلله رحت في داهيه شكرا يا ست الكل
ياسين: مالها جنه يا خالتي هو الزفت قالك اي

 

ام يوسف: زفت مين انا محدش قالي حاجه
ياسين: اه ماانا واخد بالي ادي الفون للزفت الي عنك ياخالتي وحاضر هاجي اتغدا معاكي انهارده ياقلبي
ام يوسف: ماشي ياحبيبي خد يايوسف كلم ياسين

 

يوسف: هو ده الي مش هفتح بقي بكلمه ياجو ماشي ياماما ابقي اقري الفاتحه عليا
ام يوسف🤷🏼‍♀️:ماهو انا مش قولت حاجه يابني

 

يوسف: لا انا الي قولت الو
ياسين: في خلال نص ساعه تكون في صاله التدريب وبيقفل الفون
ام يوسف: مالك ياواد انت

 

يوسف: شكلك كده والله اعلم هتكوني ام الشهيد ابن اختك هيموتني يختي 😭😭
عند رؤي في البيت

 

ام رؤي: حقق عليا يابنتي نصيبك ان ده عمك
رؤي: تعالي نمشي من هنا ياماما
ام رؤي: انا مش هسيب تعب ابوكي يروح لوحد مش يسوي حاجه ده ورثك يابنتي قومي يا قلبي روحي شغلك

 

رؤي: ماشي يا ماما خلي بالك من نفسك
عند جنه بعد اربع ساعات
فهد قاعد جنب جنه والباب بيخبط بيقوم يفتح بيلاقي ياسين

 

فهد: ياسين ازيك اتفضل
ياسين: اي يابني مش بترد علي الفون ليه
فهد: تعالي بس ادخل

 

بيدخل ياسين وفهد بيحكي ليه علي الي حصل
ياسين: تب وجنه فين
فهد: جنه نايمه

 

ياسين: بص يا فهد انا بعتبرك اخويا الصغير انت لزم تخلي جنه تعمل تحليل DNA مع الست دي وبعد كده نشوف اي الي هيحصل
فهد بيسمع كلام فهد وبكلم علي وبيتفق معاه
بيقطع كلامهم جنه

 

جنه: فهد انا عاوزه اعمل تحليل DNA وبتسيبو وبتدخل
ياسين: فهد مالك
فهد: هي جنه كانت واقفه هنا دلوقتي

 

ياسين: انت اتهبلت ياض انت اه وقالت عاوزه اعمل تحليل
فهد: اصل جنه لما بيحصل ليها صدمه بتهرب بنوم وممكن تنام يومين ورا بعض حتي لو انا حولت اصحيها
بتدخل جنه عليهم

 

جنه: ياسين عامل اى
ياسين: لسه فاكره يختي
فهد: اصل جنه لما بتبقي صاحيه من النوم مش بتركز

 

جنه: انا هدخل البس
ياسين: وانا همشي بقى
فهد: خليك معايا يا ياسين هنلبس ونورح مع بعض
ياسين: ماشي يا فهد

 

بيخلصو وبينزلو واول لما بيدخلو المستشفى بيقابلو علي
ياسين: استاذ علي ازيك عامل اي
علي: ياسين عامل اي ياحبيبي

 

فهد: ياسين انت تعرف الاستاذ علي منين
ياسين: الاستاذ علي صاحب جوز خالتي الله يرحمو
علي: انتو صحاب

 

فهد: اه
بيدخلو وبيعملو التحاليل وبيقعدو شويه بيظهر التحاليل وبتطلع مطابقه
جنه: خدنا عندها من فضلك

 

فهد: جنه حببتي انتي كويسه
جنه: خليك ماسك ايدي يا فهدي
وبينزلو وبيوصلو عند بيت الست

 

ياسين: انت متاكد ان ده بيت مامت جنه
علي: اه هي جنه بنت خالتك سلمي
جنه بتنزل وهي ماسكه ايد فهد

 

وبيدخلو الفيلا وبيخبط ياسين
وبيفتح يوسف الباب
يوسف:

 

 

يتبع…

يوسف: ما لسه بدري اي ده جنه وفهد اتفضلو
بيدخلو
ياسين: خالتو فين

 

ام يوسف: لسه فاكر خالتك يابن الجزمه اي ده معاك ناس والاستاذ علي كمان اهلا وسهلا
ياسين: تعالي يا خالتو عاوز اتكلم معاكي
وبيدخل وبيحكي ليها كل حاجه

 

ام يوسف: بنتي ماتت ازاي هي الي بره
ياسين: الاستاذ علي تحليل DNA ليها وكان معاه شعر من شعرك مراتو وخدها من الفرشه بتعتك
بيطلعو ليهم
ام يوسف: جنه تعالي ياقلبي في حضن امك

 

يوسف بيبص ليهم: هو في اي
جنه بتبص لفهد
فهد: روحي ياقلبي متخفيش انا جنبك

 

بتروح جنه عند سلمي جنه بتقف مش عارفه تعمل اي سلمي بتخدها في حضنها وبتفضل تعيط وجنه اول متحس بدفا في حضن امها بتنهار من العياط
سلمي: اهدي ياقلبي انا جنبك واخواتك جنبك
يوسف: انا مش فاهم حاجه

 

ياسين: وانت من امتي بتفهم
جنه: بتبعد عن سلمي وبتضحك علي يوسف
سلمي: ياقلبي علي ضحكتك الحلوة دي وبتسيب جنه وتروح عند فهد وبتمسح دموعو وبتخدو في حضنها

 

يوسف: محد يقولي حاجه
ياسين: انا عارف انك هتتعب دماغي بص جنه تبقي اختك من الام والاب وفهد اخوك من الاب
وابوك خد جنه وهي صغيره وداها عند مامت فهد
قبل لما يطلق مامتك وقال انها ماتت في حدثه فهمت

 

يوسف: يعني دلوقتي جنه وفهد اخواتي بجد
وبيجري ياخد فهد في خضنو
يوسف: والله كان نفسي يكون ليا خوات اصغر مني احساس ان انت الكبير ياه احساس فظيع

 

وبيروح ياخد جمه في حضنو لا وكمان لو بنت ياه كل شويه قومي هاتي اشرب هاتيلي اكل

بتزقو جنه: كبير علي نفسك ياخويا وانت مش اتشليت عشان مش تعمل لنفسك
بيضحكو عليهم

 

ياسين: احنا مش كنا محتاجين تحليلDNA
فهد: ليه يعني
يوسف: اصل الحاجه

 

سلمي: حاجه في عينك يا ابن الجزمه دانا اصغر منك
يوسف: عرفت ليه
بيقعدو يتعشو مع بعض

 

جنه: يلا يا فهد
سلمي: يلا فين ياقلبي انتي عاوزه تبعدي عني
فهد: خليكي انتي ياجنه و قبل لما يكمل
سلمي: محدش هيمشي من هنا ده بيتك يافهد وبيت اخواتك وانا امك يا حبيبي فاهم

 

جنه بتجري علي فهد وبتخضنو
جنه: خليك هنا عشان خاطري يا فهدي عشان انت لو مشيت انا همشي معاك
بيقعد فهد وبيفضلو سهرانين
ياسين قاعد ومش عارف ينزل عينو من علي عشق

 

يوسف: انت ممكن تطلبها مني وانا اتشرط عليك عادي جداً
ياسين: بس يا جزمه انت عاوز تتشرط عليا
يوسف: طبعا ياباشا هي اه لسانها طويل وايدها كمان بس اختي وبعدين كفاية ان هي طلعت اختي

 

ياسين: احلي حاجه ان هي طلعت اختك عشان هطلع عينك احسن 😂
يوسف: فهد
فهد: نعم

 

يوسف: معلش سؤال هي جنه لما انت بتزعلها كانت بتعمل اي
فهد: والله يا حبيبي مش اقدر احدد عشان ده علي حسب الحاجه اللي انت عملتها

 

ياسين: انا همشي بقي يا خالتو
سلمي: مش كل مره الناس تسمع صوتي اطلع نام في الاوضه بتعتك
يوسف: اتطلع ياحبيبي انت عارف خالتك

 

جنه: ماما ممكن انام في حضنك انهارده بس
سلمي: لا ياقلبي انتي هتنامي في خضني كل يوم
يلا ياقلبي وانت يافهد اطلع مع اخوك يوريك اوضتك

 

وبطلعو وتاني يوم
جنه بتصحي ومش بتلاقي مامتها
بتطلع من الاوضه وتدخل اوضه يوسف و بتولع صاروخ وبترميه جنب سرير يوسف
واول لما يفرقع يوسف بيقوم

 

يوسف: البيت بيقع يا ماما
ويبص بيلاقي جنه بتضحك بيطلع يجري وراها
يوسف: والله لقتلك يا جنه الكلب

 

بتدخل جنه اول اوضه في وشها
انتي بتعملي اي هنا بتبص علي الصوت بتلاقي ياسين
جنه:

 

 

يتبع…

جنه: اصل
ياسين: اصل اي مالك
قبل لما جنه ترد بيدخل يوسف وجنه اول مايوسف بيدخل بتستخله ورا ياسين

 

يوسف: والله لقتلك يا جنه الكلب
ياسين: اهدي يازفت عاوز منها اي
جنه: الحقني ياياسين كل ده عشان دخلت اصحيه وهو شكلو مش عايز يصحه

 

يوسف: قوليلو صحتيني ازاي
بتدخل سلمي عليهم
سلمي: في اي ياواد انت بتجعر زي الجموسه ليه

 

بتضحك جنه علي كلام مامتها
بيضحك ياسين علي ضحك جنه وبيوطي وبيقول ليها بصوت واطي : عملتي فيه اي يا مجنونه
جنه: ابدآ والله كنت بصحيه 🥹

 

سلمي: عمل فيكي اي الواد ده ياقلبي مستخبيه كده ليه
جنه: الحقيني يا ماما يوسف عاوز يضربني عشان كنت بصحيه

 

يوسف: قولي صحيتيني ازاي
جنه: تب ابعد وانا هقول وبتمسك في ايد ياسين تعالي معايا
يوسف: هتروحي فين يابت

 

سلمي: متقولش ليها يابت دي تاني يا حيوان
جنه: هوريهم صحيتك ازاي وبتخدهم اوضه فهد وبتولع الصاروخ وفهد بيقوم
فهد: يا جنه الكلب والله لموتك

 

جنه بتستخبه ورا ياسين
فهد: فاكره لما تستخبي مش هعرف اجيبك ماشي
جنه: محدش يقدر يجي جنبي ياسين معايا وتبص لياسين انت مش هتسبني ليهم صح

 

ياسين: صح محدش هيقدر يقرب منك طول ما انا جنبك
جنه: وكمان ماما صح يا مامتي
سلمي: صح ياقلب ماما وانت يازفت انت وهو لو حد فيكو ايجي جنب اختكو هخلي ياسين يصرف معاه

 

بتطلع جنه من ورا ياسين وبطلع لسانها ليهم
وياسين بيخدها وبيطلع
ياسين: بتصحيهم بصواريخ ياقادره

 

جنه: يابني دي اقل حاجه عندي وبعدين انا هعرف اصالح فهد ويوسف
ياسين: تب يلا يختي عشان نفطر
جنه: انزل انت وانا هنزل وراك

 

ياسين: ماشي بسرعه وبينزل وبعد شويه بينزل فهد ويوسف
سلمي: يلا ياجنه

 

جنه بتنزل بسرعه: انا جيت اهو وبتغمز لياسين من غير محد ياخد بالو
وبتعمل ان هي وقعت بيجري يوسف وفهد عليها وياسين بيمسك سلمي عشان مش تقوم
ياسين: هي بتصالحهم

 

فهد ويوسف: مالك ياقلبي
فهد: اي الي بيوجعك
يوسف بيمسك رجليها

 

يوسف: رجلك وجعاكي
جنه: انا استاهل عشان انا زعلتكو
يوسف: لا ياقلبي متقوليش كده

 

فهد: فداكي عمري ياقلبي
جنه: ادام كده ممكن اقوم
بيقوموها

 

جنه: يعني انتو مش زعلانين
يوسف وفهد: لا ياقلبي
بتجري وتروح تقعد جنب ياسين

 

فهد: لا انا خلاص اتعودت مش هتكلم
يوسف: يعني كل ده كانت بتمثل وانت كنت مصدق
فهد: كل مره بتعمل كده عشان تهرب مني بس المره دي عشان تصالحنا

 

سلمي: ربنا يخليكو لبعض وميحرمكوش من بعض ابدا
ياسين: والله مجنونه
جنه: اي خدعه

 

وبعد شويه كلهم بيروحو الشغل وبتفضل جنه ومامتها
عند فهد بيشوف رؤي

 

فهد: رؤي اي ده وشك مالو
رؤي: مفيش حاجه يافهد اصل انا واقعه من علي السرير

 

فهد: انتي بتكدبي ليه مين الي ضربك كده
رؤي:

يتبع…

 

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top