قصص واقعية وروايات

زوجـة أخـى الجزء الخامـــس 5

    زهره: انا موافقه لكن بشرط احمد: ايه هو شرطك زهره: نشترى بيت غير ده لانى مبقتش حابه اعيش هنا ويكون قريب من اى حضانه او مدرسه علشان عمر     احمد بهدوء: موافق…. بكره نروح نفرج على شقتى انا اللى مصممها ولا انتى متعرفيش انى مهندس ديكور اصلا­ ­ ­ ­ ­ ­ […]

زوجـة أخـى الجزء الخامـــس 5 Read More »

زوجـة أخـى الجزء الرابــع 4

  زهره بصريخ: اههه اهه ايدى بسرعه ركنت المكرونه على الحوض وفتحت الحنفيه على ايدى ولقيت حى جابت كيس تلج من الفريزر وحطتهولى ع ايدى وهى بتقعدنى على طربيزه المطبخ…. قعدت وانا ساكته مش لاقيه كلام اقوله… لقيتها وقفت قدام البتوجاز وحطت المكرونه في الصالصه وهدت ال عليها وقعدت قدامى وانا عينى بتبص فى كل

زوجـة أخـى الجزء الرابــع 4 Read More »

زوجـة أخـى الجزء الثالـــث 3

      قولت بصه وع استيعاب: مش معقول…. احمد…… قعدت مع نفسي تايهه مش فاهمه حاجه…. اسئلة كتير بتهاجمنى بيحبنى من امتى….. معقول هشام كان عارف وكانت معاملته سيئه علشان كده…… هو احمد متجوزش لحد دلوقتى بسببى هشام كان مانعنى انزل تحت علشان احمد…… مسكت راسي بايدى وانا حاسه انى ه من الصداع لقيت

زوجـة أخـى الجزء الثالـــث 3 Read More »

زوجـة أخـى الجزء الثانـــى 2

    أحمد بعد فجأة وعينه معه وباس راس عمر: طبعا ياحبيبى قولى يابابا عمر بصله وهو بيقوله: هتبقى حلو ومش هتنى زى بابا أحمد بصلى وبص لحى بصه و وهو بيستغفر: لا ياحبيبى عمرى ما امد ايدى عليك ابدا     عمر ه: انت احلى بابا­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

زوجـة أخـى الجزء الثانـــى 2 Read More »

زوجـة أخـى كاملة جميع الفصول

    كنت قاعده في حى ومعايا عمر ابنى عنده خمس سنين وحى وسلفي احمد كنا بنتفرج على مسرحيه قديمه وكلنا كنا بنضحك على ضحك عمر….. فجأة رن التليفون وقومت ارد عليه….. الو منزل هشام النجار     رديت ايوه مين معايا…. انا مراته­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

زوجـة أخـى كاملة جميع الفصول Read More »

رواية الانتقA م البارد الجزء الرابع

    صرخت مريم وقربت مني عشان تضر*بني …مسكت ايديها وانا بقول : -لو لقيتك قريبة من بيتي أو جوزي هخليكي تحصلي موبايلك …احسنلك تمشي من هنا …انتي والله متتخيليش أنا ممكن اعمل فيكي ايه لو قربتي من. حد يخصني …     رجعت مريم ورا بخوف …عينيا كان فيها غ*ضب كبير وعرفت اني مش

رواية الانتقA م البارد الجزء الرابع Read More »

رواية الانتقA م البارد الجزء الثالث

    طعم الاكل غريب النهاردة … اتوترت وقولت:     -ايه وح*ش ؟! -لا يا حبيبتي حلو اووي تسلم ايديكي بس حلو زيادة … -بالهنا والشفا يا عيوني     مرت الايام وانا بحطله زيت الخروع وده اثر عليه جامد …كنت بشوفه هيت*جنن وهو لاقي حالته بتس*وء…مر الاسبوعين وكان بيحجج عشان يأجل جوازه من

رواية الانتقA م البارد الجزء الثالث Read More »

رواية الانتقA م البارد الجزء الثاني

    -رايحة فين يا تسنيم ؟! قالها عمار وهو شايفني واخدة الولاد وماشية …بصتله بإبتسامة وقولت: -هو انت نسيت يا حبيبي النهاردة رايحيين النادي …الولاد وراهم تمارين سباحة …     ابتسم بحب للولاد وقرب منهم وحضنهم وقال بأسف : -اسف اني نسيت …وللاسف مش هقدر اجي معاكم …     ربعت أيدي وانا

رواية الانتقA م البارد الجزء الثاني Read More »

رواية الانتقA م البارد كاملة جميع الفصول

-دي عاملة زي الر*اجل مفيهاش ريحة الانوثة …ده أنا لو اتجوزت واحد صاحبي كان احسن …مش عارف يا مريم يا حبيبتي أنا ازاي عيشت ده كله معاها معرفش بس كله من امي الله يسامحها هي اللي دبستني فيها …     كانت دموعي بتنزل وانا بقرأ الرسايل …مكنتش اصدق ان عمار اللي اديتله حياتي كلها

رواية الانتقA م البارد كاملة جميع الفصول Read More »

رواية زينة صغيرة الفصل السادس و الاخير

احد العساكر: الاستاذة زينه مطلوب القبض عليها بتهمة تحر”يض الانسه ملك انها تشتغل في الاعمال المشبو”هه والضعا”رة والانسه ملك كانت بتدفع عن نفسها. ادهم وال يلي معه بصة: ايييه انت بتقول ايه.     العسكري: بقول يلي حصل يا باشا. ادهم ببرود يسبق العاصفه: سيب ايديها.     زينه كانت علي اخرها ادهم وعه حر”قتها:

رواية زينة صغيرة الفصل السادس و الاخير Read More »

رواية زينة صغيرة الفصل الخامس

الدكتوره خرجت وكلها اسف وحزن: للاسف عينها طارت و حصلها تشو”هه غير انه الانهيار وتعبها اتسبب في نزول ال. الكل بصة: ايهههههه دي طالبة ازاي.     الدكتورة بتوتر: هو دا يلي حصل. ادهم ببرود: انا مبمدش ايدي ع نسو”ان معاكي دقيقه لو مقولتيش مين ك وقالك تقولي كده ورحمه امي مهر”حمك. الكل انص وصحاب

رواية زينة صغيرة الفصل الخامس Read More »

رواية زينة صغيرة الفصل الرابع

زينه مردتش ولسه هتمشي ملك شدتها من طرحتها قلعتها ب وعورتها بالد او بالاحرى كان ( مو*س) كان في ايد ملك زينه بقا وشها يجيب والناس كلها بتتفرج. ادهم ب اعمى زق ملك علي الارض و غطا شعر زينه يلي اول ما شفت ها اتصت وقعت الواعي صاحبها جريوا عليها جري.     ادهم لاحد

رواية زينة صغيرة الفصل الرابع Read More »

رواية زينة صغيرة الفصل الثالث

المراقب ب: فعلا غش سلمى ورقتك وهيتعملك محضر غش دلوقتي. زينة مش فاهمة اي حاجة: محصلش والله يا مستر مش غشيت ولا الورق دا بتاعي حتي.     المراقب ب شد الورقه: برررا اطلعييي برااااا. زينه بحزن ورجاء: اسفه مش هطلع دا امتحان واظن في كاميرات مراقبه هنا تقدر تراجعها كويس. ملك بتوتر فهي اصلا

رواية زينة صغيرة الفصل الثالث Read More »

رواية زينة صغيرة الفصل الثاني

زينه باسته من خده ابتسم تؤ تؤ من هنا. شاور علي ه وهي اتخضت: لا عيب يا عمو.     شهاب ا شدها من ايديها ووو ااااايييي. بتقع من ع وهي منفوضه: اه ياضهري يانا ايه دا. شادية بتداخل جري علي بنتها: في ايه انتي وقعه كده ليه. زينة بتفوق: احيه كنت بحلم لا دا

رواية زينة صغيرة الفصل الثاني Read More »

رواية زينة صغيرة كاملة جميع الفصول

: اقلعي الحجاب ووريني شعرك ونتسلى شوية يا نونو. البنت ببراءة: لا يا عمو ماما قالت .     شهاب لا مش انا عمك وريني جمالك بقا. زينه ببراءة: ماما هتزعق يا عمو. شهاب ب: بتتت انتي انا صبرت كتير اقلعي الزفت دا.­زينه خافت من صوته وقامت تجري شدها: لا مش هتمشي ع جثـ. ـتي.

رواية زينة صغيرة كاملة جميع الفصول Read More »

قصة طليق أختي. الجزء الحادي عشر والاخير

يوسف بتنهيدة:طمني عليها يا دكتور..بقالها شهر على الحال ده..فى تحسن ولا لا! الدكتور:اللى هيا فيه ده حالة نفسية..هيا رافضة الامر الواقع فعقلها اختار الهروب ودخلت فى غيبوبة..بس دعواتكم ليها.. ~~~~~~~     يوسف بفرحة:روكااا..اخيرا صحيتي يا عيوني! رقية باستغراب:فى ايه! هو اى اللى حص… وفجأة تفتكر ان محمد عمل حادثة وهو خاطف ابنها وكمان اختها

قصة طليق أختي. الجزء الحادي عشر والاخير Read More »

قصة طليق أختي. الجزء العاشر

    رقية بدموع:يو..يوسف..الحقني يا يوسف.. يوسف بخضة:رقية..مالك يا عيوني فى اى! اهدي.. رقية بدموع:دا..داليا يا يوسف..الحق داليا     يوسف بغضب:ملنا… رقية بتوهان:بابا..اتصل ب بابا يلحقها يا يوسف انا معرفش اختي مالها..الحق داليا يا يوسف يوسف بعدم فهم:اى اللى حص… رقية وهيا بتتصل بأبوها:مش وقته يا يوسف مش وقته.. بابا..اخرج حالا روح لداليا بالله

قصة طليق أختي. الجزء العاشر Read More »

قصة طليق أختي. الجزء التاسع

    رقية بدموع:لا يا يوسف..داليا مش هتاخد ابني مني..مش كان معاها! ليه قالتلي اعتبره ابني وعايزة تحرمني منه دلوقتي..مش هتخليها تاخده من حضني صح! مقدرش اعيش من غيره والله.. يوسف بحب:مش هتاخده..مينفعش تاخده يا رقية والله..دى ماضية تنازل عن الحضانة..القانون معانا يا حبيبتي اهدي..     رقية بهستيرية: لا..هيا مينفعش تاخده عشان هو ابني..اه..هو

قصة طليق أختي. الجزء التاسع Read More »

قصة طليق أختي. الجزء الثامن

    يوسف: طمنيني عليها يا دكتورة.. الدكتورة:مدام رقية جسمها مرهق وكمان واضح ان نفسيتها مكنتش مرتاحة..فانا بفضل تبقا هنا فترة تحت الملاحظة عشان نطمن عليها.. وان شاء الله تقوم بالسلامة.. يوسف:ماشي يا دكتورة..ممكن ابقي مرافق معاها هنا صح! الدكتورة:اكيد..ربنا يطمنك عليها ~~~~~~     فى اخر اليوم يوسف:تعالى يا ميدو يلا عشان تنام.. محمد:لا

قصة طليق أختي. الجزء الثامن Read More »

قصة طليق أختي. الجزء السابع

    ام رقية:اخص عليكي يا بنتي..بقا تسيبينا وتروحي اسكندرية وكمان من غير ما تقوليلنا! رقية وهيا بتطبطب على محمد:يا ماما حضرتك عارفة اني كنت عايزة اسكن فى اسكندرية من زمان..فقررنا نبيع الشقة ونيجي نستقر هنا.. ام رقية:ده كله من غير ما تقولي لامك! اخص عليكي يا رقية..     رقية:ما حضرتك عرفتي اهو يا

قصة طليق أختي. الجزء السابع Read More »

قصة طليق أختي. الجزء السادس

  داليا بوجع:اااه..انا فين! اى اللى حصل! الممرضة بشفقة:معلش يا حبيبتي..جوزك جابك هنا سايحة فى دمك والحمدلله اننا لحقناكي..     داليا بوجع وتحاول تقوم:ااه..انا جسمي واجعني اوى..فى اى! وبطني واجعاني ليه..اااه.. الممرضة:احمدي ربنا انها جت على اد كده..دى مجرد كدمات بس..بس طبيعي ان بطنك توجعك يا بنتي..انت لسة طالعة من عمليه داليا بصدمة:عملية! عملية

قصة طليق أختي. الجزء السادس Read More »

قصة طليق أختي. الجزء الخامس

  بعد مرور 6 شهور المشهد كالآتي..رقية فى النص ومحمد ويوسف محاوطنها من الجنبين رقية:طب يا يوسف خليني انا اقوم عشان اعمل الاكل يا بابا يوسف:خليه هو اللى يقوم..عيل غتت     رقية بتضربه على ايده:عيب متقولش كده..وبعدين والله ما عارفة مين فيكم اللى ابني..طب قوم انت يا محمد عشان ماما جعانة محمد بطفولة:محمد مع

قصة طليق أختي. الجزء الخامس Read More »

قصة طليق أختي. الجزء الرابع

    يوسف:روكااا.. أنا رايح اشوف مكان عشان نفتح الشركة بقا رقية: انت هتسيبني انا ومحمد لوحدنا؟! لا يا باشا رجلنا على رجلك..ده هيبقا بيتنا التاني يا عم يوسف:بت! انا كنت مخدوع فيكي..انا متجوزك عاقلة والله اى اللى جرالك! رقية بدلع:ما كان فيه شوية هبل كده مخبياهم للحبايب..ارجع زى الاول ولا اى!     يوسف

قصة طليق أختي. الجزء الرابع Read More »

قصة طليق أختي. الجزء الثالث

    يوسف وهو بيفتح الباب: مالك يا روكا مبترديش ل… يوسف يدخل يلاقي رقية مغمى عليها يوسف وهو بيحضنها:لالالا..انا اسف والله بس متعمليش كده..انا اسف والله بس متسيبنيش..     يوسف يجري على اوضة محمد ويشيله ويوديه لجيرانه يوسف:معلش يا ام مؤمن..ممكن تخلي محمد معاكي! مراتي تعبت ولازم واديها المستشفى ام مؤمن بتاخد محمد

قصة طليق أختي. الجزء الثالث Read More »

Scroll to Top