قصة غرام الرعد الفصل التاسع والعاشر

غرام الرعد “تفتكر سهل اسامحك بعد كل ده حتى لو هسامحك محتاجه وقت محتاجه ابعد كفايه امى اللى اكتشفت أن رضوان ق”تلها بسببك ايوه بسببك ق’تلها عشان يكس”رك مفكر انك بتتك’سر زينا تخيل فكر انك لما تقت”ل امى انه هيو’جعك بيا ولما فشل حاول     يمو’تنى أنا هى جمله واحده هقولهالك اتغير عشان بناتك […]

قصة غرام الرعد الفصل التاسع والعاشر Read More »

قصة غرام الرعد الفصل السادس والسابع والثامن

غرام الرعد غرام فاقت وهى بتصرخ لأنها كانت بتحلم واتصدمت من اللى شافته كانت فى اوضه بس شكلها وديكورها حلو قامت راحت ناحيه الباب وفتحته   غرام:أنت عند رعد رعد:يعنى ايه مش لقينها اقلبوا الدنيا غو”روا ماشى يا غرام لتالث مره بتهر”بى حسابك تقل عند غرام     رضوان:ايه يا غرام كويس انك فكرانى من

قصة غرام الرعد الفصل السادس والسابع والثامن Read More »

قصة غرام الرعد الفصل الثالث والرابع والخامس

كانت مربو’طة وعينيها متغمية وفية لازقه على بوقها هى ديه غرام مرات رعد الناصري بس لا حلوة عرفت تختار يا رعد فى فيلا رعد طلع رعد لاوضه غرام وملقيهاش وراح اوضه البنات وكانوا نايمين ورعد استغرب وفجأة جاتله صوره غرام وهى مربو’طه وتحتها     رساله “عرفت تختار المرة ديه يا رعد مراتك حلوة” رعد

قصة غرام الرعد الفصل الثالث والرابع والخامس Read More »

قصة غرام الرعد الفصل الاول والثاني

بعد اسبوع ابعدوا عني يا ولاد …… سيبوني شدوها لجوة ورب”طوها في السرير غرام:ابعدوا عني يا كلا”ب عدنان:البية بيقولك تشوفي البت دية   الدكتورة دخلت جوة وقربت من غرام اللي رب”طينها وهي بتصرخ وبدأت تكشف عليها وهي بتصوت بعد وقت الدكتورة خرجت الدكتورة:بنت بنوت     عدنان:متشكرين يا دكتورة ومشي وجات كام بنت ودخل هو

قصة غرام الرعد الفصل الاول والثاني Read More »

قصة أنا عايز واحدة تكون فقيرة وملهاش اهل الفصل الاول

أنا عايز واحدة تكون فقيرة وملهاش اهل وميكونش حد مقرب منها واهم حاجة تكون حلوة بعد اسبوع ابعدوا عني يا ولاد …… سيبوني شدوها لجوة ورب”طوها في السرير     غرام:ابعدوا عني يا كلا”ب عدنان:البية بيقولك تشوفي البت دية الدكتورة دخلت جوة وقربت من غرام اللي رب”طينها وهي بتصرخ وبدأت تكشف عليها وهي بتصوت  

قصة أنا عايز واحدة تكون فقيرة وملهاش اهل الفصل الاول Read More »

قصة مش هتجوز واحدة منقبه الفصل الثاني

الشاب بيقرب: ماتورينا وشك كده. لسه هيقرب ويشيل النقاب كف نزل علي وشه وزقته وطلعت تجري: قليل الادب. سالي اتعصبت واتصلت عليه: البت دي تتصرف معها.   بقلم ميرا ابوالخير شروق كانت بتجري وايد شدتها وشالت من عليها النقاب وهي صرختت: لااااااااا. تامر بصدمه وبيبلع ريقه: بسم الله ماشاء الله هو في كده.   بقلم

قصة مش هتجوز واحدة منقبه الفصل الثاني Read More »

قصة مش هتجوز واحدة منقبه.الفصل الاول

. مش هتجوز واحدة منقبه انا عايز واحدة مزة كده انتي ناسيه انا مين. _لا يابني مش ناسيه انك ممثل 🎭 والبنات كلها بتتر”مي تحت رجلك بس دي بنت عمك وهتتجوزها. .. اممم لا انا هتجوز بنت استيل مش دي.   _كلامي هيتسمع يا بن بطني. .. ببرود: براحتك منزعلش بقا. _تمم. مر يومين وتم

قصة مش هتجوز واحدة منقبه.الفصل الاول Read More »

قصة مش هتجوز واحدة منقبه الفصل الثالث والاخيييير

داخل اوضه بعيد عن التصوير ونايمها علي السرير ولسه هيشيل النقاب حصل انه لاقي ايد قوية ماسكه وبص لاقي عيون كلها شرارة وغضب والكل فاتح الباب وبيتفرج الشاب بلع ريقه بخوف. تامر بغضب: هتعمل ايه يا زبا”لة. الشاب بتوتر: م م ااااه. نزل تامر فوقه ضر”ب والكل بيحاول يسلك عنهم: خدوا الحيو”ان دا من هنا.

قصة مش هتجوز واحدة منقبه الفصل الثالث والاخيييير Read More »

قصة شروق الفصل الاول والثاني

داخل اوضه بعيد عن التصوير ونايمها علي السرير ولسه هيشيل النقاب حصل انه لاقي ايد قوية ماسكه وبص لاقي عيون كلها شرارة وغضب والكل فاتح الباب وبيتفرج الشاب بلع ريقه بخوف. تامر بغضب: هتعمل ايه يا زبا”لة.   الشاب بتوتر: م م ااااه. نزل تامر فوقه ضر”ب والكل بيحاول يسلك عنهم: خدوا الحيو”ان دا من

قصة شروق الفصل الاول والثاني Read More »

رواية تزوجت مشوهه الفصل الخامس والاخير

سماء لسه هتتكلم قاطعها بقب”لة وذهبوا لبحور عشقهم… تاني يوم بيصحا علي صدمه: ايهههههه. سماء قامت مخضوضه: ايه في ايه. احمد خدها في حضنه: انتي سليمه ياقلب احمد.   سماء بصدمه: ا ازاي ويلي ه هو مش فاهمه حاجه. احمد باستغراب: هحاول افهم صباحيه مباركه ياقلبي.   سماء بكسوف: االله يبارك فيك. احمد بهمس: ب

رواية تزوجت مشوهه الفصل الخامس والاخير Read More »

رواية تزوجت مشوهه الثالث والرابع

الجامعه اتجمعت وهيثم بصوت عالي: اقلعي القر”ف دا اشهدوا كلكم المشو”ه بتقولي تبا”ت معايا لي”لة. الكل بص بقرف وهيثم قرب وشد الحجا”ب من عليها: شوفوا المقر”فة صرخت وجريت علي حضن فرح.     هيثم ببرود: اتفر…. طخخخخخخ… بوكس وقعه الارض. احمد بغضب اعمى: ازاي تتجرا وتفكر تعمل كدددده. بقلم ميرا ابوالخير   هيثم بالم وبيقوم:

رواية تزوجت مشوهه الثالث والرابع Read More »

تزوجت مشواهه الفصل الاول والثاني

.. محدش يعرف اني اتجوزتك مش عايز الناس تعير”ني بواحدة مشواه تمم كلها فترة ونتطلق. سماء بدموع: بس انا مش ذنبي يا احمد انت عارف انه غصب. نزلوا راح الجامعه وداخل البنات كلها عيونهم عليه.     في المدرج. سماء بمرح: اي يا شيماء انتي زعلانه مني. شيماء بقرف: لا وياريت ملكيش دعوه بيا تاني

تزوجت مشواهه الفصل الاول والثاني Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة 11 والاخيرة

يوسف بتنهيدة:طمني عليها يا دكتور..بقالها شهر على الحال ده..فى تحسن ولا لا! الدكتور:اللى هيا فيه ده حالة نفسية..هيا رافضة الامر الواقع فعقلها اختار الهروب ودخلت فى .غيبوبة..بس دعواتكم ليها.. يوسف بفرحة:روكااا..اخيرا صحيتي يا عيوني!     رقية باستغراب:فى ايه! هو اى اللى حص… وفجأة تفتكر ان محمد عمل حادثة وهو خا.طف ابنها وكمان اختها .اتشلت

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة 11 والاخيرة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة العاشرة قبل الاخيرة

رقية بدموع:يو..يوسف..الحقني يا يوسف.. يوسف بخضة:رقية..مالك يا عيوني فى اى! اهدي.. رقية بدموع:دا..داليا يا يوسف..الحق داليا يوسف بغضب:ملنا…     رقية بتوهان:بابا..اتصل ب بابا يلحقها يا يوسف انا معرفش اختي مالها..الحق داليا يا يوسف يوسف بعدم فهم:اى اللى حص…     رقية وهيا بتتصل بأبوها:مش وقته يا يوسف مش وقته.. بابا..اخرج حالا روح لداليا بالله

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة العاشرة قبل الاخيرة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة التاسعة

رقية بدموع:لا يا يوسف..داليا مش هتاخد ابني مني..مش كان معاها! ليه قالتلي اعتبره ابني وعايزة تحر.مني منه دلوقتي..مش هتخليها تاخده من حضني صح! مقدرش اعيش من غيره والله.. يوسف بحب:مش هتاخده..مينفعش تاخده يا رقية والله..دى ماضية تنازل عن الحضانة..القانون معانا يا حبيبتي اهدي..     رقية بهستيرية: لا..هيا مينفعش تاخده عشان هو ابني..اه..هو ابني انا

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة التاسعة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة الثامنة

يوسف: طمنيني عليها يا دكتورة.. الدكتورة:مدام رقية جسمها مرهق وكمان واضح ان نفسيتها مكنتش مرتاحة..فانا بفضل تبقا هنا فترة تحت الملاحظة عشان نطمن عليها.. وان شاء الله تقوم بالسلامة.. يوسف:ماشي يا دكتورة..ممكن ابقي مرافق معاها هنا صح! الدكتورة:اكيد..ربنا يطمنك عليها     ~~~~~~ فى اخر اليوم يوسف:تعالى يا ميدو يلا عشان تنام.. محمد:لا يا يوسف..انا

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة الثامنة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة السابعة

ام رقية:اخص عليكي يا بنتي..بقا تسيبينا وتروحي اسكندرية وكمان من غير ما تقوليلنا! رقية وهيا بتطبطب على محمد:يا ماما حضرتك عارفة اني كنت عايزة اسكن فى اسكندرية من زمان..فقررنا نبيع الشقة ونيجي نستقر هنا.. ام رقية:ده كله من غير ما تقولي لامك! اخص عليكي يا رقية..         رقية:ما حضرتك عرفتي اهو يا

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة السابعة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة السادسة

داليا بوجع:اااه..انا فين! اى اللى حصل! الممرضة بشفقة:معلش يا حبيبتي..جوزك جابك هنا سايحة فى دمك والحمدلله اننا لحقناكي.. داليا بوجع وتحاول تقوم:ااه..انا جسمي واجعني اوى..فى اى! وبطني واجعاني ليه..اااه..       الممرضة:احمدي ربنا انها جت على اد كده..دى مجرد كدمات بس..بس طبيعي ان بطنك توجعك يا بنتي..انت لسة طالعة من عملية داليا بصدمة:عملية! عملية

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة السادسة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة الخامسة

بعد مرور 6 شهور المشهد كالآتي..رقية فى النص ومحمد ويوسف محاوطنها من الجنبين رقية:طب يا يوسف خليني انا اقوم عشان اعمل الاكل يا بابا يوسف:خليه هو اللى يقوم..عيل غتت     رقية بتضربه على ايده:عيب متقولش كده..وبعدين والله ما عارفة مين فيكم اللى ابني..طب قوم انت يا محمد عشان ماما جعانة محمد بطفولة:محمد مع ماما..يوسف

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة الخامسة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة الرابعة

يوسف:روكااا.. أنا رايح اشوف مكان عشان نفتح الشركة بقا رقية: انت هتسيبني انا ومحمد لوحدنا؟! لا يا باشا رجلنا على رجلك..ده هيبقا بيتنا التاني يا عم يوسف:بت! انا كنت مخدوع فيكي..انا متجوزك عاقلة والله اى اللى جرالك!   رقية بدلع:ما كان فيه شوية هبل كده مخبياهم للحبايب..ارجع زى الاول ولا اى! يوسف بيقرب منها بسرعة:لا

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة الرابعة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقه الثالثة

يوسف وهو بيفتح الباب: مالك يا روكا مبترديش ل… يوسف يدخل يلاقي رقية مغمى عليها يوسف وهو بيحضنها:لالالا..انا اسف والله بس متعمليش كده..انا اسف والله بس متسيبنيش..     يوسف يجري على اوضة محمد ويشيله ويوديه لجيرانه يوسف:معلش يا ام مؤمن..ممكن تخلي محمد معاكي! مراتي تعبت ولازم واديها المستشفى     ام مؤمن بتاخد محمد

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقه الثالثة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقه الثانية

رقية:مالك يا يوسف شكلك متضايق ليه! يوسف:مفيش حاجة.. رقية:على فكرة ممكن تحكيلي عادى بما انى مراتك وك… يوسف بصوت عالي:قولتلك مفيش يا داليا..انت مبتفهميش     رقية بصدمة:داليا يا يوسف! انا رقية مش داليا يوسف بسرعة وتوتر:اا..انا اسف يا ر..     رقية بجمود ظاهري:متتكلمش يا يوسف..مش محتاج تبرر حاجة..الاكل متسخن على السفرة انا داخلة

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقه الثانية Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي1

*ازاى يعني اتجوز طليق اختي يا بابا؟! وانت يا داليا عادى بالنسبة ليكي! داليا ببرود:ايوة عادى..انا عمري لا حبيته ولا هو حبني..وبعدين انا اللى طالبة الطلاق وكمان انا عايزة ابدأ حياتي من جديد وبصراحة كده ابنه ده مش هيخليني اعمل اى حاجة       رقية بصدمة:ابنه! على فكرة ابنك انت كمان..وبعدين اى ذنبي انا

ما حدث في قصة طليق اختي1 Read More »

قصة زواج علي ورق سولفان الفصل السابع و الاخير

عمر بضعف : انا بحبك ادينى فرصه عشان خاطرى والله كل حاجه كانت لعبه سامحينى على معاملتي ليكي بس والله انا مكنتش مستوعب ال حصل انا اسف تقبلى تكملى معايا هدير بجمود : لاء وهتطلقنى عمر بصدمه : اطلقك !!!؟   هدير : أيوه أظن كفايه لحد كده بقا واعتقد معاملتك ليا ملهاش مبرر اصلا

قصة زواج علي ورق سولفان الفصل السابع و الاخير Read More »

Scroll to Top