قصة غرام الرعد الفصل التاسع والعاشر
سيليا:بابا رعد فاق وسيليا كانت نايمه وبتهلوس غطاها ونزل يحضر الفطار وهو رايح المطبخ الباب خبط راح يفتح رعد:غرام ا
سيليا:بابا رعد فاق وسيليا كانت نايمه وبتهلوس غطاها ونزل يحضر الفطار وهو رايح المطبخ الباب خبط راح يفتح رعد:غرام ا
رضوان:عرف ازاى انها بنتى ازاااى عند رعد رعد مسك شعرهاوقال: بسببكم غرام وابنى بيمو”توا شيرى:اللى زيك ميستحقش يكون اب يا رعد وتستاهل تمو’ت بعد قت”لك امى رعد:امك ايه وق”تل ايه شيرى:منيرة اللى كانت بتشتغل معاك أنت وبابا رعد ببرود:اه هو قالك أن أنا اللى ق”تلتها لا يا حلوة رضوان ق’تلها عشان كشفت وسا”خته وأنه
رعد سكت والدكتور مشى رعد بغضب:عايزة تمو”تى ابنى يا غرام بعد ثلاث ساعات غرام فتحت عينيها لقيته واقف قدمها وخافت رعد:مالك اهدى غرام استغربت هدوءه رعد:مستغربه انى هادى ومق”تلتكيش على ابنى وده اللى كنتى هتقت”ليه غرام بدموع:واللهى مزقتها رعد:وطالما مزقتيهاش هر”بتى ليه غرام بعياط:عشان خايفه منك رعد خد نفس وقال:ماشى يا غرام
بالها من البنات لحد ما سمعت صوت باب الفيلا اترزع وهى نزلت لقيته دخل ووشه ميبشرش بالخير غرام نزلت عنده غرام:اعملك اكل رعد….. غرام:طب مش عايز حاجه لف وبصلها وهو مبرق وشكله يخوف لا ده يمو”ت من الخوف وبصوت جهورى:غو’رى من وشى بدل ما اقوم امو’تك غرام وقتها من خوفها جريت على
بالها من البنات لحد ما سمعت صوت باب الفيلا اترزع وهى نزلت لقيته دخل ووشه ميبشرش بالخير غرام نزلت عنده غرام:اعملك اكل رعد….. غرام:طب مش عايز حاجه لف وبصلها وهو مبرق وشكله يخوف لا ده يمو”ت من الخوف وبصوت جهورى:غو’رى من وشى بدل ما اقوم امو’تك غرام وقتها من خوفها جريت على
قصة أنا عايز واحدة تكون فقيرة وملهاش اهل الفصل الاول Read More »
ضحكت من بين دموعها وتنهدت براحه : البنت اللى عملت السحر لحور يا رفعت هتف رفعت بقوة : هى فين ! وازاى تسيبيها هنا وأزاى تدخليها البيت من الأساس!! تنهدت حياة بأطمئنان: هاخدها معايا أنا وحور ضحكت ببلاهه : تصدق كنت عايزه اموتها …. لاقيت معها حاجه الذى بيها حور بس أكيد مش
قسمت الاكل بيني وبينها واكلنا وفي خلال كام دقيقه الجو كان بيمطر وللاسف مفيش مكان يحميني من المطر قعدت علي الأرض وبدءت اصر…خ بكل قوتي واقول ياااارب
جداا؛ أخدتها في صدري وطبطبت عليها وطمنتها – مش عايزك تخافي انا معاكي مهما حصل مسحت دموعها بطفولة وراحت ع المطبخ تعمل الغدا وأنا قعدت أفكر في حل؛ اول ما جه في بالي جريت ع التليفون وطلبته صديقي المتدين؛ خاتم القرآن واللي كان بيأمنا في الصلاة؛ طلبت اقابله قالي أنه فاضي
قصة مش هتجوز واحدة منقبه الفصل الثالث والاخيييير Read More »
تامر بابتسامة: طيب تعالي. اخدها وخرجوا كانت سالي وقفه ومبتسمه بخبث وغمزت للشاب فهم. تامر مكنش مركز مع الدور كل شويه يبص علي شروق سالي اتعصبت: يوووه مش هنخلص. تامر: انا حر وايلا امشي. المنتج: لا خلاص هنكمل هاتوا العصير. قعد وشروق راحت له. سالي ادتهم عصير: خد انت البرتقال بتحبه وانتي اسفه
اللي هواجهه في حياتي النهارده هحكي ليكم حكايتي وانا في بيت غير اللي اتمنيته ومع زوج غير اللي اختارته النهارده هحكيلكم حكايه غريبه شويه هي ان حبيت شخص وقالوا ان هو اخويا يوم زواجنا وكسروا فرحتي ود…مروا كل احلامي وبعد سنين طويله بعد مااتزوجت وهو اتزوج وحياتنا بقيت مع أشخاص عمرنا ماتخيلنا يدخلوها اكتشفنا
بقلم ميرا ابوالخير احمد حضنها: شششش اهدي انا معاكي. سماء في نفسها: لو تعرف حبيتك قد ايه. احمد في نفسه: حاسس بحاجه بس مش عارف ايه هي. سماء: احم هقوم اخد دوش. احمد بمرح: اساعدك. سماء بخجل: قليل الادب. احمد بضحك: انا زي جوزك يعني. سماء قامت جريت علي الحمام وقفلت في وشه.
الكل بص بقرف وهيثم قرب وشد الحجا”ب من عليها: شوفوا المقر”فة صرخت وووو.. بقلم ميرا ابوالخير
يوسف بدموع:شاطر يا حبيبي شاطر..يلا بقا نروح لماما؟! شكرا لحضرتك جدا يا حضرتك الظابط وشكرا لكل العساكر بجد.. الظابط :ده واجبنا يا استاذ يوسف..بس حضرتك مقولتش ان الاستاذ احمد كان خاطف محمد.. يوسف بتنهيدة:ياافندم احمد دلوقتي بين ايدين ربنا..كلامي من عدمه مش هيفرق كتير..وبعدين اهم حاجة اننا لقينا محمد ~~~~~~~ تاني يوم الصبح
~~~~~ الدكتور:مين رقية يا جماعة! المريضة فاقت وعمالة تنادي عليها ام رقية:اختها ياابني..هيا شوية وجا… رقية بلهفة: داليا عاملة اى يا ماما طمنيني ام رقية:كويس انك جيتي يا بنتي..اختك فاقت وعايزاكي رقية:ممكن ادخلها يا دكتور! الدكتور:بس يا ريت متغيبيش عندها..عايزين لسة نطمن عليها ~~~~ داليا بدموع:رقية! انا اسفة رقية
ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة العاشرة قبل الاخيرة Read More »
داليا بتحاول تقوم وتجيب موبايلها:ر..رقية رقية بخضة:خدتي ابني في…. داليا بوجع:مح..مد اح..مد خده ..الحقو..ابن.. رقية بدموع:مالك يا داليا..داليااااا #
احمد: ب..بس..تعالى نبدأ من الاول يا داليا..تعالى نتبني طفل ونعتبره ابننا ونربيه.. داليا:وانت موافق على كده! احمد بتوتر:اااه طبعا..اهم حاجة متحسيش انك اقل من اختك.. داليا بخبث:تصدق فكرة!بس ليه نتبنى طفل وانا اصلا عندى ابن! احمد:يعني اى! انت عايزة ابن يوسف تاني! داليا ببراءة مصطنعة:تؤتؤ..ازاى تقول عليه كده..ده ابني حبيبي وطبعا لازم اخده
يوسف بدموع وهو بيدعك ايدها:هتقوم..قومي يلا رقية عشان محمد خايف وانا كمان والله خايف.. احنا ملناش غيرك بعد نص ساعة فى المستشفى يوسف شايل محمد:طمنيني يا دكتورة لو سمحتي.. الدكتورة: المدام جاية عندها هبوط فى الدورة الدموية..وباين عليها الإرهاق العام..واضح انها مش مهتمة بصحتها الفترة دى.. يوسف:طب هيا عاملة اى دلوقتي!
ويكلم نفسه”قال ظالمينك قال..لولا ان نور اختي مفهماني كل حاجة كنت اتخدعت فيكي والله..بساحلى حاجة فيكي انك بتبعدي رقية عن يوسف وتقربيني انا منها..نفسي يجي اليوم اللى يطلقوا فيه واخلص منك واتجوز انا رقية بقا” #يُتبَع #
~~~~~~ يوسف:خدي امضي هنا يا روكا يلا.. رقية:يا خراشي! هتطلقني يا يوسف! يوسف يضربها على دماغها:متقوليش كده تاني..امضي بس رقية:لا يا عم لازم اعرف همضي عل….ناااعم ازاى تعمل كده يا يوسف! يوسف ببرود:وانا عملت اى يا قلب يوسف! رقية:بتكتبلي نص الشركة ليه! هو انا كنت قولت عايزة حاجة! يوسف
رقية بتبعد بدموع:انا خايفة عليك اوى..وخايفة عليها..انا وجودى دايما بيضر اللى حواليا يوسف بيقرب منها:وجودك أحياني يا روحي..هنبدأ سوا من جديد وهنأسس حياتنا سوا..مش لازم نيأس رقية:بس ااا يوسف بيضمها:متقوليش حاجة..ويكمل بعصبية:وانت ازاى يا استاذة مقولتليش على احمد ده! ازاى تخبي عليا ان حد غيري حبك! رقية بكسوف:ما انا مكنتش اعرف انه بيحبني
رقية بنتهيدة:هحكيلك..بس بالله ما تتعصب فلاش باك *طبعا يوسف نكد عليكي امبارح وعمل حوار ! رقية:داليا! داليا:ايوة شاطرة..وانا عشان متقعديش تفكري كتير فانا هقولك يوسف كان زهقان امبارح ليه.. عشان تعرفي انى اخت اصيلة بس رقية: انت مل… داليا:انت تسكتي وتسمعيني للاخر..وتكمل ببرود:يا ستي جوزك اترفد من شغله…وده ليه يا ترى!!! بسببي انا..اه
بعد الجواز منها الحال فضل زى ما هو..ده حتى بقا اسوأ عشان بقيت عايش فى مشاكل وبس رقية:بس هيا بعد سنة من جوازكم بدات تشتكي انك ساكت ومش بتتعامل معاها كويس يوسف بيمسك ايدها:عشان بعد السنة دى امي وابويا ظهروا تاني..كنت حاسس انى مشتت..قبل ما اعرف مخططهم كنت بديهم فلوس..واختك كانت بتسحب مني
رقية بجمود:اختي شايفاني عانس يبقا مش هستغرب حاجة من الباقي..بس عرفوها ملهاش دعوة بيوسف ولا محمد من النهاردة داليا بتدخل وهيا بتصقف ليها:لا براڤو..الاخت المضحية بقا وكده! طب ما كنتي تقولي ان عينك على جوز اخت.. رقية بتضربها بالقلم:متنسيش انى اختك الكبيرة..ومتنسيش يا ست داليا انى كنت رافضة الجواز قبل سيادتك ما تتجوزي..وحتى
هدير بعدت عنه بكسوف وضربته في كتفه وقالت : قليل الأدب عمر بهمس : بحبك هدير بابتسامه : وانا كمان تمت بحمد الله عمر كان لازم ياخد فرصه لأنه مظلوم وربنا بيسامح احنا مش هنسامح واظن كل الاحداث ظهرت كلها يعنى مفيش حاجه مظهرتش يارب تكون نهايه عجبتكم يارب