قصة غرام الرعد الفصل التاسع والعاشر

رعد وصل روما وريم مدرستهم وكان رايح الشركه وهو ماشى شاف بنوته بتعيط وقف عربيته ونزل رعد:القمر بيعيط ليه سيليا:اسمى سيليا مش قمر   رعد شالها وقال:بتعيطى ليه سيليا:جريت من ماما عشان مبتاكلنيش غير خضار   رعد:عندك حق تهر’بى تعالى يا سكره وخدها وركبها عربيته وساق ووصل شركته وطلع بيها لمكتبه غرام كانت بتدور على […]

قصة غرام الرعد الفصل التاسع والعاشر Read More »

قصة غرام الرعد الفصل السادس والسابع والثامن

شيرى:ولسه فى بيت رضوان غرام:اعمل ايه يارب يا وسكتت لما رضوان طلع فوق وخبط على اوضه غرام ودخل وهى   لابسه فستان اسود رضوان:ليه حق يخبيكى عن الكل وبدا يقرب منها وهى خايفه لحد ما شدها وهى راحت طلعت سك”ينه مسكاها بايدها ورا ضهرها وغر’زت الس”كينه فى بطنه   وهو صرخ وبعد عنها ووقع وهو

قصة غرام الرعد الفصل السادس والسابع والثامن Read More »

قصة غرام الرعد الفصل الثالث والرابع والخامس

رعد:احب اعرفك شيرى مراتى وشالها وطلع على فوق وغرام مصدومه وبقت تعيط بعد شهر كامل شيرى بمياعه:مش انا حامل يا رعد   رعد بصلها وسكت شيرى خرجت برة وابتسمت بم’كر غرام نيمت البنات وكانت حاسه بتعب وفجاه شيرى مسكت أيدها     شيرى:مش انا حامل غرام الدموع اتملت فى عينيها وكانت هتمشى شيرى بصريخ:لا يا

قصة غرام الرعد الفصل الثالث والرابع والخامس Read More »

قصة غرام الرعد الفصل الاول والثاني

  صوت صريخ بس مش قوي طلعت ونزلت تحت ولقيت ممر مشيتة لحد ما الصوت قرب وسمعت صوت بيبي وصوت الصريخ راح قربت من الاوضة وفتحت الباب ولقيت     الفصل الثاني من هنا وفتحت الباب ولقيت بنوتة فى حدود خمس سنين وبيبي والام اللي بتنز”ف وبتاخد نفسها بالعافية غرام قربت منها   بنتي خدي

قصة غرام الرعد الفصل الاول والثاني Read More »

قصة أنا عايز واحدة تكون فقيرة وملهاش اهل الفصل الاول

غرام هزت راسها بعياط وهو قرب منها وفتحلها سوستة الفستان وقل”عولها وشالها حطها على السرير وأصبحت زوجتة تاني يوم غرام بتبقي واقفة تحت المياة وهي بتعيط وبعدين افتكرت انها مخدتش هدوم لبست البرنص وخرجت وهو لسة نايم بس سمعت     صوت صريخ بس مش قوي طلعت ونزلت تحت ولقيت ممر مشيتة لحد ما الصوت

قصة أنا عايز واحدة تكون فقيرة وملهاش اهل الفصل الاول Read More »

قصة مش هتجوز واحدة منقبه الفصل الثاني

تامر مكنش مركز مع الدور كل شويه يبص علي شروق سالي اتعصبت: يوووه مش هنخلص. تامر: انا حر وايلا امشي. المنتج: لا خلاص هنكمل هاتوا العصير.   قعد وشروق راحت له. سالي ادتهم عصير: خد انت البرتقال بتحبه وانتي اسفه علي اسلوبي دا بصالحك بيه. تامر: خديه يا شروق سالي طيبه.   شروق بحسن نيه:

قصة مش هتجوز واحدة منقبه الفصل الثاني Read More »

قصة مش هتجوز واحدة منقبه.الفصل الاول

بقلم ميرا ابوالخير. شروق: لا قومي هاتي. سالي بعصبيه: سمعتي قولت ايه يا زبا*لة غوري. شروق طنشت كلامها: ياريت تبصي لنفسك في المريا وتشوفي مين الز*بالة.   اتعصبت سالي: بقا كده طيب. مشيت سالي وعملت حاجه. شروق راحت تشوف تامر بنت قالت ليها انه هو عاوزاها في اوضته.   راحت واول ما داخلت الباب اتقفل

قصة مش هتجوز واحدة منقبه.الفصل الاول Read More »

قصة مش هتجوز واحدة منقبه الفصل الثالث والاخيييير

شروق بتفوق: اممم انا فين. تامر بحب: صباح الورد.. شروق باستغراب: احنا فين وازاي هنا.   تامر حكي ما حدث وشروق دموعها نزلت . تامر بيمسح دموعها بحب: متخافيش انا معاكي.   شروق: شكرا. تامر بغمز: بقولك اي رايك نبدء من جديد. شروق باستغراب: مش فاهمه.   تامر قرب وشدها لحضنه: حياة جديدة معاكي. شروق

قصة مش هتجوز واحدة منقبه الفصل الثالث والاخيييير Read More »

قصة شروق الفصل الاول والثاني

شروق باستغراب: مش فاهمه. تامر قرب وشدها لحضنه: حياة جديدة معاكي. شروق بكسوف: ع عيب كده هقول ل… قاطعها بقب”لة حب.     تامر بحب: مليش فيه انتي مراتي وحبيبتي. شروق: حبيبتك. تامر بص لشفا”يفها: من اول نظره.   اخدها وروحوا عالمهم الخاص. بعد شهرين.ميرا ابوالخير تامر خلصوا صلاة وشروق تعبت: حاسه اني دايخه اوي.

قصة شروق الفصل الاول والثاني Read More »

رواية تزوجت مشوهه الفصل الخامس والاخير

هرجوا من المدرج بغضب وندم وحزن. سماء للكل: استنوا. وقفوا. سماء بهدؤء: ينفع محدش يتنمـــ. ر علي حد مشو”ة تاني ع فكرة مش بايده دي خلقه ربنا لو بايده كان زمانه ملك جمال ليه بنعمل في     بعض كده لي مش تحطوا نفسكم مكانه ولو لمرة وتساعدوه بدل كل دا لو انت او انتي

رواية تزوجت مشوهه الفصل الخامس والاخير Read More »

رواية تزوجت مشوهه الثالث والرابع

شيماء: هدفع يلي انت عايزو. الشخص: اؤمرك اعتبريه حصل.   قفلت معه وكلها كر”ه: مش حته واحدة مشو”ة زيك تسرق جوزي مني احمد بتاعي انا وبس. ابتسمت بمكر ومشيت.   في البيت عند سماء. سماء داخلت وقعدت علي الارض ودموعها نازلة: ليه التنــــــ. مر عليا كده ليه هو انا يلي اخترت ذنبي ايه في كل

رواية تزوجت مشوهه الثالث والرابع Read More »

تزوجت مشواهه الفصل الاول والثاني

  احمد بغضب: دكتور احمد كلمه زيادة هسحب الكارنيه بتاعك يلا برا. لسه هخرج سمعت صوته: استني مش لما تتعرفي علي مراتي.     ابتسمت وفرحت انه هيقول اسمي و ابتسامه مني غصب و روحت قدمه وهو مسك الميك لاقته نداء: المدام شيماء الاسيوطي مراتي يا جماعه والفرح يوم الخميس الجاي.     سماء بصدمه:……

تزوجت مشواهه الفصل الاول والثاني Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة 11 والاخيرة

  رقية:نعم! وده ازاى ان شاء الله! يوسف بتنهيدة:هحكيلك يا ستي فلاش باك يوسف بهلفة:ها.. قالتلك احمد ومحمد فين!     ابو رقية باستغراب:واى اللى خلى محمد مع احمد ياابني يوسف بغضب:داليا كانت خاطفاه ودلوقتي محمد خطفه..قالتلك هما فين ولا اى!     ام رقية بدموع:يا مصيبتي يا مصيبتي..احمد وامه لسة عاملين حا.دثة دلوقتي والعربية

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة 11 والاخيرة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة العاشرة قبل الاخيرة

محمد:لا لا..احنا اللى هنكسب..بس احنا رايحين فين؟ احمد:دى مفاجأة بقا.. ~~~~~~ رقية بدموع: انا عايزة ابني يا يوسف..داليا قالت احمد خده..انا خايفة على محمد اوى..     يوسف: هنلاقيه يا حبيبتي متقلقيش..ان شاء الله هنلاقيه ويرجع لحضننا ونخلص من كل ده بقا ~~~~~~ ام احمد بخبث: بس الحمدلله اننا خلصنا من داليا دى..اهى زمانها ماتت

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة العاشرة قبل الاخيرة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة التاسعة

يوسف بزعل:ما انت بتحبيه اكتر مني رقية بصدمة:يوسف! ده ابني وطبيعي احبه..بس برده بحبك يا حبيبي والله     يوسف بسرعة:ما انا كمان ابنك..حبيني زى ابنك وحبيني عشان انا جوزك رقية بتشيل محمد وتضم نفسها ليوسف:انتو اغلى حاجة فى حياتي..ربنا. يديمكم ليا وميحرمنيش منكم ابدا     محمد بيحضن رقية:بحبك يا روكا يوسف:ابعد عنها يالا

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة التاسعة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة الثامنة

يوسف:ده انت الوحيدة اللى من حقك تتدلعي عليا.. اهم حاجة تكوني بخير بس..انت متعرفيش كان احساسي اى وانا شايفك واقعة على الارض كده..ربنا ما يكتبه عليا تاني.. رقية:انا اسفة انى خضيتك عليا..   يوسف:انا اللى اسف انى تعبتك معايا..انت من حقك تقعدي فى البيت زى البرنسيسة كده وكل حاجة تجيلك لحد عندك..انا خايف اصل تندم….

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة الثامنة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة السابعة

رقية بتمسك ايده:عيوني.. يوسف:تسيبي الشغل..او تشتغلى وردية واحدة على الاقل..بدأتي تتعبي يا عيوني..مش عايز اتوجع فيكي ارجوكي.. رقية بتبوس ايده:يا حبيبي متخافش عليا..بس اهي فلوس تتحط على الفلوس اللى بتيجي من شغلك تساعدنا شوية..       يوسف:يا رقي… رقية بنوم:بس بقا يا چو خليني اعرف انام..ابقا كلم بابا بكرة واتفق معاه على ميعاد ننزل

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة السابعة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة السادسة

يوسف بحب:ده انا اديله عيوني يا عيوني..قوليلي.. رقية:انت عارف انى كنت بدأت شغل وانا فى الكلية..يعني انا بقالي اكتر من 12 سنة بشتغل ووفرتلي قرشين حلو…       يوسف بمقاطعة:طب اسكتي بقا عشان بدأتي تغلطي اهو..مستحيل اخد منك حاجة..فاسكتي خالص رقية:ياابني اسمعني..انت كتبتلي نص الشركة بإسمي..فياسيدي خد بقية المبلغ مني على اللى معاك وسدد

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة السادسة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة الخامسة

يوسف بيطبطب عليها:انت ضي عيني..من غيرك مكنتش هعرف اكمل انا ولا القرد اللى برة ده رقية بتضربه:متقولش على ابني قرد     يوسف:بقا كده يا ماما؟! بتحبي محمد اكتر مني! انا ابنك الكبير على فكرة.. رقية بتحضن وشه: انا مش عارفة اعبرلك عن مكانتك في قلبي..بس كفاية اقولك انك عندي بالدنيا..       يوسف

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة الخامسة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة الرابعة

رقية: طب انا دلوقتي هحكي ليوسف ابني..ها ابني..اللى مينفعش يعلى صوته على مامته صح! “بتقرص خدوده” يوسف:يا ست احكي يلا قلقتيني والله   رقية:الجواب ده جالي النهاردة يوسف بهزار:يالهلي! بتديني ورقتي!   رقية بدموع:قبل ما تقرأ اللى مكتوب انا اسفة وانا راضية بقرارك..حتى لو هتطلقني يوسف يقوم ويشيل محمد بفزع:طلاق اى! على جثتي..رقية..انا عندي اموت

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة الرابعة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقه الثالثة

  الام باستغراب:خير يا حاج فى اى؟ الاب وهو:قومي بنتك رقية فى المستشفى     الام بفزع:يالهوي! بنتي جرالها اى يا حاج! بنتي مالها الاب:انت كلمتيها النهاردة ؟! اصل يوسف بيقول انك اتصلتي عليها وتعبت بعدها     الام:لا والله يا حاج..ده حتى داليا خدت تليفوني من امبارح الاب بانتباه:داليا خدت تليفونك تعمل بيه اى؟!

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقه الثالثة Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقه الثانية

يوسف بسرعة:انت أهم دور فى حياتي يا رقية..متزعلي… رقية بدموع:ملهوش لزوم الكلام ده يا يوسف..انا اللى اسفة انى نسيت انى مجرد ام لمحمد وسألتك زعلان ليه..وبعدين انت     مغلطتش..دى كانت مراتك برده يوسف بيمسك ايدها ويشدها ليه:انت مش ام لمحمد بس..انت مراتي يا رقية وليكي الحق فى كل حاجة..ارجوكي اديني فرصة احكيلك اللى حصل

ما حدث في قصة طليق اختي الحلقه الثانية Read More »

ما حدث في قصة طليق اختي1

عشان ميعرفش يشوف حياته..ولا هيتجوز واحدة تانية رقية تسيبهم وتدخل اوضتها”دى اختي الصغيرة..داليا..عندها 24 سنة..مطلقة من يوسف..مشوفتش منه حاجة وحشة..بس كلام داليا   عنه خليتني اخاف منه..اخاف من شخصيته..يعلم ربنا انى حاولت اخليها تقرب منه.. بس هيا كانت دايما عايزاه هو اللى يقرب..محمد ابنهم دلوقتي عنده 4 شهور..مستحملتش اكتر من كده وقررت تطلق..ولما يوسف اصر

ما حدث في قصة طليق اختي1 Read More »

قصة زواج علي ورق سولفان الفصل السابع و الاخير

هدير اترمت فى حضنها بدموع : بحبه اووى ياتقى بس مجروحه منه تقى : ياريت تفكرى تانى ياهدير عمر بيحبك بجد وهيعوضك عن كل ال حصل بس فعلا لازم تعاقبيه ببعدك عنه فتره تكونى فيهم     صالحتى نفسك قبل اي حد هدير : تفتكرى كده تقى : هو كده هدير : انا بحبك اووى

قصة زواج علي ورق سولفان الفصل السابع و الاخير Read More »

Scroll to Top