قصة غرام الرعد الفصل التاسع والعاشر
سيليا:بابا رعد فاق وسيليا كانت نايمه وبتهلوس غطاها ونزل يحضر الفطار وهو رايح المطبخ الباب خبط راح يفتح رعد:غرام ا
سيليا:بابا رعد فاق وسيليا كانت نايمه وبتهلوس غطاها ونزل يحضر الفطار وهو رايح المطبخ الباب خبط راح يفتح رعد:غرام ا
رعد قرب منها ومد ايده والبنت بصتله وبعدين ادته الطفله وهو شالها وحضرلها لبن واكلها ونامت رعد قعد على السلم وفتح الجواب
اعااااا غرام فاقت وهى بتصرخ لأنها كانت بتحلم واتصدمت من اللى شافته
خايفه وفجأة ايد اتحطت على بوقها وابرة اتغر”زت فى رقبتها وثوانى وغرام كانت وقعت….. تفتكروا رعد ماله وايه هيحصل لغرام
نازله وشافت البنات وكانوا نايمين دخلت الاوضه وهى خايفه وفجأة ايد اتحطت على بوقها وابرة اتغر”زت فى رقبتها وثوانى وغرام كانت وقعت….. تفتكروا رعد ماله وايه هيحصل لغرام
قصة أنا عايز واحدة تكون فقيرة وملهاش اهل الفصل الاول Read More »
ضحكت من بين دموعها وتنهدت براحه : البنت اللى عملت السحر لحور يا رفعت هتف رفعت بقوة : هى فين ! وازاى تسيبيها هنا وأزاى تدخليها البيت من الأساس!! تنهدت حياة بأطمئنان: هاخدها معايا أنا وحور ضحكت ببلاهه : تصدق كنت عايزه اموتها …. لاقيت معها حاجه الذى بيها حور بس أكيد مش
قسمت الاكل بيني وبينها واكلنا وفي خلال كام دقيقه الجو كان بيمطر وللاسف مفيش مكان يحميني من المطر قعدت علي الأرض وبدءت اصر…خ بكل قوتي واقول ياااارب
جداا؛ أخدتها في صدري وطبطبت عليها وطمنتها – مش عايزك تخافي انا معاكي مهما حصل مسحت دموعها بطفولة وراحت ع المطبخ تعمل الغدا وأنا قعدت أفكر في حل؛ اول ما جه في بالي جريت ع التليفون وطلبته صديقي المتدين؛ خاتم القرآن واللي كان بيأمنا في الصلاة؛ طلبت اقابله قالي أنه فاضي
قصة مش هتجوز واحدة منقبه الفصل الثالث والاخيييير Read More »
بقلم ميرا ابوالخير الشاب: مالك في ايه. شروق وعينيها بتقفل: د دايخه. الشاب اخدها والكل مشغول. داخل اوضه بعيد عن التصوير ونايمها علي السرير ولسه هيشيل النقاب حصل انه وووووو يتبع..
اللي هواجهه في حياتي النهارده هحكي ليكم حكايتي وانا في بيت غير اللي اتمنيته ومع زوج غير اللي اختارته النهارده هحكيلكم حكايه غريبه شويه هي ان حبيت شخص وقالوا ان هو اخويا يوم زواجنا وكسروا فرحتي ود…مروا كل احلامي وبعد سنين طويله بعد مااتزوجت وهو اتزوج وحياتنا بقيت مع أشخاص عمرنا ماتخيلنا يدخلوها اكتشفنا
قفل في وشها وهي غضبت. خرجت سماء وبتنشف شعرها احمد سرح فيها رغم التشو”ه راح وقربها من حضنه اتكسفت: ا ا اي. بقلم ميرا ابوالخير احمد بسرحان: ايه. سماء لسه هتتكلم قاطعها بقب”لة وذهبوا لبحور عشقهم… تاني يوم بيصحا علي صدمه: ايهههههه. يتبع…
الكل بص بقرف وهيثم قرب وشد الحجا”ب من عليها: شوفوا المقر”فة صرخت وووو.. بقلم ميرا ابوالخير
رقية بتضم ايده ومحمد:معلش انا تعبتكم معايا..انا اسفة محمد:يلا يا ماما عشان نخرج من هنا..انا مرضتش العب طول ما انت نايمة رقية بتحضنه: واحنا هنلعب ونعمل كل حاجة ان شاء الله..بس من غير خناق مع يوسف صح! يوسف بغيرة:الاول كده ابعدي عنه وتعالى فى حضني انا..هو انا مش واحشك ولا اى!
~~~~ يوسف بهلفة:ها.. قالتلك احمد ومحمد فين! ابو رقية باستغراب:واى اللى خلى محمد مع احمد ياابني يوسف بغضب:داليا كانت خاطفاه ودلوقتي محمد خطفه..قالتلك هما فين ولا اى! ام رقية بدموع:يا مصيبت.ي يا مصيبت.ي..احمد وامه لسة عاملين حادثة دلوقتي والعربية ولعت بيهم الدكتور:للأسف يا جماعة..مدام داليا اثر الوقعة العمود الفقري اتأثر..وده هيسبب
ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة العاشرة قبل الاخيرة Read More »
داليا بتحاول تقوم وتجيب موبايلها:ر..رقية رقية بخضة:خدتي ابني في…. داليا بوجع:مح..مد اح..مد خده ..الحقو..ابن.. رقية بدموع:مالك يا داليا..داليااااا #
محمد بيحضن رقية:لا ماما روكا بس.. يوسف بيهمس لرقية:خدي الواد وامشي بدل ما اقتل اللى بيبصلك ده.. رقية:تعالى يا حبيبي يلا عشان نوصل قبل بابا محمد:يلا يلا بسرعة عشان نكسب رقية بتمشي هيا ومحمد يوسف ببرود:ها يا جماعة..خير ان شاء الله! احمد:جايين ناخد محمد يعيش معانا يوسف:وده بصفته اى ان شاء الله! داليا:بصفته
احمد:اعملي اللى تعمليه..انا زهقت منك..مش عايز نصرف فلوس عالفاضي عشان نريح حضرتك.. داليا بكره:طالما مش هعرف اكره الناس فيكي يبقا الحل انى اخلص منك خالص يا رقية..وتكمل بخبث:هيا حقنة هوا تنهى الموضوع..اممممم ولو معرفوش يعملوا كده فحادثة بسيطة يروح ضحياها يوسف ورقية ومحمد الاسرة السعيدة..بوووووم #A_Z
ويكلم نفسه”قال ظالمينك قال..لولا ان نور اختي مفهماني كل حاجة كنت اتخدعت فيكي والله..بساحلى حاجة فيكي انك بتبعدي رقية عن يوسف وتقربيني انا منها..نفسي يجي اليوم اللى يطلقوا فيه واخلص منك واتجوز انا رقية بقا” #يُتبَع #
احمد بجمود:انا جوزها..والبوليس مش هيدخل بينا..وهمضي على الإقرار اكيد الدكتورة:بس يااستاذ ااا احمد:هو ده اللى هيحصل وخلاص..واتفضلي انا مش عايز اخسر مراتي الدكتورة بضيق:ماشي الام: يالهوي! مراتك مش هتعرف تجيبلك حتة عيل! احمد ببرود: كده كده مكنتش هخلف..انا لما لقيتها اتأخرت فى الحمل روحت عملت تحاليل وعرفت انى مش هخلف خالص
احمد:جتك البلا عليكي وعاليوم اللى اتجوزتك فيه..حطيلي أكل يااختي اهو استفاد منك فى حاجة داليا تقوم تفير هدومها وتعيط وتفتكر يوسف فلاش باك يوسف:فى اى داليا انت خارجة ولا اى! داليا بزهق:ايوة يا خارجة شوية..زهقت اى! اموت يعني! يوسف:لا متموتيش ولا حاجة..بس هو انت رايحة لأهلك يعني! لو كده اجى معاكي بدل ما
ومحمد..موافقة! رقية بحب:بكل ممنونية يا يوسف.. يوسف بتنهيدة ويضمها ليه اكتر:انا مش عارف اللى فيه ده اسمه حب ولا لا..بس انى اكون شايفك امي واختي وبنتي وكل حاجة..ده كفاية عندي والله..”اكتفيت بكِ عن الناس أجمع وكلي يقين انكِ ستكفيني يا ضي يا عيني” بحبك يا روكا رقية بكسوف:مجربتش الحب قبل كده بس
يوسف بابتسامة:وانا برتاح وانا بتكلم معاكي..ممكن احكيلك وانا بجهز الفطار! رقية: تجهز الفطار! لا يا سيدي..انا اللى هجهزه وانت ارتا.. يوسف بيزقها بضحك:يا بت خليني اريحك شوية..وبعدين بعرف اجهز الفطار والله..بس اهم حاجة يكون فيه حد معايا يفتح نفسي”ويغمزلها” رقية:طب متزقش..وبعدين فى ولد محترم يزق امه كده! شكلى كده دلعتك
رقية:احنا كويسين الحمدلله..قومي يلا عشان تفطر وتلحق تروح شغلك يوسف:بس انا واخد اجازة من ساعة طل… رقية:عارفة انك كنت واخد اجازة عشان تقعد مع محمد..لكن انا هنا اهو يوسف:وانت مش هتروحي شغلك! رقية:لا يا سيدي..انا خدت اجازة عشان اقعد مع ميدو..على ما يكبر شوية ابقا انزل الشغل تاني يوسف:بجد يا رقية!
هدير بعدت عنه بكسوف وضربته في كتفه وقالت : قليل الأدب عمر بهمس : بحبك هدير بابتسامه : وانا كمان تمت بحمد الله عمر كان لازم ياخد فرصه لأنه مظلوم وربنا بيسامح احنا مش هنسامح واظن كل الاحداث ظهرت كلها يعنى مفيش حاجه مظهرتش يارب تكون نهايه عجبتكم يارب