قصة غرام الرعد الفصل التاسع والعاشر
سيليا:بابا رعد فاق وسيليا كانت نايمه وبتهلوس غطاها ونزل يحضر الفطار وهو رايح المطبخ الباب خبط راح يفتح رعد:غرام ا
سيليا:بابا رعد فاق وسيليا كانت نايمه وبتهلوس غطاها ونزل يحضر الفطار وهو رايح المطبخ الباب خبط راح يفتح رعد:غرام ا
تكمل وهو اتجوزنى عشان يثبتلك انك ولا حاجه تعرف اكبر عقا’ب ليك ايه مش المو’ت المو’ت راحه انك تبقى وحيد وحطت المسد’س على رأسها وضر’بت نفسها والبوليس وصل وخد رضوان بتهمه محاوله قت”ل غرام رعد وصل المستشفى ودخل جوه عند العمليات لقيهم مطلعينها ومغطيين وشها رعد:غررام وغاب عن الوعى رعد فاق
اعااااا غرام فاقت وهى بتصرخ لأنها كانت بتحلم واتصدمت من اللى شافته
خايفه وفجأة ايد اتحطت على بوقها وابرة اتغر”زت فى رقبتها وثوانى وغرام كانت وقعت….. تفتكروا رعد ماله وايه هيحصل لغرام
نازله وشافت البنات وكانوا نايمين دخلت الاوضه وهى خايفه وفجأة ايد اتحطت على بوقها وابرة اتغر”زت فى رقبتها وثوانى وغرام كانت وقعت….. تفتكروا رعد ماله وايه هيحصل لغرام
قصة أنا عايز واحدة تكون فقيرة وملهاش اهل الفصل الاول Read More »
ضحكت من بين دموعها وتنهدت براحه : البنت اللى عملت السحر لحور يا رفعت هتف رفعت بقوة : هى فين ! وازاى تسيبيها هنا وأزاى تدخليها البيت من الأساس!! تنهدت حياة بأطمئنان: هاخدها معايا أنا وحور ضحكت ببلاهه : تصدق كنت عايزه اموتها …. لاقيت معها حاجه الذى بيها حور بس أكيد مش
قسمت الاكل بيني وبينها واكلنا وفي خلال كام دقيقه الجو كان بيمطر وللاسف مفيش مكان يحميني من المطر قعدت علي الأرض وبدءت اصر…خ بكل قوتي واقول ياااارب
جداا؛ أخدتها في صدري وطبطبت عليها وطمنتها – مش عايزك تخافي انا معاكي مهما حصل مسحت دموعها بطفولة وراحت ع المطبخ تعمل الغدا وأنا قعدت أفكر في حل؛ اول ما جه في بالي جريت ع التليفون وطلبته صديقي المتدين؛ خاتم القرآن واللي كان بيأمنا في الصلاة؛ طلبت اقابله قالي أنه فاضي
قصة مش هتجوز واحدة منقبه الفصل الثالث والاخيييير Read More »
بقلم ميرا ابوالخير الشاب: مالك في ايه. شروق وعينيها بتقفل: د دايخه. الشاب اخدها والكل مشغول. داخل اوضه بعيد عن التصوير ونايمها علي السرير ولسه هيشيل النقاب حصل انه وووووو يتبع..
اللي هواجهه في حياتي النهارده هحكي ليكم حكايتي وانا في بيت غير اللي اتمنيته ومع زوج غير اللي اختارته النهارده هحكيلكم حكايه غريبه شويه هي ان حبيت شخص وقالوا ان هو اخويا يوم زواجنا وكسروا فرحتي ود…مروا كل احلامي وبعد سنين طويله بعد مااتزوجت وهو اتزوج وحياتنا بقيت مع أشخاص عمرنا ماتخيلنا يدخلوها اكتشفنا
قفل في وشها وهي غضبت. خرجت سماء وبتنشف شعرها احمد سرح فيها رغم التشو”ه راح وقربها من حضنه اتكسفت: ا ا اي. بقلم ميرا ابوالخير احمد بسرحان: ايه. سماء لسه هتتكلم قاطعها بقب”لة وذهبوا لبحور عشقهم… تاني يوم بيصحا علي صدمه: ايهههههه. يتبع…
الكل بص بقرف وهيثم قرب وشد الحجا”ب من عليها: شوفوا المقر”فة صرخت وووو.. بقلم ميرا ابوالخير
يوسف:ربنا يطمنكم عليها يا عمي.. محمد بنوم:يوسف! ماما صحت ولا لسة! يوسف:لا يا حبيبي لسة..تيجي اروحك تنام فى البيت! محمد بيحضن يوسف:لا..محمد هيفضل مع ماما ويوسف يوسف بلهفة للدكتور:طمني يا دكتور ارجوك.. الدكتور:للأسف المدام دخلت فى. غيبوبة..هيا عضويا مفيش سبب..لكن واضح ان السبب نفسي..ادعولها الفترة دى باك ~~~~~
~~~~ يوسف بهلفة:ها.. قالتلك احمد ومحمد فين! ابو رقية باستغراب:واى اللى خلى محمد مع احمد ياابني يوسف بغضب:داليا كانت خاطفاه ودلوقتي محمد خطفه..قالتلك هما فين ولا اى! ام رقية بدموع:يا مصيبت.ي يا مصيبت.ي..احمد وامه لسة عاملين حادثة دلوقتي والعربية ولعت بيهم الدكتور:للأسف يا جماعة..مدام داليا اثر الوقعة العمود الفقري اتأثر..وده هيسبب
ما حدث في قصة طليق اختي الحلقة العاشرة قبل الاخيرة Read More »
داليا بتحاول تقوم وتجيب موبايلها:ر..رقية رقية بخضة:خدتي ابني في…. داليا بوجع:مح..مد اح..مد خده ..الحقو..ابن.. رقية بدموع:مالك يا داليا..داليااااا #
يوسف:يا رقية بقا بالله لتيجي معايا..عايزك قصادي طول اليوم رقية:يا حبيبي كده هتزهق مني يوسف:متزعلنيش بقا..ولو على الراحة فانت هتقعدي فى الاوضة اللى فى المكتب انت ومحمد..اومال احنا عاملين فيها سرير وجايبين تلفزيون والعاب ليه! يلا بقا قومي البسي انت وانا هلبس محمد..وحياة يوسف عندك يلا لسة هيخرجوا من البيت يقابلوا احمد وداليا
احمد:اعملي اللى تعمليه..انا زهقت منك..مش عايز نصرف فلوس عالفاضي عشان نريح حضرتك.. داليا بكره:طالما مش هعرف اكره الناس فيكي يبقا الحل انى اخلص منك خالص يا رقية..وتكمل بخبث:هيا حقنة هوا تنهى الموضوع..اممممم ولو معرفوش يعملوا كده فحادثة بسيطة يروح ضحياها يوسف ورقية ومحمد الاسرة السعيدة..بوووووم #A_Z
ويكلم نفسه”قال ظالمينك قال..لولا ان نور اختي مفهماني كل حاجة كنت اتخدعت فيكي والله..بساحلى حاجة فيكي انك بتبعدي رقية عن يوسف وتقربيني انا منها..نفسي يجي اليوم اللى يطلقوا فيه واخلص منك واتجوز انا رقية بقا” #يُتبَع #
يوسف:طب امضي يلا.. رقية:بس اااا يوسف:يا ستي انا اللى بقولك اهو..يلا يلا عشان المحامي يخلص كل الإجراءات ~~~~~~ داليا:احمد..احنا اتأخرنا اوى فى موضوع الحمل ده..ما تيجي نكشف كده ونشوف المشكلة فى اى احمد:يا ستي ولا اتأخرنا ولا حاجة..ده احنا بقالنا سنة واحدة بس متجوزين..عادي يعني داليا:لا معلش..تعالى نشوف المشكلة فى اى
~~~~~~ احمد :وسيادتك لابسة ورايحة لفين كده ان شاء الله! داليا:هخرج شوية اتخنقت من البيت احمد:لا مفيش خروج..ادخلى اعملي اى حاجة بدل ما انت فاشلة فى كل حاجة كده.. داليا:طب البس وتعالى معايا نخرج سوا شوية احمد:انا قولت مفيش خروج..انت مبتفهميش! داليا:ما انا زهقت يااحمد..احنا لسة متجوزين جديد مش عايزة اتحبس كده
#باك يوسف بعصبية:شوفتي يا رقية! شوفتي عمل… رقية بدموع:ممكن مت*تعصبش! انا بخ*اف منك كده.. يوسف بسرعة:تخافي مني انا يا رقية! وبعدين يا رقية كنت هقولك اى! كنت هقولك انى خسرت شغلي بسبب طليقتي اللى هيا اختك! يا ستي متقلقيش..وبالنسبة للمصا… رقية بسرعة:انا مجاش فى بالي الفلوس يا يوسف .انا خوفت ابقا
بيا..كنتي بتعرفي امتى تمسكي ايدي.. لكن انا بالنسبة ليها كنت بنك وبس رقية بدموع وهيا بتقرب منه:طب ممكن تهدى شوية! انا خايفة يوسف:وانا تعبان يا رقية.. تعبان اوى والله رقية بتحضنه: طب خلاص..كل ده فات..انا اسفة انى محاولتش افهمك يوسف بدموع وهو بيشد على حضنها: لما شوفت حنانك على محمد حسيت
يوسف لرقية:يلا يا رقية! رقية بتشيل محمد:يلا يا يوسف.. بيسلموا على اهلها ويمشوا.. رقية: انا مش هقولك هنعيش اخوات واصحاب.. على ما اعتقد احنا كبار كفاية عشان نعرف ان الجوازة دى هتكمل ان شاء الله على الاقل عشان خاطر محمد..فانا بستئذنك الفترة دى اقعد مع محمد فى اوضة الاطفال عشان منزعجش لو
هدير بعدت عنه بكسوف وضربته في كتفه وقالت : قليل الأدب عمر بهمس : بحبك هدير بابتسامه : وانا كمان تمت بحمد الله عمر كان لازم ياخد فرصه لأنه مظلوم وربنا بيسامح احنا مش هنسامح واظن كل الاحداث ظهرت كلها يعنى مفيش حاجه مظهرتش يارب تكون نهايه عجبتكم يارب