معتز بتوعد….. كله من اللي معاها اللي هتجيب اجلي
فتحت نوارة الباب لكن سمعت…… يعني اي عاوز تاخد شحنه المخد*رات لوحدك طب ونصيبي يتبع…
فهد…… وليه تخرب علي مرته معتز….. ورده فهد….. صالح متجوز ورده معتز….. اه فهد…… الله يكون في عونها معتز….. هم بينا نروح نرتاح مشوار بكره كبير علينا هنسافر بعربيتي لحد ما نوصل نشتري ليك عربيه فهد….. ربنا يخليك ياخوي معتز…… ويخليك وروحوا السرايا كانوا البنات بيحضروا اللبس معتز….. بتعملي اي نواره بفرحه….. بجهز الحاجه
نواره بغيظ….. مهو طلع علي دماغي فلاش باك معتز بيجري ورا نواره بالحزام معتز….. بقا انا اشوف كلبه ياكلبه نواره بتنهج….. اتهد بقا الله يهدك متعبتش وبعدين مش بعدل الدور معتز….. كلبه يانواره نواره….. الجوازه الجاية هقولك اللي خدته الهانم تخده مساحه السلالم اااااه بيوجع معتز….. تستاهلي خلي لينا وسليم ينفعوكي عوده للحاضر
معتز……علي اي ياما شاديه….. علي اي كيف علي جوازنا معتز….. بس انا متجوزتكيش انتي اتجوزتي حد تاني ابقي بصي كويس علي اسم العريس شاديه بصدمه…. اييه ياتراااا شاديه اتجوزت مين؟
اقترب منها معتز وهمس في اذنيها….. احنا متفقناش علي كده Read More »
معتز……. طب اطلعي انتي الاول هركن واطلع وراكي وعرفيهم اني معاكي نواره……. حاضر طلعت نواره وخبطت علي الباب فتح الاب
كارم بسخريه….. نموسيتك كحل ولا لساتك عروسه منه…. في اي ياعمي كارم…… اي منزلتيش تعملي الفطور ليه مش عليكي منه….. اما شهيره چالت العروسه هتعمله كارم بتوحس….. يعني شهيره اللي قالت منه….. اه كاررم بعصبيه….. شهيررررره شهيره….. نعم ياخوي كارم…. لو مسيتي نواره بكلمه الله في سماها لتكوني طالج بالتلاته حرمه تچصر العمر وطلع
معتز تالم قلبه من منظرها اتشالها علي يده والدموع في عينه ونطر الي امه نظره استحقار Read More »
صفاء : طب صباح الفل حياه : صباح العسل ، فين بابا وحازم صفاء : لسه نايمين حياه : مش هينزلوا صفاء : حازم مش هيروح وابوكي هينزل متأخر حياه : طب اطلب منك حاجه بس متقوليش لبابا صفاء : خير حياه : انا مش رايحه الكليه صفاء
قومي يا حياه يلا هتتأخري ع المحاضره البارت الثاني Read More »
هاجر كدبت حياه في كل حاجه حتي اللي حصل قدام مراد مراد بصلها بصدمه وكان لسه هيتكلم لكن قاطعه العميد العميد : وانتي شاهده علي اللي حصل صح ندي : اه العميد: طب احكي اللي حصل ندي حكت نفس اللي قالته حياه
قومي يا حياه يلا هتتأخري ع المحاضره البارت الاول Read More »
في اليوم التالي كانت دعاء بتغسل المواعين، وبتفكر في هشام ياترى ممكن يتغير ولا هيفضل كدا بتحاول تراجع كلامه وطريقته وباباها في الشغل، ومامتها بتغسل الهدوم بالليل كان عثمان رد على هشام بالموافقة اللي كان مبسوط إنها وافقت وخد معاد عشان يجوا يتفقوا على معاد الخطوبة والفرح في اليوم
وقعدت جنب مامتها وعينها في الأرض والدة العريس: عاملة إيه يا دعاء؟ دعاء بكسوف: الحمد لله يا طنط، أخبارك إيه؟ والدة العريس بابتسامة: الحمد لله يا بنتي وقعدوا يتكلموا، وبعدين خرجوا عشان يسيبوا مساحة لدعاء والعريس عشان يتكلموا اتنحنح العريس عشان ترفع وشها، لكن مفيش فايدة
رجع عثمان وقالت نهى بصرامة: لأ تعالى اقعد هنا هى مش هتتخطف لما تبعد عنها شوية قعد جنب مراته فقالت دعاء بهمس: محسساني إني مراته التانية سمعتها والدتها وقالت بغيظ: اها تقريبا ضرتي ابتسمت دعاء بتوتر وقالت: أبدا يا ماما يا حبيبتي، وبصت في طبقها تاني خلصوا أكل ودخلت
مكنش يصوح ياولدي تتحدت معها اكده نظر مالك الي والدته ليردف قائلا : ولا كان يصوح انها تتحدت عفش في حج حد ميت ياما هزت صابرين راسها بقلة حيلة لتردف قائلة : مفيش فايده في الحديت وياك انهت كلماتها واتجهت الي الاسفل ليلقي مالك نظره اخيره علي ليال ومن ثم اتجه الي الاسفل ….
معلش يابتي ، اصل زينه بت عم مالك كانت مصره تطلع تتعرف عليكي وتشوفك Read More »
لم يزح عيناه عنها ، فقط يقف بهدوء يراقب التعابير التي تظهر علي وجهها ليفتح عيناه بصدمه ماان اندفعت نحوه مرتفعه علي اطراف اصابعها مقبله وجنته بلطف وو يتبع….
ايه الصوت العالي وصوت التكسير ده يا صابرين في حاجه نفت صابرين سريعا قائلة : لا ياحج مفيش ده بس قاطعتها ليال صائحه متجه نحو محمد واقفه امامه : لا في وفي كتير ، الجوازه دي لا يمكن تتم اردف محمد ببرد : واحنا اهنه مبناخدش رأيك احنا بنجولك بس اشتعلت عيناها بغضب لتردف
_لسه فاكر ترن يا استاذ _اميره هقولك على حاجه مش هتصدقيها _ايه هي حمستني مؤمن بسعاده _انا وندى رجعنا لبعض وعايز اعرفها عليكي
نظر له مراد بدهشه : حيلك حيلك انا كدة احسن طلب حسام منه يجواب : ممكن اسألك سؤال نفخ مراد : هو يوم الأسئلة النهاردة اتفضل أسال بس لخص عشان اتاخرت ساله حسام: ليه هربت من يار؟ كانت زعلانه قوي نفخ مراد وقال : فكك منها اوعى تصدق مين اللي زعلانة ده
اكملت شروق : لحد إمتى هتفضلى كدة حبس نفسك تكتب عشق كنت نفسى اعرف انقذهم تقرا شروق وترد :
مراد : ازاي ؟؟ عمر : تعال بس خرج مراد مع عمر سلمى بلهفة: ايه الأخبار عمر بحزن : للاسف القضية لبساه وحيتحكم بصت لمراد بصدمة وقلبها حساه حيوقف وقفت قدامه اوي ومسكت في الجاكيت بتاعه وقالت : مش حتتحكم انت برئ مش كدة قربها منه خلاه حيغمى عليها امتى بقى خفيف كدة ليه
كانت سلمى بتستنى بفارغ الصبر اعلان براءته عمر : مبروك يا مراد دلوقتي تقدر تتفضل Read More »
– وقف أمام المرآة يُهندم ملابسه بينما عينيه تُتابع انعكاس فَلك الذي يظهر في المرآة . – اما هي فـ كانت تتصنع النوم ، لـ يزفر بضيق ، ثم خرج من الغرفة مُتجهاً نحو باب الشقة لكنه توقف أمام طاولة السفرة حينما وجد فوقها الصندوق الصغير الخاص بالطعام ، إذًا هي قد أعدت
قاعدها مستنيه شوي وببص لقيت مازن جه قعد قدامي علي الكرسي بعصبيه _قوم امشي من هنا!!؟ =اهدي بس انا جي اقعد معاكي عادي مالك كدا متعصبه دايما ليه كدا؟؟! ومسك ايدي وببص لقيت سيف واقف وشافه ماسك ايدي راح مشي بسرعه يتبع….
_يقين يقين انتي كويسه؟؟! فوقت من سرحاني انا وهو وبعدنا عن بعض =اه انا كويسه ياهدي!! Read More »
تالين وهي بتربع ايدها: اشرحيلها ياعقربة ظلمتك ازاي!؟ رحاب: نفسي تبقي زي ثريا أدب وأخلاق وشكل انما انتِ بومة، ألا صحيح كنتِ فين يارقاصة تالين: في الكبارية. رحاب: غوري روحي لام نهى، فاكرة إن بنتها معاكِ، وتلفونها مغلق. تالين: من الصبح مرجعتش! رحاب: أيوا. تالين: طب طريقك صحراوي.
أشعل السيجارة وبصلها ببرود: ماليش فيه، لو عايزة فلوس زيادة هديكِ اللي عايزاه. Read More »
رايك نبدأ نحتفل من النهاردة مش بكرا ” ثم قَبل شحمة أذنها، لترتعش من قُبلته تلك ثم اردفت بنبرة مُعاتبة : بس دا ميمنعش اني كنت عايزاك تيجي . – أخفض يديه من فوق خصرها ثم أمسك بيديها بين يديه ثم قَبلهم بِلطف و همس إليها : أسف يا حياة قلبي ، لم تستطع عدم
مولياً إياها ظهره. _مروان انا أسفة بجد ، لم يُجيب عليها ، لتتزحزح بجسدها وتقترب منه وتحاوطه بيدها ثم تهمس إليه بنبرة تحاول جعلها مرحة : انت لسه عندك حتة التملك دي ؟ – ليلتفت إليها برأسه واردف بنبرة جافة : فَلك دي مش حاجة تضحك يعني ، ثم عاد برأسه للأمام وملامح وجهه توحي
خصلات شعره السوداء بأصابعها ب لمسات حميمية ، فهي تحبه و تشتاق إليه ايضاً فهي بعيدة عن أحضانه بفترة ليست بقصيرة ، ليبتعد عنها بعد ثواني حتي يُجردها من ملابسها وهي ايضاً تساعده في خلع ما تبقي من ملابسه ليبقيا هكذا دون اي شئ كأنهما جسدين بروح واحدة ، ليُكملا ما يفعلاه سوياً في
_ مين اللي دعاها علي العشا دي ؟ ” همس إليها مروان Read More »