قصة انا عاوزه اقولك علي سر ضروري لازم تعرفه قبل متلمسني ..!؟ سر ايه ..؟؟

في الاول كنت ناويه اكررهك فيا عشان انت اللي تسيبني .. بس لما عرفتك كويس .. حبيتك وانت حبيتني .. وفي كتير من الأوقات كنت بنسي اللي حصل من كتر منا مبسوطه معاك .. وتخيلت انك ممكن تسامحني لو عرفت سري ..   وفكرت كتير احكيلك بس كنت خايفه تسيبني وكان ممكن اعمل عمليه وانت […]

قصة انا عاوزه اقولك علي سر ضروري لازم تعرفه قبل متلمسني ..!؟ سر ايه ..؟؟ قراءة المزيد »

قصة عروستنا الحلوة 7 كامل

مومس بتحس ومسك هدومها قطعها وصباح بصتله بخوف وقالتله عاوز ايه قالهاونكمل عاوز حقي ولا انا هفضل متجوزك شفقه كده انا لازم استفاد منك واظن دي حاجه انتي متعوده عليها وهجم عليها يفترسها وهي لا حول لها ولا قوة مقدرتش تتكلم علشان ميضربهاش تاني بس هو لاحظ وهي معاه انها ملهاش اي خبره ولا عارفه

قصة عروستنا الحلوة 7 كامل قراءة المزيد »

قصة عروستنا الحلوة 3

هتهجم علي الفريسه راح قالي انتي حلوة بصراحه ليهم حق بس انتي بقي ملكيش الحق راح تف في وشي وقالي البسي هدومك انا مبكولش اكل حد كل منه وبصلي فيه انتي طبق مسموم من كتر ما وقف عليه الحشرات .. وخرج من الاوضه و……..

قصة عروستنا الحلوة 3 قراءة المزيد »

قصة عروستنا الحلوة الفصل الاول والثاني

سابتني واخته سابتني واتلموا عليه التلاته ونزلوا فيا ضرب وجوزي قالي وديني لاطلقك وافضحك راحت امه قالت له بس ياعلام كفايه هتموت في ايدك دي كلبه ومتسواش قالها هطلقها قالت له لا معندناش حد بيطلق في العيلة ومتفضحناش الكلبه دي متسواش ان الناس تتكلم     عليك وياكلوا وشنا ويشمتوا فينا ودار عمك ابو ربيع

قصة عروستنا الحلوة الفصل الاول والثاني قراءة المزيد »

قصة عروستنا الحلوة 1

جماعه والله سامحوني اولا علي التاخير 😊 انا لقيت الجزء الاخير كبير قسمته علي جزئين ده جزء وهنزل جزء الصبح علشان. مش قادرة اكتب والله انا كنت هستني انشر كله بكرة بس مهونتوش عليا _😊

قصة عروستنا الحلوة 1 قراءة المزيد »

قصة عذراء بعد زواجي الثالث 2

حسام حسنن سوف آستحم وآنام قليل شيفاء ماذا حسام آسمعي لقد زرت طبيب اليوم طبيب ذكوره حتا آعرف سبب الذي يحدث وقد قال المشكلة ربما نفسية فقط وفي الحقيقة آنا بخير عندي الفدرة لكن عندما آكون معك لا آدري ماذا يحدث آمي تقول ربما آنتي ملعونة   شيفاء يااااه ملذي قلته هل آخيرت آمك كيف

قصة عذراء بعد زواجي الثالث 2 قراءة المزيد »

قصة آنا عذراء بعد زواجي الثالت قد يبدو كلامي غريب وغير منطقي لكنها الحقيقة المره آنا شيفاء 33 سنة جمالي خيالي

شيفاء لا لقد جهزت نفسي لهذه اليلة من زمن حسام بدا لمساته وهمساته حتا حانت لحظة المفاجاه 😱😱😱😱

قصة آنا عذراء بعد زواجي الثالت قد يبدو كلامي غريب وغير منطقي لكنها الحقيقة المره آنا شيفاء 33 سنة جمالي خيالي قراءة المزيد »

قصة شوق وعصام الفصل الاخير

شوق .. ايه خلاص عرفت الحقيقة ؟!! هتعمل فيا ايه ؟!! هتكتفني وتعذبني زيهم ولا هتقتلني يا عصام ؟!! عصام يمسح بيده علي وجهها برفق وحنية شديدة وشوق تستمتع بملمس يده الناعم ثم يقبلها في جبينها ويبتسم قائلا   عصام .. انا قلتلك قبل كدا انك حلم عمري اللي ياما حلمت بيه عايزاني بعد ما

قصة شوق وعصام الفصل الاخير قراءة المزيد »

انتهت مراسم الزفاف وصلت شوق وعصام الي عشهما الصغير ليكملا مع بعضهما البعض قصة حب جميلة انتهت بالزواج رفض ان تدخل علي قدميها فحملها علي يدية ودخل بها الي غرفة النوم تمني ان تبقي هكذا ولكن طلبت منه ان ينزلها علي الارض قالت له ..

شوق .. قول يا حبيبي عصام .. هو انتي اتطلقتي لية مرتين؟ شوق .. ايه .. طب انت ليه بتسأل السؤال ده دلوقتي ؟!! عصام .. سؤال عادي جه في دماغي   شوق .. بس احنا خلاص اتجوزنا وانت وعدتني مش هتسألني عن الماضي وفجأة يرن محمول عصام عصام .. الو المتصل .. هههههههه ..

انتهت مراسم الزفاف وصلت شوق وعصام الي عشهما الصغير ليكملا مع بعضهما البعض قصة حب جميلة انتهت بالزواج رفض ان تدخل علي قدميها فحملها علي يدية ودخل بها الي غرفة النوم تمني ان تبقي هكذا ولكن طلبت منه ان ينزلها علي الارض قالت له .. قراءة المزيد »

رواية جعلتني مدمنا بالقرآن الحلقة الأولى

يارا : ابدا فين المسامير جودي :استني اطلعها من الشنطه يارا :بسم الله بعد نص ساعه جودي :يلا بسرعه قبل م حد يشوفنا يارا :يلا انتوا بتعملوا ايه يارا :احيه اتقفشنا يتبع…

رواية جعلتني مدمنا بالقرآن الحلقة الأولى قراءة المزيد »

قصة مليكة الاسد

اسد بغضب: لان المفروض ان الهانم تبلغني بحاجه زي، دي مليكة بهدوء وجديه: بص يا اسد باشا انا شكه في الشركه دي من الأول اسد بسخريه: ازاي بقا يا عبقرية زمانك   مليكه ببرود:بغض النظر عن انك بتسخر من كلامي بس دي الحقيقه اسد بإستفهام وتفكير: امممم ازاي مليكه: لان انا شوفت البند دا في

قصة مليكة الاسد قراءة المزيد »

قصة فهد وغرام

  زياد: انا وفهد صحاب من زمان اتربينا وكبرنا مع بعض ونعرف كل حاجه عن بعض عشق: هو قالك انه بيحبنى زياد: لا بس انا حاسس وقبل ان تتكلم عشق خرج الطبيب اسرع اليه زياد وعشق     زياد: طمنى يا دكتور فهد كويس صح عشق بلهفه: هو كويس الطبيب بأسف: للاسف الاصابه كانت خطيره

قصة فهد وغرام قراءة المزيد »

رواية غرام الحلقة الثانية

بتقول غرام: استغفر الله ايه ال بيحصل دا البيت ده طاهر وهيفضل طول عمره طاهر عشت وشوفت ابويا وامي مع بعض وف وضع مخل اهي اهي اهي بتمسك امها الشبشب وتقولها يلا يا جزمه من هنا بدل م اخليكي تعيطي بجد   تجري غرام من قدامها وتقولها ع ايه الطيب احسن وبتغمز لابوها وتقوله البيت

رواية غرام الحلقة الثانية قراءة المزيد »

قصة ادهم الزيات الفصل الاول

ادهم انتى بتتكلمي في المحاضره ومش عملالى اي اعتبار اطلعي برااا غرام مش هطلع المحاضره لسه مبداتش ومش من حقك بتطردني غير لما اتكلم اثناء المحاضره ادهم لو مطلعتيش دلوقتي بالذوق هسقطك ف الماده وهطردك من الجامعة كلها غرام …

قصة ادهم الزيات الفصل الاول قراءة المزيد »

قصة الصعيد ف قصر عائلة السيوفي ستات البيت كله صاحية من بدري عشان تجهيز الفطار

“عز:-شاب عنده 28 سنة اتعرف علي رعد في الشغل و اتصاحبوا او بعني اصح هو اعتبر رعد صاحبه و حبه جدا و بقي في ضهره دايما و متقبل كل تصرفات رعد معاه…طويل عيونه باللون الرصاصي عنده دقن و محافظ علي جسمه”…   عز:في اكل ايه؟! رعد:روح اعمل ل نفسك.. رعد دخل اوضته و دخل الحمام

قصة الصعيد ف قصر عائلة السيوفي ستات البيت كله صاحية من بدري عشان تجهيز الفطار قراءة المزيد »

قصة رواية طعنة من قريب الجزء الثاني الحلقة الأولى النهاردة الجمعة وعدى كتير قوى على وفاة هنادى اختى وظلى قومت من النوم وأنا بفرك فى عيونى من أثر عياط امبارح كنت نايمه فى اوضتها وحضنه هدومها وبشم رائحتها اللى بتفكرنى بطفولتنا وحبنا لبعض خرجت من الأوضة وأنا جهزت نفسى عشان أمشى أروح لها أقعد معها شوية اتعودت من يوم ما سبتنى وأنا بروح المقابر يوم الجمعة واقعد معاها وأحطلها ورد التوليب اللى كانت بتحبه وافضل احكى معاها لغاية ما تمل منى ومن كلامى وتقولى قومى كنت بحس بيها والله كنت حاسه أن روحها بتحوم فى المكان حوليا وأنا بتكلم كنت حاسه بدموعها اللى بتنزل على حالى وضعفى كانت حاسه بكسرة ضهرى بس لما روحتلها المرادى مكنتش لوحدى كان معايا رفيق بس كان خفى جوايا ردفت بدموع وأنا قدام قبرها : أنا حامل يا هنادى هيبقى عندى بيبى بس مش عارفه من مين !!؟؟؟؟ جوايا روح تانية !!؟؟؟؟ خلاص قرب يجى على الحياة كلها أسابيع ويشرف على حياتى اللى ما بقتش حياة !!!؟؟؟ أعمل إيه !؟؟ ليه عملتى فيا كده وفى نفسك !!؟؟؟ حرام عليكى يا هنادى !؟؟؟ حولتِ حياتى لكابوس مش عارفه أصحى منه لدرجة أن كل ما أجى أصحى الاقيه بياخدنى فى عتمته تانى وكأن نجاتى من فعلتك بقى شئ محال !!؟؟ كملت وأنا بضحك ضحكة خفيفة وبمسح دموعى بأيد بترتعش من كتر القهر وقولتلها : بس تعرفى على قد ما أنا مقهورة على قد ما أنا فرحانه بأن ربنا إدانى فرصة وحاجه أعيش عشانها حد يونس روحى وقلبى بعد موتك !؟؟؟ قربت من قبرها اكتر وسندت رأسى عليه وفضلت أحسس على قبرها بأيدى وردفت : مشيتى ومشى معاكى الونس يا أختى !!؟؟؟ مشيت بعد فترة من المقابر وبعد وداع حافل ودموع مكتومة وقلب مش عايز يمشى وكأنه عايز يدخل معاها فى القبر وصلت البيت فضلت انادى على ماما كتير كنت سيبها تعبانه شوية من ساعة ما بابا وهنادي ماتوا وهى عايشه وخلاص معايا من غير ضحك أو أى حاجه عايشين أنا وهى كأننا مجُبرين على العيشه وخلاص نفس طالع ونفس خارج زى ما بتقولوا لغاية ما وصلت اوضتها لاقيتها نايمه على السرير بوجع رهيب قربت منها بحنو وردفت : مالك يا عيونى عيونك دبلت ليه كده !!؟؟؟ ردت عليا بوجع وحسرة : عمرى دبل عشانك يا ست البنات وبدأت حبات لؤلؤ غالية تتجمع فى عيونها مسحتها بسرعة بأيدى ومسكت أيديها وحطيتها على بطنى بسعادة طالعه من قلبى وروحى متتوصفش وقولتلها : أنا خلاص هبقى أم قريب وأنتى هتبقى تيتا كملت وأنا خلاص مش قادرة من الضعف والوجع وقعت فى اللحظة دى كل أقنعة قوتى بعد ما حسيت بريحة الموت اللى احتلت الأوضة الرايحة دى مش غريبة عليا حسيتها كتير لما ماتت هنادى وبعدها بابا ردفت بضعف وأنا نايمه فى حضنها : أوعى تسيبينى وتمشى وحياة بنتك !!؟؟؟ بنتك هتموت من بعدك !؟؟؟ متسبنيش أكمل لوحدى أنا خايفه !؟؟؟ ضمتنى لحضنها اكتر وردفت بجملة واحدة بس : أنا بنتى قوية وهتكمل لغاية ما تبنى حياة تليق بيها وتصلح كل حاجه مسكت أيدى بحنان وقالتلى : اوعدينى بكده أنك هتحفظى على إبنك ونفسك وحياتك لغاية ما توصلى لبر الأمان يا ملاكى بوست أيديها بكسرة ودموع مكتومة : أوعدك يا ماما !!؟؟ وهنا كانت الطعنة بس المرادى مش من شخص ده كانت طعنة من القدر طعنى فى قلبى وحياتى واخد كلى معاه ومشى من غير ما يرفله جفن أول ما بدأت أحس أن ماما مش بتتنفس وضربات قلبها مش حاسه بيها قومت من حضنها وفضلت احرك فيها بهستيريا : يا ماما قومى ما تمشيش وتسيبينى لوحدى والله أنا بخاف لوحدى كلكم مشيتوا و سيبتونى من غير حتى ما تودعونى ليه كده يارب ليه !؟؟؟؟ وبصوت هز كل ركن فيا لدرجة أنى حسيت بطفلى بيهتز جوايا : يا مامااااااااااااااا لا مااااااااااااا وكانت الصدمة أول ما وقفت صريخ لاقيت

بوست أيديها بكسرة ودموع مكتومة : أوعدك يا ماما !!؟؟ وهنا كانت الطعنة بس المرادى مش من شخص ده كانت طعنة من القدر طعنى فى قلبى وحياتى واخد كلى معاه ومشى من غير ما يرفله جفن     أول ما بدأت أحس أن ماما مش بتتنفس وضربات قلبها مش حاسه بيها قومت من حضنها وفضلت

قصة رواية طعنة من قريب الجزء الثاني الحلقة الأولى النهاردة الجمعة وعدى كتير قوى على وفاة هنادى اختى وظلى قومت من النوم وأنا بفرك فى عيونى من أثر عياط امبارح كنت نايمه فى اوضتها وحضنه هدومها وبشم رائحتها اللى بتفكرنى بطفولتنا وحبنا لبعض خرجت من الأوضة وأنا جهزت نفسى عشان أمشى أروح لها أقعد معها شوية اتعودت من يوم ما سبتنى وأنا بروح المقابر يوم الجمعة واقعد معاها وأحطلها ورد التوليب اللى كانت بتحبه وافضل احكى معاها لغاية ما تمل منى ومن كلامى وتقولى قومى كنت بحس بيها والله كنت حاسه أن روحها بتحوم فى المكان حوليا وأنا بتكلم كنت حاسه بدموعها اللى بتنزل على حالى وضعفى كانت حاسه بكسرة ضهرى بس لما روحتلها المرادى مكنتش لوحدى كان معايا رفيق بس كان خفى جوايا ردفت بدموع وأنا قدام قبرها : أنا حامل يا هنادى هيبقى عندى بيبى بس مش عارفه من مين !!؟؟؟؟ جوايا روح تانية !!؟؟؟؟ خلاص قرب يجى على الحياة كلها أسابيع ويشرف على حياتى اللى ما بقتش حياة !!!؟؟؟ أعمل إيه !؟؟ ليه عملتى فيا كده وفى نفسك !!؟؟؟ حرام عليكى يا هنادى !؟؟؟ حولتِ حياتى لكابوس مش عارفه أصحى منه لدرجة أن كل ما أجى أصحى الاقيه بياخدنى فى عتمته تانى وكأن نجاتى من فعلتك بقى شئ محال !!؟؟ كملت وأنا بضحك ضحكة خفيفة وبمسح دموعى بأيد بترتعش من كتر القهر وقولتلها : بس تعرفى على قد ما أنا مقهورة على قد ما أنا فرحانه بأن ربنا إدانى فرصة وحاجه أعيش عشانها حد يونس روحى وقلبى بعد موتك !؟؟؟ قربت من قبرها اكتر وسندت رأسى عليه وفضلت أحسس على قبرها بأيدى وردفت : مشيتى ومشى معاكى الونس يا أختى !!؟؟؟ مشيت بعد فترة من المقابر وبعد وداع حافل ودموع مكتومة وقلب مش عايز يمشى وكأنه عايز يدخل معاها فى القبر وصلت البيت فضلت انادى على ماما كتير كنت سيبها تعبانه شوية من ساعة ما بابا وهنادي ماتوا وهى عايشه وخلاص معايا من غير ضحك أو أى حاجه عايشين أنا وهى كأننا مجُبرين على العيشه وخلاص نفس طالع ونفس خارج زى ما بتقولوا لغاية ما وصلت اوضتها لاقيتها نايمه على السرير بوجع رهيب قربت منها بحنو وردفت : مالك يا عيونى عيونك دبلت ليه كده !!؟؟؟ ردت عليا بوجع وحسرة : عمرى دبل عشانك يا ست البنات وبدأت حبات لؤلؤ غالية تتجمع فى عيونها مسحتها بسرعة بأيدى ومسكت أيديها وحطيتها على بطنى بسعادة طالعه من قلبى وروحى متتوصفش وقولتلها : أنا خلاص هبقى أم قريب وأنتى هتبقى تيتا كملت وأنا خلاص مش قادرة من الضعف والوجع وقعت فى اللحظة دى كل أقنعة قوتى بعد ما حسيت بريحة الموت اللى احتلت الأوضة الرايحة دى مش غريبة عليا حسيتها كتير لما ماتت هنادى وبعدها بابا ردفت بضعف وأنا نايمه فى حضنها : أوعى تسيبينى وتمشى وحياة بنتك !!؟؟؟ بنتك هتموت من بعدك !؟؟؟ متسبنيش أكمل لوحدى أنا خايفه !؟؟؟ ضمتنى لحضنها اكتر وردفت بجملة واحدة بس : أنا بنتى قوية وهتكمل لغاية ما تبنى حياة تليق بيها وتصلح كل حاجه مسكت أيدى بحنان وقالتلى : اوعدينى بكده أنك هتحفظى على إبنك ونفسك وحياتك لغاية ما توصلى لبر الأمان يا ملاكى بوست أيديها بكسرة ودموع مكتومة : أوعدك يا ماما !!؟؟ وهنا كانت الطعنة بس المرادى مش من شخص ده كانت طعنة من القدر طعنى فى قلبى وحياتى واخد كلى معاه ومشى من غير ما يرفله جفن أول ما بدأت أحس أن ماما مش بتتنفس وضربات قلبها مش حاسه بيها قومت من حضنها وفضلت احرك فيها بهستيريا : يا ماما قومى ما تمشيش وتسيبينى لوحدى والله أنا بخاف لوحدى كلكم مشيتوا و سيبتونى من غير حتى ما تودعونى ليه كده يارب ليه !؟؟؟؟ وبصوت هز كل ركن فيا لدرجة أنى حسيت بطفلى بيهتز جوايا : يا مامااااااااااااااا لا مااااااااااااا وكانت الصدمة أول ما وقفت صريخ لاقيت قراءة المزيد »

قصة بقي انا اناااا اتجوز شيخ جامع لا وكمان اسمه ميدو في شيخ محترم اسمه ميدو !! الفصل الثاني

ام ايمان وهي بترفع ايديها للسما : يارب اهديها يارب وتوافق علي الشيخ محمد ونخلص منها يااارب ايمان : علي فكره بقي انا قاعده علي قلبك حتي لو اتجوزت ها حمزه بغيظ: لزقه     ايمان وهي بتبصله بقرف: خليك في حالك انت ياعبدو .. جاتلها ماسدج علي الفون بتاعها فتحتها وهي متوقعه انها شركه

قصة بقي انا اناااا اتجوز شيخ جامع لا وكمان اسمه ميدو في شيخ محترم اسمه ميدو !! الفصل الثاني قراءة المزيد »

قصةبقي انا اناااا اتجوز شيخ جامع لا وكمان اسمه ميدو في شيخ محترم اسمه ميدو !!

في الحقيقه هي متنكرش أبداً أن صوته عذب وأنها بتعشق تسمع صوته وخاصه في هدوء الفجر …. فضلت واقفه تسمع صوته لحد ما الصلاه انتهت وهي مغمضه عينيها بأرتياح ….   انت يابت واقفه كده ليه ؟ ايمان وهي بتلف بتوتر : ها ك كنت بشم شويه هواء مامتها : طيب يالا عشان تأكلي ..

قصةبقي انا اناااا اتجوز شيخ جامع لا وكمان اسمه ميدو في شيخ محترم اسمه ميدو !! قراءة المزيد »

رواية ممكن اعرف سبب رفضك ليا

صاحت شهد بغضب:مرات مين يا استاذ مازن واضح أن اخر مره رفضتك فيها مكنتش كافيه صح أمسك يديها بغضب:عمك عايزك في البيت وهناك هتعرفي انتي ازي مراتي   اقترب هذا الشخص وهو يضع المحفظه في يديها بهدوء :بس اعتقد ممكن تقف مع خطيبها ولا اي رايك يا شهود ،لو اي دليلك ف شهد خطبتي قبل

رواية ممكن اعرف سبب رفضك ليا قراءة المزيد »

قصة قافل تليفونه من امبارح وانا هتجنن طيب ازاى ده النهارده فرحنا والناس والمعازيم وامى وكسره فرحتها واهلي

هخلف ولادى دول بالعافيه حقن مجهرى وتعب وكمان على حسب العمليه لا تنجح لاتفشل سبحانك ربى وانا كنت معترضه على قضائك والحمد لله انك نورت بصيرتى للصح وعسى أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم.     فعلا محدش يعترض على أمر ربنا اللى ربنا يبعدك عنه♥️ ابعد عنه واوعى تجرى وراه أصله علام الغيوب وعارف

قصة قافل تليفونه من امبارح وانا هتجنن طيب ازاى ده النهارده فرحنا والناس والمعازيم وامى وكسره فرحتها واهلي قراءة المزيد »

Scroll to Top