رواية فرصه تانيه الفصل السادس 6

رواية فرصه تانيه الفصل السادس 6

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

رهف بتوتر : انت ليه مرجعتش لناريمان لما عرفت انها حامل
ريان بهدوء : عشان هى مش حامل اصلا
رهف بصدمه : ده بجد

ريان : ايوه واضحه جدا ناريمان غبيه يعني انا مطلقها وعارف أنها لأخر لحظه كانت واخده الحبوب ولما عرفت ان هتجوز قررت تلعب بالخطه ال كانت سبب الطلاق اصلا
رهف ببراءه : هى فى واحده مبتحبش الاطفال
ريان بسخريه : ناريمان
رهف بشرود : تعرف أن الأطفال دول احلى حاجه فى الدنيا
ريان بابتسامه : بتحبيهم ؟
رهف اتكلمت بتلقائية : جدا ياريان
ريان ابتسم لما سمع منها اسمه اول مره من غير أبيه
رهف كملت وقالت بسعاده : نفسى لما اجيب اطفال اعلمهم الصلاه والصيام والقرآن اعرفهم ان كل لما يتعبوا من الدنيا يجروا يفرشوا المصليه ويشتكوا لله بس
ريان بحب وابتسامه : يعنى انا كده ضمنت مستقبل ولادى
رهف استوعبت ال قالته اتكسفت وسكتت

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
ريان لاحظ إحراجها مسك ايده وقال : رهف مش عايزك تتكسفى وتتعاملى معايا كأنى غريب عنك انا دلوقتى جوزك وعشان تقدرى تعيشى معايا أنسى أن كان ليا تجربه تانيه صدقينى انا هتقى ربنا فيكي وانا وانتي وأولادنا ندخل الجنه مع بعض إن شاء الله معايا فى كلامي ولا لاء
رهف ابتسمت وهزت رأسها بإيجاب
ريان : ها بقا قوليلي ناقص ايه ليكى عشان نعمل الفرح
رهف بخجل : حاجات بسيطه
ريان : بصى ياحبيبى بكره إن شاء الله هنروح انا وانتى ونجيب كل ال ناقصك ماشى
رهف : ماشى
سعاد من الخارج : يلا ياولاد الاكل جاهز
ريان : حاضر يا أمى يلا يارهف
??????????????????? استغفروا

ناريمان بغيظ : ال كنت مخططه ليه اتدمر لازم الاقى حل
والدتها : ايه هو
ناريمان : هتعرفيه لما أنفذه المهم دلوقتي كلمي ابن اختك عشان عايزاه فى موضوع
والدتها : ليه

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
ناريمان بخبث : عشان يخطبني
والدتها بصدمه : انتى مجنونه ياناريمان ايه ال بتقوليه ده
ناريمان ببرود : من الخطه ياماما انا لما اتخطب ريان هيجيلى على وشه كده عشان يرجعني انتي متعرفيش بيحبنى قد ايه بس هو بيكابر وعامل زعلان عشان الخلفه دى
والدتها : يابنتى ده اتجوز مستنيه ايه تانى عشان تعرفى أن باعك
ناريمان بعصبيه : ماما متقوليش كده تاني وال اسمها رهف دي انا هعرف حسابى معاها كويس اوى
#هاجر_العفيفى
?????????????????صلوا على شفيعكم

سعاد : رهف يارهف
رهف بهدوء : نعم ياعمتى
سعاد بابتسامه : تعالى ياقلب عمتك اوعى يكون الواد ريان مزعلك
رهف بابتسامه : بالعكس ياعمتى ريان لطيف معايا جدا ودايما مفرحنى تخيلى أن كل يوم يجيبلى شوكولاته وهو جاى زى الطفله

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
سعاد بضحك : صبرتى ونولتى يابنت ناهد
رهف بابتسامه : فعلا ياعمتى ريان ده عوض ربنا ليا وانا معاه نسيت اصلا إن كان متجوز انا مش مصدقه أن بعد لما كان حلم بالنسبه ليا بقا حقيقه وواقع يعنى هو معايا واتجوزنى فعلا دعوة سجدتى استجابت كنت دايما بقول يارب اجعله الخير حتى لو مش معايا وكمان كنت بدعى أن لو مش نصيبى يبعد حبه عن قلبى بعيد عن الفتنه بس ربنا استجاب لدعوتى الثابته الحمد لله
سعاد حماها وقالت : ربنا يسعدك ياحبيبتى يارب
كل ده كانت تحت مسامع ريان ال سمع كلام رهف وفرح جدا من جواه وحلف أن يعوضها عن كل شئ
??????????????????أذكروا الله

فى احدى الايام
رهف كانت فى الشقه لوحدها وعمتها كانت عند قريبتها وريان فى الشغل وهى كانت فى المطبخ وسمعت الباب بيخبط خرجت تفتح على أساس انها عمتها اتفاجأت لما شافت تلات ستات شكلهم غريب جدا ودخلوا عليها بدون أذن
رهف بخوف : انتوا مين وعايزين ايه
الست بسخريه : عملك الاسود ياحلوه
والتلاته هجموا عليها عشان يضر”بوها ورهف كانت بتصرخ بخوف
رهف بصراخ : رياااااان
ريان كان طالع على السلم سمع صراخ رهف بأسمه اتصدم وقلبه وقع من الخضه وقال وهو طالع يجرى على السلم : رهففف

الجزء السابع والاخير
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top