Author name: adminfa

التعليم تنفى إلغاء الصف السادس الابتدائى من العام الدراسى الجديد

نفت وزارة التربية والتعليم والتعليم الفنى ما تردد على صفحات الفيس بوك بشأن إلغاء الصف السادس الابتدائى من العام الدراسى الجديد، مشددة على أن كل ما يتم تداوله غير صحيح ولا تغيير فى عدد سنوات الدراسة سواء فى المرحلة الابتدائية أو الإعدادية أو الثانوية، مطالبة أولياء الأمور بعدم الانسياق وراء الشائعات. ­ ­ ­ ­ […]

التعليم تنفى إلغاء الصف السادس الابتدائى من العام الدراسى الجديد Read More »

البخيل الجزء الثاني والاخير

ولكن الله أكرمها فتزوّجت من رجل آخر كريم يرحم الضّعفاء ، ويطعم المساكين ، ولا يردّ محروما ولا سائلا . وذات يوم بينما كانت المرأة تناول العشاء مع زوجها الجديد ، دقّ الباب فنهضت المرأة لترى من الطّارق ورجعت وقالت لزوجها : هناك سائل يشكوا شدّة الجوع ويطلب الطّعام فقال لها زوجها : أعطيه إحدى

البخيل الجزء الثاني والاخير Read More »

البخيل الجزء الاول

قصة مؤثرة عن البخل الجزء الأول قصة وعبرة … ( مؤثرة جدا ) تزوّجت امرأة من تاجر غنيّ ، له محل كبير يبيع فيه القماش والملابس وكان بخيلا جدّا ، وذات يوم اشترى الرجل دجاجة ، وطلب من زوجته أن تطبخها ليتناول جزءا منها على العشاء ، وبينما كان الزوجان يتناولان طعام العشاء سمعا طرقا

البخيل الجزء الاول Read More »

اعتداء بلطجي على طالبة جامعية تعمل في صيدلية بالاسماعيليه

شهدت منطقة أرض الجمعيات في محافظة الإسماعيلية، قيام بلطجي بالاعتداء بالضرب على طالبة جامعية تعمل بصيدلية، بسبب محاولته سرقة الصيدلية التي تعمل بها الطالبة.   وكان اللواء محمود عاشور مدير أمن الإسماعيلية، تلقى إخطارا يفيد باعتداء بلطجي على طالبة جامعية تعمل مساعد صيدلي بصيدلية “المحمدى”، الواقعة في منطقة أرض الجمعيات التابعة لدائرة ثالث الإسماعيلية، بعد

اعتداء بلطجي على طالبة جامعية تعمل في صيدلية بالاسماعيليه Read More »

طليقة أحمد الفيشاوى تتعرض لحروق مروعة في الوجه.. لن تصدق كيف أصبح شكلها

أعلنت ندى الكامل طليقة الفنان أحمد الفيشاوي، عن تعرضها لحروق بالغة فى وجهها، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الرسمي على بتطبيق إنستجرام.   ونشرت ندى صورة لوجهها بعد إصابتها بالحروق، حيث ظهرت بإصابة بالغة في منطقة العين وماحولهوعلقت ندى الكامل على الصورة :” من شر ناظر اذا نظر ومن شر ماكر اذا مكر  

طليقة أحمد الفيشاوى تتعرض لحروق مروعة في الوجه.. لن تصدق كيف أصبح شكلها Read More »

عوض ربنا يفوق كل شيء

انا متجوزه من ١٨سنه ،كان عمري وقتها ٢٠سنه زوجي كان راجل على قد حاله بس الحمد لله بيكسب رزقه بالحلال وامه ست طيبه وعنده ٥ اخوات بنات كانو ورا بعض مطلوب منه يجهزهم ويجوزهم هو قالى كل دا من قبل ما نتجوز وانا وافقت وقولت له بالحرف هعيش معاكم والرزق على ربنا ونجهزهم سوا وعيشت

عوض ربنا يفوق كل شيء Read More »

منى وحيدر قصه حزينه جدا

منى حيدري فتاة ايرانية عندما بلغت سن 12 سنة اجبرها والدها على الزواج من ابن عمها سجاد بعد زواجها عـ ـانت من تعـ ـنيف زوجها كان يضـ ـربها ويعـ ـنفها جسدياً ولفـ ـظياً بشكل يومي حاولت ان تستنجد بوالدها وتطلب الطـ ـلاق ولكن للاسف أن والدها كان يعيدها و يقف مع ابن اخيه ويشجعه على

منى وحيدر قصه حزينه جدا Read More »

امى سبب طلاقى الجزء الخامس والاخير

فضلت عايشة بالطريقة دي ايام لحد ما جالي الخبر المف*جع …امي ما*تت …وقتها حسيت بشعور غريب…حزن في قلبي ملوش وصف …دموعي كانت بتنزل لوحدها وانا في جنازتها…وأحمد مسابنيش هو اللي قعد في عزا الرجالة وهو اللي كان بياكلني بنفسه بعد الصدمة اللي اتصدمتها خصوصا لما عرفت اني امي كانت تعبانة وبتعاني من كانسر في المخ

امى سبب طلاقى الجزء الخامس والاخير Read More »

امى سبب طلاقى الجزء الرابع

هبة أنا آسف أن خليتك تحسي بكدة …اسف لو جر*حتك من غير قصد بس قدري شعوري أنا دلوقتي متعصب متشوش. ..محتاج وقت عشان أتعود …أنا عشت في كد*بة فترة طويلة وانا… اتكلمت وانا ببكي وقولت: ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

امى سبب طلاقى الجزء الرابع Read More »

امى سبب طلاقى الجزء الثالث

امك متدخلش بيتي تاني … قالها احمد قبل ما يجيب المأذون عشان يكتب الكتاب …بصتله بصدمة فرد : -مقدرش اسمح لواحدة زيها تدخل بيتي ….عايزة تشوفيها روحيلها وانا هوصلك بنفسي لكن تدخل بيتي لا أنا آسف مقدرش … هزيت راسي وانا بمسح دموعي وقولت: -ممكن اسألك سؤال … بصلي فتشجعت وقولت: – ليه هترجعني ليك

امى سبب طلاقى الجزء الثالث Read More »

امى سبب طلاقى الجزء الثاني

ايه ؟!!س*حر؟! كنت بقولها وانا مصدومة …ببص لأمي اللي وشها اتغير تماما…احمد ضحك بسخرية وقال: -قال يعني متعرفيش !..ايه يا هبة متعرفيش ان أمك عملت س*حر عشان نتجوز بس لان الخ*داع مش بيدوم ربنا كشفكم والس*حر اتفك وعرفت كمان ان انتوا اللي عملتوا كده …بتجوزي بنتك بالس*حر يا حسناء …وطبعا لو كنت زعلتها كنت عملتيلي

امى سبب طلاقى الجزء الثاني Read More »

امى سبب طلاقى الجزء الاول

انا مش عايزة اتطلق …مش عايزة … قولتها لأحمد اللي قاعد جمب المأذون …مكنتش فاهمة هو ليه هيطلقني …طيب انا عملت ايه …احمد كان بيبصلي من غير مشاعر …دموعي مأثرتش فيه المرة دي وكنت مصدومة. .ازاي احمد اللي كان بيعشقني بالشكل ده كر*هني مرة واحد …احمد مش وح*ش ولا ظا*لم بالعكس احمد كان بيتمنالي الرضا

امى سبب طلاقى الجزء الاول Read More »

حريق هائل في كارفور الإسكندرية

مع دقات الساعة الثالثة و15 دقيقة عصر اليوم السبت دوت صافرات الإنذار بمول سيتي سنتر “كارفور” بمنطقة محرم بك بحي وسط الإسكندرية، بعد نشوب حريق هائل وتصاعد ألسنة الدخان والنيران وسط حالة من الذعر بين الرواد.وقال محافظ الإسكندرية، إنه تم إخماد الحريق والسيطرة عليه وجارى حاليا عمليات التبريد، وأكد وجود سيارات الإسعاف والحماية المدنية، مؤكدا

حريق هائل في كارفور الإسكندرية Read More »

حقد حماتى الجزء الخامس والاخير

خرجت نجلاء تشوف مصطفى وندي حاسه بحاجه غريبه قامت تغير لاقت يلي رفعه عليها المسدس لسه هتصرخ ضر”بت النا”ر. ندي وحطت ايديها علي بطنها و د”مها سا”يل: ل ليه. ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

حقد حماتى الجزء الخامس والاخير Read More »

حقد حماتى الجزء الرابع

ابني طالقها عشان كانت في شقه مشبو” هه و كمان اتمسكت في الاد”ب. جمال بصدمة: ايههه الكلام دا حقيقي يا ندي. ندي بجمود: انا يلي جوزي طلقني عشان روحت شقه زي دي و كمان اتمسكت مع ر”اجل فيها وحامل من غير جوزي . ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

حقد حماتى الجزء الرابع Read More »

حقد حماتى الجزء الثالث

مصطفى بغضب داخل الاوضة لاقها بتفوق راح عليهاا بغضب: ابن ميننن يلي في بطنكككك انطقييييي قولي انه ابني وانا هصدقكككك متقوليش انه ابن حر”ام متقوليش انك فعلا كنتي في حضن ر”اجل في شقه ضعا”رة يلاااا. ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

حقد حماتى الجزء الثالث Read More »

حقد حماتى الجزء الثاني

الناس بدء تتلم: في ايه يامو مصطفى. شوقيه بصوت عالي: مراتتتت ابنيييي كانت في حضــ. ـــــن را”جل في شقه شما”ل واتمسكت في الاد”بببببببب مش كفاية مش بتخلفففففف لا وماشية علي حل شعرهاااااا. ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

حقد حماتى الجزء الثاني Read More »

شاب ينهى حياته في فيديو بث مباشر علي فيس بوك بـ”حبة الغلة” بكفر الدوار

أقدم شاب بالعقد الثالث من العمر، بمدينة كفر الدوار في البحيرة، اليوم الجمعة، على الانتـ حار بتناول قرصين لحبوب حفظ الغلال القا تلة،     ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

شاب ينهى حياته في فيديو بث مباشر علي فيس بوك بـ”حبة الغلة” بكفر الدوار Read More »

رواية الرغبه قبل الحب احيانا الجزء الرابع والاخير

بعد ما اتجمعت جميع الادلة ضدي وانكر كل من زوجي وضرتي وجودي معهم وقت وقوع الحادث ووجود المشغولات الذهبية التي سرقت من يد القتيلة وقت الحادث في بيتي ..اصبح موقفي في القضية لا يبشر باي خير بل بات احتمال وصولي لحبل المشنقة مؤكد وليس شبة مؤكد.. طبعا مش هعرف اوصفلكم كمية الاهانة التي تعرضت لها

رواية الرغبه قبل الحب احيانا الجزء الرابع والاخير Read More »

رواية الرغبه قبل الحب الجزء الثالث

بعد مرور عدة اشهر علي زواج حسام زوجي من هبة واقامتنا نحن الثلاثة معا في بيت واحد.. كان حسام قد وصل لحالة من الوهم النفسي بانه مصاب بمرض خطير وكنت انا من اوهمتة بذلك واكد علي ذلك الوهم تلك الاعراض التي يشعر بها نتيجة العقار الذي كنت اضعة له في الطعام.. وبالنسبة لزوجتة الجديدة فقد

رواية الرغبه قبل الحب الجزء الثالث Read More »

رواية الرغبه قبل الحب احيانا الجزء الثاني

.واخرج من خزنتة الخاصة التي بالصيدلية..عقد زواج شرعي كان بمثابة صدمة لي افقدتني الرد او الكلام بعدها معه..وما كان مني الا انني تركتهم بعدما شاهدت قسيمة زواجهما وخرجت من الصيدلية وانا غير قادرة علي تصديق او استيعاب ما حدث .. وخرجت امشي في الشوارع هائمة علي وجهي والدموع تسيل علي خدي دون انقطاع..ولا اعرف ماذا

رواية الرغبه قبل الحب احيانا الجزء الثاني Read More »

رواية الرغبه قبل الحب الجزء الاول

النهاردة بس عرفت ان الي اتعلمتة في المدارس كان غلط.. والنهاردة عرفت كمان ان التربية الي اهلي ربوهالي كانت غلط وكل معتقداتي كانت غلط وكل افكاري واسلوب حياتي كانوا غلط..وده كلة..بفضل الدكتور حسام جوزي اعرفكم بنفسي..انا الدكتورة نيرة..طبيبة بشرية.. 35سنة.. من اسرة محترمة (جدا)بالنسبة لشكلي ونسبة جمالي.. فيقال بانني جميلة جدا لكن انا مسالة الشكل

رواية الرغبه قبل الحب الجزء الاول Read More »

Scroll to Top