رواية عهود محطمة (كاملة جميع الفصول)بقلم ديانا ماريا

تاني ؟ بتخوني تاني؟!! أنت مبتزهقش؟ مش بتحرم؟ أنا تعبت وقرفت من العيشة دي. نهض وقال بتوتر: سلمى أنتِ فاهمة غلط اسمعيني الأول. قالت بقهر: أنا مش فاهمة غلط أنا أكتر واحدة فاهماك صح، ليه يا أخي حرام عليك أنا قصرت معاك في إيه؟ قال مجددا بإرتباك: طب اسمعيني بس. صرخت والدموع تنهمر من عينيها: […]

رواية عهود محطمة (كاملة جميع الفصول)بقلم ديانا ماريا Read More »

رواية مقيدة بماضيه الفصل الحادى عشر والاخير

_طالما مش راضيه تساعديني اني انتقم من وليد بالذوق…انا هخليكي تساعديني بالعافيه قالها كريم وهو بيقرب من هدى بشر وكانت هدى خايفه جدا منه وبتبصله برعب وعجز لأنها مش عارفه تنقذ نفسها لكن فجأة سمعت صوت تكسير وبعدها كريم وقع عالأرض وفقد الوعي بصيت للي عمل كده لقيتها ميرال اللي كان وشها متغرق بدموعها وبتبص

رواية مقيدة بماضيه الفصل الحادى عشر والاخير Read More »

رواية مقيدة بماضيه الفصل العاشر

_مش تباركي ل لطليقك…فرحه الاسبوع اللي جاي على حبيبة القلب القديمة قالها كريم لهدى بنبرته الخبيثة اللي بقيت تكرها مؤخراً رغم صدمتها ووجع قلبها من الخبر ده لكن احتفظت بقوتها المصطنعه ورديت ببرود _هبقى اباركله خليك انت في حالك ولو فكرت تضايقني تاني هبلغ عنك قفلت في وشه السكة والحركة دي ضايقته اوي هو كان

رواية مقيدة بماضيه الفصل العاشر Read More »

رواية مقيدة بماضيه الفصل التاسع

سمع صوتها وهي بتناديه بضعف برق عنيه بصدمه ولف بسرعه وابتسم بسعادة وفرحه لما شافها باصه في عنيه ورجعت لوعيها من تاني بعد غيبوبتها الطويلة قرب منها واتكلم بسعادة مقدرش يمنعها: _نور ! أخيراً فوقتي…انتِ مش متخيلة انا كنت بتعذب قد ايه طول الفترة دي وانتِ فاقدة الوعي رديت بنبرة شخص فاقد الحياه: _فارق معاك

رواية مقيدة بماضيه الفصل التاسع Read More »

رواية مقيدة بماضيه الفصل الثامن

وليد سمع صاحبه بيعرض على طليقته الجواز اتعصب جداً وغار واستنى يشوف رد هدى اللي بصتله بضيق كبير من طلبه واتكلمت بنبرة جدية _اعتقد اني بلغتك رفضي قبل كده وقولتلك اني مش بفكر في الجواز _وانا مستعد استنيكي العمر كله ياهدى انا مستحيل اضيعك من ايدي كانت لسه هتمشي من قدامه بعصبيه لكن مسك ايديها

رواية مقيدة بماضيه الفصل الثامن Read More »

رواية مقيدة بماضيه الفصل السابع

وليد اعترف لمراته أنه اغت.صب نور وكمل كلامه بحزن وندم _انا مش عارف عملت كده ازاي ومش قادر افتكر حاجه _ليه مقولتليش قبل منتجوز ، ليه عملت فيا كده! _علشان خوفت اخسرك ياهدى انا بحبك وعمري ماحبيت حد غيرك هدى ببكاء وقهر _بتحبني! انت لو كنت بتحبني مكنتش اعترفت امبارح لواحده تانيه بحبك مكنتش خدعتني

رواية مقيدة بماضيه الفصل السابع Read More »

رواية مقيدة بماضيه الفصل السادس

هدى سمعت جوزها بيعترف بحبه لنور حسيت بنغزة كبيرة في قلبها ودموعها نزلت بقهر ووقفت تراقبه من بعيد وهو بيكمل وبيقول _لما اختك قالت انك انتح.رتي انا حياتي اتدمرت ومكنش عندي اي فكرة ازاي هكمل وانتِ نهيتي حياتك بسببي عارف اني مكنتش بعاملك بالطريقه اللي تستاهليها وكنت دايما بتجاهلك بس اقسم بالله ندمت ارجعي لوعيك

رواية مقيدة بماضيه الفصل السادس Read More »

رواية مقيدة بماضيه الفصل الخامس

هدى كانت نايمه لكن قامت بقلق لما حسيت بحركة غريبة جنبها بصيت على جوزها لقيته عرقان وجسمه كله بيترعش وبعدها قام يصرخ بخضه _نور رجعت بذاكرتها لورا وافتكرت ان نور دي هي البنت اللي متهم بإغتصب.ها حطيت ايديها على بقها بصدمة والشك ناحيته كبر جواها وبصتله بترقب _مين نور دي ياوليد وايه حكايتك معاها بصلها

رواية مقيدة بماضيه الفصل الخامس Read More »

رواية مقيدة بماضيه الفصل الرابع

_انا مش هقدر اقولك هويتي بس هديكي عنوان مستشفى النفسية اللي نور فيها روحيها وهتشوفي حالة اختي عامله ازاي وهتتأكدي من كلامي وارجوكي متقوليش حاجه لوليد علشان ميأذهاش قفلت معاها وبعتتلها العنوان وهدى حسيت ان رجليها مش شايلاها وبعدت عن المكان اللي كانت فيه وبعدها قعدت على اقرب كرسي واتكلمت بهمس ودموع: _لأ يارب لأ

رواية مقيدة بماضيه الفصل الرابع Read More »

رواية مقيدة بماضيه الفصل الثالث

جوزك اغتص.ب اختي نور وهي بقيت مش بتتكلم ولا تتحرك من الصدمه ولو مش مصدقاني تعالي العنوان اللي هبعتهولك وهتشوفي ده بنفسك” هدى لما شافت الرساله دي اتجننت وحسيت ان هتفقد وعيها في اي لحظه وحاولت كتير تتصل بالرقم لحد ما اخيرا رد _خليكي او خليك جريئ واتكلم وبلاش الشغل المقرف ده رديت عليها صوت

رواية مقيدة بماضيه الفصل الثالث Read More »

رواية مقيدة بماضيه الفصل الثانى

هدى اتبعتلها صور لخطيبها مع بنات كتير ومكتوب تحتها _وليد اللي انتِ هتتخطبيله شخص مش كويس زي ما انتِ فاكرة، ابعدي عنه بدل ما يأذيكي زي ما آذاني قبلك بصيت للصور بقهر ودموع ومتفجأتش كتير لأنها كانت متوقعه ده بسبب اهماله ليها وانه مكلمهاش ولا مره بعد خطوبتهم قفلت التليفون وقررت انها متستمرش في العلاقه

رواية مقيدة بماضيه الفصل الثانى Read More »

رواية مقيدة بماضيه الفصل الأول

بقولك ايه يا واد يا وليد البت اللي هنخطبهالك متدينة خالص ومتعرفش انك بتاع بنات وابوس ايدك متفضحناش قدام الناس نفخ بضيق وهو سايق العربية _ماما دي عاشر مره تقوليلي الكلام ده مخلاص عرفنا ان الهانم شيخه اقسم بالله انتِ كرهتيني فيها من قبل ما نروح اتكلمت نبيلة في سرها وهي بتبصله بغيظ _كرهتك فيها!

رواية مقيدة بماضيه الفصل الأول Read More »

الدروس الخصوصية

ياريت من غير اسم ولا صوره انا متجوزه من اربع سنين وجوزي طول الفتره دي مسافر بينزل شهر كل سنه ومينفعش يخدني معـIه علشان الظروف وحشه ولا ينفع ينزل علشان الظروف وحشه قولتله هشوف شغل هنا واشتغل انا مدرسه وانت تشوف شغل ف مصـ̡ وتنزل وربنا يسهل واحنا لسه مش عندنا اطفـIل واهو نكون iـفسنا

الدروس الخصوصية Read More »

جوزي اتقلب عليا

انا ست عمري 54 سنه تزوجت وانا عندي 20 انجت ست اولاد اتمرات اثنين باقي اربعه اثنين منهم 12:17 دلوقتي جوزي في حد قلبه عليا وبيقول لي سيب الشقه ومشي يا بارده هو بيت ابوكي غوري في داهيه وانا اسست الشقه دي من كل حاجه كنت بشتغل 10 سنين وبجيب كل حاجه في الشقه هو

جوزي اتقلب عليا Read More »

زوجتي عيارها فالت

من فضلك عندي مشكله محتاج رأي الاعضاء فيها انا زوجتي سابت البيت وراحت عند اهلها بسبب أني زعانهى حياةها انها راجعه من بره الساعه 11 بليل هي بتحب تخرج كتير و تروح مع اصحابها ف اماكن و تقعد معاهم ف بيوتهم و كدا احنا معندناش اولاد عملت مشكله معاها بسبب انها بتقول مفيش بينا اشتياق

زوجتي عيارها فالت Read More »

خطوبة قرديحي

السلام عليكم لو سمحت نزلها ضروري من فضلك يا استاذة لأني قدام قرار مصيري هكمل في الخطوبه ديه ولا لا باختصار ده اول عيد ليا مخطوبه وكنا عازمين خطيبي واهله اول يوم العيد عندنا ولما جم مجبوش غير جاتوه معاهم ومجبوش لحمه ولا مامته ولا اخوه ادوني عيديه خطيبي بس اللي اداني ٤٠٠ يعني يعتبر

خطوبة قرديحي Read More »

اشتريت عربية

انا علاقتي بأهل زوجي كويسه جدا الحمد لله بس هما دايما بيحبوا يدارو اي حاجه خاصه بيهم أي كان الحاجه دي تافهه ، وانا محترمه ده فيهم و مش بدخل خالص مع اني ببقي عارفه كل اللي بيعملوه بس بعمل نفسي مش فاهمة طالما هما مش حابين يحكوا.. بس لما جوزي بيقولي علي اي حاجه

اشتريت عربية Read More »

عوض ربنا كله خير

انا عندى 36 سنة اتمرات من 10سنيين عن حب وكان ابنها صارحنى انه مش بيخلف وانا و٠افقت وقولت ده نصيبى واكيد ربنا هيجازينى خير . طبعا اهلى كل شوية مفيش إنجاب ليه تعالى نروح لدكتور بقيت اتحجج لماما باى طريقة عشان متاخدنيش لاى دكتور … وكانت علاقتى انا وزوجي الحمد لله وبفضله كويسين جدا مع

عوض ربنا كله خير Read More »

💔 ممنوع فى ليله الدخله 💔

في ليلة دخل/تي على مراتي الجديدة كنت مش على بعضي،، ما هي بردو كانت بنت بنوت وانا راجل معدي الخمسين بكام سنة،، صحيح انا صحتي الحمد لله لسه بخيرها،، وعصبي أشد من العيال بتاعت الأيام دي لأني متأسس على السمنة البلدي لكن بردو السن ليه حكمه.. المهم إني اعتمدت على الله ودخلنا أوضة النوم انا

💔 ممنوع فى ليله الدخله 💔 Read More »

شقة ضرتي

ممكن حل ليا لو شئ ضار عشان تفقد حياتكحت انا احترت ودماغي وقفه انا اتمرات مرتين واول مره جبت بنت وعندها دلوقتي 20سنه ولما اتمرات تاني جبت بنتين واحده عندها 14والتانيه عندها 12واتمرات تالت مره حبيتو وحبني جدا لدرجه انو بقي يغير من كل حاجه جداا طبعا بناتي بردك بقو يغيرو منو وانا بحاول علي

شقة ضرتي Read More »

جرامات دهب

انا عندي مشكله من ٢٠ سنه اختي جت لي طلبت ماء الرجل دهبي سلف علي اساس انها ترده لي ذهب جرامات كما أخذته وبعد ما اخذته وقبلت يدي حتي أعطيه لها وقالت لي تعالي نبيعه فمعناه يومها ب ٢١ الف جنيه و٧٠٠ وكان ٢٣٧ جرام ع ٢١ و٧٢ جرام ١٨ وكتبت لي ورقه انها سوف

جرامات دهب Read More »

اخواتي واللي عملوه فيا

انا مشكلتي مختلفه من نوعها لاني اللي عرفته صدماء الرجل منها ،انا امي توفاها الله وانا كنت لسه في خمسه ابتدائي ،وليه اربع اخوات صبيان وكلهم متجوزين وابويا عايش وقتها بس الاتفاق اني اقعد عند كل اخ اسبوع وبعدين اروح عند الاخ التاني وكده وفضلت كده لغايه ما دخلت الجامعه وابويا كبر وطلع على المعاش

اخواتي واللي عملوه فيا Read More »

شغل اختى

انا اختي الصغيره واقعه في مشكله صعبه هيا متجوزه ومعاها أولاد وحبت زميلها فالشغل وهو كمان حبها جدا انا عارفه ونصحتها تبعد لان ده غلط بس طبعا مش قادره تعمل كنترول علي مشاعرها خصوصا جوزها شخص عصبي جدا ودايما بياعتدى عليها وكان في مشاكل بس كانت بتصبر عشان العيال ومحدش كان موافق تطلق من أهلنا

شغل اختى Read More »

رواية ملاك تسكن القبور كاملة جميع الفصول الراوية بقلم ايات عبد الرحمن

هو في كدا بجد معقول اخ يد…فن اخته بالحياه عشان يورثها طب ازاي جاله قلب ملاك تسكن القبور 1 بتحكي الجاره وبتقول ملاك كانت بنوته هادئه ورقيقه جدا ودائما مجتنبه الناس من الجامعه للبيت ومن البيت للجامعه كنت دايما بقف في بلكونتي وبشوفها وهي خارجه وهي راجعه لكن في يوم دخلت البيت وكان شكلها مرهق

رواية ملاك تسكن القبور كاملة جميع الفصول الراوية بقلم ايات عبد الرحمن Read More »

Scroll to Top