روايه صدقه زينب

بصيت لاختها النايمة وحضنتها اوي ودخلت انام معاها في السرير عشان تهدى شوية, وعدى اليوم عادي جدا, بس تاني يوم وبعد نص الليل صحيت على بكاء أسيل من جديد وسمعت صوت دوشة في اوضتها, روحت الاوضة وانا قلقان لقتها قاعدة نفس القعدة وبتبكي من تاني, بس اللي لاحظته ان شعرها متبهدل كأنها فعلا مضروبة, صحيت […]

روايه صدقه زينب Read More »

رواية تخاريف الحب (كامله جميع الفصول)

منة مش نامت طول الليل بس عينها غمضت لاقت يلي اتدلق عليها…وهنا صوت صراخها ملاء الشقه. عزة ببرود: عشان تبلغي عني بوليس الاد”ب تاني يا ضرتي وحياة امي لهربيكي. منة بغضب خرجت و صوتها: مين دلق عليا الزبا”لة ديييييي. عزة بسخريه: اي دا يععع اي القرف دا يا بنتي ايففف. منة بغضب شمرت دراعها: تعاليلي

رواية تخاريف الحب (كامله جميع الفصول) Read More »

رواية إعادة تأهيل معقدة

جوري كانت ماشية مع صحابها بتضحك فـ واحدة فيهم قالت بخبث :- تعرفوا يا بنات أنا ربنا يخليلي بابا أوي شوفوا هو اللي جايبلي الشنطة دي و امبارح قالي أنه هياخدني يشتريلي لبس جديد كل البنات بصوا لـ جوري اللي ضحكت غصب عنها و قالت:- ربنا يباركلك فيه يا سلمي سلمي:- أيوة يا جوري والله

رواية إعادة تأهيل معقدة Read More »

طفلة الشيطا .ن بقلم أحمد محمود شرقاوى

وفضلت محبوسة في اوضتي مبخرجش منها غير قليل أوي, بس واضح إن الأمور كانت هتتكشف قدامي في أسرع وقت, ليلتها كان الجو برد شديد والمطر بينزل في الشارع والدنيا كلها طين, كنت واقفة في الشباك براقب الشارع بشرود وخايفة أنام لأن انهاردة آخر الشهر وخايفة يجي ويطلب مني أروح معاه عند المقبرة, ووسط شرودي ده

طفلة الشيطا .ن بقلم أحمد محمود شرقاوى Read More »

لعل مع الضرير حياة يملأها العبير

انا حورية أبلغ من العمر ستون عاما، لا أعمل ولم اكمل دراستي، حظي من الجمال قليل للغاية، لم يتق أحد لخطبتي حتى تخطيت الثلاثين، وفجأة تق شاب قالت لي الوسيطة (الخاطبة) أنه شاب في الثالثة والثلاثين من عمره، لم يسبق له الزواج، يعمل مع والده في شركته الخاصة؛ وأحضرت صورة له، كان يبدو وسيما للغاية،

لعل مع الضرير حياة يملأها العبير Read More »

حكاية الأمير

وفي طريق سيرهم وجدو بئرا توقفو عنده ونزل أخوهم الأصغر للبئر كي يملأ لهم الدلو بالماء. Lehcen tetouani وعندما شرب إخوته ونساءهم و سقو أحصنتهم قال أكبر أبناء الملك لإخوته إسمعو أخونا الأصغر تغير كثيرا ولم يعد يخبرنا بأي شيئ يفكر فيه ولم يبقى أي سبب يجعلنا نثق به ولا يستحق البقاء معنا ويجب أن

حكاية الأمير Read More »

مدفوn بالحيا بقلم أحمد محمود شرقاوى

نزلت القبر وقربت منه حطيت ايدي عليه عشان اشيله، وقتها مسك على معصم ايدي بعنف، وبدأ يترعش ويتنفض، مرة واتنين وتلاتة، وزي ما توقعت قلبي متحملش، وشوفت وقتها خيالات كتير اوي، خيالات كانت بتطير وتدخل في جسمي، وزاد الألم في صدري اكتر واكتر لحد ما وقعت في غيبوبة عميقة.. وصحيت، صحيت بعد ما حسيت اني

مدفوn بالحيا بقلم أحمد محمود شرقاوى Read More »

عمتى سحرتنى

ايه رأيك انا اعرف ست مبروكة وسرها باتع ايه رأيك نروحلها ونحكيلها حاكيته وربنا يجعل الشفا على اديها. انا رفضت بشدة لان خالد لو عرف حاجة زي كده ممكن يطلقني فيها. جارتي قالتلي براحتك بس لازم تشوفي حل حالكم بقى يصعب على الكـ،ـافر. جارتي مشيت وسابتني فحيرة كبيرة أنا مقدرش اعمل حاجة من ورا خالد

عمتى سحرتنى Read More »

رواية جوزوني عجوز (كامله جميع الفصول) بقلم هويدا زغلول

وفي الوقت ده لقيت اسلام قام وقف وأحمد قال احمد _ اي مالك فيك اي شكلك عامل ليه كده اسلام _ معلش افتكرت ورايا مشوار مهم ولازم اروح دعاء _ ليه يا استاذ اسلام مينفعش تمشي الا لما تدوق اكل حماتي ندي دي طول اليوم وافقه في المطبخ علشان تعملك الاكل اسلام _ تتعوض باذن

رواية جوزوني عجوز (كامله جميع الفصول) بقلم هويدا زغلول Read More »

الدgال والافaى بقلم أحمد محمود شرقاوى

أمي خرجت بسرعة عشان تفهم فيه ايه بس مقدرتش أنطق, دخلت أوضتي لما شافتني مرعوبة وفضلت تفتش يمين وشمال بس مكانش فيه أي شيء, قالتلي يمكن يكون كابوس ومسابتنيش غير لما هديت تماما, وعلى الساعة 8 الصبح دخلت عشان أخد دش, كنت مرهقة وجسمي لسة فاقدة السيطرة عليه, ومسافة ما وقفت تحت الدش وفتحت المية

الدgال والافaى بقلم أحمد محمود شرقاوى Read More »

كلمات مجrوح قصه واقعية

ولكم ان تتخيلوا انـــــــــــــــــــــــــه لم يمضي شهرا بعد ذلك اﻻ‌ وقد طلقت العروس الجميله …. رجعت لسابق عهدها في مضايقتي ولكن لم ابالي وكنت اتجاهلها خصوصا وان زوجي دائما بصفي مرت سنوات تزوجت العروس الجميله بزوج آخر أحبته من كل شغاف قلبها رغم انه لم يحبها ولم يهتم بها ودائما يتركها عند اهلها لشهور عديده

كلمات مجrوح قصه واقعية Read More »

رواية غرور وكبرياء أنثى

ضعــيفه زي الاول قررت ابدا حياه جديده وانسي غاده واحمد وارميهم ورا ضهري..! رغم انه كان شي صعب عليا..! روحت البيت ودخلت وانا بضحك عادي ولا كان في حاجه حصلت..! لقيت ماما واخواتي بيبصولي بالستغراب وهما بيقولو في واحده تضحك وجوزها اتجوز بعد اسبوع من طلقها..! اتنهدت بهدوء وأنا بقول اعيط علي واحد ندل طلقني

رواية غرور وكبرياء أنثى Read More »

رواية انت بتقول ايه يابابا عاوزني اتجوز واحد متجوز كاملة

ياسمين واقفت:تعالى يا امل اوريكى اوضتك لحد مطلب الغداء واقفت امل وياسمين اخدتها وديتها اوضه لضيوف يوسف بيمسح وشه بغضب:ربنا يسمحك يا امى على الورطه دى *** الست رحمه: انت اى الجابك هنا جمال بحزن: جاى اشوف بنتى وحشتنى وعاوز اشوفها الست رحمه: بنتك مش هنا وانسى انك عندك بنت ما اساسه جمال بصدم#مه: قتلتها

رواية انت بتقول ايه يابابا عاوزني اتجوز واحد متجوز كاملة Read More »

رواية ملاكي فهد وملاك بقلم رنا شريف

سيف : ملاك فى المستشفى اميره : مالها يا سيف يلا بسرعه خلينا نروحلها اتجه الجميع إلى المستشفى وبعد وقت قليل وصلوا وسيف سأل عنها في الاستقبال ووصلوا عندها حازم : ايه اللى حصل يا دكتور وجت هنا ازاى ؟ _ هي واخده رصاصه و،،، اميره بمقاطعه : يالهوى وهي عامله ايه عاوزة ادخلها _

رواية ملاكي فهد وملاك بقلم رنا شريف Read More »

مرات ابويا

انا اول يوم جيت فيه بيتكم شوفت رؤيه من امك رحمها الله وهى شايلاك وبتقولى خدي دا بابك للجنه وانا باخدك منها كنت مبسوطه اوى اوى اوى ولما صحيت لاقيتك جنبي ضحكتك ماليه وشك يرضيك بقا باب جنتي يطلع مش مهذ ب ! او مش كويس خلقا؟ او مش اد المسؤليه؟ يرضيك تربيتي فيك تدخلنى

مرات ابويا Read More »

رواية ” ملاكي البرئ ” بقلم إسراء إبراهيم ( جميع الفصول )

مشي جاسر من غير ما يتكلم تاني وراح للعربية وركب وساق من غير ما ينطق بحرف لبراء او حتي يبصلها بس كان سايق بسرعة وبراء كانت خايفة فحاولت تلمسه وهي بتقوله بخوف: ااابيه جاسر انا اسفة والله انا قاطعها جاسر بصوت جهوري وهو بيلف وشه ويبصلها بغضب لدرجة انها اتنفضت علي صوته: اخررررسي،، مش عاوز

رواية ” ملاكي البرئ ” بقلم إسراء إبراهيم ( جميع الفصول ) Read More »

” حبيس الجحيم ” بقلم محمد إبراهيم عبدالعظيم

وانا برمي السماعة سندت جسمي بإيدي الشمال تجاة الزراير ، وغصـ،ـب عني دوست على زرار منهم ، وكان الشيء المفاجيء ان الاسانسير اتحرك وبدأ ينزل . ( نووووووووور ) .. ( نوووور ) . صوت غليظ بينادي عليا من ورايا ومعاه صوت حاجة بتنقط ، الاسانسير بينزل وانا واقف ، حركت راسي شوية وبصيت بطرف

” حبيس الجحيم ” بقلم محمد إبراهيم عبدالعظيم Read More »

رواية ” وكانت البداية ” بقلم إسراء ابراهيم

والفرح بعد امتحاناتها اللي لسه عليها شهرين وأهي فرضة يفهوا بعض ويعرفوا بيفكروا إزاي ولو حصل خلاص هيتصالحوا على طول ولا الموضوع هيطول جه معاد الخطوبة وكل حاجة جاهزة، ولبسوا الدبل الناس بتبارك، وبعدها قعدوا لوحدهم يتكلموا وبتعدي الأيام وجت الإمتحانات، كان هو بيتصل بيها يعرف عملت إيه وحلت كويس ولا الإمتحان كان صعب وكانت

رواية ” وكانت البداية ” بقلم إسراء ابراهيم Read More »

قصة مراتى

كنت في حاله صدم#ومه ومنهار من كلام هبه اختها لما قالتلي البقاء لله في سمر مراتي ولما سألت الضابط اللي كان موجود عن اللي حصل بالضبط ردت عليا ام زياد وقالتلي اني بعد ما انا سبتها ونزلت راحت قعدت معاها علشان تطمن عليها ومره واحده وهي قاعده معاها سمر بدأت انها تصرخ وتتالم ولما ام

قصة مراتى Read More »

الأرملة والخرابه

يرجع اخر الليل سكران يمكن الخرابة تكون انسب مكان ليها في اعتقادها ومش عارفه اي اللي حيحصل ليها واللي ح تشوفوا فيها الجزء الثاني والاخير من قصة الست الارملة والخرابة اول ما راح العربجي دخلت الست جري على الخرابة وشافت حالتها المتبهدله لكن اصرت انها تآوي اولادها فيها للصبح وبعدين يدبرها ربنا ما كانتش تعرف

الأرملة والخرابه Read More »

رواية طلقني من فضلك كاملة مشوقه جدا

المشاكل والتحريضات منها ف كان قدامك حلين أولا كنت تسيبيه وتريحي نفسك من البداية ومعملتيش كدة لكن حتي لما كلمتي معاه محاولتيش تنهي وضع ممكن يسبب لك مشاكل بعدين بل زي ما بيقولوا سيبتي نفسك مع الموجة لغاية ما كانت هتغرقك، عميتي نفسك عنها وعن عيوب أحمد نفسه اللي كانت واضحة أولا كان لازم تحطي

رواية طلقني من فضلك كاملة مشوقه جدا Read More »

العريس ومامتو بصو لبعض ببتسامه

غاده ارتبكت ورجعت ورا خطوه وهي بتعدل الدريس بتاعها: احممم… انا همشي باي ومشيت: لا استني ي… طب حتي اسمك اي.. طب هشوفك تاني غاده كانت بتجري بكسوف وبصت وراها: يمكن مش عارفه : طب انا اسمي(بس كانت غاده اختفت من قدامه ضحك) مجنونه غاده رجعت البيت واول ما دخلت وقفت مصدومه اول ما شافت

العريس ومامتو بصو لبعض ببتسامه Read More »

حب بدون كرامه كاملة بقلم هويدا زغلول

لحما بصوت عالي وعصبيه _ وانتي ماالك انتي، ده. بيتي وبيت ابني وادخل واقعد فيه وفي اي مكان وقت ما احب.. لام احمد قعد وقال _ في ايه علي الصبح يا امي بتزعقي ليه كده؟.. ام احمد بعصبيه قالت _ انت من اولها هتيجي علي امك عشانها، مااشي يا اجمد قلبي وربي غضبانين عليك.. مسكني

حب بدون كرامه كاملة بقلم هويدا زغلول Read More »

قصة حقيقية حدثت فى الأردن

توفي رجل وترك خلفه زوجة شابة وابنًا رضيعًا..حضر العم وأبدى استعداده لتبني وتربية إبن أخيه والقيام عـLـي ممتلكاته.. فقامت والدة الطفل بإمضاء توكيل يخول للعم التصرف في الممتلكات وكأنه المالك لها.قام العم ببيع ما يملك ابن أخيه وأخذ المال وسافر الى أمريكا.. أكرمه الله بعمل جيد وتزوج من امريكية وأصبحت له أسرة وأبناء.. ساعدته زوجته

قصة حقيقية حدثت فى الأردن Read More »

Scroll to Top