رواية عاقر (كاملة)

-عشان هو كد*اب وخا*ين وحق*ير وخدعني سنين كتير اوي

نبره صوتي اتخنقت بالدموع وانا برفع راسي وبقوله بصوت متقطع :
-انا مبكرهش في حياتي قده ،علي قد ما حبيته علي قد ما كرهته لما عرفت أنه السبب في اني مخلفش

close

اتنهد وبصلي بشفقه وهو بيطبط علي كتفي وبيهمسلي بخفوت :

-اهربي
-هه
-اهربي قبل ما البوليس يعرف واناهقول اني مشوفتش حاجه

رديت بتوهان :
-ليه؟
-لاني حاسس بيكي ،عشان بنتي اتحطت في نفس الموقف زمان

اهربي بسرعه

هزيت راسي بنفي وانا بمسح دموعي :
-انا معملتش حاجه عشان أهرب ،انا كنت بدافع عنها

 

 

-بتدافعي عن مين ؟

ردت هي بهدوء وتعب :
-عني انا
-مش فاهم

-كانت بتدافع عني عشان الحقير جوزي وجوزها حاول يموتني

هزيت راسي وانا برد بقوه :
-ايوه وهروح اسلم نفسي واقول الحقيقه انا مش جبانه

اتنهد وهو بيبصلنا بحيره :
-ارجوكي متعمليش اي حاجه دلوقتي لحد ما يفوق ونشوف هيقول ايه

-تمام
-عن اذنكم

ردت هي بلهفه :
-ثواني انا جايه مع حضرتك

وحطت وشها في الأرض بأحراج :
احم هغير هدومي بسرعه بس
-تمام هستناكي برا

خرج وهي لبست عبايه علي هدومها وطرحه وخرجت وراه

 

 

اما عني كنت واقفه في نص الاوضه ،دماغي بتلف بيا
كنت حاسه اني واقفه في متاهه حقيقيه

وفجأة وبدون اي مقدمات قعدت علي الارض وانا بحط وشي بين ايديا وبعيط بحرقه وصوت عالي

فضلت علي الحال ده يمكن اكتر من ربع ساعه
بعيط علي حظي ،قلبي ،حبي لشخص ميستاهلش
بعيط علي مشاعري اللي راحت هدر

الفون بتاعي رن رديت من غير ما اشوف الاسم

-الو
-ازيك يا ياسمين

قلبي اتنفض وانا برد بلهفه وكأنه طوق نجاه :
-عمر

رد بقلق :

-انتي كويسه

هزيت راسي بنفي ودموع :
-الحقني ياعمر الحقني
-انتي فين

بلعت ريقي ورديت بتعب :
-ف في البيت عندي

 

 

رد باستعجال :
-مسافه السكه وهكون عندك

قفل الفون وخمس دقايق ولقيت الباب بيخبط جامد

قومت وانا بجري نحيته وبفتحه بلهفه

اول ما شوفته قدامي اترميت في حضنه وانا بعيط :
-عمررر

بعدني بقلق وهو بيحاوط وشي :
-في ايه ايه اللي حصل

رديت بصوت متقطع :
-خ خاني و وخدعني طول السنين ديه
-هو مين ده ايه اللي حصل فهميني !

بدأت احكيله كل اللي حصل بالتفصيل وقلبي بيتحرق من القهر والوجع اللي جواه

ملامحه اتغيرت وبص قدامه وهو بيقول بنبره كلها شر

-نهايتك علي ايدي ياكرم يامنشاوي

بصلي بحنان وهو بيمسك ايدي وبيبوسها برقه وبيبوس راسي

-وحياه غلاوتك عندي حقك هجبهولك ،ادخلي ياحبيبتي حضري شنطه هدومك ويلا عشان اروحك

 

 

رديت بتعب :
-مش قادره

اخدني من ايدي وقعدني علي الكنبه وهو بيقولي بحنان :
-خليكي انا هحضرها

حضر الشنطه ونزلنا ركبنا عربيته واخدني علي البيت
اول ما وصلت اترميت في حضن ماما وعيطت بكل الوجع اللي جوايا

ماما بقلق :
-في ايه يابنتي مالك في ايه ،كرم جراله حاجه

اول ما جابت سيرته عيطت اكتر وهي مش فاهمه مالي

بصت لعمر بقلق :
-في ايه ياعمر مالها ياسمين

رد بحزن :
-كرم طلع متجوز ياخالتي

لطمت علي وشها :
-يامصيبتي السوده ازاي وليه ده بيموت فيها و

قاطعها عمر بجديه:
-دلوقتي دخليها اوضتها ياخالتي وبعدين نتكلم

هزت راسها وسندتني ودخلتني اوضتي ونيمتني علي سريري واخدتني في حضنها هي بتعيط

شويه وروحت في النوم أو تظاهرت اني نمت عشان اقدر اكون لوحدي

 

 

باست راسي وغطتني كويس وخرجت

فات نص ساعه ،كنت سانده راسي علي المخده ودموعي علي خدي

شويه والباب اتفتح ،غمضت عيني عشان محدش يتكلم في الموضوع لاني مكنتش قادره انطق حرف

-انا عارف أنك صاحيه ياياسمين

ضغطت علي شفايفي وغمضت عيني بقوه وانا برد بصوت مبحوح

-ارجوك ياعمر مش قادره اتكلم

قعد علي طرف السرير وطبطب علي راسي وهو بيبتسم برقه

-انا مش عايزك تتكلمي ،قومي اصر*خي ،عيطي ،كسري الأوضه ،اعملي اي حاجه بس متفضليش كده

سكت لحظه وهو بيقول بنبره غريبه :
-انا مش حمل يجرالك حاجه !

فتحت عيوني ورفعتها وانا ببصله بكسره:
-انا ليه بيحصل فيا كده
هو انا وحشه ياعمر ؟!

هز رأسه بلهفه :
-لا طبعا ده عشان ربنا بيحبك
-ازاي وانا حياتي متدمره بالشكل ده؟!

اتنهد تنهيده طويله ورد بعقلانية :
-يمكن انتي شايفه انها اتدمرت بس لو فكرتي شويه هتعرفي أن اللي جاي كله خير

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top