المشرحه الجزء الثانى

قربت وفتحت بابا التلاجه ولاقيت واحد عنيه مبرقه جدا لدرجة عينه كانت قربت تطلع برا سبت الباب وجريت لورا وفي اللحظه دي اتمسمرت مكاني من الخوف ورجعت تاني ملقتش عنيه مفتحه قفلت الباب ودخلت حثة ندي وخرجت وروحت البيت كانت الساعه ١٠ تقريبا طلعت لقيت ماما

close

مستنياني دخلت المطبخ تحضرلي العشا وانا دخلت الحمام اغسل وشي ببص في المريا لقيت الجثه اللي كانت في التلاجه واقفه ورايا اتلفت بسرعه ملقتش حد قولت يمكن تهيؤات من التعب طلعت دخلت اوضي نمت وتاني يوم روحت المستشفي وسالت علي الحثه اللي كانت في التلاجه وقالولي انها جـ.ثه مجهوله جتلهم من فتره غرقانه ومحدش قدر يتعرف عليها لانها متشوها ومحدش عارف يشتغل عليها فضولي خدني اوي اروح للمشر.حه

وافتح الباب واشوف الحثه تاني روحت ودخلت الباب وفتحت التلاجه بس ملقتش الجثه خرجت اسال دكتور احمد علي الحثه قالي انها لسه في التلاجه ومحدش اشتغل عليها قلتلو ازاي انا لسه خارجه من المشرحه الجثه مش في التلاجه الدكتور اتصدم وراح المشرحه وانا معاه فتحنا التلاجه ولقينا الجثه في مكنها انا خشبت مكاني وقتها دكتور احمد قالي انتي شكلك لسه قلبك ضعيف واحنا شغلانتنا دي محتاجه تركيز وقلب حديد انا قولت يمكن علشان مش مركزه خرج دكتور احمد وانا بدات اشتغل علي جثة ندي عاصي شويه ولقيت نفس الخبط والصوت اللي سمعتو تجهلتو تماما علشان مخليش الخوف يسيطر عليا كملت شغل وفجاه الكهربه قطعت وانا لوحدي في المشرحه اترعبت وغمضت عيوني وفتحت لقيت نفس الجثه المجهوله قدامي علي التربيزه جمب حثة ندي والنور بيطفي وينور سرخت ولقيت دكتور هشام داخل عليا المشرحه وفي ايدو شمعه وقالي ان في مشكله في الكهربه ومتقلقيش هديت شويه

وببص علي التربيزه ملقتش الجثه لاقيتها ورا دكتور هشام نزلت علي الارض وانا خايفه وبرتعش تقريبا دي اول مره يحصلي كده قرب من دكتور هشام وقالي اهدي انا جمبك وفي اللحظه دي الشمعه وقعت عليه حرقت ايدو وفجاه الكهربه جات وخرجني دكتور هشام من المشرحه بس وانا خارجه اتاخرت خطوه عن دكتور هشام ولمحت الجثتين جمب بعض افكاري كانت في الوقت ده مشتته مش عارفه اللي شفتو ده كان حقيقه ولا خيال ..

بس حسيت ان في حاجه مش طبعيه ورا الجثه حاجه متعلقه بجثت ندي عاصي وجه في بالي حاجتين يا اما الجثه دي كان ليها علاقه بندي عاصي
والاحتمال الاضعف ان الجثه دي رافضه تشر يح جثة ندي عاصي .. وقررت اشتغل علي الجثه المجهوله مع جثة ندي عاصي وانا نازله اصر دكتور هشام انو يوصلني بعربيتو بغرض انو قلقان عليه وطول الطريق واحنا بنتكلم عن حياتو الصعبه وعن خطيبتو اللي حبها وهي خزلتو جر حتو وفضلت حد تاني عليه وانو وحيد وعايش لوحدو و من اول يوم وهو معجب بيا واني البنت اللي اتمنها وعاش سنين يحلم بيهاا وانا ساكت مستغربه فتره قصيره جدا اللي اتعرفنا علي بعض فيها وكانت في كافترية المستشفي او في المشرحه و فضلت طول الليل افكر فيه وفي كلامو ولما روحت الصبح قررت احكيلو علي كل اللي حصل معايه من لما دخلت المستشفي واللي حصل في المشرحه وفجاه لقيت هشام اتحول وكان باين عليه علامات الغضب جدا وحسيت انو واحد تاني غير اللي كان معايه بليل وقالي….

قالي اوعي تشتغلي علي الجثه المجوله دي اوعي يا هند انتي كل اللي مطلوب منك تشتغلي علي جثه ندي والاحسن انك تسيبي الموضوع ده عليه وتستلمي جثه تانيه ولما سالتو ليه ؟ !
قالي انا مش مرتاح للجثه المجهوله دي من لما جابوها علي المستشفي و انا خايف عليكي بس الغريب ان كلامو معايه مكنش تحزير ولا حتي خوف كان نوع من التهديد مختش الكلام من الجانب ده يومها

وجالو تلفون ومشي هشام وانا رايحه المشرحه عماله افكر في اللي حصل امبارح والجثه المجهوله ويتري ليها علاقه بجثة ندي عاصي ولا لا مليون سؤال من غير اجابه وفضول رهيب اعرف ايه حكاية الجثه دي مفكرتش في كلام الدكتور هشام ولا حتي اهتميت واصراري زاد اكتر ان دكتور احمد كمان مكنش موجود ومفيش حد غيري في المشرحه تقريبا دخلت المشرحه ولسه هفتح الباب افتكرت كلام دكتور احمد خبط علي الباب ودخلت فتحت التلاجه وطلعت الجثه المجهوله وكانت هاديه وعاديه لسه هبداء شغل عليها لقيت الطربيزه بتتهز وكانو بركان من الغضب نزل عليها مخوفتش وسرحت شويه انا لازم اعمل ايه واتصرف ازاي افتكرت لما جيت خارجه امبارح انا لمحت الجثتين جمب بعض حسيت ان لازم الجثتين يكونو جمب بعض علي نفس تربيزه التشريح فتحت باب التلاجه وطلعت ندي وحطيتها جمب الجثه المجهوله لقيت الجثه هدت وبقت عاديه لاكن جثة ندي كانت متخشبه بدات تشر يح في جثة ندي ولقيت ان اثار الخدو.ش دي كانت نتيجة اعتد اء عليها بالضر ب واغتـ.صاب واثار حروق واطفاء سجاير

وجزء من الشعر كان مقصوص والعلامات اللي علي اديها كان واضح ان المجرم كان رابط اديها ورجليها لفطره طويله وكان في اثار جرح كبير في الدماغ بس كان باين انه قديم علي عكس الخد وش والطعـ.نات وكان واضح من الطعنات انها طعنات انتقام شديده مش قتـ.ل و كانت ندي عاديه وبتروح وتيجي في ايدي ومسعداني استكشف كل حاجه غير ما طلعتها خالص غير ما اشتغلت عليها اول مره واول قربت علي اسفل البطن كانت المفجأه والصىدمه بالنسبالي لان البنت

المفروض اللي عرفتو انها ٢٠ سنه وانسه لاقيت جنين في عمر الشهرين والجر ح اللي في الراس كان قديم لاكن كان فتح كبير ومحتاج خياطه مكنش ملموم و كان واضح
مليون علامة استفهام جات في بالي بس للاسف دوري خلص لحد كده معاكي يا ندي
لميت الجثه وبدات شغل علي الشخص المجهول وانا مشتته وفي حاله من الخو ف وقلق والفضول الرهيب اعرف واستكشف اكتر…
خلاص خلصت وبدات تشريح فيها وهنا كانت المفجاه….
الجزء الثالث من هنااااااااااا

الجزء الثالث من هنااااااااااا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top