جوزي طلقnي بسبب اخته الجزء الثانى

جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها
الحلقه الثانيه
بقلم هويدا زغلول
عبدالرحمن
سيد الرجاله انتي بتتريقي عليا طيب
سيد الرجاله وعد أهلك أنه عمره ما فيه يوم هيمد ايدو عليكي بس والله ما انتي بايته
فيها انهارده

close

داليا
اخرتها يا عبدة عايز تمشيني هو ده اتفقنا

عبدالرحمن
كلامي خلص يلا خدي بعضك وامشي من هنا
مش عايز اشوف وشك خالص فاهمه ولا لا

داليا
حاضر يا عبدو بس اعمل حسابك الحركه
دي كبيره اوي وفي الوقت ده طلعت
حماتي

الام
اي يا ولاد مالكم صوتكم عالي ليه كده

داليا
ابنك عايز يمشيني من البيت يا حماتي وانا
حاضر هعمله اللي أنا عايزه

الام
اكيد لازم يعمل كده مش بركه البيت نورت
اعمل فيكي اي يا عزه ونزلت تحت وكانت
عزه نايمه

الام
ملاك برئ نايم يا إخواتي قومي يا هانم
كده أصحي عايزكي خربتي البيت يا هانم

عزه
حرام عليكي والله يا امي عايزه انام اهو
أنا مكنتش عايزه اجي البيت هنا
بسبب كده عالطول بتصحني من النوم

الام
عملتي اي تاني لاخوكي أنا مصدقت أن هو
اتجوز دلوقتي مشاه مراته

عزه
ايوه كده اخويا سيد الرجاله والله خلي
يحكمها شويه يا امي

الام
عارفه انك مفتريه والله وبعدها طلعت
عزه شقه هند وفتح ليها اخوها يوسف

يوسف
خير يا عزه فيه اي طالعه في وقت متأخر
زي ده ليه

عزه

هي فين مراتك عايزها دقيقه واحده ودخلت
الاوضه انتي نائمه قومي يا هند عايزكي بسرعه

هند
ايه ده عمتي عزه خير فيه اي مالك طالعه
ليه في وقت متأخر زي ده

عزه
مش مهم المهم اختك تيجي تقعد معاكي
بكره فاهمه ولا قولي انك تعبانه داليا مشيت
وانا عايزه عبدالرحمن يشوف اختك

هند
هو انتي بتتكلمي بجد يا عمتي معقوله عمل كده بسرعه عيني الاثنين انا هخليها تيجي بكره والله ما عارفه اشكرك ازاي

عزه
المهم اختك تبقي مطيعه زيك كده فاهمه ولا لا
أنا مش بحب حد يقولي لا واديكي شوفتي
اللي قالت لا حصل معاها اي

هند
لا اي أنا تحت امرك والله في اي حاجه انتي
تقولي عليها ده انتي تؤمري يا عمتي وبعدها
نزلت عزه وفي شقه امي فتحت ليا الباب

الام
مين داليا اي يا بنتي اللي جابك في وقت
متأخر زي ده وفين جوزك

داليا
اسكتي يا امي علي اللي حصلي
وحكت ليها علي اللي حصل

الام
أنا مش فاهمه عزه دي اي والله يا بنتي
أنا ما جوزتك في العيله دي الا لما عرفت
إن هي مش بتروح هناك كتير

داليا
أنا زعلي من جوزي والله يا امي معقول يعمل
معايا كده وفي شقه عبدالرحمن طلعت عزه

عزه
ليه بس كده حرام عليك أنا كنت بتكلم معاك
عادي تروح تمشيها

عبدالرحمن
خلاص يا عزه مش وقته كلام انا مش عايزه اتكلم في اي حاجه خالص

عزه
تصدق دي هند تعبانه وياسمين انت عارف
مش هتقدر تشيل البيت لوحدها راحت
عند كلمت اختها مني تيجي علشان تساعد
في البيت

عبدالرحمن
وانتي فين يا عزه مش لازم تشيلي
معاهم ولا اي

عزه
اه اه طبعا ايدي هتكون ب ايدهم المهم
مش عايزك تزعل نفسك وفعلا مني
جت البيت

هند
اهم حاجه عايزكي يا تقربي من عبدالرحمن

مني
يعني كنت بحاول اقرب ليه وهو مش متجوز
وكان مش عايز بديني ريق حلو دلوقتي
هيقرب بتحلمي

هند
ملكيش دعوه انتي بس اعملي اللي بقولك اي
وفعلا كانت مهتمه اوي ب اكله وفي يوم
حطت الاكل للكل ياكل. عبدالرحمن مكنش
موجود

الأم
وافقه ليه يا مني ما تقعدي علشان تكلي
علشان تروحي كفايه بقي بقالك كام يوم هنا

عزه
معقول يا امي الكلام اللي بتقوليه ده انت بتمشيها من البيت ولا ايه مش كفايه البنت شايلانه يعني

الام
هي برده ليها ام واكيد محتاجه لها مش عايزه اسمع صوتك خالص فاهمه ولا لا واقعدي كلي
يا مني

مني
انا مش جعانه دلوقتي وكده كده باحضر الاكل علشان او اطلعه شقه استاذ عبد الرحمن

الام
لا معلش سيبي اكل استاذ عبد الرحمن علي انا ابقى احطه ليه هتاكلي ولا تروحي لماما عشان ماتتاخيريش عليها وفي الوقت ده مشيت
مني وهي زعلانه اوي وجه عبدالرحمن
من برا

عبدالرحمن
ازيك يا عزه عامله ايه ايه ده هي ماما نامت ولا ايه

عزه
اه يا حبيبي دخلت تنام شويه تحب احطلك تاكل
اصل مني خالص مشيت

عبدالرحمن
ليه كده معقول انا كنت خالص اتعود علي
وجودها في البيت والله

عزه
هي بنت حلال وطيبه والله.وسهل
تكون معانا عالطول يعني وطلع شقته وتاني يوم نزل
عبدالرحمن لامه

الام
جيت أمتي يا حبيبي انا مش حسيت بيك امبارح

عبدالرحمن
مش وقته أنا جاي اقولك أن خالص قررت اتجوز
مني

الام
انت بتهزر ازاي يعني طيب ومراتك هتعمل
معاها اي

عبدالرحمن
دي مسالتش فيا والله لعرفها الحركه اللي عملتها دي وفعلا اتجوز مني بسرعه وأمه
كانت مضايقه اوي وهند قالت ليها

هند

والله يا ماما انا مليش علاقه بالحوار ده خالص
هو قلبه اختارها اعمله اي

الام
اطلعي شقتك ومش عايزه حد ينزل هنا
تاني وفي شقه ياسمين سلفتهم اتصلت بيا

داليا
والله فيكي الخير يا ياسمين عامله اي وحشاني
اوي والله

ياسمين
كبرتي الحوار ليه حرام عليكي جوزك اتجوز
عليكي وطبعا اول لما سمعت كده
اتجنتت وروحت جري علي البيت

عزه
اي اللي جابك خالص يا حبيبتي خليته
يتجوز عليكي خليكي بقي في بيت امك

داليا
عايزه اشوف جوزي لو سمحت

عزه
هههههههههههه جوزك بكره اخلي يرمي
عليكي يمين الطلاق ومشيت من البيت وانا
عامله اعيط وعد وانا طلبت الطلاق وفعلا طلقني وعدا ٤شهور وبعدها جه تلفون لعزه
وبعدها دخلت لمت هدومها
وامها قالت

الام
رايحه فين يا حبيبتي بعد ما عملتي اللي في
دماغك

عزه
راجعه بيتي لجوزي حبيبي انا مليش الا بيتي
وحتي لو عايز يتجوز ده حقه وهو حر

الام
والله وراكي حاجه وبعدها مشيت وراحت البيت
عزه
وحشتني يا علاء اوي وانا راجعه اقولك اعمل اللي انت عايزه اتجوز لو عايز
علاء
هههههههههههه كنت عارف انك اول لما
تعرفي أن ورثت هترجعي بس انا خلاص
هتجوز تحبي تعرفي هتجوز مين
ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا
الفصل الثالث من هنا

الفصل الثالث من هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top