جوزي طلقnي بسبب اخته

جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوز اخته
الحلقه الاولي
بقلم هويدا زغلول

close

أنا داليا متجوزه وعايشه في بيت عيله
البيت كان كله تمام لحد ما عزه اخت جوزي
أطلقت وجت البيت وكنا كلنا قاعدين تحت
وفي الوقت ده حماتي قالت

الام
خير يا عزه جايه ليه بشنطه هدومك اوعي
تقولي انك جايه تقعدي عندنا فتره

عزه
لا يا ختي مش جايه فتره أنا جايه اعيش
معاكي عالطول

الام
عالطول ليه يا بنتي حرام عليكي جوزك طيب
والله وابن حلال

عزه
مش وقته كلام يا اما يلا يا حلوه منك
ليها كل واحده علي شقتها وفي الوقت
ده ردت سلفتي هند وقالت

هند
هنطلع بس حضرتك هتخلي بالك من الأكل
اللي عالنار ولا ايه

عزه
وانا مالي يا حبيبتي خدي معاكي شقتك
وبعدين ابقي انزلي بيه مش ناقصه هم
وفعلا طلعنا

الام
عملتي اي يا اخره صبري ردي قولي

عزه
البيه عايز يتجوز ال اي نفسه يبقي
اب والبيه بيقولي خليكي علي زمتي
مش عايز اطلقك

الام
وفيها اي يا بنتي مهو برضه نفسه يكون
اب والراجل مش غلط هو لو العيب
منه انتي كنتي هتعملي اي

عزه
بقولك اي أنا مش ناقصه وجع دماغ سيبك
المهم عامله اكل اي والعروسه
الجديده نزلت هنا ولا لا

الام
بقولك اي يا عزه ملكيش دعوه بحد هنا
فاهمه ولا لا أنا مصدقت أن اخوكي عبدالرحمن
اتجوز

عزه
هو أنا عملت حاجه انا هطلع بس اقعد معاها
وبعدها طلعت عزه وحماتي قالت

الام
ربنا يرحمنا من سمك يا عزه ويبعد مرتات
اخوتك عنك وفي شقتي

داليا
عزه اتفضلي تعالي ادخلي

عزه
عزه اي عزه دي أنا عمتك يابت هو جوزك
مقلش ليكي إن اخته تبقي عمتك

داليا
اه قالي بس بحس انك صغيره علي
كلمه عمتي دي ومش عايزه اكبرك

عزه
اه ياختي مش فيكي الا لسان بعيد هو انتي
ليه مش بتنزلي تعملي الاكل مع سلايفك

داليا
والله انا بشوف ماما محتاجه اي وبعمله
هنا إنما مش بحب انزل تحت خالص

عزه
هو البيت ده يا حبيبتي فيه بحب ومش بحب
كله هنا زي بعضه فاهمه ولا لا

داليا
والله ده كان كلامي مع اخوكي وبعدين
مامتك موافقه تحبي اعملك عصير ولا اجيب
ليكي تكلي

عزه
والله انا كلامي مع عبد الرحمن لما يجي
وبعدها خرجت وكانت سلفتي هند وافقه قدام الشقه

هند
ايوه كده اديها مش عارفه شايفه نفسها
علي اي

عزه
هو انتي يا بت لسه فيكي الخصله دي
وافقه تسمعي الكلام

هند
انتو اللي صوتكم عالي يا عمتي والله انا
قولت لاخوكي علي اختي يتجوزها بت
طيبه وبنت حلال ومش ذنبها أنها
مطلقه يعني

عزه
سيبي الموضوع ده عليا أنا مبقاش عزه
الا لما خليتوا يطلقها

هند
حبيبتي يا عمتي والله تعالي بقي اقعدي عندي
شويه

عزه
لا عايزه انام والله مش قادره ونزلت
عايزه ولقت جوزها علاء

عزه
انت اي اللي جابك هنا تاني مش خالص اتفقنا
علي الطلاق شوف عايز نخلص أمتي

علاء
عجبك الكلام ده يا ماما يعني أنا عالطول
عايش في الاسلوب ده بقي

الام
اهدي يا عزه وقومي اعملي حاجه لجوزك
يكلها

عزه
وانتي ناسيه أن الاكل لسه مش خلص
وانا عايزه اعرف هو عايز يقول اي

الام
اتكلم يا حبيبي انا سمعاك

علاء
من يوم ما حصل اللي حصل وعزه مش
بقت تخلف وانا صابر بس انا نفسي
اكون اب والحمد لله ربنا كرمني بفلوس
واقدر افتح بتين

عزه
هو أنا قولت ليك حاجه اتجوز با حبيبي
بس لازم تطلقني أنا الاول اه أنا عمري
ما هقبل انك تتجوز عليا

علاء
والله بنتك عالطول بتعاملني وحش وعالشان
أنا بحبها مش بسبها

عزه
ما توضح انت عايز تتجوز ليه علشان خاطر
بعملك وحش ولا علشان عايز تكون اب وبعدين
كلام امي يعني مش هيغير حاجه وامشي
بقي اطلع برا

علاء
عجبك يا امي الكلام ده انا ماشي ولو انتي
مصممه علي الطلاق عادي جدا هشوف
اخواتك ونخلص وبعدها مشي

الام
حرام عليكي والله اللي بتعملي ده يا بنتي
جوزك زهق منك

عزه
بكره يرجع هو انتي فاكره أنه يقدر يعيش
من غيري يوم واحد وفي الوقت ده دخل
عبد الرحمن

عبدالرحمن
عزه ازيك عامله اي وحشاني

عزه
اسكت البيت كله مولع بسبب مراتك

عبدالرحمن
يابنتي حرام عليكي انا لسه راجع من الشغل
هو انتي اليوم اللي بتيجي فيه لازم
تعملي كده وبعدين مالها مراتي مهي
في شقتها مع نفسها

عزه
مهو ده السبب بقي سلايفها مش عجبهم
الوضع وعايزين يا يكونوا زيها يا هي
تكون زيهم

عبدالرحمن
وده من أمتي ما من يوم ما اتجوزنا والأمور ما
ماشيه طبيعي اي اللي حصل بقي

عزه
زهقوا نعملهم اي يعني

الام
ملكيش دعوه بحد أنا هتكلم معاهم خليكي
انتي في مشكلتك وفي بيت ام علاء

علاء
أنا جاي اقعد عندك يومين يا امي

الام
سبت لها شقه وجيت يا عبيط انا نفسي افهم انت ساكت للبنت دي على ايه

علاء
عزه عند اهلها يا ماما مصممه على الطلاق مش عايزاني اتجوز ومش عارف اعمل ايه بجد انا بحبها

الام
بتحب فيها ايه يا ابني ده كفايه لسانها حرام عليك والله انت تستاهل وحده احسن منها

علاء
والله عزه كويسه جدا بس موضوع الخلفه هو اللي مقصر فيها يا امي انا اللي عايش معاها وانا اللي عارفها

الام
شوف يا حبيبي اللي يريحك وانا معاك فيه
لو عايز تتجوز انت حر مش عايز تتجوز برده انت حر بس انا نفسي اشوفك عيل

علاء
انا سبتها يومين عند امها تهدي وبعد كده هاروح اجيبها وبجد انا شلت موضوع الجواز من دماغي انا مش عايزه اتجوز

الام
اللي يريحك يا حبيبي وفي شقه عبدالرحمن

داليا
انت جيت يا حبيبي ثواني والأكل يكون جاهز
مالك شكلك عامل ليه كده

عبدالرحمن
اعملي حسابك انتي كل يوم هتنزلي معاهم
تحت وهناكل تحت أنا مش عايز وجع
دماغ

داليا
مش فاهمه كلامك وده من أمتي يعني
من قبل ما نتجوز واحنا واخدين قرار
إن مش هنزل تحت
عبدالرحمن
وانتي مش احسن منهم يعني الكل بينزل
يخدم امي تحت
داليا
اه اختك حكمت عليك يا سيد الرجاله ولازم
تنفذ كلامها صح وفي الوقت لقيت عبدالرحمن
بيقولي
ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا
الفصل الثاني من هنا

الفصل الثاني من هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top