Author name: asmaa

روايه صدقه زينب

وفي النهاية دخلنا ننام, ومع اذان الفجر لقتها بتصحيني عشان أصلي, كان جسمي مكسر ومش قادر أقوم, بس هي كانت مصممة اني أقوم بأي طريقة, وفي النهاية صحيت, صليت الفجر في المسجد ورجعت لقتها قاعدة على سجادة الصلاة وحاطة راسها بين ايديها, روحت أطمن عليها لقتها بتقول انها حاسة بصداع شوية ومش قادرة تقوم من […]

روايه صدقه زينب Read More »

رواية تخاريف الحب (كامله جميع الفصول)

منة بصدمة وارتعاش: حبوب هلوسه ج جوزي بيحطلي الحبوب دي ط طب ليه طيب معقول عشان يخوني براحته يعني متجوز عليا بجد و عشان ويثبت للناس اني مجنونه. قامت لابست و نزلت علي اول الشارع كان في صيدلية داخلت تسال صحابتها. منة بابتسامة: رحاب يا قمري جايلك في استفسار صغير. رحاب بابتسامة: وانا تحت امرك

رواية تخاريف الحب (كامله جميع الفصول) Read More »

رواية إعادة تأهيل معقدة

تاني يوم أيمن صحي على صوت خبط على الباب بص لـ منظرة و أنه نايم على الأرض و حواليه الحشيش و أزايز الخمرة حاول يفتكر اللي حصل و أنه نام هنا إزاي مقدرش أيمن :- هو مش المفروض إن ليلة دخلتي امبارح انا نمت زي البطة إزاي يولاد ؟ دا زمان دولي بتنعل اليوم اللي

رواية إعادة تأهيل معقدة Read More »

طفلة الشيطا .ن بقلم أحمد محمود شرقاوى

مفيش غير أمي اللي كنت بلمح في عنيها نظرات غريبة أوي ومش مفهومة إطلاقا, لحد ما بدأت علامات البلوغ تظهر عليا كأنثى, وقتها بس بدأت أشوف الجحيم على الأرض.. كان فيه حمار صغير في حجم الكلب كان بيجي شبه يوميا يقعد في الاوضة بتاعتي وميتحركش, بس الغريب إن الحمار ده كان شكله غير أي حمار

طفلة الشيطا .ن بقلم أحمد محمود شرقاوى Read More »

لعل مع الضرير حياة يملأها العبير

انا حورية أبلغ من العمر ستون عاما، لا أعمل ولم اكمل دراستي، حظي من الجمال قليل للغاية، لم يتق أحد لخطبتي حتى تخطيت الثلاثين، وفجأة تق شاب قالت لي الوسيطة (الخاطبة) أنه شاب في الثالثة والثلاثين من عمره، لم يسبق له الزواج، يعمل مع والده في شركته الخاصة؛ وأحضرت صورة له، كان يبدو وسيما للغاية،

لعل مع الضرير حياة يملأها العبير Read More »

حكاية الأمير

حينها تذكر كلام أهل البلدة عن ذاك القصر فقال في نفسه اذا هذا هو سأذهب هناك وأعرف مايخبئ هذا القصر من أسرار وكان سمھو الأمير لا يخاف المخاطر أبدا ولأن إخوته لن يوافقو على ذهابه فأبى أن لا يخبرهم بما يفكر به فرجع لهم وقد أحظر الحطب وبعد وقت طويل ترك إخوته حتى نامو جميعا

حكاية الأمير Read More »

مدفوn بالحيا بقلم أحمد محمود شرقاوى

واتقفل الباب، اتقفل على واحد صاحي، خرجنا لحد الطريق وهارون اداني الفين جنيه ومن غير ما يتكلم فهمت من نظراته انه بيفهمني اني مينفعش انطق ولا اتكلم، الموضوع اتقفل وانتهينا، وقعدت يومها ومشهد عيون الراجل الجاحظة وجمجمته ورعشته مش مفارق ذهني إطلاقا، انا اللي ياما شوفت في المقابر ودفنت ناس لأول مرة بعترف ان الأحياء

مدفوn بالحيا بقلم أحمد محمود شرقاوى Read More »

عمتى سحرتنى

” شوفتي يا فاطمة يا اختى جوزي الندل عمل في ايه طردني من البيت وعايز يطلقني علشان البت مجابتش غير 65 في المية وقال إني السبب، طب وانا مالي وزنبي ايه هو الي كان بخيل معاها ومش بيدديها دروس”. رديت عليها وقولت لها” متزعليش يا حببتي ربنا يهدي النفوس ومتعرفيش بنتك ربنا شايلها ايه ده

عمتى سحرتنى Read More »

رواية جوزوني عجوز (كامله جميع الفصول) بقلم هويدا زغلول

اسلام _ بلاش تاخديها من الموضوع ده انا عمري ما اقدر اعيش من غيرك بس انا عندي اخوات بنات وعمري ما اقبل ان واحده فيهم تعمل كده ندي _ بس اعمل حسابك لو انت ما وافقتش ان انا نهرب ونتجوز انت مش هتشوفني تاني اسلام _ مشكلتك انك انسانه جبانه بتحبي تحلي مشاكلك بالهروب ندي

رواية جوزوني عجوز (كامله جميع الفصول) بقلم هويدا زغلول Read More »

الدgال والافaى بقلم أحمد محمود شرقاوى

وفين وفين لما قدرت أنام ولسة كلامه عمال يرن في وداني, ازاي عرف انا لابسة ايه, وشكل أوضتي, وأسرار في حياتي كمان, بل ازاي عرف معلوماتي الشخصية, عديت اليوم ولقيته باعتلي تاني يوم, وبعتلي ملف لكتاب شمس المعارف, حسيت وقتها بحماس رهيب وجريت على ندا عرفتها, لقيتها هي كمان طارت من الفرح حرفيًا, فتحت الملف

الدgال والافaى بقلم أحمد محمود شرقاوى Read More »

كلمات مجrوح قصه واقعية

وسألني غاضبا : لماذا والدتك تتصل على كنت بالمطبخ حين دخل زوجي متغير الملامح يبدو عليه الغضب بشده (أول مره اراه هكذا ) فأنا عروس ايضا لم يمضي على زواجي اﻻ‌ خمسة اشهر وسألني غاضبا : لماذا والدتك تتصل على زوج اختي (يقصد العروس الجميله ) وتسب والدتي وأختي ؟؟؟؟ طنت اذناي لهول ماسمعت ,,,,

كلمات مجrوح قصه واقعية Read More »

رواية غرور وكبرياء أنثى

حبيبه بصدممه اييييه الجحووود الي فيكم ده حسسبي الله ونعم الوكيل فييكم. احمد بصلها وهو بيضحك باستفزاز وبيقول برااا. طلعت وقابلت حماتي وغاده علي السلم بصتلهم بكره وطلعت قبل ماانهار. روحت علي بيت اهلي خبطت بالنهيار ماما فتحتلي اول ماشافتني اتخضت عليا وهي بتقول ايه الي عمل فيكي كدده…! حضنتها بوجع وانا مش قادره ارد

رواية غرور وكبرياء أنثى Read More »

رواية انت بتقول ايه يابابا عاوزني اتجوز واحد متجوز كاملة

سيف: يابنتى مش هو مكلمك بالليل وطمنك عليه بعد موصل تشعر ياسمين بشى ما حدث ولا تعلم ما هو: اه.. بس حسه بحاجه…. صمتت سيف: انتو اصلا البنات مجانين وبتحبو تشغلو بالكم بتفهات وحاجات محصلتيش ضربته باحدى المخدات فى وجه بغيظ: والله ضحك سيف: والله…. يا بنتى جوزك مكلمك وطمنك عليه وقعد يتغزل فيكى ساعه

رواية انت بتقول ايه يابابا عاوزني اتجوز واحد متجوز كاملة Read More »

رواية ملاكي فهد وملاك بقلم رنا شريف

فهد بصدمه : ملاك مين مها : ملاك بنت خالك آدم : دى ملاك 😳 مها : أيوة والله ، أنا هروح اسلم عليها عند ملاك سيف : انتى مجتيش البيت ليه يا ملاك مش ماما اتفقت مع خالى أنك هتفضلى معانا ملاك : لأ يا ابيه أنا هخلينى فى السكن مش هروح عند حد

رواية ملاكي فهد وملاك بقلم رنا شريف Read More »

مرات ابويا

في يوم مش هنساه عمى بيقول ليها امام بابا زوجك دا كدا ب بيقولها بهزار كده ردت بحدة وتقوله ابو محمد لا يمزح الا صدقا، مش هنسى بصه بابا ليها ان حد يكون شايفه بالشكل دا ومستحيل يصدق فيه حاجه وحشه حتى لو بهزار ومن هنا تغيرت علاقتهم جدا وجدا المهم بقا عمر أمي (زوجه

مرات ابويا Read More »

رواية ” ملاكي البرئ ” بقلم إسراء إبراهيم ( جميع الفصول )

جاسر ابتسم ورد بهدوء وهو بيشاور علي ندي: متقلقيش انا هوصل ندي وارجع بسرعة عشان اوصل براء لبيت صحبتها،،متخليهاش تمشي قبل ما ارجع نفخت ندي بضيق وهي بتبص للسقف فبصتلها منال ولوت وشها بسخرية وهي بتقول: لا ملوش لزوم احسن خطيبتك شكلها مش قابلة الموضوع ده واحنا يهمنا راحتها قبل ما ندي ترد كان سبقها

رواية ” ملاكي البرئ ” بقلم إسراء إبراهيم ( جميع الفصول ) Read More »

” حبيس الجحيم ” بقلم محمد إبراهيم عبدالعظيم

بس برغم كدا محطتش في دماغي كتير ، لقيت الأسانسير مفتوح ، دخلته وانا بقفل بابه ورايا ودوست على زرار الدور الارضي ، بالمناسبة الدور اللي ابني كان محجوز فيه كان الدور الخامس . لما دوست على زرار الأرضي نوّر بس فضل الاسانسير واقف كام ثانية كدا وبعدها قفل ببطء ، في الوقت ده كنت

” حبيس الجحيم ” بقلم محمد إبراهيم عبدالعظيم Read More »

رواية ” وكانت البداية ” بقلم إسراء ابراهيم

بصت للي بيبص عليها، لكن كان بص في ناحية تانية واتكسف فقالت في نفسها وهى بتبص حواليها: هو كان بيبص عليا ولا أنا بيتهيألي ولا إيه؟ خلصت وحاسبت ومشيت تكمل شراء الطلبات أما الشخص اللي كان بيبص عليها تنفس براحة إنها ماعملتش ليه مشكلة وفرجت عليه السوق دلوقتي، وكان هيبقى شكله وحش وبرستيجه كان هيبقى

رواية ” وكانت البداية ” بقلم إسراء ابراهيم Read More »

قصة مراتى

انا سمعت الكلمه دي من هنا وزي ما يكون جردل ثلج نزل علي راسي قعدت في مكاني مش عارف انطق ولا اتحرك وكل تفكيري ان سمر تفوق من اللي هي فيه علشان اعرف ايه الصدممه اللي وصلتها لكده   قعدت في مكاني مش عارف انطق ولا اتحرك وكل تفكيري ان سمر تفوق من اللي هي

قصة مراتى Read More »

الأرملة والخرابه

يرجع اخر الليل سكران يمكن الخرابة تكون انسب مكان ليها في اعتقادها ومش عارفه اي اللي حيحصل ليها واللي ح تشوفوا فيها الجزء الثاني والاخير من قصة الست الارملة والخرابة اول ما راح العربجي دخلت الست جري على الخرابة وشافت حالتها المتبهدله لكن اصرت انها تآوي اولادها فيها للصبح وبعدين يدبرها ربنا ما كانتش تعرف

الأرملة والخرابه Read More »

رواية طلقني من فضلك كاملة مشوقه جدا

ظهر التردد علي وجه والدها لبضع ثوان قبل أن يتكلم: هو أنتِ كنتِ حامل و..و..وو يعني.. قاطعته مي بصدمة: ايه حامل طب وابني كويس؟ بابا أنت بتقول كنت، يعني ابني حص-له حاجة؟. والدها بحنو: ربنا يعوض عليكِ يا بنتي. نظرت له مي بذهول تستوعب حديثه قبل أن تنفجر في البكاء وهي تبكي حسرة وألم علي

رواية طلقني من فضلك كاملة مشوقه جدا Read More »

العريس ومامتو بصو لبعض ببتسامه

مامت غاده مسحت دمو.عها: اوعي تسمعي كلامهم ي قلب امك انتي زي القمر والف واحد يتمناكي.. عايزه تخسي خسي عشان انتي عايزه كدا مش عشان الناس ي غاده وانا عمري ما هجبرك علي حاجه ي حبيبتي.. بكرا تلاقي الي يحبك زي ما انتي… هيحبك عشان روحك عمرها ما كانت بالشكل ابدا..هيحبك بعيوبك قبل مميزاتك…(وحضنت وشها

العريس ومامتو بصو لبعض ببتسامه Read More »

حب بدون كرامه كاملة بقلم هويدا زغلول

اسمعي كلامه في كل حاجه وبكره هتندمي على اللي انتي بتعمليه ده ريهام والله يا ماما احمد طيب بس انتي على طول كان هي بسبب كلام سوسن عليه الاب الحقي انزلي يلا يا حبيبتي علشان خاطر ما تتاخريش على الكوافير بتاعك وبعدها نزلت وروحت وفي الكوفير بعد ما خلصت سوسن علشان تعرفني انا بحبك ازاي

حب بدون كرامه كاملة بقلم هويدا زغلول Read More »

قصة حقيقية حدثت فى الأردن

توفي رجل وترك خلفه زوجة شابة وابنًا رضيعًا..حضر العم وأبدى استعداده لتبني وتربية إبن أخيه والقيام عـLـي ممتلكاته.. فقامت والدة الطفل بإمضاء توكيل يخول للعم التصرف في الممتلكات وكأنه المالك لها.قام العم ببيع ما يملك ابن أخيه وأخذ المال وسافر الى أمريكا.. أكرمه الله بعمل جيد وتزوج من امريكية وأصبحت له أسرة وأبناء.. ساعدته زوجته

قصة حقيقية حدثت فى الأردن Read More »

Scroll to Top